Konusunu Oylayın.: Semud kavmine verilen ceza hakkında bilgi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Semud kavmine verilen ceza hakkında bilgi
  1. 02.Mart.2013, 02:40
    1
    Misafir

    Semud kavmine verilen ceza hakkında bilgi






    Semud kavmine verilen ceza hakkında bilgi Mumsema Semud kavmine verilen ceza hakkında bilgi veriniz ? Semud kavmi hakkında eğitici bir yazı yazar mısınız ?


  2. 02.Mart.2013, 02:40
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 05.Mart.2013, 19:35
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Semud kavmine verilen ceza hakkında bilgi




    Semûd Kavmi Hakkındaki Arkeolojik Bulgular


    Semûd Kavmi Hakkındaki Arkeolojik BulgularGünümüzde Semûd Kavmi, Kuran'da bahsi geçen
    kavimler içinde hakkında en fazla bilgiye sahip olunanlardan bir tanesidir.
    Tarih kaynakları da, Semûd isimli bir kavmin yaşadığına deliller sunmaktadır.

    Kuran'da bahsi geçen Hicr halkı ve Semûd
    Kavmi'nin aslında aynı kavim oldukları tahmin edilmektedir; zira Semûd Kavmi'nin
    bir başka ismi de Ashâb-ı Hicr'dir. Bu durumda "Semûd" kelimesi bir halkın ismi,
    Hicr şehri ise bu halkın kurduğu şehirlerden biri olabilir. Nitekim Yunan
    coğrafyacı Pliny'nin tarifleri de bu yöndedir. Pliny, Semûd Kavmi'nin oturmakta
    olduğu yerlerin Domatha ve Hegra olduğunu yazmıştır ki, buralar günümüzdeki Hicr
    kentidir ("Hicr" maddesi, İslâm Ansiklopedisi: İslâm Âlemi, Tarihi,
    Coğrafya, Etnoğrafya ve Bibliyografya Lugati, Clit 5/1, s. 475).

    Semûd Kavmi'nden bahseden bilinen en eski
    kaynak, Babil Kralı II. Sargon'un bu kavme karşı kazandığı zaferleri anlatan
    Babil devlet kayıtlarıdır. (MÖ 8. yüzyıl) Sargon, Kuzey Arabistan'da yaptığı bir
    savaş sonunda onları yenmiştir. Yunanlılar da bu kavimden bahsetmekte ve Aristo,
    Batlamyus ve Pliny'nin yazılarında isimleri "Thamudaei", yani "Semûdlar" olarak
    anılmaktadır (Phillip Hitti, A History of the Arabs, London: Macmillan, I970, s.
    37). Peygamberimizden önce, yaklaşık MS 400-600 yılları arasında ise izleri
    tamamen silinmiştir.

    Kuran'da Âd ve Semûd Kavimleri'nin isimleri
    daima birlikte anılır. Dahası Allah âyetlerde, Semûd Kavmi'ne Âd Kavmi'nin
    helâkindan ders almalarını öğütlemektedir. Bu ise, Semûd Kavmi'nin Âd Kavmi
    hakkında detaylı bir bilgi sahibi olduğunu gösterir: "Semûd (toplumuna da)
    kardeşleri Sâlih'i (gönderdik. Sâlih "Ey kavmim, Allah'a kulluk edin, sizin
    O'ndan başka ilâhınız yoktur... (Allah'ın) Âd (kavminden) sonra sizi halifeler
    kıldığını ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleştirdiğini hatırlayın. Ki
    onun düzlüklerinde köşkler kuruyor, dağlardan evler yontuyordunuz. Şu halde
    Allah'ın nimetlerini hatırlayın, yeryüzünde bozguncular olarak karışıklık
    çıkarmayın." (7/A'râf, 73-74)

    Âyetlerden anlaşıldığına göre Âd Kavmi ve Semûd
    Kavmi arasında bir ilişki vardır, hatta belki de Âd Kavmi, Semûd Kavmi'nin
    tarihinin ve kültürünün bir parçasıdır. Hz. Sâlih, Semûd Kavmi'ne Âd Kavmi'nin
    örneğini hatırlamalarını ve bundan ders almalarını emretmektedir.

