Konusunu Oylayın.: Ölen bebeklerin durumu nedir,ahirette yerleri neresidir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Ölen bebeklerin durumu nedir,ahirette yerleri neresidir?
  1. 26.Şubat.2012, 19:24
    1
    Misafir

    Ölen bebeklerin durumu nedir,ahirette yerleri neresidir?






    Ölen bebeklerin durumu nedir,ahirette yerleri neresidir? Mumsema Bebekler ölünce ahirette nereye gider ? Dinimizde bir bebeğin ölümünden sonra ahirette nereye gideceği hakkında dini bilgiler verir misiniz ?


  2. 26.Şubat.2012, 19:24
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Bebekler ölünce ahirette nereye gider ? Dinimizde bir bebeğin ölümünden sonra ahirette nereye gideceği hakkında dini bilgiler verir misiniz ?


    Benzer Konular

    - Anne karnında ölen bebeklerin dinen durumu nedir?

    - Avret Yerleri Neresidir?

    - Edep yerleri neresidir?

    - Ölen Kuşlar cennete gider mi? Ahirette kuşların durumu

    - Farzlardan sadece 1 tanesini yerine getirerek ölen kişinin durumu ahirette ne olur?

  3. 26.Şubat.2012, 20:26
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Ölen bebeklerin durumu nedir,ahirette yerleri neresidir?




    Aşağıdaki linke tıklayınız:

    http://www.mumsema.com/ahirete-iman/145445-kucuk-yasta-olen-cocuklar.html



  4. 26.Şubat.2012, 20:26
    2
    âb ü kil



  5. 26.Şubat.2012, 20:32
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Ölen bebeklerin durumu nedir,ahirette yerleri neresidir?

    634. 1:538, Hadîs No: 1102

    Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor:

    Mü'minlerin ölen çocukları Cennette bir dağdadır.
    Kıyamet günü babalarına teslim edilinceye kadar bakımlarını
    Hz. İbrahim ve hanımı Sâre üzerine alır.[20]

    Bir mü'minin çocuğunun ölümüyle bir kâfirin çocuğunun ölümü arasında dağ-lar kadar fark vardır.
    Kâfir ölümü yokluk olarak gördüğü için evladının ölümüne bir türlü dayanamaz. Yemekten içmekten kesilir.
    Hayat, zindana döner. Mü'min ise ölümün yokluk olmadığını, ebedf bir âleme geçiş olduğunu bildiği için îmanı
    ölçüsünde sabreder, tahammül gösterir. Bilir ki çocuğu Cennete gitmiştir. Orada daha güzel keyf eder, gezer, eğlenir.
    Evladının yer değiştirdiğini, daha güzel bir âieme gittiğini, birgün ona kavuşucağını bildiği için fazla üzülmez, dayanır.
    Be-dîüzzaman Hazretleri evladı ölen bir kimsenin şunlan düşünmesi gerektiğini söylemişti: "Şu veled [çocuk] masumdur.
    Onun Hâlıks dahi Rahim ve Kerîmdir. Benim nakıs terbiye ve şefkatime bedel, gayet kâmil olan inayet ve rahmetine aldı.
    Dünyanın elemli, musibetli, meşakkatli zindanından çıkarıp Cennetü'l» Firdevs'ine gönderdi. O çocuğa ne mutlu! Şu dünyada
    kalsaydı, kimbilir ne şekle girerdi. Onun İçin ben ona acımıyorum, bahtiyar biliyorum, Kaldı, kendi nefsime ait menfaati için,
    kendime dahi acımıyorum, bahtiyar biliyorum. Çünki dünyada kalsaydı, on senelik muvakkat elemle karışık bir evlad muhabbeti
    temin edecek-ti. Eğer salih olsaydı, dünya işinde muktedir oisaydı, belki bana yardım edecek-ti. Fakat vefatıyla, ebedi Cennette
    on milyon sene evlad muhabbetine medar ve saadet-i ebediyeye vesile bir şefaatçi hükmüne geçer. Elbette ve elbette, meşkûk [
    şüpheli] muaccel bir menfaati kaybeden, muhakkak ve müeccel bin menfaati kazanan, elîm teessürat göstermez, meyûsane feryad etmez."[21]

    [20] Mûsned, 2:326.

    [21] Mektubât, s. 72.
    arşivden






  6. 26.Şubat.2012, 20:32
    3
    Silent and lonely rains
    634. 1:538, Hadîs No: 1102

    Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor:

    Mü'minlerin ölen çocukları Cennette bir dağdadır.
    Kıyamet günü babalarına teslim edilinceye kadar bakımlarını
    Hz. İbrahim ve hanımı Sâre üzerine alır.[20]

    Bir mü'minin çocuğunun ölümüyle bir kâfirin çocuğunun ölümü arasında dağ-lar kadar fark vardır.
    Kâfir ölümü yokluk olarak gördüğü için evladının ölümüne bir türlü dayanamaz. Yemekten içmekten kesilir.
    Hayat, zindana döner. Mü'min ise ölümün yokluk olmadığını, ebedf bir âleme geçiş olduğunu bildiği için îmanı
    ölçüsünde sabreder, tahammül gösterir. Bilir ki çocuğu Cennete gitmiştir. Orada daha güzel keyf eder, gezer, eğlenir.
    Evladının yer değiştirdiğini, daha güzel bir âieme gittiğini, birgün ona kavuşucağını bildiği için fazla üzülmez, dayanır.
    Be-dîüzzaman Hazretleri evladı ölen bir kimsenin şunlan düşünmesi gerektiğini söylemişti: "Şu veled [çocuk] masumdur.
    Onun Hâlıks dahi Rahim ve Kerîmdir. Benim nakıs terbiye ve şefkatime bedel, gayet kâmil olan inayet ve rahmetine aldı.
    Dünyanın elemli, musibetli, meşakkatli zindanından çıkarıp Cennetü'l» Firdevs'ine gönderdi. O çocuğa ne mutlu! Şu dünyada
    kalsaydı, kimbilir ne şekle girerdi. Onun İçin ben ona acımıyorum, bahtiyar biliyorum, Kaldı, kendi nefsime ait menfaati için,
    kendime dahi acımıyorum, bahtiyar biliyorum. Çünki dünyada kalsaydı, on senelik muvakkat elemle karışık bir evlad muhabbeti
    temin edecek-ti. Eğer salih olsaydı, dünya işinde muktedir oisaydı, belki bana yardım edecek-ti. Fakat vefatıyla, ebedi Cennette
    on milyon sene evlad muhabbetine medar ve saadet-i ebediyeye vesile bir şefaatçi hükmüne geçer. Elbette ve elbette, meşkûk [
    şüpheli] muaccel bir menfaati kaybeden, muhakkak ve müeccel bin menfaati kazanan, elîm teessürat göstermez, meyûsane feryad etmez."[21]

    [20] Mûsned, 2:326.

    [21] Mektubât, s. 72.
    arşivden









+ Yorum Gönder