Konusunu Oylayın.: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması

5 üzerinden 4.89 | Toplam: 37 kişi oyladı.

Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması
  1. 06.Mayıs.2010, 06:08
    1
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,727
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 327
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması






    Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması Mumsema Osman (r.a.) Devrinde İslam Devleti sınırları Arabistan’ı aşmış, fetihler sebebiyle insanlar grup grup İslam’a girmiş, her şehir halkı Kur’an-ı Kerim’i o beldedeki kurra sahabenin okuyuşuna göre okumaya başlamıştı. Çünkü sahabenin Kur’an-ı Kerim’deki bazı kelime ve harfleri Rasulullah’ın ağzından farklı şekilde rivayet etmeleri farklı kıraat vecihlerinin ortaya çıkmasına sebep olmuştu. Başlangıçta ümmete kolaylık olmak üzere Rasulullah’ın uyguladığı bu farklı okuyuş, daha sonra bir takım tereddüt ve şüpheleri beraberinde getirmiş, her belde insanları başka kıraatleri görünce şaşırmışlar kendi kıraatlarının daha doğru ve fasih olduğunu iddia etmişlerdir. Öyle ki, farklı okuyuş sebebiyle insanlar birbirlerini günahkarlık ve hatta küfürle itham edecek kadar ileri gitmişlerdir.
    Nitekim Ermenistan ve Azerbeycan fetihlerine (25/646) katılan kumandan Huzeyfe b. Yeman, bu durumu açıkça görmüş ve derhal halife Osman’a müracaat ederek, ümmetin arasında yahudi ve hristiyanlar arasındaki ihtilafların benzeri çıkmaması için, bu işin çaresine bakmasını istemiştir. Bunun üzerine Osman Hafsa’ya haber göndermiş, Mushaf’ın sonradan iade edilmek üzere kendisine gönderilmesini istemiştir. Hafsa da Mushaf’ı halife Osman’a göndermiştir.
    Osman (r.a.) gönderilen Mushaf’ı istinsah edip çoğaltmaları için şu dört kişiyi görevlendirmiştir: Zeyd b. Sabit, Abdullah b. Zübeyr, Said b. As, Abdurrahman b. Haris. Bunlardan Zeyd Medine’li Ensar’dan, diğerleri ise Mekke’li olup Kureyşlilerdendi. Bazı haberlerde bu heyetin 12 kişiden oluştuğu bildirilmektedir.
    İstinsah heyetine halife tarafından ihtilaf halinde Kureyş lehçesinin esas alınması talimatı verilmiş, heyet de aşağıdaki prensipleri göz önünde bulundurarak çoğaltma işlemini gerçekleştirmiştir:
    1) İstinsah, Ebu Bekir zamanında toplanan mushaf esas alınarak yapılacaktır.
    2) Son arzadaki durum gözetilerek, tilaveti mensuh olan ayetler alınmayacaktır.
    3) İhtilaf halinde Kureyş lehçesi tercih olunacaktır.
    4) Mushaf’ın istinsahı bir kaç nüsha halinde yazılarak gerçekleştirilecek ve muhtelif beldelere gönderilecektir. Gönderilen Mushaflara uymayan ve tashihi mümkün olmayan sayfa ve Mushaflar imha edilecektir.
    5) Sureler, bugün elimizde bulunduğu şekliyle tertib edilecektir.
    6) Bu Mushaflara, daha önceki Mushaf veya sayfalara yazılmış, açıklama mahiyetindeki ibareler yazılmayacaktır.
    Komisyon belirtilen esaslar çerçevesindeki çalışmasını bir rivayete göre beş sene zarfında tamamlamış, çoğaltılan nüshalardan birisi Medine’de bırakılmış, diğerleri Kufe, Basra ve Şam’a gönderilmiştir. Bu arada çoğaltılan nüshaların sayısının 5 veya 7 olduğu söylenerek, Mekke, Yemen ve Bahreyn’e de Kur’an nüshalarının gönderildiği belirtilmiştir.
    İstinsah işlemi tamamlanınca esas Mushaf, Hafsa’ya iade edilmiş, çoğaltılan Mushaflar üzerinde Ashab ve Tabiilerin icmaı gerçekleşmiştir. Sonuç olarak Osman’ın gerek kendisinde bulundurduğu ve gerekse diğer şehirlere gönderdiği bu Mushaflar derhal benimsenmiş, kısa zamanda bunlardan istinsahlar yapılarak, birçok müslümanın elinde Kur’an nüshaları görülmeye başlamıştır. Bugün taşıdığımız ve okuduğumuz Kur’an-ı Kerim nüshaları Osman’ın (r.a.) çoğalttığı nüshaların aynısıdır.[1]

