Konusunu Oylayın.: Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

5 üzerinden 4.60 | Toplam: 5 kişi oyladı.

Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?
  1. 10.Ekim.2009, 13:22
    1
    Nursedaa
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2007
    Üye No: 2601
    Mesaj Sayısı: 286
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?






    Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.? Mumsema Yaz gelmekte bayan kardeşlerimiz üstü açık veya ayaklarını neredeyse tamamen ortaya çıkaracak ayakkabılar terlikler kullanacaklar.
    şimdi acaba ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?
    bir müslüman bayan sokaklarda ayaklarını gösteren arkası açık ayakkabı giyebilir mi? ayakların gösterilmesi sakıncalı mıdır degilmidir.?


    Avret yerleri, erkek ve kadında örtülmesi farz olup başkalarına gösterilmesi harâm olan uzuvlardır.
    Erkeklerde avret yerleri, göbekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır.
    Kadınlarda ise avret, yüz, el ve ayaklar dışında bütün vücuttur.
    Erkeklerin örtülmesi gereken uzuvları göbekleri altından dizleri
    altına kadar olan kısımdır. Sağlam görüşe göre diz kapağı da uyluktan olup avret yeri sayılır.
    Delil, Hz. Peygamberin şu hadisidir:

    "Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır"
    (Ahmed b. Hanbel, II, 187). Diz kapağı avret yerindendir" (Zeylai, Nasbu'r-Raye, I, 297).


    Kadınların yüzleriyle ellerinden başka, sarkan saçları dahil bütün bedenleri avrettir. Yüzleriyle elleri ise bir fitne korkusu bulunmadıkça namazda da namaz dışında da
    avret değildir. Sağlam görüşe göre, ayaklar da avret sayılmaz.
    Çünkü ayaklarla yolda yürünür ve yoksullar için bunları örtme zorluğu vardır. Yine sağlam görüşe göre, hür kadınların kolları ile kulakları ve salıverilmiş saçları da örtülmelidir.

    "Kadınlar kendiliğinden görünen yerler dışında, zînetlerini göstermesinler" (en-Nûr, 24/31)

    ayetinde kastedilen, zinetlerin takıldığı yerler olup, eller ve yüz bundan müstesnadır
    Bu nedenle kadınların çorapsız namaz kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.


    Kadınların örtmeleri gereken yerleri; el ve yüz hariç diğer uzuvlardır. Sahih olan görüşe
    göre ayaklar da avret değildir. Ayakların açık olması veya ayakların göründüğüayakkabının giyilmesi caizdir.

    Bayanların ayaklarını gözterecek şekilde açık ayakkabı giyebiliyor ve fakat bazı toplumlarda tahrik edici unsur olan ayakkabı ve terliklerle bayanlar topuklarını veay ayaklarının bir kısmını acıkta bırakabiliyorlar.
    acaba bu duruma ne denebilir ?

    el ve yüz cinsel iştahı oluşturacak şekilde bir yapıya sahipse nasıl fetva
    ile fitne çıkaracak sebebiyle kapanması lazımsa bayanlarda
    eger böyle bir tahrike yol açacak durumdan şüpheleniyorlarsa ayaklarını da kapatmalıdırlar.

    Cemiyette fitne veya fitne emareleri görüldüğü zaman, şeriat ruhsatı değil, azimeti esas alır.
    Meselâ Ömer Nasuhi Efendi, Büyük İslâm İlmihali'nde,
    kadınların tesettürü hakkında:


    «Hürre esir veya cariye olmayan müslüman hür kadın olanların yüzleri, ile
    ellerinden başka bütün bedenleri avrettir. Yüzleri ile elleri ise ve , ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça, namaz dışında avret değildir.» der.
    (Büyük İslâm İlmihali sh: 99)

    Yani, fitne ihtimali ya da fitne varsa, yüz ve elin açılması yasaklanır.
    İşte Nimet-ül İslâm'dan alınan bir önceki parçada,
    bu şer'î kaidenin tatbikini gösterip yüz ve elleri de örtmeyi kaydediyor.
    Büyük İslâm İlmihali'nden alınan parçada ise,
    "fitne ihtimali" kaydını koymakla, bu mevzuda ikisi de "örtme" hükmünde birleşiyorlar.

