Konusunu Oylayın.: Hz.peygamber efendimizin (s.a.v) Kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ön bilgi

5 üzerinden 4.58 | Toplam : 12 kişi
Hz.peygamber efendimizin (s.a.v) Kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ön bilgi
  1. 13.Mart.2012, 02:17
    1
    Misafir

    Hz.peygamber efendimizin (s.a.v) Kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ön bilgi






    Hz.peygamber efendimizin (s.a.v) Kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ön bilgi Mumsema Sayın ilgili sizlerde takdir edersinizki bu yıl ki diyanet konu başlığı bu ; Hz.kur-anı kerim de birçok ayette konu ile ilgili ayetler var fakat giriş gelişme sonuç anlamında ifade yetersizliği yaşı yorum en azından yardımcı olacak kadar bilgi alabilirsem memnun olurum.Şimdiden Allah razı olsun inşaallah.


  2. 13.Mart.2012, 02:17
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Sayın ilgili sizlerde takdir edersinizki bu yıl ki diyanet konu başlığı bu ; Hz.kur-anı kerim de birçok ayette konu ile ilgili ayetler var fakat giriş gelişme sonuç anlamında ifade yetersizliği yaşı yorum en azından yardımcı olacak kadar bilgi alabilirsem memnun olurum.Şimdiden Allah razı olsun inşaallah.


    Benzer Konular

    - Hz Peygamber, kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ayet ve hadisler

    - Hz.Peygamberimizin kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku nedir?

    - Kardeşlik Ahlakı ve Kardeşlik Hukuku Nedir?

    - Hz Peygamber, kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku hakkında bilgiler?

    - Hz. Peygamber, Kardeşlik Ahlakı ve Kardeşlik Hukuku

  3. 13.Mart.2012, 18:26
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Hz.peygamber efendimizin (s.a.v) Kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ön bilgi




