Konusunu Oylayın.: Şafii mezhebine göre adet süresi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Şafii mezhebine göre adet süresi
  1. 06.Nisan.2010, 15:06
    1
    Misafir

    Şafii mezhebine göre adet süresi






    Şafii mezhebine göre adet süresi Mumsema benim adet dönemim 15-16 gün sürüp bazen temiz olma dönemim ise 15 günden az sürüyor bu yüzden namaz kilarken teredütte düsüyorum.bir dekaza oruclarimi nasil tutabilirim bu zaman icinde ALLAH rizasi icin bilgilendiriniz


  2. 06.Nisan.2010, 15:06
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    benim adet dönemim 15-16 gün sürüp bazen temiz olma dönemim ise 15 günden az sürüyor bu yüzden namaz kilarken teredütte düsüyorum.bir dekaza oruclarimi nasil tutabilirim bu zaman icinde ALLAH rizasi icin bilgilendiriniz

  3. 06.Nisan.2010, 23:32
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,158
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: safii mezhebine göre adet süresi




    Soru
    Ramazan ayında 15 günden az temiz kalan kadının bu günlerinde tuttuğu oruçların kabul olmadığı kaza yapılması gerekiyor deniyor bu doğru mudur. şayet hüküm doğruysa bu dönemde kıldığı namazları da mı kaza yapması gerekir. sorumu şafii mezhebine göre yanıtlarsanız sevinirim.

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Adet olan kadın oruçlarını tutamaz, namazlarını kılamaz. Oruçlarını sonradan gününe gün kaza eder ama namazlarını kaza etmez.

    İki adet arasındaki temizliğin en az süresi 15 gündür. Bu nedenle iki adet arasındaki temizlik müddeti 15 günden az olamaz. Bu 15 gün içinde kan gelse bile özür sayılır ve hem oruçlarını tutması hem de namazlarını kılması gerekir.

    Hayız, muayyen vakitlerde kadının rahminden gelen tabiî bir kandır. Kadınlar en az dokuz yaşında bâliğa olup hayız olmaya ya'ni âdet görmeye başlarlar. Hayızdan kesilme yaşı da çoğunlukla 62 dir.
    Hayzın en az müddeti hiç kesilmemek üzere bir gün bir gecedir. En fazla müddeti arada kesilse dahi geceleri ile beraber on beş gündüz.

    Bir kadın on beş güne kadar aralıklı olarak kan görür de, görme müddetinin saatları toplamı 24 saatı bulursa o on beş gün hayız sayılır. Toplamı 24 saatten az olursa hayız değil fâsid bir kandır.

    Hayızdan sonraki temizlik müddeti en az on beş gündüz (1)

    Temizlik müddeti için üst sınır yoktur. Ne kadar fazla olursa olabilir. Fakat çoğunlukla görülen temizlik müddeti aydan 6 ile 7 gün çıktıktan sonra geriye kalan kısımdır.

    Kan on beş günden fazla devâm eder veya en az temizlik müddeti bitmeden evvel başlarsa bu kan istihâza yani özür kanıdır. Devam eden bir abdestsizlik demektir. Böyle bir kadın abdest alır, her türlü ibadetini yapar ve helallısına yaklaşabilir. (2) Namâz kılmak istediğinde tenâsül yerini yıkar, üzerine bir bez sarar, vakit girdikten sonra abdestini alır ve geciktirmeden namâzını kılar. Bu suretle her namâz için fazla kirlenmiş veya yerinden kaymış bezi değiştirir ve yine abdest alır (3).

    NİFAS: Çocuk doğurduktan sonra (isterse en küçük bir et parçası olsa dahi), boşalan rahimden akan kandır. Bu kanın en az müddeti bir an, en çok müddeti 60 gündür. Ekseriya görülen müddet kırk gündür.
    Gebeliğin en az müddeti altı ay, ekseriya olan müddeti 9 aydır. En çok gebelik müddeti de 4 senedir.

    Hayız ve nifas olan kadın, nâfile olsa dahi namâz kılamaz ve sonra da kaza etmez, oruç tutamaz fakat orucu sonra kaza eder. Kur'ânı Kerîmi okuyamadığı gibi, bir Âyetini dahi Kur'ân kasdı ile okuyamaz, elliyemez, taşıyamaz. Tavâfın hiç bir nevini yapamaz. Mescitte oturamaz, içinden geçemez, cinsi münâsebette bulunamaz, talak verilemez, göbekten diz kapağına kadar kendisine dokunulamaz.
    Böyle bir kadın kan kesildikten sonra yıkanmadan evvel ona bunların hiç birisi yine helâl olmaz, yalnız kan kesildikten sonra yıkanmasa bile oruç tutabilir ve talak verilebilir.

