+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru - Cevap İslamiyet ve İman soru ve cevapları Kategorisinden Ölen bir insanın ruhunun daha önce yaşamış olduğu mekanları ziyaret etmesi olayı ne d Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Sedanur
    Sedanur
    Reklam

    Ölen bir insanın ruhunun daha önce yaşamış olduğu mekanları ziyaret etmesi olayı ne d

    Reklam





    Ölen bir insanın ruhunun daha önce yaşamış olduğu mekanları ziyaret etmesi olayı ne d Mumsema Ölen bir insanın ruhunun daha önce yaşamış olduğu mekanları ziyaret etmesi olayı ne derece doğrudur?

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;


    Ölüm yokluk değildir. Daha güzel bir alemin kapısıdır. Nasıl ki, toprak altına giren bir çekirdek, görünüşte ölüyor, çürüyor ve yok oluyor. Fakat gerçekte daha güzel bir hayata geçiş yapıyor. Çekirdek hayatından ağaçlık hayatına geçiyor.

    Aynen bunun gibi, ölen bir insan da görünüşte toprağa giriyor, çürüyor ama geçekte berzah ve kabir aleminde daha mükemmel bir hayata kavuşuyor.

    Beden ile ruh, ampul ile elektrik gibidir. Ampul kırılınca elektrik yok olmuyor ve var olmaya devam ediyor. Biz onu görmesek te inanıyoruz ki, elektrik hala mevcuttur.

    Aynen bunun gibi, insan ölmekle ruh vücuttan çıkıyor. Fakat var olmaya devam ediyor. Cenab-ı Allah Ruh’a münasip daha güzel bir elbise giydirerek, kabir aleminde yaşamını devam ettiriyor.

    Bu sebeple Peygamberimiz, “Kabir ya Cennet bahçelerinden bir bahçe, yada Cehennem çukurlarından bir çukurdur.” buyurarak, kabir hayatının varlığını ve nasıl olacağını bize haber veriyor.

    İmanlı bir insan iyileşmeyen bir hastalıktan ölürse şehittir. Böyle şehitlere manevi şehit diyoruz. Şehitler ise kabir hayatında serbest dolaşırlar. Kendilerinin öldüğünü bilmezler. Sanki yaşadıklarını zannederler. Sadece daha mükemmel bir hayat yaşadıklarını bilirler. Peygamberimiz, “Şehit ölüm acısını hissetmez.” buyurur.

    Kur’an-ı Kerim de şehitlerin ölmediği bildirilir. Yani kendilerinin öldüğünün farkında değillerdir. Mesela iki adam düşünün. Rüyada çok güzel bir bahçede beraber bulunuyorlar. Biri rüya olduğunu bilir. Diğeri ise rüya olduğunun farkında değil. Hangisi daha mükemmel lezzet alır? Elbetteki rüya olduğunu bilmeyen. Rüya olduğunu bilen, şimdi uyanırsam şu lezzet kaçacak diye düşünür. Diğeri ise tam ve gerçek lezzet alır.

    İşte normal ölüler, öldüklerinin farkında olduğu için lezzetleri ek------. Halbuki şehitler öldüklerini bilmediğinden aldıkları lezzet tamdır.

    İmanlı ölen ve kabir azabı görmeyen insanların ruhları serbest dolaşır. Bu sebeple pek çok yere gidip gelebilirler. Bir anda çok yerde bulunabilirler. Aramızda dolaşmaları mümkündür. Hatta şehitlerin efendisi Hz. Hamza pek çok insana yardım bile etmiştir, ve halada yardım ettiği insanlar vardır.

    Ruhlar aleminden anne karnına gelen insanlar, oradan dünyaya doğarlar. Burada buluşup görüşürler. Aynen bunun gibi bu dünyadaki insanlar da, ölüm ile öbür tarafa doğarlar ve orada dolaşırlar. Nasıl ki buradan öbür tarafa gideni uğurluyoruz. Kabir tarafından da buradan gidenleri karşılayanlar var. İnşallah bizleri de başta Peygamberimiz olmak üzere, bütün sevdiklerimiz orada karşılarlar. Yeter ki bizler Allah’a gerçek kul olalım.

