Konusunu Oylayın.: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

5 üzerinden 3.38 | Toplam : 8 kişi
Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?
  1. 03.Eylül.2010, 20:28
    1
    Misafir

    Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

  2. 10.Haziran.2013, 01:35
    2
    Sosyal Doku
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Mart.2012
    Üye No: 95209
    Mesaj Sayısı: 197
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?




    Alıntı
    şafi mezhebine göre adetli bir bayan mevlit okuyabilir mi el sürebilir mi salavat çekebilir mi cevşn okuyabilir mi
    aşağıdakıler dışındaki kalan herşeyi yapabilir...



    Âdetli (regl) veya lohusa kadına yasak olan Şeyler:

    1- Namaz kılmak.

    2- Oruç tutmak.
    3- Tavâf.
    4- Kur'an-ı Kerîm okumak.
    5- Mescide girmek, orada eğleşmek ve itikâfa çekilmek.
    6- Cinsel temasta bulunmak veya göbekle diz kapağı arasını okşamak (istimtâ).
    7- Boşama. Hayız hâlindeki kadını boşamak câiz değildir.


  3. 10.Haziran.2013, 01:35
    2
    Devamlı Üye



    Alıntı
    şafi mezhebine göre adetli bir bayan mevlit okuyabilir mi el sürebilir mi salavat çekebilir mi cevşn okuyabilir mi
    aşağıdakıler dışındaki kalan herşeyi yapabilir...



    Âdetli (regl) veya lohusa kadına yasak olan Şeyler:

    1- Namaz kılmak.

    2- Oruç tutmak.
    3- Tavâf.
    4- Kur'an-ı Kerîm okumak.
    5- Mescide girmek, orada eğleşmek ve itikâfa çekilmek.
    6- Cinsel temasta bulunmak veya göbekle diz kapağı arasını okşamak (istimtâ).
    7- Boşama. Hayız hâlindeki kadını boşamak câiz değildir.


  4. 08.Temmuz.2013, 01:44
    3
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    Arapça mevlitte ayetler olduğu için adetli kadın dinleyebilir ama okuyamaz.
    Kürtçe ve türkçe mevlidi adetli kadın okuyabilir sakıncası yoktur.


  5. 08.Temmuz.2013, 01:44
    3
    hizmetkar
    Arapça mevlitte ayetler olduğu için adetli kadın dinleyebilir ama okuyamaz.
    Kürtçe ve türkçe mevlidi adetli kadın okuyabilir sakıncası yoktur.


  6. 08.Temmuz.2013, 03:06
    4
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    adet döneminde kadının Kuran okumasının veya mescide girmesinin yasaklığı hakkında sağlam bir delil yoktur, mezhepler zayıf hadisleri delil alarak hüküm vermişlerdir fakat doğru olan bunların mübah olduğudur.


  7. 08.Temmuz.2013, 03:06
    4
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    adet döneminde kadının Kuran okumasının veya mescide girmesinin yasaklığı hakkında sağlam bir delil yoktur, mezhepler zayıf hadisleri delil alarak hüküm vermişlerdir fakat doğru olan bunların mübah olduğudur.


  8. 08.Temmuz.2013, 10:45
    5
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    Karadamlalar!
    Biz 4 mezhep imaminin ilmini senin ilmine tercih ediyoruz !!!
    Bu konuda hepsi ayni görüştedirler.


  9. 08.Temmuz.2013, 10:45
    5
    Moderatör
    Karadamlalar!
    Biz 4 mezhep imaminin ilmini senin ilmine tercih ediyoruz !!!
    Bu konuda hepsi ayni görüştedirler.


  10. 16.Temmuz.2013, 02:43
    6
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    keşke önce bi delil sorsaydınız. kendi ilmim ile içtihad vermişim gibi yapmışsınız, ehli sünnet dahi 4 mezheple sınırlı değil 4 mezhebin içinde bile farklı farklı pek çok müçtehid vardır.


