Konusunu Oylayın.: Adet günlerim şaşırdı benimde kafam karıştı,bu durumda nasıl amel etmeliyim?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Adet günlerim şaşırdı benimde kafam karıştı,bu durumda nasıl amel etmeliyim?
  1. 26.Eylül.2011, 20:27
    1
    Misafir

    Adet günlerim şaşırdı benimde kafam karıştı,bu durumda nasıl amel etmeliyim?






    Adet günlerim şaşırdı benimde kafam karıştı,bu durumda nasıl amel etmeliyim? Mumsema benden gecenlerde birdefa kan geldi adet oldun sandım ama sadece ogün bikere geldi
    bende belki devamı gelir diye 10 münasebete girmedim ama devamı gelmedi
    oncu günün sonunda abdes aldım 2 gün sonra tekrar geldi 3 gelmedi
    1 geldi 5 yokgün bu şekilde 13 oldu bu adetmi sayılıyor özürmü anlamadım
    doktora gitmem kerekiyor
    fakat gidene kadar ben hayatımı nasıl sürdürmeliyim
    yardım edennn

    ALLAH RAZI OLSUNN


  2. 26.Eylül.2011, 20:27
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    benden gecenlerde birdefa kan geldi adet oldun sandım ama sadece ogün bikere geldi
    bende belki devamı gelir diye 10 münasebete girmedim ama devamı gelmedi
    oncu günün sonunda abdes aldım 2 gün sonra tekrar geldi 3 gelmedi
    1 geldi 5 yokgün bu şekilde 13 oldu bu adetmi sayılıyor özürmü anlamadım
    doktora gitmem kerekiyor
    fakat gidene kadar ben hayatımı nasıl sürdürmeliyim
    yardım edennn

    ALLAH RAZI OLSUNN


    Benzer Konular

    - Masturbasyon mekruh mu haram mı ? Doğrusu kafam karıştı

    - Kafam çok karıştı . Lütfen yardım edermisiniz Şeriat hakkında..

    - Adet günü ile ilgili çelişkili ve farklı cevaplar aldım kafam karıştı lütfen düzeltirmisiniz?

    - Abdestin bozulması ilgili kafam çok karıştı

    - Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ??

  3. 26.Eylül.2011, 20:53
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Adet günlerim şaşırdı benimde kafam karıştı,bu durumda nasıl amel etmeliyim?




    Adet Günü Nasıl Kararlaştırılır?
    Hanımlardan bazıları intizamlı adet görür Adet günlerinin sayısı bellidir İlk kan görmede bu günler kararlaşmamış olabilir Ancak bundan sonra vaki olabilecek değişiklikle adet günleri değişmiş olur Mesela ilk defa beş gün görmüşken, sonra iki defa yedişer gün görürse, bunun adeti yedi gün olurEğer ilk defa yedi gün görüp de ondan sonra iki defa beş güne düşerse, adet beş olarak kararlaşır Daima adeti değişenler, ihtiyat tarafını tutarak amel ederler En yükseğini alırlar (1)

    Adet Günü Değişenler Ne Yapmalı?

    Daima adet günleri değişenler, ihtiyat tarafını tutarak amel ederler bir ayda yedi, diğer ayda sekiz gün adet gören, sekizinci gün oldu mu yıkanır ve namazlarını kılar, ramazan ayında ise orucunu tutar Çünkü sekizinci gündeki kanın, adet üstü fazla kan olması ihtimali vardır Fakat sekizinci gün çıkmadıkça cinsi münasebet kurulamaz ayrıca on güne kadar devam edecek kanlar hayız sayılır (2)

    Adet Günlerini Şaşıran Kadın

    İslamiyete her kadının hayız, lohusalık ve temizlik günlerini, bunların sayısını, zamanını bilmesi gereklidir Bir kadın delirse vaya baygınlık geçirse yahut ilgisizliği nedeniyle adetini unutsa, kan aktığı halde aklı başına gelip iyileşse, düşündüğü zaman hayız ve nifas günleini hatırlayacak olur ve bu hatırladığına güvenirse, artık bu kadın ona göre hareket eder Hatırlamazsa bu kadına muhayyere - şaşırmış denir Bu kadınlar şu guruplar altında toplanabilir:

