Konusunu Oylayın.: İslamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
İslamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum
  1. 01.Kasım.2009, 22:57
    1
    Misafir

    İslamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum






    İslamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum Mumsema ben bir arastırma yapıyorum ve oyuzden yazıyorum islamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum bu konuda bana yardımcı olurmusunuz yarına yetiştirmem gerekiyor


  2. 01.Kasım.2009, 22:57
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    ben bir arastırma yapıyorum ve oyuzden yazıyorum islamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum bu konuda bana yardımcı olurmusunuz yarına yetiştirmem gerekiyor


    Benzer Konular

    - Hutbe : Maddi ve Manevi Temizlik

    - Maddi ve manevi temizlik ne demektir?

    - Hutbeler: Maddi ve Manevi Temizlik

    - Temizlik ile ilgili hadis ile ayet mealleri

    - İslamda Maddî ve Manevî Temizlik

  3. 31.Mayıs.2013, 19:58
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,654
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: islamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum




    İslamda maddi ve manevi temizlik ile ilgili ayet mealleri

    9. Sure (Tevbe Suresi), 107. Ayet
    Bir de zararlı faaliyetlerde bulunmak, küfre yardım etmek, mü'minler arasına ayrılık sokmak için ve öteden beri Allah ve Resûlüne karşı savaşanlara üs olsun diye bir mescit yapanlar vardır. Bunlar, "Bizim iyilikten başka hiçbir kasdımız yok" diye de mutlaka yemin ederler. Ama Allah şâhitlik eder ki bunlar mutlaka yalancıdırlar.


    9. Sure (Tevbe Suresi), 108. Ayet
    Onun içinde asla namaz kılma. İlk günden temeli takva (Allah'a karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde namaz kılmana elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever.


    35. Sure (Fâtır Suresi), 18. Ayet
    Hiçbir günahkâr başka bir günahkârın yükünü yüklenmez. Günah yükü ağır olan kimse, (bir başkasını), günahını yüklenmeye çağırırsa, ondan hiçbir şey yüklenilmez, çağırdığı kimse yakını da olsa. Sen ancak, görmedikleri halde Rablerinden için için korkanları ve namaz kılanları uyarırsın. Kim arınırsa ancak kendisi için arınmış olur. Dönüş ancak Allah'adır.


    74. Sure (Müddessir Suresi), 1. Ayet
    Ey örtünüp bürünen (Peygamber!)


    74. Sure (Müddessir Suresi), 2. Ayet
    Kalk da uyar.


    74. Sure (Müddessir Suresi), 3. Ayet
    Rabbini yücelt.


    74. Sure (Müddessir Suresi), 4. Ayet
    Nefsini arındır.



  4. 31.Mayıs.2013, 19:58
    2
    Moderatör



    İslamda maddi ve manevi temizlik ile ilgili ayet mealleri

    9. Sure (Tevbe Suresi), 107. Ayet
    Bir de zararlı faaliyetlerde bulunmak, küfre yardım etmek, mü'minler arasına ayrılık sokmak için ve öteden beri Allah ve Resûlüne karşı savaşanlara üs olsun diye bir mescit yapanlar vardır. Bunlar, "Bizim iyilikten başka hiçbir kasdımız yok" diye de mutlaka yemin ederler. Ama Allah şâhitlik eder ki bunlar mutlaka yalancıdırlar.


    9. Sure (Tevbe Suresi), 108. Ayet
    Onun içinde asla namaz kılma. İlk günden temeli takva (Allah'a karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde namaz kılmana elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever.


    35. Sure (Fâtır Suresi), 18. Ayet
    Hiçbir günahkâr başka bir günahkârın yükünü yüklenmez. Günah yükü ağır olan kimse, (bir başkasını), günahını yüklenmeye çağırırsa, ondan hiçbir şey yüklenilmez, çağırdığı kimse yakını da olsa. Sen ancak, görmedikleri halde Rablerinden için için korkanları ve namaz kılanları uyarırsın. Kim arınırsa ancak kendisi için arınmış olur. Dönüş ancak Allah'adır.