    Zamanımızda ise, "fitne ihtimali"nin en dehşetli derecede bulunduğu apaçık meydandadır.

    ayakları da cinsel tema olarak kulanan çorap ve ayakkabılar günümüzde bayanlar tarafından kullanılmaktadır. müslüman bayan bu cinsel obje olabilecek üretilmiş çorap, ayakkabı ve terlikten uzak durmalıdır.
    bu konuda seçici olmalıdır.




  2. 10.Ekim.2009, 13:22
    1
    Devamlı Üye



    Yaz gelmekte bayan kardeşlerimiz üstü açık veya ayaklarını neredeyse tamamen ortaya çıkaracak ayakkabılar terlikler kullanacaklar.
    şimdi acaba ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?
    bir müslüman bayan sokaklarda ayaklarını gösteren arkası açık ayakkabı giyebilir mi? ayakların gösterilmesi sakıncalı mıdır degilmidir.?


    Avret yerleri, erkek ve kadında örtülmesi farz olup başkalarına gösterilmesi harâm olan uzuvlardır.
    Erkeklerde avret yerleri, göbekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır.
    Kadınlarda ise avret, yüz, el ve ayaklar dışında bütün vücuttur.
    Erkeklerin örtülmesi gereken uzuvları göbekleri altından dizleri
    altına kadar olan kısımdır. Sağlam görüşe göre diz kapağı da uyluktan olup avret yeri sayılır.
    Delil, Hz. Peygamberin şu hadisidir:

    "Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır"
    (Ahmed b. Hanbel, II, 187). Diz kapağı avret yerindendir" (Zeylai, Nasbu'r-Raye, I, 297).


    Kadınların yüzleriyle ellerinden başka, sarkan saçları dahil bütün bedenleri avrettir. Yüzleriyle elleri ise bir fitne korkusu bulunmadıkça namazda da namaz dışında da
    avret değildir. Sağlam görüşe göre, ayaklar da avret sayılmaz.
    Çünkü ayaklarla yolda yürünür ve yoksullar için bunları örtme zorluğu vardır. Yine sağlam görüşe göre, hür kadınların kolları ile kulakları ve salıverilmiş saçları da örtülmelidir.

    "Kadınlar kendiliğinden görünen yerler dışında, zînetlerini göstermesinler" (en-Nûr, 24/31)

    ayetinde kastedilen, zinetlerin takıldığı yerler olup, eller ve yüz bundan müstesnadır
    Bu nedenle kadınların çorapsız namaz kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.


    Kadınların örtmeleri gereken yerleri; el ve yüz hariç diğer uzuvlardır. Sahih olan görüşe
    göre ayaklar da avret değildir. Ayakların açık olması veya ayakların göründüğüayakkabının giyilmesi caizdir.

    Bayanların ayaklarını gözterecek şekilde açık ayakkabı giyebiliyor ve fakat bazı toplumlarda tahrik edici unsur olan ayakkabı ve terliklerle bayanlar topuklarını veay ayaklarının bir kısmını acıkta bırakabiliyorlar.
    acaba bu duruma ne denebilir ?

    el ve yüz cinsel iştahı oluşturacak şekilde bir yapıya sahipse nasıl fetva
    ile fitne çıkaracak sebebiyle kapanması lazımsa bayanlarda
    eger böyle bir tahrike yol açacak durumdan şüpheleniyorlarsa ayaklarını da kapatmalıdırlar.