  11. 16.Temmuz.2013, 02:43
    6
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    keşke önce bi delil sorsaydınız. kendi ilmim ile içtihad vermişim gibi yapmışsınız, ehli sünnet dahi 4 mezheple sınırlı değil 4 mezhebin içinde bile farklı farklı pek çok müçtehid vardır.


  12. 16.Temmuz.2013, 02:57
    7
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,656
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    Alıntı
    keşke önce bi delil sorsaydınız. kendi ilmim ile içtihad vermişim gibi yapmışsınız, ehli sünnet dahi 4 mezheple sınırlı değil 4 mezhebin içinde bile farklı farklı pek çok müçtehid vardır.
    bu konuda ümmetin ittifakla kabul ettiği 4 meşhur imamın içtihadı/delilleri kime yetmiyor?


  13. 16.Temmuz.2013, 02:57
    7
    Moderatör
    Alıntı
    keşke önce bi delil sorsaydınız. kendi ilmim ile içtihad vermişim gibi yapmışsınız, ehli sünnet dahi 4 mezheple sınırlı değil 4 mezhebin içinde bile farklı farklı pek çok müçtehid vardır.
    bu konuda ümmetin ittifakla kabul ettiği 4 meşhur imamın içtihadı/delilleri kime yetmiyor?


  14. 16.Temmuz.2013, 03:40
    8
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    ümmetin ittifakı diye bir şey yok ki bu konuda, zahiri mezhebini neyden sayıyorsunuz mesela? 4 mezhebin icması ümmetin icması mı sayılır?


  15. 16.Temmuz.2013, 03:40
    8
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    ümmetin ittifakı diye bir şey yok ki bu konuda, zahiri mezhebini neyden sayıyorsunuz mesela? 4 mezhebin icması ümmetin icması mı sayılır?


  16. 16.Temmuz.2013, 03:48
    9
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,656
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    Alıntı
    ümmetin ittifakı diye bir şey yok ki bu konuda, zahiri mezhebini neyden sayıyorsunuz mesela? 4 mezhebin icması ümmetin icması mı sayılır?
    Zahiri mezhebine kim tabi
    Allah aşkına yapmayın! Elbette içtihat kapısı açık ve daha önce yüzlerce mezhepte vardı ama şu an ümmetin tabi olduğu bu dört mezheptir inkar etmeyelim


  17. 16.Temmuz.2013, 03:48
    9
    Moderatör
    Alıntı
    ümmetin ittifakı diye bir şey yok ki bu konuda, zahiri mezhebini neyden sayıyorsunuz mesela? 4 mezhebin icması ümmetin icması mı sayılır?
    Zahiri mezhebine kim tabi
    Allah aşkına yapmayın! Elbette içtihat kapısı açık ve daha önce yüzlerce mezhepte vardı ama şu an ümmetin tabi olduğu bu dört mezheptir inkar etmeyelim


  18. 16.Temmuz.2013, 04:02
    10
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    mezhebin yaşaması vs önemli değil hocam, müntesibinin sayısı fazla diye şia hak mı oldu mesela? olmayacaktır elbette. müçtehid eline ulaşan kaynaklar neticesinde içtihad eder isabet eder veya yanılır, bununla birlikte icma iddiası çok daha tafsilatlı bir isnad ister. ibn hazmdan başka buhari ve başka alimlerin de bu konuda söyledikleri şey farklı değildir. inşallah anlatabilmişimdir, uzunca bir ban süresi verilmiş ki belki benim de hatam bu konuda okuduğum kaynağı aktarmamak olmuş. bu yazıyı da alıntılıyorum inşallah bir yanlış anlaşılma olmaz:
    Alıntı
    Zahiri mezhebinde abdestsizin, hayızlı ve cünübün mescide girmeleri ve orada durmaları caizdir.

