Konusunu Oylayın.: Adetliyken ezbere sure okunurmu

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 11 kişi
Adetliyken ezbere sure okunurmu
  1. 26.Haziran.2011, 12:56
    1
    Misafir

    Adetliyken ezbere sure okunurmu






    Adetliyken ezbere sure okunurmu Mumsema yunus aleyhisselamın balıığın karnında yaptığı duayı zikir olarak adetliyken çekilirmi kuranda olan sure olduğu için tereddüt ettik cevabınız için şimdiden teşekkür ederim


  2. 26.Haziran.2011, 12:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    yunus aleyhisselamın balıığın karnında yaptığı duayı zikir olarak adetliyken çekilirmi kuranda olan sure olduğu için tereddüt ettik cevabınız için şimdiden teşekkür ederim


    Benzer Konular

    - Adetliyken ezbere ayetel kürsi okunur mu

    - Adetliyken ezbere nas felak ayetel kürsi okumak

    - Ezbere Sure Yazalim

    - Adetliyken salavatı şerife okunurmu

    - Ezbere dua etmek ?

  3. 26.Haziran.2011, 13:14
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: adetliyken ezbere sure okunurmu




    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde

    1 Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2 Âyetü’l-kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3 Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4 Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5 Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6 Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir
    Bu hususta Resulullah (asm) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin)3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz)4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir”

    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105
    2 Zuhruf Sûresi, 13
    3 Mü’minûn Sûresi, 29
    4 Bakara Sûresi, 256
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9
    6 İbni Mâce, Tahare: 119
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422



  4. 26.Haziran.2011, 13:14
    2
    Silent and lonely rains



    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde

    1 Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2 Âyetü’l-kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3 Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4 Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5 Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6 Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir
    Bu hususta Resulullah (asm) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin)3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz)4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir”

    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105
    2 Zuhruf Sûresi, 13
    3 Mü’minûn Sûresi, 29
    4 Bakara Sûresi, 256
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9
    6 İbni Mâce, Tahare: 119
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422



  5. 04.Mayıs.2015, 06:38
    3
    Misafir

    Cevap: Adetliyken ezbere sure okunurmu

    Allah razi olsun dun yeni adet oldum bugun kuran dersi var hem ezber vermiycem hem de kuran okumiycam ... tebbet ve nasr okunabilir mi hocamiz erkek ama kagit veriyoruz okutmuyo


  6. 04.Mayıs.2015, 06:38
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Allah razi olsun dun yeni adet oldum bugun kuran dersi var hem ezber vermiycem hem de kuran okumiycam ... tebbet ve nasr okunabilir mi hocamiz erkek ama kagit veriyoruz okutmuyo


  7. 12.Mayıs.2016, 06:00
    4
    Misafir

    Cevap: Adetliyken ezbere sure okunurmu

    ben adetlyim kuranın türkçe mealini ve anlamını okuabilirmiyimi bügün sınavım varda

    S.a.bir başkası yasin i Şerif okurken ben adet halinde ezberden takip edebilirmiyim.tesekkurler


  8. 12.Mayıs.2016, 06:00
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    ben adetlyim kuranın türkçe mealini ve anlamını okuabilirmiyimi bügün sınavım varda

    S.a.bir başkası yasin i Şerif okurken ben adet halinde ezberden takip edebilirmiyim.tesekkurler


  9. 16.Aralık.2016, 07:06
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Adetliyken ezbere sure okunurmu

    Evet hanım kardeşim adetliyken meal okuyabilirsin. Sadece ayetlerin arapçalarını okuman caiz değildir meal okumanın bir mahsuru yoktur.

    S.a.bir başkası yasin i Şerif okurken ben adet halinde ezberden takip edebilirmiyim.tesekkurler


  10. 16.Aralık.2016, 07:06
    5
    Yönetici
    Evet hanım kardeşim adetliyken meal okuyabilirsin. Sadece ayetlerin arapçalarını okuman caiz değildir meal okumanın bir mahsuru yoktur.

    S.a.bir başkası yasin i Şerif okurken ben adet halinde ezberden takip edebilirmiyim.tesekkurler





+ Yorum Gönder