Konusunu Oylayın.: Birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür ederim
  1. 06.Aralık.2011, 14:39
    1
    Misafir

    Birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür ederim






    Birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür ederim Mumsema 2005 yılından beri bir ilişkim var ve seneye ewlenmeyi düşünüyoruz şuan askerde aklıma takılan biz imam nikahı kıydırmak istediğimizde ne gibi olumsuzluklar olur birde duyumlarıma göre önce başka bir erkekle nikahlanıpp birlikte olup sonra o erkek beni boşayıp öylelikle birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar


  2. 06.Aralık.2011, 14:39
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    2005 yılından beri bir ilişkim var ve seneye ewlenmeyi düşünüyoruz şuan askerde aklıma takılan biz imam nikahı kıydırmak istediğimizde ne gibi olumsuzluklar olur birde duyumlarıma göre önce başka bir erkekle nikahlanıpp birlikte olup sonra o erkek beni boşayıp öylelikle birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar


    Benzer Konular

    - Mumsema Ailesine Teşekkür Ederim

    - Siteniz Çok Güzel,Çok Teşekkür ederim

    - Teşekkür Ederim Anneciğim

    - Vav harfini özel kılan nedir şimdiden teşekkür ediyorum

    - Sevdiklerimize teşekkür ederim demek zor gelmesin

  3. 24.Aralık.2011, 06:09
    2
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür e




    Peygamber Efendimiz soyle buyurmustur:
    "Hangi kiz/kadin ,velisinin izni olmadan nikahlanirsa onun nikahi
    Gecersizdir".

    Ailenin nikahtan haberdar,olamsi sartir sahitler,olmalidir.
    Ancak bu sekilde nikah gecerli olur.

    Evlenmek istediginiz kisiyle daha once evlimiydiniz?


  4. 24.Aralık.2011, 06:09
    2
    yasam



    Peygamber Efendimiz soyle buyurmustur:
    "Hangi kiz/kadin ,velisinin izni olmadan nikahlanirsa onun nikahi
    Gecersizdir".

    Ailenin nikahtan haberdar,olamsi sartir sahitler,olmalidir.
    Ancak bu sekilde nikah gecerli olur.

    Evlenmek istediginiz kisiyle daha once evlimiydiniz?


  5. 24.Aralık.2011, 22:00
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: birlikte oldugum insanla imam nikahı kıyabilirmişim bu bilgi ne kadar doğrudur cevabınız için şimdiden teşekkür e

    Nikâh bir akit, sözleşme ve anlaşmadır Bunun için bazı şartları vardır Bu şartlardan birisi yerine getirilmezse nikâh sahih olmaz

    1 Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması
    2 Tarafların irade beyanı Evlilik akdini kabul ettiklerine dair eşlerin “kabul ettim” şeklinde ifade etmeleri
    3 Nikâhın duyurulması Gizli bırakılmaması Bu şart bazı mezheplere göredir
    4 Kızın velisinin izninin olması Bu hüküm Hanefi mezhebi hariç diğer mezheplere göredir
    5 Şahitlerin hazır olması Bu şahitler, ergenlik çağına ermiş, aklı başında iki erkek veya bir erkekle iki kadın olmalıdır Yani şahitlikte mutlaka bir erkeğin bulunması icap eder

    Nikâh, talâk diğer bir ifade ile evlilik ve boşanma dinî bir müessesedir; aynı zamanda ibadetler içinde değerlendirilir Çünkü kaynağı Kur'ân ve hadistir Bu hususta yüzlerce âyet-i kerime, binlerce hadis-i şerif vardır Bu âyetler hem evlilik müessesesinin sınırlarını çizer, hem de sorumluluk ve mükellefiyetleri belirlerBazı âyetlerde mesele bütün ayrıntılarıyla verilir Hadisler ise evlilik ve aile müessesesinin bütün ayrıntılarını belirler, anlatır ve öğretir

    Aynı şekilde İslâm hukuku kitaplarında nikâh ve talak bölümü ap ayrı bir bölüm teşkil eder Meselâ kaynak olarak verdiğimiz, Türkçede de kapsamlı bir eser Ömer Nasuhi Bilmen'in 8 ciltlik Hukuk-u İslâmiye ve Istılâhât-ı Fıkhiyye Kamusu'nun bir cildi bu meseleye ayrılmıştır

