Konusunu Oylayın.: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 52 kişi oyladı.

MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi
  1. 22.Nisan.2012, 13:20
    1
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,372
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi






    MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi Mumsema MÂÛN SURESİ


    Sure Hakkında Bilgi


    Sure adını, son ayetinde geçen "mâûn" kelimesinden almıştır. Mâûn kelimesi, zekat vermek, birine maddi yardımda bulunmak gibi anlamlara gelmektedir. Sure, "Eraeyte", "Era-eytellezî", "Dîn", "Tekzîb", "Yetîm" adlarıyla da anılmaktadır. 7 ayetten oluşan sure, Mekke'de inmiştir. Mushaftaki sıralamada 107, nüzul sırasına göre ise 17. suredir.


    Surenin temel konuları


    Yetim ve yoksula sahip çıkmak,
    Namazı gösteriş için kılmamak.


    Surenin temel mesajları


    Surede iki tip insandan söz edildiği ortaya çıkmaktadır. Bunlar; 1. Allah'ın nimetini inkâr eden nankörler, hesap ve ceza gününü yalan sayan kâfirler. 2. Yaptığı amelle Allah'ın rızasını kastetmeyen, aksine gösteriş için amel edip namaz kılan münafıklar. Surede, bunlardan birinci grubun kötü sıfatlarından bazıları anlatılır. Bunlar yetimi hor görürler. Hayır yapmazlar. Yoksulun ve fakirin hakkını, başkalarına hatırlatmak şeklinde dahi iyilikte bulunmazlar. Onlar ne Rabb'lerine ibadet ederek güzel amel işlerler, ne de insanlara iyilik ederler. İkinci grup, namazlarından gaflet içinde olanlardır. Bunlar namazları vaktinde kılmazlar. Manasını bilerek değil, şeklen namaz kılarlar, amellerini gösteriş için yaparlar. Sure bu iki grubu da azap ve helak ile tehdit eder. Bu yaptıklarının, hayret edilecek ve yadırganacak bir şey olduğunu gösteren bir üslupla, bunun büyük bir çirkinlik olduğunu bildirerek onları şiddetli bir şekilde kınar.


    Yetim ve yoksula sahip çıkmak, onların karnını doyurmak, giydirmek ve onlara velilik etmek, dinimizce son derece önemlidir ve büyük bir ibadettir. Bu nedenle yetim ve yoksula sahip çıkanlar övülmüş, sahip çıkmayıp onları ezenler ise yerilmiştir. Hesap gününde, yetim ve yoksula sahip çıkmayanlardan intikam alınacağı anlaşılmaktadır.


    Bu ayetlerde, namazı gösteriş için kılanlar kınanmaktadır. İbni Abbas'ın yorumuna göre bu ayette namaz kılanlar ile kastedilenler, münafıklardır. Onlar şeklen namaz kılmakta, işin hakikatine vakıf olamamaktadırlar. Ayrıca bazı âlimler, namazı gereği gibi kılmayanlardan kastın, namazları vaktinde eda etmeyen, vaktini çıkaran kimseler olduğunu söylemişlerdir. Bu durum da, bazı insanların namaza önem vermediğini açıkça göstermektedir. Demek ki, namaz veya diğer ibadetlerde, sırf Allah rızası gözetilmeli, gösterişe asla kaçılmamalıdır. Şeklen yapılan ibadetlerin kişiyi kurtaramayacağını bu sureden anlamaktayız.


    Diğer taraftan şu da ortaya çıkmaktadır ki, bir taraftan ibadet edip, diğer taraftan yetim ve yoksulu itip kakmak mümkün değildir. Biri sevap, diğeri günah bu iki fiilin bir kişide bulunmasının imkânsız olacağı anlaşılmaktadır. Eğer bir kimse ibadetlerini yerine getiriyor, ama diğer taraftan yetim ve yoksula sahip çıkmıyorsa, bu kimsenin nifak içerisinde olduğu, ibadetin hakkını vermediği anlaşılabilir.

    Zira ibadeti hakkıyla yerine getiren kişi, ahlakî olgunluğa da sahip demektir.

    Hasenat Programından alınmıştır.


  2. 22.Nisan.2012, 13:20
    1
    âb ü kil



    MÂÛN SURESİ


    Sure Hakkında Bilgi


    Sure adını, son ayetinde geçen "mâûn" kelimesinden almıştır. Mâûn kelimesi, zekat vermek, birine maddi yardımda bulunmak gibi anlamlara gelmektedir. Sure, "Eraeyte", "Era-eytellezî", "Dîn", "Tekzîb", "Yetîm" adlarıyla da anılmaktadır. 7 ayetten oluşan sure, Mekke'de inmiştir. Mushaftaki sıralamada 107, nüzul sırasına göre ise 17. suredir.