    Âd Kavmi'ne de kendilerinden önce yaşamış olan
    Nûh Kavmi'nin örnekleri gösterilmiştir. Âd Kavmi'nin Semûd Kavmi için tarihsel
    bir önemi olması gibi, Nûh Kavmi'nin de Âd Kavmi için tarihsel bir önemi vardır.
    Bu kavimler birbirlerinden haberdardırlar ve belki de aynı soydan
    gelmektedirler. Oysa Âd Kavmi ve Semûd Kavimleri'nin yaşadıkları yerler,
    birbirlerinden coğrafi olarak uzak bir konumdAdırlar. Bu iki kavim arasında
    görünüşte herhangi bir bağlantı yoktur; öyleyse âyette Semûd Kavmi'ne hangi
    Sebepten dolayı Âd Kavmi'ni hatırlamaları söylenmektedir?

    Cevap, biraz araştırıldığında ortaya çıkar. Âd
    ve Semûd Kavimleri arasındaki coğrafi uzaklık aldatıcıdır. Semûd Kavmi Âd
    Kavmi'ni bilmekteydi, çünkü bu iki kavim, büyük bir olasılıkla aynı kökenden
    geliyorlardı. Ana Britannica Ansiklopedisi "Semûdlar" başlığı altında bu
    kavimden şöyle bahseder: Eski Arabistan'da önem taşıdığı anlaşılan kabile ya da
    kabileler topluluğu. Güney Arabistan kökenli oldukları, ancak içlerinden büyük
    bir grubun çok eskiden kuzeye göç ederek Aslab Dağı yamaçlarına yerleştiği
    sanılmaktadır. Hicaz ve Şam arasında yaşayan Semûdlar, Ashâb-ı Hicr olarak
    bilinir. Son arkeolojik araştırmalarda, Arabistan'ın orta kesimlerinde
    Semûdlar'a ait çok sayıda kaya resim ve yazı ortaya çıkartılmıştır ("Semûdlar"
    maddesi, Ana Britannica, Cilt 19, s. 232).

    Semûd medeniyetinin kullandığı bir çeşit
    alfabenin (buna "Semûdik alfabe" ismi verilir) çok benzeri bir alfabeye hem
    Hicaz'da hem Güney Arabistan'da rastlanmıştır.32 Bu alfabe, ilk defa Orta
    Yemen'deki bugünkü Semûd kasabası yakınlarında bulunmuştur. Bu bölgenin
    kuzeyinde Rub al-Khali, güneyinde Hadramût ve batısında da Sabwah kenti vardır.

    Daha önce Âd Kavmi'nin, Güney Arabistan'da
    yaşayan bir kavim olduğunu görmüştük. Âd Kavmi'nin yaşadığı bölgede, özellikle
    Âd'ın torunları olan Hadramîler'in yaşadıkları bölgenin ve başkentlerinin
    yakınlarında Semûd Kavmi'ne ait bulguların elde edilmesi ise son derece
    önemlidir. Bu durum, Kuran'da işaret edilen Âd-Semûd Kavimleri'nin bağlantısını
    da açıklar. Bu bağlantı, Hz. Sâlih'in, Semûdların Âd Kavmi'nin yerine
    geldiklerini belirten sözünde şöyle açıklanmaktadır: "Semûd (toplumuna da)
    kardeşleri Sâlih'i (gönderdik. Sâlih "Ey kavmim, Allah'a kulluk edin, sizin
    O'ndan başka ilâhınız yoktur... (Allah'ın) Âd (kavminden) sonra sizi halifeler
    kıldığını ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleştirdiğini hatırlayın."
    (7/A'râf, 73-74)

