Konusunu Oylayın.: Kadir gecesi intihar edenin ahiretteki durumu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kadir gecesi intihar edenin ahiretteki durumu?
  1. 02.Eylül.2011, 23:24
    1
    Misafir

    Kadir gecesi intihar edenin ahiretteki durumu?






    Kadir gecesi intihar edenin ahiretteki durumu? Mumsema Kadir gecesi intihar eden in ahiretteki durumu nedir Kadir gecesinde intihar edenin hükmü nedir ?


  2. 02.Eylül.2011, 23:24
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 21.Haziran.2013, 01:57
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Kadir gecesi intihar edenin ahiretteki durumu?




    Kadir gecesi kesin olarak bilinmediği için, her intihar büyük günahlardandır ve hükmü aynıdır.

    İSLAMDA İNTİHAR NEDİR?

    İnsanın kendisini öldürmesi. Ne şekilde olursa olsun bir kimsenin kendisini
    öldürmesine "intihar" denir. İntihar Allah'ın yaratmış olduğu cana kıymaktır. Bu
    yüzden de büyük günahlardandır. İnsana canı veren Allah olduğu gibi, onu almaya
    yetkili olan da odur.

    İntihar etmenin haramlığı ve ahiretteki tehlikesi ayet
    ve hadislerle sabittir.

    Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Ey iman edenler,
    mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç,
    batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok
    merhametlidir" (en-Nisa', 4/29). Ayette, fiilen cana kıyma anlamı yanında,
    Allah'ın haram kıldığı şeyleri işlemek, masiyete dalmak ve başkalarının
    mallarını batıl yollarla yemek sûretiyle kendisine yazık etmek, ahiret hayatını
    mahvetmek anlamı da vardır (İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'ani'l-Azim, İstanbul 1985,
    II, 235).

    Amr b.
    el-As (r.a), Zâtu's-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için,
    su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır.
    Durumunu Hz. Peygamber'e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş
    ve Resulullah (s.a.s) Amr'ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre,
    124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).

    Hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: "Yedi helak edici
    günahtan uzak durunuz Denildi ki, ya Resulullah, onlar nelerdir?; şöyle buyurdu:
    Allah'a ortak koşmak, bir cana kıymak, yetim malı yemek, savaştan kaçmak,
    iffetli, hiçbir şeyden habersiz mümin kadına zina iftirası yapmak" (Buhârî,
    Vesâyâ, 23, Hudûd, Tıb, 45; Müslim, İman, 144).

    İntihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. Cündüb b.
    Abdullah'tan Hz. Peygamber (s.a.s)'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Sizden
    önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir
    bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun
    üzerine Cenâb-ı Hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti
    haram kıldım, buyurdu" (Buhârî, Enbiyâ, 50).


  4. 21.Haziran.2013, 01:57
    2
    Moderatör



    Kadir gecesi kesin olarak bilinmediği için, her intihar büyük günahlardandır ve hükmü aynıdır.

    İSLAMDA İNTİHAR NEDİR?

    İnsanın kendisini öldürmesi. Ne şekilde olursa olsun bir kimsenin kendisini
    öldürmesine "intihar" denir. İntihar Allah'ın yaratmış olduğu cana kıymaktır. Bu
    yüzden de büyük günahlardandır. İnsana canı veren Allah olduğu gibi, onu almaya
    yetkili olan da odur.

    İntihar etmenin haramlığı ve ahiretteki tehlikesi ayet
    ve hadislerle sabittir.

    Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Ey iman edenler,
    mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç,
    batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok
    merhametlidir" (en-Nisa', 4/29). Ayette, fiilen cana kıyma anlamı yanında,
    Allah'ın haram kıldığı şeyleri işlemek, masiyete dalmak ve başkalarının
    mallarını batıl yollarla yemek sûretiyle kendisine yazık etmek, ahiret hayatını
    mahvetmek anlamı da vardır (İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'ani'l-Azim, İstanbul 1985,
    II, 235).

    Amr b.
    el-As (r.a), Zâtu's-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için,
    su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır.
    Durumunu Hz. Peygamber'e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş
    ve Resulullah (s.a.s) Amr'ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre,
    124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).

    Hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: "Yedi helak edici
    günahtan uzak durunuz Denildi ki, ya Resulullah, onlar nelerdir?; şöyle buyurdu:
    Allah'a ortak koşmak, bir cana kıymak, yetim malı yemek, savaştan kaçmak,
    iffetli, hiçbir şeyden habersiz mümin kadına zina iftirası yapmak" (Buhârî,
    Vesâyâ, 23, Hudûd, Tıb, 45; Müslim, İman, 144).

    İntihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. Cündüb b.
    Abdullah'tan Hz. Peygamber (s.a.s)'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Sizden
    önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir
    bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun
    üzerine Cenâb-ı Hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti
    haram kıldım, buyurdu" (Buhârî, Enbiyâ, 50).





+ Yorum Gönder