    Asr-ı Saadet’ten Kardeşlik Örnekleri

    İslam’da kardeşlik denince elbette ilk akla gelen Ensar ve Muhacir kardeşliğidir Bu kardeşlik bilinmeden, anlaşılmadan gerçek kardeşliği kavramamız zor olacaktır O bakımdan bu kardeşliğin gerçekleşmesini sağlayan mayanın ne olduğunu gözden geçirmemizde fayda olduğuna inanıyoruz
    Allah rızası için Mekke’de herşeyini bırakıp Medine’ye hicret etmiş bulunan, Muhacir Müslümanlara, Medineli Müslümanlar muhabbet ve samimiyetle kucaklarını açmışlar, ellerinden gelen her türlü yardımı onlardan esirgememişler ve bütün insanlığa ibret olacak bir kardeşlik tablosu sergilemişlerdir
    Medine’ye hicretten yaklaşık beş ay sonra Rasulullah (s a v ) Medineli yardımsever Ensar’la, hicret eden Mekkeli müslümanları bir araya topladı 45’i Muhacirden, 45’i de Ensar’dan olmak üzere 90 kişiyi kardeş ilan etmiştir
    Peygamber Efendimizin kurduğu bu kardeşlik müessesi maddî-manevî yardımlaşma ve birbirlerine varis olma esasına dayanıyor, bu suretle Muhacirlerin yurtlarından ayrılmaktan dolayı duydukları keder ve üzüntüyü giderme, onları Medinelilerle ısındırma, güç ve destek kazandırma gayesini güdüyordu
    Kurulan bu kardeşlik müessesine göre, Medineli ailelerden herbirinin reisi, Mekkeli Muhacirlerden bir aileyi yanına alacak, mallarını onlarla paylaşacak, beraber çalışıp beraber kazanacaklardı
    Rasulullah bir araya getirilen bu aileleri rastgele değil durumlarını göz önünde bulundurarak mizaç, zevk, hissiyat itibariyle birbirlerine uygun olanları kardeş ilan ediyordu
    Bu kardeşlik sayesinde Allah ve Rasulullah muhabbetinden başka herşeylerini Mekke’de bırakan Muhacirlerin iâşe ve iskan meseleleri halledilmiş oluyordu Muhacir-Ensar aileleri beraber barınıyor, beraber çalışıyor, beraber yiyorlardı Bu neseb kardeşliğini, fersah fersah geride bırakacak bir kardeşlikti, iman ve din kardeşliği idi Herşeylerini Muhacirlerle paylaşan Ensardan biri vefat ettiğinde Muhacir kardeşi ona akrabalarıyla birlikte varis oluyordu (Bu varis olma işi Bedir Savaşı’ndan sonra Enfal Suresi 75 ayetin hükmüyle ortadan kaldırıldı )
    Yine bu kardeşlik sayesinde büyük bir sosyal yardımlaşma da temin edilmiş oluyordu
    Ensar göstermiş olduğu bu kardeşlikten son derece zevk alıyor, bununla da kalmayıp hurmalıklarını da Muhacir kardeşleriyle paylaşmak için Rasulullah’a teklif götürüyorlardı Muhacirlerin o ana kadar ziraatle meşgul olmadıkları için bu tekliflerini Rasulullah geri çevirmiştir Fakat Ensar buna da bir çare buldu Ziraatten anlamayan Muhacirler, sadece tımar ve sulama işlerini yapacaklar, Ensar da ekip biçecek, sonunda çıkan mahsül ortadan pay edilecekti Rasulullah Efendimiz bu teklife razı oldu
    İnsanlık tarihinde birçok göç hadisesi olmuştur ama, böylesine manalı, böylesine ulvî bir hicrete, böylesine can-ı gönülden sarılma, birbiriyle muhabbetle kaynaşma, kucaklaşmaya şahit olunmamıştır Herhalde bir daha da şahit olunması zor olacaktır Bu samimi kaynaşma neticesinde muazzam bir kuvvet doğmuş ve kısa zaman içerisinde bütün Arabistan herşeyiyle bu kuvvete boyun eğmek mecburiyetinde kalmıştır
    Muhacirler "Ensar kardeşlerimiz bize mal, mülk verdi, iâşemizi temin etti, barınacak yer sağladı" diyerek boş oturmamışlardır Zaten imanları ve aldıkları Muhammedî ahlaka ters düşerdi Herbiri elinden gelen gayreti göstererek, mümkün oldukça kimseye yük olmamaya çalışıyorlardı
    Bunun en canlı örneği Rasulullah tarafından birbirine kardeş ilan edilen Sa’d bin Rebi (r a ), Abdurrahman bin Avf’a (r a ) "Ben mal cihetiyle Medineli Müslümanların en zenginiyim, malımın yarısını sana ayırdım " demişti Büyük Sahabi, cennetle müjdelenen 10 kişiden biri olan Abdurrahman bin Avf’ın (r a ) verdiği cevap yapılan teklif kadar ibretlidir
    "Allah sana malını hayırlı kılsın benim onlara ihtiyacım yok Bana yapacağın en büyük iyilik, içinde alış-veriş yaptığınız çarşının yolunu göstermendir " buyurmuştur
    Ticarete başlayan Abdurahman bin Avf (r a ) Rasululah’ın da kendisi için malının çoğalması ve bereketlenmesi için yaptığı duanın da yardımıyla kısa zamanda Medine’nin sayılı tüccarları arasında yerini aldı Bir keresinde 700 deveyi yükleriyle birlikte Allah yolunda tasadduk etti Bunun gibi bir çok Mekkeli müslüman, kendilerine göre birer iş bularak, ellerinin emeğiyle geçinmeye başlamışlardır