    74. Sure (Müddessir Suresi), 1. Ayet
    Ey örtünüp bürünen (Peygamber!)


    74. Sure (Müddessir Suresi), 2. Ayet
    Kalk da uyar.


    74. Sure (Müddessir Suresi), 3. Ayet
    Rabbini yücelt.


    74. Sure (Müddessir Suresi), 4. Ayet
    Nefsini arındır.



  5. 31.Mayıs.2013, 20:00
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,654
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: islamda maddi ve manevi temizlik nasıl olur ayet ve hadis mealleri istiyorum

    İslamda maddi ve manevi temizlik ile ilgili hadis ve ayet mealleri

    açıklamalı

    Taharet, temizlik demektir. Şerî şerifte taharet iki kısımdır. Birincisi manevi taharet ikincisi hissi taharettir.
    1) Manevi Taharet: Allah’a ibadette kalbin şirk, nifak, bidat, hainlik, haset, kin, düşmanlık vb. Allah ve Rasulünün zemmedip kötü gördüğü şeylerden arınması, temizlenmesidir.
    Allah’ın hukukuna taalluk eden bu kısım taharet, taharetin en önemlisidir. Çünkü bütün ibadetler bunun üzerine bina edilir. Kalbi şirkle kirlenmiş hiç kimsenin ibadeti makbul değildir. Allah-u Teâlâ şöyle buyurmaktadır:
    “Onların verdikleri sadakaların kabul edilmesine mani olan, onların Allah’a ve Rasulüne iman etmemeleridir!..”
    Tevbe 54
    Allah’a şirk koşanlar, bazı ibadetleri yerine getirseler de o ibadetlerde gayrını Allah’a ortak yaptıkları için o ibadetleri makbul değildir. Öncelikle müşrikler kendilerini tevhitle arındırmamışlardır. Dolayısıyla onlar Kur’an tabiriyle:
    “Allah’a ortak koşanlar necistir.”
    Tevbe 28
    Pisliğin elinden dilinden meydana gelecek amellerin tahir olup Allah indinde makbul olması düşünülemez. Muvahhid mü’mine gelince, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    “Mü’min necis olmaz!” buyurarak mü’minin necis olmadığını beyan etmiştir. Müslümanın esas önem vermesi gereken meselesi budur.
    Bidat hangi neviden olursa olsun kişi onunla Allah’a yaklaşmak istese de Allah onu kabul etmeyecektir. Çünkü Allah onu kendine yaklaşmak için şeriat yapmamıştır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    “Herkim üzerinde emrimiz olmayan bir ameli işlerse o amel reddolunmuştur!” buyurmaktadır.
    Müslim 1718/18
    Aynı zamanda mü’min kalbini kin, haset, düşmanlık vb. hiç kimse tarafından beğenilmeyen mezmum kusurlardan da temizlemelidir. Mü’min mü’minin kardeşidir kendisi için sevip beğendiği şeyleri mü’min kardeşi için de sevip beğenir.