    Yalnız günlerini unutanlar Yani kadın, her ay bir defa kendinden kan geldiğin biliyor, ama kaç gün geldiğini unutmuş Bu kadın, hayzı hatırladığından dolayı, kanın kesilmeksizin gelmeğe başladığı zamandan itibaren üç gün namazını kılmaz Sonra, hayız ile temizlik ve hayızdan kurtulmak arasında tereddiüt ettiğinden dolayı da yedi gün her namaz için yıkanması lazımdır Sonra da yirmi gün için temiz olduğunu bildiğinden, kocasıyla cinsi münasebette bulunabilir

    Adetinin her ay üç gün olduğunu bildiği halde o üç günün zamanını bilemiyenler Meselâ ayın başında mı, ortasın da mı, sonunda mı olduğunukestirmiyor, böylece hayız ile temizlik arasında tereddüt ettiğinden dolayı, ayın başında üç gün her namaz için abdest alıp kılar sonra da her saat hayızdan kurtulduğunu zannettiğinden dolayı, yirmi yed gün her namaz için boy abdesti alıp namazlarını kılacaktır

    Adetin hem kaç gün olduğunu hem de zamanını bilemiyenler Bu gibiler için kaide şöyledir:
    Kadın hangi vakitte temizliğini iyice kestirebilirse o zaman abdestini alıp namazını kılar, orucunu tutar, kocasıyla cinsi münasebette bulunabilir
    Hangi vakitte hayız haline girdiğini iyice kestirebilirse tüm bunları şüphesiz terkedecektir
    Eğer bir vakitte hayız halinde mi yoksa temiz halinde bulunduğundan şüphelenirse, hangisi daha uygun diye araştırma yapmak mecburiyetinde kalır

    Eğer araştırmazsa, ihtiyatlı olmak üzere her namaz için boy abdesti almak gerekir
    Araştırır da gene de şüpheden kurtulmazsa adeti ongün takdir olunur, her namaz için boy abdesti alır, namazını kılar, ancak bu on günlük araştırma sürecinde cinsi münasebette bulunamaz (6)


    Kaynaklar:
    Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen, Bilmen Basım ve Yayınevi
    Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan, Gonca Yayınevi, 1993 (3, 4)
    En Geniş İslam İlmihali, Ali Fikri Yavuz, Çile Yayınları, 1977 (1, 2, 5)
    Kadın İlmihali, M Cemal Öğüt, Bahar Yayınları, 1971 (6)

    --------------------------------

    Adet Süresi

    Hanefilere göre, hayızın en kısa süresi üç gün üç gecedir Bundan azı özür kanı sayılır "Ortası beş gün, en uzun sûresi ise on gün on gecedir On günü geçen kanamalar özür sayılır Dayandıkları delil şu hadistir: "Bekâr veya dul kadın için en kısa hayız süresi üç gün, en uzun süresi ise on gündür"


    Şâfiî ve Hanbelilere göre, en kısa süre bir gün, bir gece, en uzun süresi ise, altı veya yedi gündür

    Mâlikiler, en az süre için bir sınır belirlemezken, en uzun süreyi kadının durumuna göre otuz güne kadar çıkarırlar

    Kaynak: Hayız, Hamdi Döndüren, Şamil İslam Ansiklopedisi



  4. 26.Eylül.2011, 20:53
    2
    Silent and lonely rains



    Adet Günü Nasıl Kararlaştırılır?
    Hanımlardan bazıları intizamlı adet görür Adet günlerinin sayısı bellidir İlk kan görmede bu günler kararlaşmamış olabilir Ancak bundan sonra vaki olabilecek değişiklikle adet günleri değişmiş olur Mesela ilk defa beş gün görmüşken, sonra iki defa yedişer gün görürse, bunun adeti yedi gün olurEğer ilk defa yedi gün görüp de ondan sonra iki defa beş güne düşerse, adet beş olarak kararlaşır Daima adeti değişenler, ihtiyat tarafını tutarak amel ederler En yükseğini alırlar (1)

    Adet Günü Değişenler Ne Yapmalı?