    Zahiri mezhebinin Delilleri:

    Zahiri Mezhebine göre, gusül abdesti olmayanların mescide girmesinin haramlığına dair bir delil bulunmamaktadır. Onlar ; cünüp ve hayızlının mescitte durmasının haram olduğunu fakat oyalanmadan içinden geçmenin caiz olduğunu söyleyen ve buna delil olarak Allahu Teala'nın “ Ey iman edenler: İçkiliyken ne söylediğinizi bilinceye cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın [138] ayetini zikr edenlere bu âyetin onların fetvalarına geçerli bir delil olamayacağını söyleyerek cevap vermişlerdir. Zahirilere göre lâfzında (...) namaz kelimesi bulunan bu âyeti “namaz yeri” tefsiriyle ele almak oldukça hatalı bir yaklaşımdır. Zira sonuçta ortaya çıkan Allah böyle demek istememiştir gibi asla caiz görülemeyecek bir manâ olacaktır.

    Ashab-ı Kiram'dan, Ali b. Ebi Talib'e İbn Abbas'a ve bir diğer topluluğa göre de bu ayet namaz yeri değil namazın kendisi hakkındadır. Ayrıca Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem): "Mümin necis olmaz" buyurmuşlardır.
    Zahiriler hayızlı ve cünübün mescide girişinin haramlığına işaret eden hadislerin tamamını da zayıf kabul ederler. Buna mukabil Ashab-ı Suffe’nin , Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) zamanında mescitte gecelediklerini zikrederler. Ashab-ı Suffe büyük bir topluluktu ve içlerinde ihtilam olanların bulunacağında da şüphe yoktu. Buna da herhangi bir yasak getirilmemişti, denilir.

    Diğer bir delil ise Hz. Aişe’den (r.anha) gelen bir rivayettir: Arap kabilelerinden birisine ait siyah bir cariye vardı. Onu azat ettiler. Bu kadın Rasulullah’a (sallâllahu aleyhi ve sellem) gelerek müslüman oldu. Mescitte ona mahsus bir kıl çadır veya küçük bir oda vardı.[139] Hadiste zikr edilen zenci kadın mescitte ikamet ediyordu. Hayız kadınlarda bilinen bir durum olduğu halde Hz. Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) bu kadını mescitte oturmaktan men etmemiş ve herhangi bir kısıtlama da getirmemiştir. Peygamberin yasaklamadığı bir şey ise mubahtır.

    Başka bir hadis-i şerifte: "Yeryüzü bana mescit kılındı" [140] buyurulmaktadır. Yeryüzünün tamamının hayızlı ve cünübe mübah olduğu hususunda kimse ihtilâf etmemiştir. Bu durumda söz konusu yasağı bazı mescitlere tahsis edip de diğerlerini ayırmak caiz değildir.

    Şayet hayızlının mescide girmesi haram olsaydı Hz. Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) bunu muhakkak Hz. Aişe'ye bildirirdi. Fakat o sadece tavafı yasaklamakla yetindi, denilmektedir.



  19. 16.Temmuz.2013, 04:02
    10
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    mezhebin yaşaması vs önemli değil hocam, müntesibinin sayısı fazla diye şia hak mı oldu mesela? olmayacaktır elbette. müçtehid eline ulaşan kaynaklar neticesinde içtihad eder isabet eder veya yanılır, bununla birlikte icma iddiası çok daha tafsilatlı bir isnad ister. ibn hazmdan başka buhari ve başka alimlerin de bu konuda söyledikleri şey farklı değildir. inşallah anlatabilmişimdir, uzunca bir ban süresi verilmiş ki belki benim de hatam bu konuda okuduğum kaynağı aktarmamak olmuş. bu yazıyı da alıntılıyorum inşallah bir yanlış anlaşılma olmaz:
    Alıntı
    Zahiri mezhebinde abdestsizin, hayızlı ve cünübün mescide girmeleri ve orada durmaları caizdir.