    [1] Buhari, Sahih: 6/99; Müslim, Sahih: 1/560-562; El-İtkan: 1/59-60; Mebahis: 124-129.


  2. 06.Mayıs.2010, 06:08
    1
    erimeye devam...



    Osman (r.a.) Devrinde İslam Devleti sınırları Arabistan’ı aşmış, fetihler sebebiyle insanlar grup grup İslam’a girmiş, her şehir halkı Kur’an-ı Kerim’i o beldedeki kurra sahabenin okuyuşuna göre okumaya başlamıştı. Çünkü sahabenin Kur’an-ı Kerim’deki bazı kelime ve harfleri Rasulullah’ın ağzından farklı şekilde rivayet etmeleri farklı kıraat vecihlerinin ortaya çıkmasına sebep olmuştu. Başlangıçta ümmete kolaylık olmak üzere Rasulullah’ın uyguladığı bu farklı okuyuş, daha sonra bir takım tereddüt ve şüpheleri beraberinde getirmiş, her belde insanları başka kıraatleri görünce şaşırmışlar kendi kıraatlarının daha doğru ve fasih olduğunu iddia etmişlerdir. Öyle ki, farklı okuyuş sebebiyle insanlar birbirlerini günahkarlık ve hatta küfürle itham edecek kadar ileri gitmişlerdir.
    Nitekim Ermenistan ve Azerbeycan fetihlerine (25/646) katılan kumandan Huzeyfe b. Yeman, bu durumu açıkça görmüş ve derhal halife Osman’a müracaat ederek, ümmetin arasında yahudi ve hristiyanlar arasındaki ihtilafların benzeri çıkmaması için, bu işin çaresine bakmasını istemiştir. Bunun üzerine Osman Hafsa’ya haber göndermiş, Mushaf’ın sonradan iade edilmek üzere kendisine gönderilmesini istemiştir. Hafsa da Mushaf’ı halife Osman’a göndermiştir.
    Osman (r.a.) gönderilen Mushaf’ı istinsah edip çoğaltmaları için şu dört kişiyi görevlendirmiştir: Zeyd b. Sabit, Abdullah b. Zübeyr, Said b. As, Abdurrahman b. Haris. Bunlardan Zeyd Medine’li Ensar’dan, diğerleri ise Mekke’li olup Kureyşlilerdendi. Bazı haberlerde bu heyetin 12 kişiden oluştuğu bildirilmektedir.
    İstinsah heyetine halife tarafından ihtilaf halinde Kureyş lehçesinin esas alınması talimatı verilmiş, heyet de aşağıdaki prensipleri göz önünde bulundurarak çoğaltma işlemini gerçekleştirmiştir:
    1) İstinsah, Ebu Bekir zamanında toplanan mushaf esas alınarak yapılacaktır.
    2) Son arzadaki durum gözetilerek, tilaveti mensuh olan ayetler alınmayacaktır.
    3) İhtilaf halinde Kureyş lehçesi tercih olunacaktır.
    4) Mushaf’ın istinsahı bir kaç nüsha halinde yazılarak gerçekleştirilecek ve muhtelif beldelere gönderilecektir. Gönderilen Mushaflara uymayan ve tashihi mümkün olmayan sayfa ve Mushaflar imha edilecektir.
    5) Sureler, bugün elimizde bulunduğu şekliyle tertib edilecektir.
    6) Bu Mushaflara, daha önceki Mushaf veya sayfalara yazılmış, açıklama mahiyetindeki ibareler yazılmayacaktır.
    Komisyon belirtilen esaslar çerçevesindeki çalışmasını bir rivayete göre beş sene zarfında tamamlamış, çoğaltılan nüshalardan birisi Medine’de bırakılmış, diğerleri Kufe, Basra ve Şam’a gönderilmiştir. Bu arada çoğaltılan nüshaların sayısının 5 veya 7 olduğu söylenerek, Mekke, Yemen ve Bahreyn’e de Kur’an nüshalarının gönderildiği belirtilmiştir.
    İstinsah işlemi tamamlanınca esas Mushaf, Hafsa’ya iade edilmiş, çoğaltılan Mushaflar üzerinde Ashab ve Tabiilerin icmaı gerçekleşmiştir. Sonuç olarak Osman’ın gerek kendisinde bulundurduğu ve gerekse diğer şehirlere gönderdiği bu Mushaflar derhal benimsenmiş, kısa zamanda bunlardan istinsahlar yapılarak, birçok müslümanın elinde Kur’an nüshaları görülmeye başlamıştır. Bugün taşıdığımız ve okuduğumuz Kur’an-ı Kerim nüshaları Osman’ın (r.a.) çoğalttığı nüshaların aynısıdır.[1]