    Toplumun çeşitli tabakaları bu kardeşlik sayesinde birbirleriyle kaynaştı, kabîlecilik gurur ve düşmanlığını da ortadan kaldırmış oldu Niyetleri kudsî, gayeleri ulvî, içleri dışları nur, faziletli bir toplumun meydana gelmesinde bu kardeşlik rol oynamıştır
    Rasulullah sefere çıkacağı zaman bu kardeşlerden biri götürür, diğeri de her iki ailenin de maîşetini temin etmek, idaresini yürütmek için Medine’de kalırdı Böylece evler sahipsiz ve hâmisiz bırakılmıyordu
    Ensar’ın, Muhacir kardeşlerine gösterdikleri bu eşsiz samimiyet, misafirperverlik, kadirşinaslık, cömertlik, fedakârlık ve ferağatı Cenab-ı Hak indirdiği Haşr Suresi’nin 9 ayetiyle ilan edip bu davranışlarını methetmiştir "Daha önce Medine’yi yurt edinmiş ve imanı kalplerinde yerleştirmiş olanlara gelince, onlar, kendi yurtlarına hicret eden din kardeşlerini severler, onlara verilen şeyden dolayı gönüllerinde bir kıskançlık duymazlar ve kendileri ihtiyaç içinde olsalar bile onları kendi nefislerine tercih ederler, kim nefsinin ihtiraslarından korunur ise, işte onlar kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir " (Haşr-9)
    Evet, kurulan bu manevi kardeşlik hiçbir milletin tarihinde rastlanmayacak eşsiz bir şeref tablosudur Bu kardeşlik neticesinde asr-ı saadet dönemi yaşanmıştır İslam’ın kısa zamanda inkişafına vesile olmuştur
    Ya bizler! Ne yapıyoruz? Ne yapmamız gerekir?
    Saadet toplumunun ortaya çıkması, böyle bir kardeşlik tablosunun gerçekleştirilmesi için ne kadar gayret sarfetmemiz lâzımdır?
    İçinde bulunduğumuz ve yaşadığımız bu asırda hastalığımızın ne olduğunu ve bu hastalığımızın teşhisini ve reçetesini Yüce dinimiz bize bildirmiştir
    Cenab-ı Hak hayat kitabımız Kur’an-ı Kerim’de "Şüphesiz ki Allah bir kavmi (topluluğu) kendi nefislerini değiştirip (düzeltmedikçe) değiştirmez " (Râ’d/11)
    Rasululah (s a v ) Efendimiz de bir hadis-i şeriflerinde saadet toplumuna ulaşabilmemiz için bizlere şu tenbihte bulunuyor "Sizden biriniz kendi nefsi için isteyip arzu ettiğini mü’min kardeşi içinde arzu edip istemedikçe mü’min olamaz "
    "Ey Allah’ın kulları, kardeş olunuz "
    Bu ve benzeri ayet ve hadisler pek çoktur Yani hastalığımızın teşhisi ve reçetesi ortadadır Geriye uygulaması zor olan, nefsimize zor gelen fakat sağlımıza kavuşmamız, saadet toplumunu oluşturmamız için şart olan tedaviye başlamamız, tatbike geçirmemiz gerekmektedir
    Onun için de mutlaka birbirimizi sırf Allah rızası için, karşılık beklemeksizin seveceğiz, birbirimizle hayırda yardımlaşacağız, kaynaşacağız, hoşgörülü olacağız, vefayı hiçbir zaman gözardı etmeyeceğiz, hor ve küçük görmeyeceğiz, affedici olacağız, birbirimizin kahrını çekeceğiz, paylaşacağız, kendimiz için istediğimizi mü’min kardeşimiz için de istemekle kalmayıp onu kendi nefsimize tercih edeceğiz
    Birbirimizi düzelteceğiz Sadece düzeltmekle yetinmeyip, bir fide gibi, dikmekle bırakmayıp sulama, zararlı otlardan koruma ve gerekli bakımı yapmamız gerektiği gibi yanlışını düzelttiğimiz kardeşimizin yolda dev----- yardımcı olacağız "Benim olmadığım yerde kimse yoktur " şuuruyla başkasından beklemeyeceğiz İyiliği emir kötülüğü men edeceğiz Hayır dualarımızı hiç terketmeyeceğiz Hülasa birbirimizi seveceğiz Bizler birbirimizi seversek ancak yukarda sıraladığımız hususların gerçekleşmesi kolaylaşacaktır Birbirimizi sevmeden iman etmiş bile olamaz isek bu sevgiye ne kadar muhtaç olduğumuz daha iyi anlaşılacaktır İnsan fedakârlığı sevdiği kimseler için yapar Çocuğumuza, eşimize, anne ve babamıza sevgi beslediğimizde, onlar için hiçbir fedakârlıktan kaçınmayız Kardeşlerimizi de seversek beklenen bu fedakârlığı gösterebiliriz
    Muhabbetten daha muhabbetli ve önemli başka ne var ki? Kardeşliğin mayası sevgidir Ashab bu mayayı tutturmuştur Ah neyi, ne kadar sevebileceğimizi bir kavrayabilsek! Herşey o zaman yoluna girer Rabbim Rasulüne sevdirdiklerini bizlere de sevdirsin (Amin)
    Kaynak
    www.mumsema.com
    Yazan M Şentürk