    Zahiri mezhebinin Delilleri:

    Zahiri Mezhebine göre, gusül abdesti olmayanların mescide girmesinin haramlığına dair bir delil bulunmamaktadır. Onlar ; cünüp ve hayızlının mescitte durmasının haram olduğunu fakat oyalanmadan içinden geçmenin caiz olduğunu söyleyen ve buna delil olarak Allahu Teala'nın “ Ey iman edenler: İçkiliyken ne söylediğinizi bilinceye cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın [138] ayetini zikr edenlere bu âyetin onların fetvalarına geçerli bir delil olamayacağını söyleyerek cevap vermişlerdir. Zahirilere göre lâfzında (...) namaz kelimesi bulunan bu âyeti “namaz yeri” tefsiriyle ele almak oldukça hatalı bir yaklaşımdır. Zira sonuçta ortaya çıkan Allah böyle demek istememiştir gibi asla caiz görülemeyecek bir manâ olacaktır.

    Ashab-ı Kiram'dan, Ali b. Ebi Talib'e İbn Abbas'a ve bir diğer topluluğa göre de bu ayet namaz yeri değil namazın kendisi hakkındadır. Ayrıca Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem): "Mümin necis olmaz" buyurmuşlardır.
    Zahiriler hayızlı ve cünübün mescide girişinin haramlığına işaret eden hadislerin tamamını da zayıf kabul ederler. Buna mukabil Ashab-ı Suffe’nin , Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) zamanında mescitte gecelediklerini zikrederler. Ashab-ı Suffe büyük bir topluluktu ve içlerinde ihtilam olanların bulunacağında da şüphe yoktu. Buna da herhangi bir yasak getirilmemişti, denilir.

    Diğer bir delil ise Hz. Aişe’den (r.anha) gelen bir rivayettir: Arap kabilelerinden birisine ait siyah bir cariye vardı. Onu azat ettiler. Bu kadın Rasulullah’a (sallâllahu aleyhi ve sellem) gelerek müslüman oldu. Mescitte ona mahsus bir kıl çadır veya küçük bir oda vardı.[139] Hadiste zikr edilen zenci kadın mescitte ikamet ediyordu. Hayız kadınlarda bilinen bir durum olduğu halde Hz. Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) bu kadını mescitte oturmaktan men etmemiş ve herhangi bir kısıtlama da getirmemiştir. Peygamberin yasaklamadığı bir şey ise mubahtır.

    Başka bir hadis-i şerifte: "Yeryüzü bana mescit kılındı" [140] buyurulmaktadır. Yeryüzünün tamamının hayızlı ve cünübe mübah olduğu hususunda kimse ihtilâf etmemiştir. Bu durumda söz konusu yasağı bazı mescitlere tahsis edip de diğerlerini ayırmak caiz değildir.

    Şayet hayızlının mescide girmesi haram olsaydı Hz. Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) bunu muhakkak Hz. Aişe'ye bildirirdi. Fakat o sadece tavafı yasaklamakla yetindi, denilmektedir.



  20. 31.Mayıs.2017, 13:52
    11
    Misafir

    Yorum: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    Şafi mezhebine gore adetli bir kadın ölen birisi için 70.00bin la ilahe illallah hatmi yapabilir mi


  21. 31.Mayıs.2017, 13:52
    11
    Kayitsiz uye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayitsiz uye
    Misafir
    Şafi mezhebine gore adetli bir kadın ölen birisi için 70.00bin la ilahe illallah hatmi yapabilir mi


  22. 31.Mayıs.2017, 23:17
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,393
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

    Şafii mezhebi ile diğer bütün mezheplerde de adetli olan kadının tesbihat okuması ve kelime-i tevhid olan La ilehe illallah okumaları caizdir. Adetli olan kadına kuran okuması haramdır, zikir ve tesbihler günah değildir.


  23. 31.Mayıs.2017, 23:17
    12
    Yönetici
    Şafii mezhebi ile diğer bütün mezheplerde de adetli olan kadının tesbihat okuması ve kelime-i tevhid olan La ilehe illallah okumaları caizdir. Adetli olan kadına kuran okuması haramdır, zikir ve tesbihler günah değildir.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son