    Kendisi için sevip beğenmediği hiçbir şeyi mü’min kardeşi için de sevip beğenmez. Buna delalet eden birçok ayet ve hadis vardır. Netice olarak her taharetin başı kalp temizliğidir ve birinci sırada kalbin küfür, şirk, nifak, hainlik, haset, kin, düşmanlık vb. mü’minde bulunması haram ve ayıp olan hasletlerden temizlenmesi gerekir.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in:
    “...Dikkat edin! Bedende bir et parçası vardır, o salih olursa bütün beden salih olur. O fasit olursa bütün beden fasit olur!” Hadisi kalbin ve onun temizliğinin ehemmiyetini vurgulama yönünden çok mühimdir.
    2) Bedeni Taharet: Bu kısım da kendi içinde iki neviye ayrılır:
    a) Taharet şartı aranan namaz, tavaf vb. ibadetlere mani sıfatın izalesi şeklindeki temizliktir. Buna abdest uzuvlarının yıkanmasını gerekli kılan küçük hadesi ve vücudun tamamının yıkanmasını gerekli kılan büyük hadesi örnek verebiliriz. Bu tür hadeslerin izalesi su iledir, o olmadığında teyemmüm iledir. Buna Allah-u Teâlâ’ın şu ayeti delalet eder:
    “Ey iman edenler! Namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve ayaklarınızı da topuklara kadar (yıkayın)! Eğer cünüp iseniz tam temizlenin! Hasta yahut yolcu iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmiş ise veya kadınlara dokunmuş ve su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin! Allah üzerinize bir güçlük yapmak istemiyor, ancak sizi temizlemek ve size olan nimetini tamamlamak istiyor herhalde sizler şükredersiniz.”
    Maide 6
    b) Şerîatın kullara uzak durmalarını ve temizlemelerini emrettiği necasettin izalesi şeklindeki temizliktir. Bu tür necasetin temizliğine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den rivayet edilen:
    “Bir ara Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ashabına namaz kıldırıyordu, bir de ayakkabılarını çıkardı ve sol tarafına koydu. Arkasında namaz kılan topluluk onu görünce onlar da ayakkabılarını çıkardılar.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) namazını bitirince:
    −“Sizleri ayakkabılarınızı çıkarmanıza hamleden nedir?” buyurdu.
    Onlar:
    −Senin ayakkabılarını çıkardığını görünce bizler de ayakkabılarımızı çıkardık dediler.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −“Cebrail bana geldi ve ayakkabılarda necaset veya pislik olduğunu bana haber verdi.”
    Sonra Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle devam etti:
    −“Biriniz mescide geldiği zaman ayakkabısına baksın onda bir necaset veya pislik görürse onu iyice silsin ve onlarla namaz kılsın!” buyurdu.
    Ebu Davud 650, Ahmed 3/411
    Dışkı, idrar, kan vb. necis nesneler bedene veya giysiye isabet ettiğinde, giysinin hükmü ve temizliği nasıldır aşağıdaki baplarda gelecektir.