    Kardeşlik Hukuku

    Ebu Derda (r.a) bir gün yoldan geçerken halkın günah işleyen bir kimseye sövüp küfrettiklerini gördü. Onlara:

    "Eğer siz bu adamın bir kuyuya düştüğünü görseydiniz onu kurtarmaya çalışmayacak mıydınız?" dedi.

    "Çalışacaktık" dediler.

    Ebu Derda (r.a):

    "Öyle ise kardeşinize söveceğinize, sizi onun durumuna düşmekten koruyan Allah'a hamdedin" dedi.

    "Demek sen ona buğzetmiyorsun?" dediler.

    Ebu Derda (r.a):

    "Ben ona değil, onun ameline buğzediyorum. O, amelini bıaraktığı zaman benim kardeşimdir" dedi.
    İSLAM DA KARDEŞLİKLE İLGİLİ AYETLER

    ALİ İMRAN SÜRESİ :103
    ANLAMI : Hep birlikte Allah'in ipine (kitabina, dinine) simsiki sarilin. Parçalanip ayrilmayin. Allah'in üzerinizdeki nimetini düsünün. Hani siz birbirinize düsmanlar idiniz de O, kalplerinizi birlestirmisti. Iste O'nun (bu) nimeti sayesinde kardesler olmustunuz. Yine siz, bir ates çukurunun tam kenarinda iken oradan da sizi O kurtarmisti. Iste Allah size âyetlerini boyle apaçik bildiriyor ki, dogru Yola eresiniz.

    HUCURAT SÜRESİ : 10

    ANLAMI : Müminler ancak kardestirler. Öyleyse kardeslerinizin arasini düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz.


    اَلْمُسْلِمُ أخُو الْمُسْلِمِ لاَ يَظْلِمُهُ وَلاَ يُسْلِمُهُ مَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ بِهَا كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَة

    ANLAMI : Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, onu (düşmanına) teslim etmez. Kim, (mümin) kardeşinin bir ihtiyacını giderirse Allah da onun bir ihtiyacını giderir. Kim müslümanı bir sıkıntıdan kurtarırsa, bu sebeple Allah da onu kıyamet günü sıkıntılarının birinden kurtarır. Kim bir müslümanı(n kusurunu) örterse, Allah da Kıyamet günü onu(n kusurunu) örter (Buhârî, Mezâlim )


    لاَ تَبَاغَضُوا وَلاَ تَحَاسَدُوا وَلاَ تَدَابَرُوا وَكُونُوا عِبَادَ اللَّهِ إخْوَانًا
    وَلاَ يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أنْ يَهْجُرَ أخَاهُ فَوْقَ ثَلاَثِةِ اَيَّامٍ


    ANLAMI : Birbirinize buğuz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin;
    ey Allah’ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardeşi ile dargın durması helal olmaz( Buhârî, Edeb, 57,)