    Yeni doğan çocuğu burada karşıladığımız gibi, buradan öbür tarafa giden bizleri de inşallah dostlarımız karşılayacaktır. Bunun şartı Allah’a iman, O’na ve Peygamberine uymak ve iman ile ölmektir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör







  2. memolojis
    Üye

    --->: Ölen bir insanın ruhunun daha önce yaşamış olduğu mekanları ziyaret etmesi olay


    Reklam


    Cok Tesekkürler Allah Razı Olsun Bu Konu Hakikaten Kafamı Karıştıran Bir Konuydu Aydınlanmış Oldum Yeniden Tesekkürler

  3. hutoğlu
    Devamlı Üye
    Ölen bir insanın ruh durumu


    Allah c.c razı olsun

  4. @mir
    âb ü kil
    Alıntı sedanur Nickli Üyeden Alıntı
    İmanlı ölen ve kabir azabı görmeyen insanların ruhları serbest dolaşır. Bu sebeple pek çok yere gidip gelebilirler. Bir anda çok yerde bulunabilirler. Aramızda dolaşmaları mümkündür. Hatta şehitlerin efendisi Hz. Hamza pek çok insana yardım bile etmiştir, ve halada yardım ettiği insanlar vardır.
    bu hiçbir delile dayanmayan bir şirk cümlesidir
    bu inanç Hristiyanlıktaki aziz inancının aynısıdır
    Hamza (ra) ruhu dolaşsa ve insanlara yardım etse
    Resulullah (sav) onun ölümüne o kadar üzülmezdi
    hem birisinin ruhu insanlara yardım edecek olsa
    bu Hamza (ra)'ınki değil Resulullah (sav)'inki olurdu
    eğer Resulullah'ın ruhu birilerine yardım edecek olsaydı
    ashab birbirlerinin boynunu vurmazdı

  5. Star
    Devamlı Üye
    Sedanur ve @mir arkadaşımın söyledikleriyle kafam karıştı.

    Yani şimdi ruhlar kabir hayatında azap görmezler ise dünyaya tekrar geri gelebilip aramızda dolaşma ihtimali var mı?

    Kaynak veya hadis belirtirseniz memnun olurum


  6. @mir
    âb ü kil
    şu reslullerin bile ruhlarının ümmetinden habersiz olduğunun Kur'an'dan delilidir:
    5 Maide 116. Allah: Ey Meryem oğlu İsa! İnsanlara, "Beni ve anamı, Allah'tan başka iki tanrı bilin" diye sen mi dedin, buyurduğu zaman o, "Haşa! Seni tenzih ederim; hakkım olmayan şeyi söylemek bana yakışmaz. Hem ben söyleseydim sen onu şüphesiz bilirdin. Sen benim içimdekini bilirsin, halbuki ben senin zatında olanı bilmem. Gizlilikleri eksiksiz bilen yalnızca sensin.
    117. Ben onlara, ancak bana emrettiğini söyledim: Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin, dedim. İçlerinde bulunduğum müddetçe onlar üzerine kontrolcü idim. Beni vefat ettirince artık onlar üzerine gözetleyici yalnız sen oldun. Sen her şeyi hakkıyle görensin.




    şu da hadislerden delili:
    Buhari Rikak

    53- Âhirette Peygamber'e Âid Olacak Havz Ve Yüce Allah'ın: "Biz verdik sana hakikatte kevser" (ei-Kevsen 1) Kavli Hakkında Bâb


    Abdullah ibn Zeyd de:
    Peygamber (S): "Havz başında bana kavuşmanıza kadar sabrediniz" buyurdu, demiştir.

    157-.Bize Ebû Avâne, Süleyman ibn Mihrân'dan; o da Ebû Vâil Şakîk'tan; o da Abdullah ibn Mes'ûd(R)'dan tahdîs etti ki, Pey­gamber (S): "Ben havz başına sizden önce varacak olan öncünüzüm " buyurmuştur
    Ve bana Amr ibnu Alî tahdîs etti. Bize Muhammed ibn Ca'fer tahdîs etti. Bize Şu'be tahdîs etti ki, el-Mugîre ibn Mıksem şöyle de­miştir: Ben Ebû Vâil Şakîk'tan işittim; o da Abdullah ibn Mes'ûd'-dan ki, Peygamber (S) şöyle buyurmuştur: "Ben sizin havz üzerine ilk erişeniniz ve sizin orada karşılayıcınızım. Ve muhakkak orada be­nim yanımda sizlerden birtakım adamlar kaldırılacaklar. Sonra on­lar muhakkak benim önümden sürüklenecekler (de havzdan uzaklaş­tırılacaklardır). Ben:
    — Yâ Rabbi! Onlar benim sahâbîlerim! derim. Bana:
    — Sen onların Sen 'den sonra (dînde) ne bid'atler çıkardıklarını bilmezsin! denilecektir".
    Bu hadîsi Ebû Vâil'den rivayet etmekte Âsim, el-A'meş'e mutâbaat etmiştir.Ve Husayn da Ebû Vâil Şakîk'tan; o da Huzeyfe'den; o da Peygamber'den olmak üzere söyledi.

