Konusunu Oylayın.: Emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki... (Hadis)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki... (Hadis)
  1. 14.Aralık.2011, 08:42
    1
    Misafir

    Emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki... (Hadis)






    Emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki... (Hadis) Mumsema Esma bint Yezid anlatıyor: Rasulüllah şöyle buyurdu: "Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin. Canımı elinde tutan Allah'a yemin ederim ki, emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki at sırtında koşturan ergin erkek olacak yaşa gelse bile yine onu tutar yere atar." (İbni Mace, 1, 648; Ebu Dâvud IV. 9)


  2. 14.Aralık.2011, 08:42
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Esma bint Yezid anlatıyor: Rasulüllah şöyle buyurdu: "Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin. Canımı elinde tutan Allah'a yemin ederim ki, emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki at sırtında koşturan ergin erkek olacak yaşa gelse bile yine onu tutar yere atar." (İbni Mace, 1, 648; Ebu Dâvud IV. 9)


    Benzer Konular

    - Hamile ve süt emziren kadın oruç tutabilir mi?

    - Hamile ve sut emziren kadinin durumu

    - Hamile ve süt emziren kadının orucu ile ilgili hadis

    - Hamile ve süt emziren kadınlar oruç tutmayabilir (ilgili hadis)

    - Çocuk emziren kadının hamile kalmasının veya onunla cinsel münasebet kurmanın kadına ve çocuğa zarar

  3. 14.Aralık.2011, 10:56
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki... (Hadis)




    Ğiyle", emzikli kadınla cinsel ilişki, ya da emzikli kadının hamile kalmasıdır (Nihaye)
    Sözünü ettiğiniz hadis şudur:
    1."Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin, vallahi ğiyle (hamile kadınla ilişki) süvariyi atından tepetaklak düşürür". (Ebu Davud. İbn Mace'de de bu anlamda bir hadis vardır).
    Bu hadis zayıftır. Ebu Davud bundan sonra şu anlamdaki sahih hadisi şerifi verir:
    2."Allah Rasulü buyurdular ki, ğileyi (hamile kadınla cinsel ilişkiyi) yasaklamayı düşündüm ama bana hatırlattılar ki, İranlılar ve Rumlar bunu yapıyorlar da çocuklarına bir zarar gelmiyor".
    İbn Kayyim diyor ki, ğiyleyi zararsız gösteren hadisler (ikinci hadis) diğerinden (birinciden) sağlamadırlar. Kötü gösteren o (birinci) hadis var olmuş olsa dahi, önce yasaklandığı, sonra bunda zarar olmadığı anlaşılınca yasağın kaldırıldığı anlaşılır. (Avnül Mabud).
    Sanırım bundan çıkan sonuç şudur:
    Mesele dini olmaktan çok tıbbi bir meseledir. Hz. Peygamber, önceleri duyumlarına dayanarak bunun zararlı olduğunu söylemiş olabilir (ki, bu ihtimal zayıftır), sonra zararlı olmadığını öğrenince yasağı kaldırmıştır. Buna göre günün birinde tıp bunun zararlı olduğunu kesin olarak ortaya koyarsa yapılması yine sakıncalı olur.
    Sonuç: Hamile kadın ile ilişki, ya da hamilenin çocuğunu emzirmesi şeran yasak değildir. Tıp zararlı derse buna itibar edilmedir.
    Faruk Beşer


  4. 14.Aralık.2011, 10:56
    2
    Moderatör



    Ğiyle", emzikli kadınla cinsel ilişki, ya da emzikli kadının hamile kalmasıdır (Nihaye)
    Sözünü ettiğiniz hadis şudur:
    1."Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin, vallahi ğiyle (hamile kadınla ilişki) süvariyi atından tepetaklak düşürür". (Ebu Davud. İbn Mace'de de bu anlamda bir hadis vardır).
    Bu hadis zayıftır. Ebu Davud bundan sonra şu anlamdaki sahih hadisi şerifi verir:
    2."Allah Rasulü buyurdular ki, ğileyi (hamile kadınla cinsel ilişkiyi) yasaklamayı düşündüm ama bana hatırlattılar ki, İranlılar ve Rumlar bunu yapıyorlar da çocuklarına bir zarar gelmiyor".
    İbn Kayyim diyor ki, ğiyleyi zararsız gösteren hadisler (ikinci hadis) diğerinden (birinciden) sağlamadırlar. Kötü gösteren o (birinci) hadis var olmuş olsa dahi, önce yasaklandığı, sonra bunda zarar olmadığı anlaşılınca yasağın kaldırıldığı anlaşılır. (Avnül Mabud).
    Sanırım bundan çıkan sonuç şudur:
    Mesele dini olmaktan çok tıbbi bir meseledir. Hz. Peygamber, önceleri duyumlarına dayanarak bunun zararlı olduğunu söylemiş olabilir (ki, bu ihtimal zayıftır), sonra zararlı olmadığını öğrenince yasağı kaldırmıştır. Buna göre günün birinde tıp bunun zararlı olduğunu kesin olarak ortaya koyarsa yapılması yine sakıncalı olur.
    Sonuç: Hamile kadın ile ilişki, ya da hamilenin çocuğunu emzirmesi şeran yasak değildir. Tıp zararlı derse buna itibar edilmedir.
    Faruk Beşer





+ Yorum Gönder