    (1) Bu müddet iki hayız kanı arasında bulunduğuna göredir. Nifâs ve hayız kanları arasında temizliğin en az müddetine had yoktur.
    (2) İânetü't-Tâlibin, 1/7l.
    (3) Muğni'l-Muhtac (Şerh'ü Minhac) 1/121.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  4. 06.Nisan.2010, 23:32
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    Soru
    Ramazan ayında 15 günden az temiz kalan kadının bu günlerinde tuttuğu oruçların kabul olmadığı kaza yapılması gerekiyor deniyor bu doğru mudur. şayet hüküm doğruysa bu dönemde kıldığı namazları da mı kaza yapması gerekir. sorumu şafii mezhebine göre yanıtlarsanız sevinirim.

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Adet olan kadın oruçlarını tutamaz, namazlarını kılamaz. Oruçlarını sonradan gününe gün kaza eder ama namazlarını kaza etmez.

    İki adet arasındaki temizliğin en az süresi 15 gündür. Bu nedenle iki adet arasındaki temizlik müddeti 15 günden az olamaz. Bu 15 gün içinde kan gelse bile özür sayılır ve hem oruçlarını tutması hem de namazlarını kılması gerekir.

    Hayız, muayyen vakitlerde kadının rahminden gelen tabiî bir kandır. Kadınlar en az dokuz yaşında bâliğa olup hayız olmaya ya'ni âdet görmeye başlarlar. Hayızdan kesilme yaşı da çoğunlukla 62 dir.
    Hayzın en az müddeti hiç kesilmemek üzere bir gün bir gecedir. En fazla müddeti arada kesilse dahi geceleri ile beraber on beş gündüz.

    Bir kadın on beş güne kadar aralıklı olarak kan görür de, görme müddetinin saatları toplamı 24 saatı bulursa o on beş gün hayız sayılır. Toplamı 24 saatten az olursa hayız değil fâsid bir kandır.

    Hayızdan sonraki temizlik müddeti en az on beş gündüz (1)

    Temizlik müddeti için üst sınır yoktur. Ne kadar fazla olursa olabilir. Fakat çoğunlukla görülen temizlik müddeti aydan 6 ile 7 gün çıktıktan sonra geriye kalan kısımdır.

    Kan on beş günden fazla devâm eder veya en az temizlik müddeti bitmeden evvel başlarsa bu kan istihâza yani özür kanıdır. Devam eden bir abdestsizlik demektir. Böyle bir kadın abdest alır, her türlü ibadetini yapar ve helallısına yaklaşabilir. (2) Namâz kılmak istediğinde tenâsül yerini yıkar, üzerine bir bez sarar, vakit girdikten sonra abdestini alır ve geciktirmeden namâzını kılar. Bu suretle her namâz için fazla kirlenmiş veya yerinden kaymış bezi değiştirir ve yine abdest alır (3).

    NİFAS: Çocuk doğurduktan sonra (isterse en küçük bir et parçası olsa dahi), boşalan rahimden akan kandır. Bu kanın en az müddeti bir an, en çok müddeti 60 gündür. Ekseriya görülen müddet kırk gündür.
    Gebeliğin en az müddeti altı ay, ekseriya olan müddeti 9 aydır. En çok gebelik müddeti de 4 senedir.

    Hayız ve nifas olan kadın, nâfile olsa dahi namâz kılamaz ve sonra da kaza etmez, oruç tutamaz fakat orucu sonra kaza eder. Kur'ânı Kerîmi okuyamadığı gibi, bir Âyetini dahi Kur'ân kasdı ile okuyamaz, elliyemez, taşıyamaz. Tavâfın hiç bir nevini yapamaz. Mescitte oturamaz, içinden geçemez, cinsi münâsebette bulunamaz, talak verilemez, göbekten diz kapağına kadar kendisine dokunulamaz.
    Böyle bir kadın kan kesildikten sonra yıkanmadan evvel ona bunların hiç birisi yine helâl olmaz, yalnız kan kesildikten sonra yıkanmasa bile oruç tutabilir ve talak verilebilir.