    Kısacası Semûd Kavmi, Allah'ın elçilerine
    uymamanın karşılığını helâk olarak ödemiştir. Yapmakta oldukları yapılar, sanat
    eserleri kendilerini azaptan koruyamamıştır. Semûd Kavmi, daha önceki ve sonraki
    birçok inkârcı kavim gibi şiddetli bir azapla helâk edilmiştir.
    avmi Hakkındaki


  4. 05.Mart.2013, 19:35
    2
    Devamlı Üye



    Semûd Kavmi Hakkındaki Arkeolojik Bulgular


    Semûd Kavmi Hakkındaki Arkeolojik BulgularGünümüzde Semûd Kavmi, Kuran'da bahsi geçen
    kavimler içinde hakkında en fazla bilgiye sahip olunanlardan bir tanesidir.
    Tarih kaynakları da, Semûd isimli bir kavmin yaşadığına deliller sunmaktadır.

    Kuran'da bahsi geçen Hicr halkı ve Semûd
    Kavmi'nin aslında aynı kavim oldukları tahmin edilmektedir; zira Semûd Kavmi'nin
    bir başka ismi de Ashâb-ı Hicr'dir. Bu durumda "Semûd" kelimesi bir halkın ismi,
    Hicr şehri ise bu halkın kurduğu şehirlerden biri olabilir. Nitekim Yunan
    coğrafyacı Pliny'nin tarifleri de bu yöndedir. Pliny, Semûd Kavmi'nin oturmakta
    olduğu yerlerin Domatha ve Hegra olduğunu yazmıştır ki, buralar günümüzdeki Hicr
    kentidir ("Hicr" maddesi, İslâm Ansiklopedisi: İslâm Âlemi, Tarihi,
    Coğrafya, Etnoğrafya ve Bibliyografya Lugati, Clit 5/1, s. 475).

    Semûd Kavmi'nden bahseden bilinen en eski
    kaynak, Babil Kralı II. Sargon'un bu kavme karşı kazandığı zaferleri anlatan
    Babil devlet kayıtlarıdır. (MÖ 8. yüzyıl) Sargon, Kuzey Arabistan'da yaptığı bir
    savaş sonunda onları yenmiştir. Yunanlılar da bu kavimden bahsetmekte ve Aristo,
    Batlamyus ve Pliny'nin yazılarında isimleri "Thamudaei", yani "Semûdlar" olarak
    anılmaktadır (Phillip Hitti, A History of the Arabs, London: Macmillan, I970, s.
    37). Peygamberimizden önce, yaklaşık MS 400-600 yılları arasında ise izleri
    tamamen silinmiştir.

    Kuran'da Âd ve Semûd Kavimleri'nin isimleri
    daima birlikte anılır. Dahası Allah âyetlerde, Semûd Kavmi'ne Âd Kavmi'nin
    helâkindan ders almalarını öğütlemektedir. Bu ise, Semûd Kavmi'nin Âd Kavmi
    hakkında detaylı bir bilgi sahibi olduğunu gösterir: "Semûd (toplumuna da)
    kardeşleri Sâlih'i (gönderdik. Sâlih "Ey kavmim, Allah'a kulluk edin, sizin
    O'ndan başka ilâhınız yoktur... (Allah'ın) Âd (kavminden) sonra sizi halifeler
    kıldığını ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleştirdiğini hatırlayın. Ki
    onun düzlüklerinde köşkler kuruyor, dağlardan evler yontuyordunuz. Şu halde
    Allah'ın nimetlerini hatırlayın, yeryüzünde bozguncular olarak karışıklık
    çıkarmayın." (7/A'râf, 73-74)

    Âyetlerden anlaşıldığına göre Âd Kavmi ve Semûd
    Kavmi arasında bir ilişki vardır, hatta belki de Âd Kavmi, Semûd Kavmi'nin
    tarihinin ve kültürünün bir parçasıdır. Hz. Sâlih, Semûd Kavmi'ne Âd Kavmi'nin
    örneğini hatırlamalarını ve bundan ders almalarını emretmektedir.