    Cemiyette fitne veya fitne emareleri görüldüğü zaman, şeriat ruhsatı değil, azimeti esas alır.
    Meselâ Ömer Nasuhi Efendi, Büyük İslâm İlmihali'nde,
    kadınların tesettürü hakkında:


    «Hürre esir veya cariye olmayan müslüman hür kadın olanların yüzleri, ile
    ellerinden başka bütün bedenleri avrettir. Yüzleri ile elleri ise ve , ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça, namaz dışında avret değildir.» der.
    (Büyük İslâm İlmihali sh: 99)

    Yani, fitne ihtimali ya da fitne varsa, yüz ve elin açılması yasaklanır.
    İşte Nimet-ül İslâm'dan alınan bir önceki parçada,
    bu şer'î kaidenin tatbikini gösterip yüz ve elleri de örtmeyi kaydediyor.
    Büyük İslâm İlmihali'nden alınan parçada ise,
    "fitne ihtimali" kaydını koymakla, bu mevzuda ikisi de "örtme" hükmünde birleşiyorlar.

    Zamanımızda ise, "fitne ihtimali"nin en dehşetli derecede bulunduğu apaçık meydandadır.

    ayakları da cinsel tema olarak kulanan çorap ve ayakkabılar günümüzde bayanlar tarafından kullanılmaktadır. müslüman bayan bu cinsel obje olabilecek üretilmiş çorap, ayakkabı ve terlikten uzak durmalıdır.
    bu konuda seçici olmalıdır.




    Benzer Konular

    - Mahrem-namahrem ile ilgili soru ve cevaplar

    - Mahrem ve namahrem nedir?

    - Bayanlarda akıntı gelmesı iyi midir kötü müdür?

    - Dayının karısı mahremmidir namahrem midir?

    - Üvey baba namahrem midir?

  3. 10.Ekim.2009, 13:35
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 18,008
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 231
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?




    Ellerine ve emeğine sağlık Nursedaa kardeşim yeterince açıklayıcı olmuş Allah c.c razı olsun...canım


  4. 10.Ekim.2009, 13:35
    2
    Silent and lonely rains



    Ellerine ve emeğine sağlık Nursedaa kardeşim yeterince açıklayıcı olmuş Allah c.c razı olsun...canım


  5. 23.Kasım.2014, 02:31
    3
    Misafir

    Site editörlerinin dikkatine.

    Kardeşim bu konuyu çok güzel açıklamışsın bizi aydınlattın bu konuda


  6. 23.Kasım.2014, 02:31
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeşim bu konuyu çok güzel açıklamışsın bizi aydınlattın bu konuda


  7. 20.Temmuz.2016, 00:06
    4
    Misafir

    Yorum: Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

    Burda (ilmihalde) ayakların avret olmadıgı yazıyor ama aynı mumsema sayfasında, onca hadis bulumaktayim, ayakların avret oldugu ve kapanması gerektiği. Örnegin, Hz. Ayşe ra nin sahih hadisi var, Buhari'de ve Hz esma ile hadis var ebü Davud'da.


  8. 20.Temmuz.2016, 00:06
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Burda (ilmihalde) ayakların avret olmadıgı yazıyor ama aynı mumsema sayfasında, onca hadis bulumaktayim, ayakların avret oldugu ve kapanması gerektiği. Örnegin, Hz. Ayşe ra nin sahih hadisi var, Buhari'de ve Hz esma ile hadis var ebü Davud'da.


  9. 11.Nisan.2017, 18:02
    5
    Misafir

    Yorum: Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

    Erkek için dedil var hadisi şerif kadının ayağının tesettüre girmediğini gösteren delil yokken ayağın tesettüre girmediğini söylüyorsunuz tutarsızlık


  10. 11.Nisan.2017, 18:02
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Erkek için dedil var hadisi şerif kadının ayağının tesettüre girmediğini gösteren delil yokken ayağın tesettüre girmediğini söylüyorsunuz tutarsızlık





+ Yorum Gönder