    (1) Bu müddet iki hayız kanı arasında bulunduğuna göredir. Nifâs ve hayız kanları arasında temizliğin en az müddetine had yoktur.
    (2) İânetü't-Tâlibin, 1/7l.
    (3) Muğni'l-Muhtac (Şerh'ü Minhac) 1/121.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör

  5. 30.Ocak.2017, 14:24
    3
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Ben üç aylık iğne vurdum ve sürekli adetim oluyo bir ay oldu bitmiyor ne yapabilirim namaz kilip oruç tutabilir miyim ? Yardımcı olursanız çok acil


  6. 30.Ocak.2017, 14:24
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben üç aylık iğne vurdum ve sürekli adetim oluyo bir ay oldu bitmiyor ne yapabilirim namaz kilip oruç tutabilir miyim ? Yardımcı olursanız çok acil

  7. 30.Ocak.2017, 23:51
    4
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,914
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31
    Bulunduğu yer: dünya

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Adet asla bir ay sürmez, bir ay içinde en az temizlik suresi 15 gündür. Siz bir doktora muayene olun


  8. 30.Ocak.2017, 23:51
    4
    YÖNETİCİ
    Adet asla bir ay sürmez, bir ay içinde en az temizlik suresi 15 gündür. Siz bir doktora muayene olun

  9. 25.Nisan.2017, 21:21
    5
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Ben 46 yasindayim 4 sene oldu adetten kesildim 18 sene once gordanlarimi baglattim bunla alakasi varmi normalmi bilgisi


  10. 25.Nisan.2017, 21:21
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben 46 yasindayim 4 sene oldu adetten kesildim 18 sene once gordanlarimi baglattim bunla alakasi varmi normalmi bilgisi

  11. 15.Haziran.2017, 02:21
    6
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    adet başlamadan bir hafta önce aralıklı lekeler görüyorum sipirai taktirdigimdan beri bu haldeyim normalde 7 8 gün sürerdi şimdi lekelerle birlikte 15 gün sürüyor ne yapmalıyım

    Adeti baslamadan bir kac gun once lekelen melerim oluyor 1 veyz 2 gun aralarla bir hafta devam ediyor daha sonra kanamam basliyor safi mezhebine tabiyim sipira taktirdigimdan beri bu haldeyim eskiden en fazla 7 8 gun suruyordu ne yapmaliyim


  12. 15.Haziran.2017, 02:21
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    adet başlamadan bir hafta önce aralıklı lekeler görüyorum sipirai taktirdigimdan beri bu haldeyim normalde 7 8 gün sürerdi şimdi lekelerle birlikte 15 gün sürüyor ne yapmalıyım

    Adeti baslamadan bir kac gun once lekelen melerim oluyor 1 veyz 2 gun aralarla bir hafta devam ediyor daha sonra kanamam basliyor safi mezhebine tabiyim sipira taktirdigimdan beri bu haldeyim eskiden en fazla 7 8 gun suruyordu ne yapmaliyim

  13. 15.Haziran.2017, 21:48
    7
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 26,080
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Bu akıntıların adetten olup olmadığını doktoruna sorabilirsin. Normalde adetin geldiğinde akıntılar nasılsa ona göre hareket edebilirsin. Adetin başlamadan gelen akıntılar özür akıntılarıdır.


  14. 15.Haziran.2017, 21:48
    7
    Yönetici
    Bu akıntıların adetten olup olmadığını doktoruna sorabilirsin. Normalde adetin geldiğinde akıntılar nasılsa ona göre hareket edebilirsin. Adetin başlamadan gelen akıntılar özür akıntılarıdır.

  15. 02.Aralık.2017, 15:39
    8
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Adetim her ay11 12 gün de bitmiş oluyor Kasım 10 adet gördüm 12ci gün namaz kılmaya başladım 15 ci gün kahve rengi leke gördüm 2 gün sonrada kırmızı kan geldi sonra iki gün yogun kan gördüm ve kesildi acaba adet kanım yoksa Özür mu


  16. 02.Aralık.2017, 15:39
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Adetim her ay11 12 gün de bitmiş oluyor Kasım 10 adet gördüm 12ci gün namaz kılmaya başladım 15 ci gün kahve rengi leke gördüm 2 gün sonrada kırmızı kan geldi sonra iki gün yogun kan gördüm ve kesildi acaba adet kanım yoksa Özür mu

  17. 03.Aralık.2017, 20:37
    9
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 26,080
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Adetin ayın onunda başlamışsa 12. günü de adetli sayılırsın. Çünkü adetin en azı 3 gündür. Normalin dışında gelen bu akıntılar senin adet düzeninin değiştiğini gösteriyor. Ancak her kadın gelen akıntıların adetten olup olmadığını bilmelidir.


  18. 03.Aralık.2017, 20:37
    9
    Yönetici
    Adetin ayın onunda başlamışsa 12. günü de adetli sayılırsın. Çünkü adetin en azı 3 gündür. Normalin dışında gelen bu akıntılar senin adet düzeninin değiştiğini gösteriyor. Ancak her kadın gelen akıntıların adetten olup olmadığını bilmelidir.