    Hadiste de görüldüğü üzere Resulullah kendi ölümünden sonra ashabının neler yaptığını bilmemektedir.

  7. yeşil sancak
    Devamlı Üye
    star kardeş bu çok istisnai bir durumdur.. her zaman olagele bir durum değildir... Dünya ya geri gelme yeniden doğma veya başka bir bedene girme gibi değildir bu... ve bu insanlar Allah ın veli kulları için geçerli değildir... sen en iyisi ibadetlerine , Allah ın emirlerini yerine getirmeye devam et...güzel bir kul olursun başın bir yerde sıkışır Allah o zaman imdadına birini gönderir....

  8. yeşil sancak
    Devamlı Üye
    Resulullah kendi ölümünden sonra ashabının neler yaptığını bilmemektedir.
    sorsan Allah Rasulun e iman ettim der...

    Abdullah ibni Mesud hazretleri dedi ki, Resulullahtan işittim, buyurdu ki:
    (Hayatım, sizin için hayırlıdır. Bana anlatırsınız. Ben de size anlatırım. Öldükten sonra, vefatım da, sizin için hayırlı olur. Amelleriniz bana gösterilir. İyi işlerinizi gördüğüm zaman, Allahü teâlâya hamd ederim. Kötü işlerinizi gördüğüm zaman, sizin için af ve mağfiret dilerim.) [Bezzaz]


  9. Star
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun ilgilenen herkezden

  10. @mir
    âb ü kil
    Alıntı yeşilsancak Nickli Üyeden Alıntı
    sorsan Allah Rasulun e iman ettim der...
    sana da sorsak Muvahhidim dersin ama
    nerede Allah'tan başka birilerine ibadet etmeni mazur gösterecek birşey bulsan
    sahih mi, zayıf mı, uydurma mı, konuya delaleti var mı yok mu bakmadan atlarsın

    ben delilimi Kur'an'dan ve Buhariden verdim
    aşağıdakiler de senin delilin hakkında söylenenler

    Bahsettiğiniz hadis, Heysemi’nin Mecmeu’z-Zevaid adlı kitabında yer almaktadır. (Bkz: 9. cilt, 24. sayfa) Heysemi, hadisi Bezzar’ın rivayet ettiğini ve senedinde yer alan ravilerin sahih olduğunu belirtmiştir.
    Bu hadis, farklı metin ve senetlerle Zehebi’nin Mizanu’l-İtidal (1/651), Iraki’nin Tahricu’l-İhya (4/182), Suyuti’nin Hasaisu’l-Kübrâ (2/281), Aclu’nin Keşfu’l-Hafâ (1/368-369, hadis no: 1178) adlı kitapları gibi birçok hadis kitabında yer almıştır. Bunlardan bazıları için yukarıdaki gibi “senedi sahih” denilenler varsa da çoğunluğu hadis âlimleri tarafından “zayıf” kabul edilmiştir. Son dönem hadis âlimlerinden Nasıruddin el-Elbani bu hadisin tüm yollarının “zayıf” olduğunu, hatta bazılarının mevzu yani uydurma olduğunu söylemiştir. (Elbani, es-Silsiletü’d-Daife, 2/406)

    İmzamı oku yeşilsancak
    senden bahsediliyor

  11. Çöll
    Üye
    @mir
    Allah razı olsun kardeş , yanlış bilgilerden arınıyoruz ..

    Ruh konusunda bukadar emin konuşulması gerçekten haddinden fazla cesurca görünüyor ..
    'ruh' konusunda Rabbimiz bize çok az şey bildirdiğini söylememiş mi ve biz ancak bize bildirilen kadarını bilebileceğimizi kabul edip AMENNA dememiş miyiz ..


    Rabbim hepimizi doğru yola iletsin ve emin konuşmaktan Allah'a sığınalım en doğrusu bu ..

  12. yeşil sancak
    Devamlı Üye

    Reklam


    sahih hadisler bir tek Buhari Şerifte mi var yalnızca.. artı zayıf hadis Hadis değilmidir... artı konu ile alakalı olmayan ayet ve hadis leri yazmak mı bilgelik bizde bunun adı farklıda...


    Çöll nickli arkadaşa da tavsiyem netten din öğrenilmez....rastlarsın bir kargaya neyse....

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
insan öldükten sonra ruhu dolaşır mı