    Âd Kavmi'ne de kendilerinden önce yaşamış olan
    Nûh Kavmi'nin örnekleri gösterilmiştir. Âd Kavmi'nin Semûd Kavmi için tarihsel
    bir önemi olması gibi, Nûh Kavmi'nin de Âd Kavmi için tarihsel bir önemi vardır.
    Bu kavimler birbirlerinden haberdardırlar ve belki de aynı soydan
    gelmektedirler. Oysa Âd Kavmi ve Semûd Kavimleri'nin yaşadıkları yerler,
    birbirlerinden coğrafi olarak uzak bir konumdAdırlar. Bu iki kavim arasında
    görünüşte herhangi bir bağlantı yoktur; öyleyse âyette Semûd Kavmi'ne hangi
    Sebepten dolayı Âd Kavmi'ni hatırlamaları söylenmektedir?

    Cevap, biraz araştırıldığında ortaya çıkar. Âd
    ve Semûd Kavimleri arasındaki coğrafi uzaklık aldatıcıdır. Semûd Kavmi Âd
    Kavmi'ni bilmekteydi, çünkü bu iki kavim, büyük bir olasılıkla aynı kökenden
    geliyorlardı. Ana Britannica Ansiklopedisi "Semûdlar" başlığı altında bu
    kavimden şöyle bahseder: Eski Arabistan'da önem taşıdığı anlaşılan kabile ya da
    kabileler topluluğu. Güney Arabistan kökenli oldukları, ancak içlerinden büyük
    bir grubun çok eskiden kuzeye göç ederek Aslab Dağı yamaçlarına yerleştiği
    sanılmaktadır. Hicaz ve Şam arasında yaşayan Semûdlar, Ashâb-ı Hicr olarak
    bilinir. Son arkeolojik araştırmalarda, Arabistan'ın orta kesimlerinde
    Semûdlar'a ait çok sayıda kaya resim ve yazı ortaya çıkartılmıştır ("Semûdlar"
    maddesi, Ana Britannica, Cilt 19, s. 232).

    Semûd medeniyetinin kullandığı bir çeşit
    alfabenin (buna "Semûdik alfabe" ismi verilir) çok benzeri bir alfabeye hem
    Hicaz'da hem Güney Arabistan'da rastlanmıştır.32 Bu alfabe, ilk defa Orta
    Yemen'deki bugünkü Semûd kasabası yakınlarında bulunmuştur. Bu bölgenin
    kuzeyinde Rub al-Khali, güneyinde Hadramût ve batısında da Sabwah kenti vardır.

    Daha önce Âd Kavmi'nin, Güney Arabistan'da
    yaşayan bir kavim olduğunu görmüştük. Âd Kavmi'nin yaşadığı bölgede, özellikle
    Âd'ın torunları olan Hadramîler'in yaşadıkları bölgenin ve başkentlerinin
    yakınlarında Semûd Kavmi'ne ait bulguların elde edilmesi ise son derece
    önemlidir. Bu durum, Kuran'da işaret edilen Âd-Semûd Kavimleri'nin bağlantısını
    da açıklar. Bu bağlantı, Hz. Sâlih'in, Semûdların Âd Kavmi'nin yerine
    geldiklerini belirten sözünde şöyle açıklanmaktadır: "Semûd (toplumuna da)
    kardeşleri Sâlih'i (gönderdik. Sâlih "Ey kavmim, Allah'a kulluk edin, sizin
    O'ndan başka ilâhınız yoktur... (Allah'ın) Âd (kavminden) sonra sizi halifeler
    kıldığını ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleştirdiğini hatırlayın."
    (7/A'râf, 73-74)

    Kısacası Semûd Kavmi, Allah'ın elçilerine
    uymamanın karşılığını helâk olarak ödemiştir. Yapmakta oldukları yapılar, sanat
    eserleri kendilerini azaptan koruyamamıştır. Semûd Kavmi, daha önceki ve sonraki
    birçok inkârcı kavim gibi şiddetli bir azapla helâk edilmiştir.
    avmi Hakkındaki





+ Yorum Gönder