    [1] Buhari, Sahih: 6/99; Müslim, Sahih: 1/560-562; El-İtkan: 1/59-60; Mebahis: 124-129.


    Benzer Konular

    - Kuranı kerim kim zamanında kitap haline getirilmiş ve kim zamanında çoğaltılmıştır

    - Kuranın kitap haline getirilmesi ve çoğaltılması hangi halifeler zamanında olmuştur?

    - Hz. Osman’ın Hristiyan bir eşi var mıydı? Hz. Osman’ın evlilikleri ve eşleri hakkında bilgi verir mi

    - Kuranın Kitap Haline Getirilmesi Ve çoğaltılması

    - Hz. Osman Zamanında Vefat Eden Ancak Vefat Tarihleri Kesin Olarak Bilinmeyen Bazı Şahsiyetler

  3. 20.Mayıs.2011, 15:42
    2
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 617
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması




    Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması Konulu paylaşımın için Allah(cc) razı olsun


  4. 20.Mayıs.2011, 15:42
    2
    Devamlı Üye



    Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması Konulu paylaşımın için Allah(cc) razı olsun


  5. 20.Mayıs.2014, 21:39
    3
    Misafir

    Cevap: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması

    Hz. Osman zamanında Kur'an Hafızları savaşlarda şehit olmuş ve Kur'anı muhafaza etmek için alınan karar ile çoğaltılmıştır.


  6. 20.Mayıs.2014, 21:39
    3
    kız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    kız
    Misafir
    Hz. Osman zamanında Kur'an Hafızları savaşlarda şehit olmuş ve Kur'anı muhafaza etmek için alınan karar ile çoğaltılmıştır.


  7. 24.Şubat.2016, 18:44
    4
    Misafir

    Cevap: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması

    Çok teşşekür ederim


  8. 24.Şubat.2016, 18:44
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Çok teşşekür ederim


  9. 15.Mart.2016, 20:25
    5
    Misafir

    Cevap: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması

    hz osman çoğaltılarak mushaf ülkelere ve şehirlere gönderdi


  10. 15.Mart.2016, 20:25
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    hz osman çoğaltılarak mushaf ülkelere ve şehirlere gönderdi


  11. 03.Aralık.2016, 13:56
    6
    Misafir

    Yorum: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması

    Kuran kitap haline gelmesi sebebi hafızların şehit olması


  12. 03.Aralık.2016, 13:56
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kuran kitap haline gelmesi sebebi hafızların şehit olması


  13. 03.Aralık.2016, 13:59
    7
    Misafir

    Yorum: Kur’an’ın Hz. Osman Zamanında Çoğaltılması

    Yemame savasında hafızlar şehit olmuş Hz Ömer'in teklifiyle Hz Ebubekir kitap haline getirdi Kuran ı Kerimi


  14. 03.Aralık.2016, 13:59
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yemame savasında hafızlar şehit olmuş Hz Ömer'in teklifiyle Hz Ebubekir kitap haline getirdi Kuran ı Kerimi





+ Yorum Gönder