    Daima adet günleri değişenler, ihtiyat tarafını tutarak amel ederler bir ayda yedi, diğer ayda sekiz gün adet gören, sekizinci gün oldu mu yıkanır ve namazlarını kılar, ramazan ayında ise orucunu tutar Çünkü sekizinci gündeki kanın, adet üstü fazla kan olması ihtimali vardır Fakat sekizinci gün çıkmadıkça cinsi münasebet kurulamaz ayrıca on güne kadar devam edecek kanlar hayız sayılır (2)

    Adet Günlerini Şaşıran Kadın

    İslamiyete her kadının hayız, lohusalık ve temizlik günlerini, bunların sayısını, zamanını bilmesi gereklidir Bir kadın delirse vaya baygınlık geçirse yahut ilgisizliği nedeniyle adetini unutsa, kan aktığı halde aklı başına gelip iyileşse, düşündüğü zaman hayız ve nifas günleini hatırlayacak olur ve bu hatırladığına güvenirse, artık bu kadın ona göre hareket eder Hatırlamazsa bu kadına muhayyere - şaşırmış denir Bu kadınlar şu guruplar altında toplanabilir:

    Yalnız günlerini unutanlar Yani kadın, her ay bir defa kendinden kan geldiğin biliyor, ama kaç gün geldiğini unutmuş Bu kadın, hayzı hatırladığından dolayı, kanın kesilmeksizin gelmeğe başladığı zamandan itibaren üç gün namazını kılmaz Sonra, hayız ile temizlik ve hayızdan kurtulmak arasında tereddiüt ettiğinden dolayı da yedi gün her namaz için yıkanması lazımdır Sonra da yirmi gün için temiz olduğunu bildiğinden, kocasıyla cinsi münasebette bulunabilir

    Adetinin her ay üç gün olduğunu bildiği halde o üç günün zamanını bilemiyenler Meselâ ayın başında mı, ortasın da mı, sonunda mı olduğunukestirmiyor, böylece hayız ile temizlik arasında tereddüt ettiğinden dolayı, ayın başında üç gün her namaz için abdest alıp kılar sonra da her saat hayızdan kurtulduğunu zannettiğinden dolayı, yirmi yed gün her namaz için boy abdesti alıp namazlarını kılacaktır

    Adetin hem kaç gün olduğunu hem de zamanını bilemiyenler Bu gibiler için kaide şöyledir:
    Kadın hangi vakitte temizliğini iyice kestirebilirse o zaman abdestini alıp namazını kılar, orucunu tutar, kocasıyla cinsi münasebette bulunabilir
    Hangi vakitte hayız haline girdiğini iyice kestirebilirse tüm bunları şüphesiz terkedecektir
    Eğer bir vakitte hayız halinde mi yoksa temiz halinde bulunduğundan şüphelenirse, hangisi daha uygun diye araştırma yapmak mecburiyetinde kalır

    Eğer araştırmazsa, ihtiyatlı olmak üzere her namaz için boy abdesti almak gerekir
    Araştırır da gene de şüpheden kurtulmazsa adeti ongün takdir olunur, her namaz için boy abdesti alır, namazını kılar, ancak bu on günlük araştırma sürecinde cinsi münasebette bulunamaz (6)


    Kaynaklar:
    Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen, Bilmen Basım ve Yayınevi
    Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan, Gonca Yayınevi, 1993 (3, 4)
    En Geniş İslam İlmihali, Ali Fikri Yavuz, Çile Yayınları, 1977 (1, 2, 5)
    Kadın İlmihali, M Cemal Öğüt, Bahar Yayınları, 1971 (6)

    --------------------------------

    Adet Süresi

    Hanefilere göre, hayızın en kısa süresi üç gün üç gecedir Bundan azı özür kanı sayılır "Ortası beş gün, en uzun sûresi ise on gün on gecedir On günü geçen kanamalar özür sayılır Dayandıkları delil şu hadistir: "Bekâr veya dul kadın için en kısa hayız süresi üç gün, en uzun süresi ise on gündür"


    Şâfiî ve Hanbelilere göre, en kısa süre bir gün, bir gece, en uzun süresi ise, altı veya yedi gündür

    Mâlikiler, en az süre için bir sınır belirlemezken, en uzun süreyi kadının durumuna göre otuz güne kadar çıkarırlar

    Kaynak: Hayız, Hamdi Döndüren, Şamil İslam Ansiklopedisi






+ Yorum Gönder