  4. 13.Mart.2012, 18:26
    2
    Silent and lonely rains



    Asr-ı Saadet’ten Kardeşlik Örnekleri

    İslam’da kardeşlik denince elbette ilk akla gelen Ensar ve Muhacir kardeşliğidir Bu kardeşlik bilinmeden, anlaşılmadan gerçek kardeşliği kavramamız zor olacaktır O bakımdan bu kardeşliğin gerçekleşmesini sağlayan mayanın ne olduğunu gözden geçirmemizde fayda olduğuna inanıyoruz
    Allah rızası için Mekke’de herşeyini bırakıp Medine’ye hicret etmiş bulunan, Muhacir Müslümanlara, Medineli Müslümanlar muhabbet ve samimiyetle kucaklarını açmışlar, ellerinden gelen her türlü yardımı onlardan esirgememişler ve bütün insanlığa ibret olacak bir kardeşlik tablosu sergilemişlerdir
    Medine’ye hicretten yaklaşık beş ay sonra Rasulullah (s a v ) Medineli yardımsever Ensar’la, hicret eden Mekkeli müslümanları bir araya topladı 45’i Muhacirden, 45’i de Ensar’dan olmak üzere 90 kişiyi kardeş ilan etmiştir
    Peygamber Efendimizin kurduğu bu kardeşlik müessesi maddî-manevî yardımlaşma ve birbirlerine varis olma esasına dayanıyor, bu suretle Muhacirlerin yurtlarından ayrılmaktan dolayı duydukları keder ve üzüntüyü giderme, onları Medinelilerle ısındırma, güç ve destek kazandırma gayesini güdüyordu
    Kurulan bu kardeşlik müessesine göre, Medineli ailelerden herbirinin reisi, Mekkeli Muhacirlerden bir aileyi yanına alacak, mallarını onlarla paylaşacak, beraber çalışıp beraber kazanacaklardı
    Rasulullah bir araya getirilen bu aileleri rastgele değil durumlarını göz önünde bulundurarak mizaç, zevk, hissiyat itibariyle birbirlerine uygun olanları kardeş ilan ediyordu
    Bu kardeşlik sayesinde Allah ve Rasulullah muhabbetinden başka herşeylerini Mekke’de bırakan Muhacirlerin iâşe ve iskan meseleleri halledilmiş oluyordu Muhacir-Ensar aileleri beraber barınıyor, beraber çalışıyor, beraber yiyorlardı Bu neseb kardeşliğini, fersah fersah geride bırakacak bir kardeşlikti, iman ve din kardeşliği idi Herşeylerini Muhacirlerle paylaşan Ensardan biri vefat ettiğinde Muhacir kardeşi ona akrabalarıyla birlikte varis oluyordu (Bu varis olma işi Bedir Savaşı’ndan sonra Enfal Suresi 75 ayetin hükmüyle ortadan kaldırıldı )
    Yine bu kardeşlik sayesinde büyük bir sosyal yardımlaşma da temin edilmiş oluyordu
    Ensar göstermiş olduğu bu kardeşlikten son derece zevk alıyor, bununla da kalmayıp hurmalıklarını da Muhacir kardeşleriyle paylaşmak için Rasulullah’a teklif götürüyorlardı Muhacirlerin o ana kadar ziraatle meşgul olmadıkları için bu tekliflerini Rasulullah geri çevirmiştir Fakat Ensar buna da bir çare buldu Ziraatten anlamayan Muhacirler, sadece tımar ve sulama işlerini yapacaklar, Ensar da ekip biçecek, sonunda çıkan mahsül ortadan pay edilecekti Rasulullah Efendimiz bu teklife razı oldu
    İnsanlık tarihinde birçok göç hadisesi olmuştur ama, böylesine manalı, böylesine ulvî bir hicrete, böylesine can-ı gönülden sarılma, birbiriyle muhabbetle kaynaşma, kucaklaşmaya şahit olunmamıştır Herhalde bir daha da şahit olunması zor olacaktır Bu samimi kaynaşma neticesinde muazzam bir kuvvet doğmuş ve kısa zaman içerisinde bütün Arabistan herşeyiyle bu kuvvete boyun eğmek mecburiyetinde kalmıştır
    Muhacirler "Ensar kardeşlerimiz bize mal, mülk verdi, iâşemizi temin etti, barınacak yer sağladı" diyerek boş oturmamışlardır Zaten imanları ve aldıkları Muhammedî ahlaka ters düşerdi Herbiri elinden gelen gayreti göstererek, mümkün oldukça kimseye yük olmamaya çalışıyorlardı
    Bunun en canlı örneği Rasulullah tarafından birbirine kardeş ilan edilen Sa’d bin Rebi (r a ), Abdurrahman bin Avf’a (r a ) "Ben mal cihetiyle Medineli Müslümanların en zenginiyim, malımın yarısını sana ayırdım " demişti Büyük Sahabi, cennetle müjdelenen 10 kişiden biri olan Abdurrahman bin Avf’ın (r a ) verdiği cevap yapılan teklif kadar ibretlidir
    "Allah sana malını hayırlı kılsın benim onlara ihtiyacım yok Bana yapacağın en büyük iyilik, içinde alış-veriş yaptığınız çarşının yolunu göstermendir " buyurmuştur