  6. 31.Mayıs.2013, 20:00
    3
    Moderatör
    İslamda maddi ve manevi temizlik ile ilgili hadis ve ayet mealleri

    açıklamalı

    Taharet, temizlik demektir. Şerî şerifte taharet iki kısımdır. Birincisi manevi taharet ikincisi hissi taharettir.
    1) Manevi Taharet: Allah’a ibadette kalbin şirk, nifak, bidat, hainlik, haset, kin, düşmanlık vb. Allah ve Rasulünün zemmedip kötü gördüğü şeylerden arınması, temizlenmesidir.
    Allah’ın hukukuna taalluk eden bu kısım taharet, taharetin en önemlisidir. Çünkü bütün ibadetler bunun üzerine bina edilir. Kalbi şirkle kirlenmiş hiç kimsenin ibadeti makbul değildir. Allah-u Teâlâ şöyle buyurmaktadır:
    “Onların verdikleri sadakaların kabul edilmesine mani olan, onların Allah’a ve Rasulüne iman etmemeleridir!..”
    Tevbe 54
    Allah’a şirk koşanlar, bazı ibadetleri yerine getirseler de o ibadetlerde gayrını Allah’a ortak yaptıkları için o ibadetleri makbul değildir. Öncelikle müşrikler kendilerini tevhitle arındırmamışlardır. Dolayısıyla onlar Kur’an tabiriyle:
    “Allah’a ortak koşanlar necistir.”
    Tevbe 28
    Pisliğin elinden dilinden meydana gelecek amellerin tahir olup Allah indinde makbul olması düşünülemez. Muvahhid mü’mine gelince, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    “Mü’min necis olmaz!” buyurarak mü’minin necis olmadığını beyan etmiştir. Müslümanın esas önem vermesi gereken meselesi budur.
    Bidat hangi neviden olursa olsun kişi onunla Allah’a yaklaşmak istese de Allah onu kabul etmeyecektir. Çünkü Allah onu kendine yaklaşmak için şeriat yapmamıştır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    “Herkim üzerinde emrimiz olmayan bir ameli işlerse o amel reddolunmuştur!” buyurmaktadır.
    Müslim 1718/18
    Aynı zamanda mü’min kalbini kin, haset, düşmanlık vb. hiç kimse tarafından beğenilmeyen mezmum kusurlardan da temizlemelidir. Mü’min mü’minin kardeşidir kendisi için sevip beğendiği şeyleri mü’min kardeşi için de sevip beğenir.
    Kendisi için sevip beğenmediği hiçbir şeyi mü’min kardeşi için de sevip beğenmez. Buna delalet eden birçok ayet ve hadis vardır. Netice olarak her taharetin başı kalp temizliğidir ve birinci sırada kalbin küfür, şirk, nifak, hainlik, haset, kin, düşmanlık vb. mü’minde bulunması haram ve ayıp olan hasletlerden temizlenmesi gerekir.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in:
    “...Dikkat edin! Bedende bir et parçası vardır, o salih olursa bütün beden salih olur. O fasit olursa bütün beden fasit olur!” Hadisi kalbin ve onun temizliğinin ehemmiyetini vurgulama yönünden çok mühimdir.
    2) Bedeni Taharet: Bu kısım da kendi içinde iki neviye ayrılır:
    a) Taharet şartı aranan namaz, tavaf vb. ibadetlere mani sıfatın izalesi şeklindeki temizliktir. Buna abdest uzuvlarının yıkanmasını gerekli kılan küçük hadesi ve vücudun tamamının yıkanmasını gerekli kılan büyük hadesi örnek verebiliriz. Bu tür hadeslerin izalesi su iledir, o olmadığında teyemmüm iledir. Buna Allah-u Teâlâ’ın şu ayeti delalet eder:
    “Ey iman edenler! Namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve ayaklarınızı da topuklara kadar (yıkayın)! Eğer cünüp iseniz tam temizlenin! Hasta yahut yolcu iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmiş ise veya kadınlara dokunmuş ve su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin! Allah üzerinize bir güçlük yapmak istemiyor, ancak sizi temizlemek ve size olan nimetini tamamlamak istiyor herhalde sizler şükredersiniz.”
    Maide 6
    b) Şerîatın kullara uzak durmalarını ve temizlemelerini emrettiği necasettin izalesi şeklindeki temizliktir. Bu tür necasetin temizliğine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den rivayet edilen:
    “Bir ara Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ashabına namaz kıldırıyordu, bir de ayakkabılarını çıkardı ve sol tarafına koydu. Arkasında namaz kılan topluluk onu görünce onlar da ayakkabılarını çıkardılar.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) namazını bitirince:
    −“Sizleri ayakkabılarınızı çıkarmanıza hamleden nedir?” buyurdu.
    Onlar:
    −Senin ayakkabılarını çıkardığını görünce bizler de ayakkabılarımızı çıkardık dediler.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −“Cebrail bana geldi ve ayakkabılarda necaset veya pislik olduğunu bana haber verdi.”
    Sonra Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle devam etti:
    −“Biriniz mescide geldiği zaman ayakkabısına baksın onda bir necaset veya pislik görürse onu iyice silsin ve onlarla namaz kılsın!” buyurdu.
    Ebu Davud 650, Ahmed 3/411
    Dışkı, idrar, kan vb. necis nesneler bedene veya giysiye isabet ettiğinde, giysinin hükmü ve temizliği nasıldır aşağıdaki baplarda gelecektir.






+ Yorum Gönder