Konusunu Oylayın.: Kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz
  1. 05.Haziran.2010, 21:01
    1
    Misafir

    Kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz






    Kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz Mumsema ben bir bayan oldugum için kuranı kerimin mealini adetliyken okuya bilirmiyim sagılarımla


  2. 05.Haziran.2010, 21:01
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 05.Haziran.2010, 22:55
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz




    Adet (hayız) halindeki kadın meal okuyabilir mi?

    Kadınların başı açık meal okumaları caizdir. Adet halindeki kadınların okumaları da caizdir.

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.

    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3

    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî Mezhebi'ne göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi Mezhebi'ne göre, Kur’ân-ı Kerim'in kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bu özel günlerde Kur’ân-i Kerim'in dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.

    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:

    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz."

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”


    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.

    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    Kaynaklar:
    1. İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2. Zuhruf Sûresi, 13.
    3. Mü’minûn Sûresi, 29.
    4. Bakara Sûresi, 256.
    5. Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6. İbni Mâce, Tahare: 119.
    7. Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.

    (Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)




    Sorularla İslamiyet



  4. 05.Haziran.2010, 22:55
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    Adet (hayız) halindeki kadın meal okuyabilir mi?

    Kadınların başı açık meal okumaları caizdir. Adet halindeki kadınların okumaları da caizdir.

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.

    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3

    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî Mezhebi'ne göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi Mezhebi'ne göre, Kur’ân-ı Kerim'in kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bu özel günlerde Kur’ân-i Kerim'in dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.

    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:

    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz."

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”


    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.

    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    Kaynaklar:
    1. İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2. Zuhruf Sûresi, 13.
    3. Mü’minûn Sûresi, 29.
    4. Bakara Sûresi, 256.
    5. Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6. İbni Mâce, Tahare: 119.
    7. Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.

    (Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)




    Sorularla İslamiyet



  5. 05.Temmuz.2010, 01:16
    3
    nuhoğlu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Haziran.2010
    Üye No: 76554
    Mesaj Sayısı: 105
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz

    Selâmun Aleykum!
    Alıntı
    Adet (hayız) halindeki kadın meal okuyabilir mi?

    Kadınların başı açık meal okumaları caizdir. Adet halindeki kadınların okumaları da caizdir.
    Vallahi çok şaşırdım. Bu fetva kimin acaba çok merak ettim. Lütfen.


  6. 05.Temmuz.2010, 01:16
    3
    nuhoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Selâmun Aleykum!
    Alıntı
    Adet (hayız) halindeki kadın meal okuyabilir mi?

    Kadınların başı açık meal okumaları caizdir. Adet halindeki kadınların okumaları da caizdir.
    Vallahi çok şaşırdım. Bu fetva kimin acaba çok merak ettim. Lütfen.


  7. 05.Temmuz.2010, 01:20
    4
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz

    konunun altındaki yazıya bakarsan kimin olduğunu görürsün kardeşim..

    Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)


  8. 05.Temmuz.2010, 01:20
    4
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙
    konunun altındaki yazıya bakarsan kimin olduğunu görürsün kardeşim..

    Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)


  9. 05.Temmuz.2010, 01:33
    5
    nuhoğlu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Haziran.2010
    Üye No: 76554
    Mesaj Sayısı: 105
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz

    Selâmun Aleykum !
    [
    Alıntı
    konunun altındaki yazıya bakarsan kimin olduğunu görürsün kardeşim..
    Biraz canınızı sıktım galiba! Hakkınızı helâl ediniz.


  10. 05.Temmuz.2010, 01:33
    5
    nuhoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Selâmun Aleykum !
    [
    Alıntı
    konunun altındaki yazıya bakarsan kimin olduğunu görürsün kardeşim..
    Biraz canınızı sıktım galiba! Hakkınızı helâl ediniz.


  11. 05.Temmuz.2010, 01:39
    6
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz

    ve aleykumusselam ve rahmetullah..helal olsun kardeşim canımı siz değil başkaları sıktı..sizde hakkınızı helal edin..selam ve dua ile..


  12. 05.Temmuz.2010, 01:39
    6
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙
    ve aleykumusselam ve rahmetullah..helal olsun kardeşim canımı siz değil başkaları sıktı..sizde hakkınızı helal edin..selam ve dua ile..


  13. 05.Temmuz.2010, 08:06
    7
    Rayyan Emir
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2010
    Üye No: 75986
    Mesaj Sayısı: 791
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 37

    --->: kuranı kerimin anlamını adetliyken okuya bilirmiyiz

    elini arapca ayetlere surmeden mealini okuyabilirsin


  14. 05.Temmuz.2010, 08:06
    7
    Devamlı Üye
    elini arapca ayetlere surmeden mealini okuyabilirsin





+ Yorum Gönder