    Ticarete başlayan Abdurahman bin Avf (r a ) Rasululah’ın da kendisi için malının çoğalması ve bereketlenmesi için yaptığı duanın da yardımıyla kısa zamanda Medine’nin sayılı tüccarları arasında yerini aldı Bir keresinde 700 deveyi yükleriyle birlikte Allah yolunda tasadduk etti Bunun gibi bir çok Mekkeli müslüman, kendilerine göre birer iş bularak, ellerinin emeğiyle geçinmeye başlamışlardır
    Toplumun çeşitli tabakaları bu kardeşlik sayesinde birbirleriyle kaynaştı, kabîlecilik gurur ve düşmanlığını da ortadan kaldırmış oldu Niyetleri kudsî, gayeleri ulvî, içleri dışları nur, faziletli bir toplumun meydana gelmesinde bu kardeşlik rol oynamıştır
    Rasulullah sefere çıkacağı zaman bu kardeşlerden biri götürür, diğeri de her iki ailenin de maîşetini temin etmek, idaresini yürütmek için Medine’de kalırdı Böylece evler sahipsiz ve hâmisiz bırakılmıyordu
    Ensar’ın, Muhacir kardeşlerine gösterdikleri bu eşsiz samimiyet, misafirperverlik, kadirşinaslık, cömertlik, fedakârlık ve ferağatı Cenab-ı Hak indirdiği Haşr Suresi’nin 9 ayetiyle ilan edip bu davranışlarını methetmiştir "Daha önce Medine’yi yurt edinmiş ve imanı kalplerinde yerleştirmiş olanlara gelince, onlar, kendi yurtlarına hicret eden din kardeşlerini severler, onlara verilen şeyden dolayı gönüllerinde bir kıskançlık duymazlar ve kendileri ihtiyaç içinde olsalar bile onları kendi nefislerine tercih ederler, kim nefsinin ihtiraslarından korunur ise, işte onlar kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir " (Haşr-9)
    Evet, kurulan bu manevi kardeşlik hiçbir milletin tarihinde rastlanmayacak eşsiz bir şeref tablosudur Bu kardeşlik neticesinde asr-ı saadet dönemi yaşanmıştır İslam’ın kısa zamanda inkişafına vesile olmuştur
    Ya bizler! Ne yapıyoruz? Ne yapmamız gerekir?
    Saadet toplumunun ortaya çıkması, böyle bir kardeşlik tablosunun gerçekleştirilmesi için ne kadar gayret sarfetmemiz lâzımdır?
    İçinde bulunduğumuz ve yaşadığımız bu asırda hastalığımızın ne olduğunu ve bu hastalığımızın teşhisini ve reçetesini Yüce dinimiz bize bildirmiştir
    Cenab-ı Hak hayat kitabımız Kur’an-ı Kerim’de "Şüphesiz ki Allah bir kavmi (topluluğu) kendi nefislerini değiştirip (düzeltmedikçe) değiştirmez " (Râ’d/11)
    Rasululah (s a v ) Efendimiz de bir hadis-i şeriflerinde saadet toplumuna ulaşabilmemiz için bizlere şu tenbihte bulunuyor "Sizden biriniz kendi nefsi için isteyip arzu ettiğini mü’min kardeşi içinde arzu edip istemedikçe mü’min olamaz "
    "Ey Allah’ın kulları, kardeş olunuz "
    Bu ve benzeri ayet ve hadisler pek çoktur Yani hastalığımızın teşhisi ve reçetesi ortadadır Geriye uygulaması zor olan, nefsimize zor gelen fakat sağlımıza kavuşmamız, saadet toplumunu oluşturmamız için şart olan tedaviye başlamamız, tatbike geçirmemiz gerekmektedir
    Onun için de mutlaka birbirimizi sırf Allah rızası için, karşılık beklemeksizin seveceğiz, birbirimizle hayırda yardımlaşacağız, kaynaşacağız, hoşgörülü olacağız, vefayı hiçbir zaman gözardı etmeyeceğiz, hor ve küçük görmeyeceğiz, affedici olacağız, birbirimizin kahrını çekeceğiz, paylaşacağız, kendimiz için istediğimizi mü’min kardeşimiz için de istemekle kalmayıp onu kendi nefsimize tercih edeceğiz
    Birbirimizi düzelteceğiz Sadece düzeltmekle yetinmeyip, bir fide gibi, dikmekle bırakmayıp sulama, zararlı otlardan koruma ve gerekli bakımı yapmamız gerektiği gibi yanlışını düzelttiğimiz kardeşimizin yolda dev----- yardımcı olacağız "Benim olmadığım yerde kimse yoktur " şuuruyla başkasından beklemeyeceğiz İyiliği emir kötülüğü men edeceğiz Hayır dualarımızı hiç terketmeyeceğiz Hülasa birbirimizi seveceğiz Bizler birbirimizi seversek ancak yukarda sıraladığımız hususların gerçekleşmesi kolaylaşacaktır Birbirimizi sevmeden iman etmiş bile olamaz isek bu sevgiye ne kadar muhtaç olduğumuz daha iyi anlaşılacaktır İnsan fedakârlığı sevdiği kimseler için yapar Çocuğumuza, eşimize, anne ve babamıza sevgi beslediğimizde, onlar için hiçbir fedakârlıktan kaçınmayız Kardeşlerimizi de seversek beklenen bu fedakârlığı gösterebiliriz
    Muhabbetten daha muhabbetli ve önemli başka ne var ki? Kardeşliğin mayası sevgidir Ashab bu mayayı tutturmuştur Ah neyi, ne kadar sevebileceğimizi bir kavrayabilsek! Herşey o zaman yoluna girer Rabbim Rasulüne sevdirdiklerini bizlere de sevdirsin (Amin)
    Kaynak
    www.mumsema.com
    Yazan M Şentürk