  19. 19.Aralık.2017, 20:22
    10
    Renk
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ekim.2017
    Üye No: 115118
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Şafii mezhebinde en uzun adet süresi 7 gün müdür yoksa 15 gün mü?

    Merhaba işin içinden çıkamıyorum çok bunaldım. Şimdi ben safiiyim sarı akıntının hayizdan sayıldığını yeni öğrendim. Sarı akıntı ay boyunca devam ettiği için tamam dedim beklerim 10 gün. 10 gun hanefiler için geçerliymis. Sonra baktım bir yerde safiilerde özür süresi 15 gün bir yerde 7 gün yazıyor. Şimdi ben ne yapacağım. ?


  20. 19.Aralık.2017, 20:22
    10
    Renk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Merhaba işin içinden çıkamıyorum çok bunaldım. Şimdi ben safiiyim sarı akıntının hayizdan sayıldığını yeni öğrendim. Sarı akıntı ay boyunca devam ettiği için tamam dedim beklerim 10 gün. 10 gun hanefiler için geçerliymis. Sonra baktım bir yerde safiilerde özür süresi 15 gün bir yerde 7 gün yazıyor. Şimdi ben ne yapacağım. ?

  21. 20.Aralık.2017, 23:50
    11
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 30,004
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 340
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Yorum: Şafii mezhebine göre adet süresi

    Adet bitiminde olduktan sonra beyaz akıntı görmeden dahi olsa sarı akıntı hayızdan sayılmaz.

    Alıntı
    Hayız müddeti içinde gelen kan tamamiyle kesilmedikçe, adet son bulmuş olmaz. Bu kan, siyah, kırmızı, yeşilimtrak veya sarı olabileceği gibi bulanık ve toprak rengi de olabilir. Adetini tamamlamış olan bir kadından gelecek akıntı bembeyaz bir renkte bulunur.

    Hayız ve nifas müddetleri dışında, rahimden akan kana istihaze yani, hastalık kanı denir. İstihaze kanı, hayız ve nifas kanından farklıdır. Bu kan, damardan geldiği için, ince ve kokusuzdur. Tıpkı burundan vesaire âzalardan akan kan gibidir. Bir özür ve hastalık kanıdır.
    Ümmü Atiyye'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:

    (( كُنَّا لاَ نَعُدُّ الْكُدْرَةَ وَالصُّفْرَةَ بَعْدَ الطُّهْرِ شَيْئًا. )) [ رواه البخاري وأبو داود والنسائي وابن ماجه واللفظ لأبي داود ]

    "Bizler, (hayızdan sonraki) sarılıkla bulanıklığı bir şey saymazdık."( Buhârî; hadis no: 320. Ebû Dâvûd, hadis no: 307.Nesâî; hadis no:368. İbn-i Mâce; hadis no:647. Lafız, Ebu Dâvud'a âittir.)


  22. 20.Aralık.2017, 23:50
    11
    Moderatör
    Adet bitiminde olduktan sonra beyaz akıntı görmeden dahi olsa sarı akıntı hayızdan sayılmaz.

    Alıntı
    Hayız müddeti içinde gelen kan tamamiyle kesilmedikçe, adet son bulmuş olmaz. Bu kan, siyah, kırmızı, yeşilimtrak veya sarı olabileceği gibi bulanık ve toprak rengi de olabilir. Adetini tamamlamış olan bir kadından gelecek akıntı bembeyaz bir renkte bulunur.

    Hayız ve nifas müddetleri dışında, rahimden akan kana istihaze yani, hastalık kanı denir. İstihaze kanı, hayız ve nifas kanından farklıdır. Bu kan, damardan geldiği için, ince ve kokusuzdur. Tıpkı burundan vesaire âzalardan akan kan gibidir. Bir özür ve hastalık kanıdır.
    Ümmü Atiyye'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:

    (( كُنَّا لاَ نَعُدُّ الْكُدْرَةَ وَالصُّفْرَةَ بَعْدَ الطُّهْرِ شَيْئًا. )) [ رواه البخاري وأبو داود والنسائي وابن ماجه واللفظ لأبي داود ]

    "Bizler, (hayızdan sonraki) sarılıkla bulanıklığı bir şey saymazdık."( Buhârî; hadis no: 320. Ebû Dâvûd, hadis no: 307.Nesâî; hadis no:368. İbn-i Mâce; hadis no:647. Lafız, Ebu Dâvud'a âittir.)




+ Yorum Gönder