    Surenin temel konuları


    Yetim ve yoksula sahip çıkmak,
    Namazı gösteriş için kılmamak.


    Surenin temel mesajları


    Surede iki tip insandan söz edildiği ortaya çıkmaktadır. Bunlar; 1. Allah'ın nimetini inkâr eden nankörler, hesap ve ceza gününü yalan sayan kâfirler. 2. Yaptığı amelle Allah'ın rızasını kastetmeyen, aksine gösteriş için amel edip namaz kılan münafıklar. Surede, bunlardan birinci grubun kötü sıfatlarından bazıları anlatılır. Bunlar yetimi hor görürler. Hayır yapmazlar. Yoksulun ve fakirin hakkını, başkalarına hatırlatmak şeklinde dahi iyilikte bulunmazlar. Onlar ne Rabb'lerine ibadet ederek güzel amel işlerler, ne de insanlara iyilik ederler. İkinci grup, namazlarından gaflet içinde olanlardır. Bunlar namazları vaktinde kılmazlar. Manasını bilerek değil, şeklen namaz kılarlar, amellerini gösteriş için yaparlar. Sure bu iki grubu da azap ve helak ile tehdit eder. Bu yaptıklarının, hayret edilecek ve yadırganacak bir şey olduğunu gösteren bir üslupla, bunun büyük bir çirkinlik olduğunu bildirerek onları şiddetli bir şekilde kınar.


    Yetim ve yoksula sahip çıkmak, onların karnını doyurmak, giydirmek ve onlara velilik etmek, dinimizce son derece önemlidir ve büyük bir ibadettir. Bu nedenle yetim ve yoksula sahip çıkanlar övülmüş, sahip çıkmayıp onları ezenler ise yerilmiştir. Hesap gününde, yetim ve yoksula sahip çıkmayanlardan intikam alınacağı anlaşılmaktadır.


    Bu ayetlerde, namazı gösteriş için kılanlar kınanmaktadır. İbni Abbas'ın yorumuna göre bu ayette namaz kılanlar ile kastedilenler, münafıklardır. Onlar şeklen namaz kılmakta, işin hakikatine vakıf olamamaktadırlar. Ayrıca bazı âlimler, namazı gereği gibi kılmayanlardan kastın, namazları vaktinde eda etmeyen, vaktini çıkaran kimseler olduğunu söylemişlerdir. Bu durum da, bazı insanların namaza önem vermediğini açıkça göstermektedir. Demek ki, namaz veya diğer ibadetlerde, sırf Allah rızası gözetilmeli, gösterişe asla kaçılmamalıdır. Şeklen yapılan ibadetlerin kişiyi kurtaramayacağını bu sureden anlamaktayız.


    Diğer taraftan şu da ortaya çıkmaktadır ki, bir taraftan ibadet edip, diğer taraftan yetim ve yoksulu itip kakmak mümkün değildir. Biri sevap, diğeri günah bu iki fiilin bir kişide bulunmasının imkânsız olacağı anlaşılmaktadır. Eğer bir kimse ibadetlerini yerine getiriyor, ama diğer taraftan yetim ve yoksula sahip çıkmıyorsa, bu kimsenin nifak içerisinde olduğu, ibadetin hakkını vermediği anlaşılabilir.

    Zira ibadeti hakkıyla yerine getiren kişi, ahlakî olgunluğa da sahip demektir.

    Hasenat Programından alınmıştır.


    Benzer Konular

    - NÂS SURESİ Hakkında Bilgi

    - MÜ'MİN SURESİ Hakkında Bilgi

    - CİN SURESİ Hakkında Bilgi

    - TÛR SURESİ Hakkında Bilgi

    - Maun suresi hakkında bilgi verebilirmisiniz

  3. 08.Aralık.2013, 16:48
    2
    Misafir

    Cevap: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi




    teşekkür ederim ödevime yardımcı oldu


  4. 08.Aralık.2013, 16:48
    2
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    teşekkür ederim ödevime yardımcı oldu


  5. 05.Ocak.2014, 20:12
    3
    Misafir

    Cevap: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

    çok sağolun Din ödevime yardımcı oldunuz sizin sayenizde 5 alırım inşallah


  6. 05.Ocak.2014, 20:12
    3
    Kayıtsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız
    Misafir
    çok sağolun Din ödevime yardımcı oldunuz sizin sayenizde 5 alırım inşallah