    Kardeşlik Hukuku

    Ebu Derda (r.a) bir gün yoldan geçerken halkın günah işleyen bir kimseye sövüp küfrettiklerini gördü. Onlara:

    "Eğer siz bu adamın bir kuyuya düştüğünü görseydiniz onu kurtarmaya çalışmayacak mıydınız?" dedi.

    "Çalışacaktık" dediler.

    Ebu Derda (r.a):

    "Öyle ise kardeşinize söveceğinize, sizi onun durumuna düşmekten koruyan Allah'a hamdedin" dedi.

    "Demek sen ona buğzetmiyorsun?" dediler.

    Ebu Derda (r.a):

    "Ben ona değil, onun ameline buğzediyorum. O, amelini bıaraktığı zaman benim kardeşimdir" dedi.
    İSLAM DA KARDEŞLİKLE İLGİLİ AYETLER

    ALİ İMRAN SÜRESİ :103
    ANLAMI : Hep birlikte Allah'in ipine (kitabina, dinine) simsiki sarilin. Parçalanip ayrilmayin. Allah'in üzerinizdeki nimetini düsünün. Hani siz birbirinize düsmanlar idiniz de O, kalplerinizi birlestirmisti. Iste O'nun (bu) nimeti sayesinde kardesler olmustunuz. Yine siz, bir ates çukurunun tam kenarinda iken oradan da sizi O kurtarmisti. Iste Allah size âyetlerini boyle apaçik bildiriyor ki, dogru Yola eresiniz.

    HUCURAT SÜRESİ : 10

    ANLAMI : Müminler ancak kardestirler. Öyleyse kardeslerinizin arasini düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz.


    اَلْمُسْلِمُ أخُو الْمُسْلِمِ لاَ يَظْلِمُهُ وَلاَ يُسْلِمُهُ مَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ بِهَا كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَة

    ANLAMI : Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, onu (düşmanına) teslim etmez. Kim, (mümin) kardeşinin bir ihtiyacını giderirse Allah da onun bir ihtiyacını giderir. Kim müslümanı bir sıkıntıdan kurtarırsa, bu sebeple Allah da onu kıyamet günü sıkıntılarının birinden kurtarır. Kim bir müslümanı(n kusurunu) örterse, Allah da Kıyamet günü onu(n kusurunu) örter (Buhârî, Mezâlim )


    لاَ تَبَاغَضُوا وَلاَ تَحَاسَدُوا وَلاَ تَدَابَرُوا وَكُونُوا عِبَادَ اللَّهِ إخْوَانًا
    وَلاَ يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أنْ يَهْجُرَ أخَاهُ فَوْقَ ثَلاَثِةِ اَيَّامٍ


    ANLAMI : Birbirinize buğuz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin;
    ey Allah’ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardeşi ile dargın durması helal olmaz( Buhârî, Edeb, 57,)




  5. 29.Kasım.2016, 14:52
    3
    Misafir

    Yorum: Hz.peygamber efendimizin (s.a.v) Kardeşlik ahlakı ve kardeşlik hukuku ile ilgili ön bilgi

    Allah razi olsun ne kadar guzel bi paylasim ..Rabbimin sevdigi kullari arasina girelim insaAllah ve birbirimizi sevelim kardeslerim...


  6. 29.Kasım.2016, 14:52
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Allah razi olsun ne kadar guzel bi paylasim ..Rabbimin sevdigi kullari arasina girelim insaAllah ve birbirimizi sevelim kardeslerim...





+ Yorum Gönder