  7. 12.Ocak.2015, 23:11
    4
    Misafir

    Cevap: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

    çok iyi teşekkürler maun suresi hakkında bilgi edindim


  8. 12.Ocak.2015, 23:11
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    çok iyi teşekkürler maun suresi hakkında bilgi edindim


  9. 19.Mayıs.2015, 13:39
    5
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,096
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    maun suresi ile ilgili yazı kısaca

    maun suresi ile ilgili bilgiler

    MAUN SURESİ


    Sure cumhura göre Mekk'de, İbni Abbas ve Katade'ye göre ise Me*dine'de inmiştir. Ama müfessir Hibetullah: Yansı Mekke'de As b. Vail hak*kında, yansı da Medine'de münafik Abdullah b. Übey hakkında indi, de*miştir.

    Surenin İsmi:


    "Maun" suresi olarak anılmasının sebebi son ayetinde Maunu mene-denlerin yerilmesindendir. "Maunu da menederler onlar." Namazından ga*fil kalanlar ve münafıklar gibi. Maun: Komşunun komşudan emanet aldığı tencere, tuz ve su gibi mutfak malzemeleri, balta ve kova gibi ekin ve zira*at aletleri, iğne, iplik gibi dikiş malzemeleri ve benzeri pratik işlerde ya*rarlanılan her şeydir. Surenin başında din gününü yani uhrevi ceza günü*nü yalanlayanlan kınadığı için "Din" suresi olarak da anıldı.

    Surenin Muhtevası:


    Sure, Mekke'de inen bölümünün girişinde kâfirden, Medine'de inen son bölümünde de münafıktan söz etmektedir.

    Başı hesap ve ceza gününü inkâr eden kâfirin zemmine aittir. "Dini yalan sayanı gördün mü?" O iki sıfatla vasıflandınldı: Yetime kabalık edip hor tutması, uzaklaştırması ve miskini doyurmayı teşvik etmemesi. Ne Rabbine ibadette vazifesini yerine getirdi, ne de başkasına hayır yaptı.

    Sonunda ise müslümanlığım ortaya çıkanp küfrü gizleyen münafığın zemmi vardır. Onu da üç vasıfla nitelendirdi: Namazdan gaflet, ameli ile insanlara gösteriş yapması ve komşular arasındaki, yardımlaşmayı ma'unu engellemesi. O Allah için amel etmiyor, aksine ameli ve namazın*da gösteriş yapıyordu.

    İki grubu da rezil olma, azap ve helak ile tehdit edip, dikkatleri onla*rın üzerine çekiyor.


  10. 19.Mayıs.2015, 13:39
    5
    mum
    Administrator
    maun suresi ile ilgili bilgiler

    MAUN SURESİ


    Sure cumhura göre Mekk'de, İbni Abbas ve Katade'ye göre ise Me*dine'de inmiştir. Ama müfessir Hibetullah: Yansı Mekke'de As b. Vail hak*kında, yansı da Medine'de münafik Abdullah b. Übey hakkında indi, de*miştir.

    Surenin İsmi:


    "Maun" suresi olarak anılmasının sebebi son ayetinde Maunu mene-denlerin yerilmesindendir. "Maunu da menederler onlar." Namazından ga*fil kalanlar ve münafıklar gibi. Maun: Komşunun komşudan emanet aldığı tencere, tuz ve su gibi mutfak malzemeleri, balta ve kova gibi ekin ve zira*at aletleri, iğne, iplik gibi dikiş malzemeleri ve benzeri pratik işlerde ya*rarlanılan her şeydir. Surenin başında din gününü yani uhrevi ceza günü*nü yalanlayanlan kınadığı için "Din" suresi olarak da anıldı.

    Surenin Muhtevası:


    Sure, Mekke'de inen bölümünün girişinde kâfirden, Medine'de inen son bölümünde de münafıktan söz etmektedir.

    Başı hesap ve ceza gününü inkâr eden kâfirin zemmine aittir. "Dini yalan sayanı gördün mü?" O iki sıfatla vasıflandınldı: Yetime kabalık edip hor tutması, uzaklaştırması ve miskini doyurmayı teşvik etmemesi. Ne Rabbine ibadette vazifesini yerine getirdi, ne de başkasına hayır yaptı.

    Sonunda ise müslümanlığım ortaya çıkanp küfrü gizleyen münafığın zemmi vardır. Onu da üç vasıfla nitelendirdi: Namazdan gaflet, ameli ile insanlara gösteriş yapması ve komşular arasındaki, yardımlaşmayı ma'unu engellemesi. O Allah için amel etmiyor, aksine ameli ve namazın*da gösteriş yapıyordu.

    İki grubu da rezil olma, azap ve helak ile tehdit edip, dikkatleri onla*rın üzerine çekiyor.


  11. 28.Mayıs.2015, 11:49
    6
    yasemin
    Mum Ve Merhem Olabilmek..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2014
    Üye No: 104691
    Mesaj Sayısı: 1,416
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15
    Bulunduğu yer: Allah'ıma Seferdeyim..

    Cevap: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

    Maun suresinde “dinin afyon yüzü” deşifre edilir. Gerçek dinile sahte din, gerçek dindarlıkla sahte dindarlık arasındaki farkın ne olduğu açıklanır. Esas ölçünün yine mala mülke bakışta toplandığını görürüz. Buna göre dinin afyon yüzü, birkaç şekli ritüel ile insanları aldatır. Hacılara su vermek, Kabe’nin örtüsünü değiştirmek, namaz (salat) kılmak gibi gösterişlerle halkın malını ve mülkünü alır fakat yetimi,yoksulu gözetmez.

    Bunları yoksullar ve kimsesizler için değil; kendini zengin etmek için kullanır. İşte bu dinin afyon yüzü olup Ebu Cehil’in veya Yeda Ebu Leheb’in dinidir. Bunların yaptığı, dini yalanlamak yani din ile aldatmak, gösteriş, riya ve sahtekarlıktır. (Maun; 107/1-7) Oysa gerçek hayat dini olan İslam, işte böylesi halkı afyonlayan tapınak dinlerini deşifre etmek için gelmiştir. Onun içins öylemi din formundadır. Gerçekte ise o dinlerden bir din hatta öteki dinlere dendiği anlamda bir din değildir…



  12. 28.Mayıs.2015, 11:49
    6
    Mum Ve Merhem Olabilmek..
    Maun suresinde “dinin afyon yüzü” deşifre edilir. Gerçek dinile sahte din, gerçek dindarlıkla sahte dindarlık arasındaki farkın ne olduğu açıklanır. Esas ölçünün yine mala mülke bakışta toplandığını görürüz. Buna göre dinin afyon yüzü, birkaç şekli ritüel ile insanları aldatır. Hacılara su vermek, Kabe’nin örtüsünü değiştirmek, namaz (salat) kılmak gibi gösterişlerle halkın malını ve mülkünü alır fakat yetimi,yoksulu gözetmez.

    Bunları yoksullar ve kimsesizler için değil; kendini zengin etmek için kullanır. İşte bu dinin afyon yüzü olup Ebu Cehil’in veya Yeda Ebu Leheb’in dinidir. Bunların yaptığı, dini yalanlamak yani din ile aldatmak, gösteriş, riya ve sahtekarlıktır. (Maun; 107/1-7) Oysa gerçek hayat dini olan İslam, işte böylesi halkı afyonlayan tapınak dinlerini deşifre etmek için gelmiştir. Onun içins öylemi din formundadır. Gerçekte ise o dinlerden bir din hatta öteki dinlere dendiği anlamda bir din değildir…



  13. 02.Ocak.2016, 19:14
    7
    Misafir

    Cevap: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

    Beni aydınlattığınız için size minnettarım.Ödevimde yardımcı oldu, teşekkürler.


  14. 02.Ocak.2016, 19:14
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Beni aydınlattığınız için size minnettarım.Ödevimde yardımcı oldu, teşekkürler.


  15. 04.Nisan.2016, 11:48
    8
    Misafir

    Cevap: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

    Size çok teşekkür ederim. Maun Suresi hakkında bilgi edindim çok teşekkürler


  16. 04.Nisan.2016, 11:48
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Size çok teşekkür ederim. Maun Suresi hakkında bilgi edindim çok teşekkürler


  17. 19.Nisan.2017, 16:45
    9
    Misafir

    Yorum: MÂÛN SURESİ Hakkında Bilgi

    çok açıklayıcı ve akıcı bir yazı olmuş bizi bu şekilde bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.


  18. 19.Nisan.2017, 16:45
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    çok açıklayıcı ve akıcı bir yazı olmuş bizi bu şekilde bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.





+ Yorum Gönder