    Konunun anlaşılmasına yardımcı olması ve bir örnek teşkil etmesi açısından bazı âyetlerin meallerini okuyalım:

    "İçinizden bekâr olanları ve köle ve cariyelerinizden dindar olanlarını evlendirin Onlar fakir iseler, Allah onları lûtfuyla zenginleştirir Allah'ın lütfü geniştir ve O her şeyi hakkıyla bilir

    "Evlenmeye imkân bulamayanlar da, Allah onları lûtfuyla zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar"1

    "Size şu kadınları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emzirmiş olan süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, hanımlarınızın anneleri, aranızdan zifaf geçmiş olan kadınlarınızdan doğan üvey kızlarınızEğer zifaf geçmemişse onların kızlarını nikâhlamakta size günah yoktur Öz oğullarınızın hanımlarını nikahlamanız ve iki kız kardeşi birden nikâhınız altına almanız da size haram kılındı Ancak geçmiş olan müstesnadır Muhakkak ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir"2

    Nikâhın kendine göre şartları vardır Bu da yukarıda izah edildi Cumhuriyet devrine kadar "dini nikâh, resmi nikâh" diye bir ifade mevcut değildi İslâm hukuku yürürlükten kaldırılıp yerine Batıdan adapte edilen "medenî" hukuk devreye girince ve nikâh akit işlemleri belediyelere verilince bu çeşit sorular gündeme geldi Oysa Yahudilik ve Hıristiyanlık gibi semavi kaynaklı dinlerde önceden olduğu gibi şimdi de nikâh merasimleri sinagog ve kiliselerde yapılır Esasen İslâmda da böyledir

    Peygamberimizin (asm) "Nikâhı duyurun ve onu camilerde yapın" mealindeki hadis-i şerif bu prensibi hatırlatmaktadır Bu işlem camilerden alınıp belediye nikâh salonlarına taşınınca, nikâhın "dinî" bir mahiyet taşıyıp taşımadığı akıllara gelmeye başladı

    Nikâh, evlilik bazı şartlar taşıdığından dolayı bu meseleyi bir bütün olarak âlimler ve din görevlileri bilmektedir Ve öteden beri nikâh akdini âlimler ve imamlar yapmaktadır Bunun için nikâhın halk dilindeki adı "imam nikâhı" şeklinde söylenir olmuştur

    Aslında bu işlem imamlık, hocalık işi değildir Her Müslüman nasıl ibadetlerini önceden öğrenerek yapıyorsa, nikâhı ve nikâhın şartlarını ve sorumluluklarını araştırıp öğrendikten sonra bu hazırlığa girecek, şahitler huzurunda taraflar birbirlerini karı-koca kabul ederek nikâhlarını kıyacaklardır Yani cemaatle namazda olduğu gibi, nikâhta mutlaka imam bulunacak diye bir şart yoktur Şartları bellidir ve ona göre akit yapılır

    Sadece resmî nikâh yeterli midir? "Sadece resmî nikâhı olanlar Allah katında evli sayılır mı?"

    Nikâh dinî bir müessesedir ve belli şartları vardır Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh nikâhtır Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir Şöyle ki:

    Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar Ancak bu ifadelerin kesinlik bildirmesi gerekir Başka türlü bir yoruma müsait olmamalıdır
    Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten birisinin erkek olmasıdır Oysa laik düzende şahidin TC vatandaşı olması kâfi geliyor

    Evlenecek taraflar süt kardeşi olmamalıdır Oysa resmî nikâhta bu husus araştırılmadığı gibi, memur tarafından da sorulmuyor

    Müslüman bir hanım gayr-ı müslim bir erkekle evlenemez Halbuki yürürlükte olan mevzuatta bu meseleye dikkat edilmiyor, memur sormaya gerek duymadan nikâhı kıyıyor

    Bu mahzurlar söz konusu değilse, sadece resmî nikâhla da helâllik mümkün olur Zaten nikâhın rüknü: iki şahit huzurunda tarafların birbirlerini karı-koca olarak kabul etmeleridir

    Ancak bütün bunlarla birlikte İslâmî ölçüler çerçevesinde nikâh akdini ihmal etmemeli, yaptırmalıdır

    1- Nur Sûresi 32 ve 33
    2- Nisa Sûresi 23
    Mehmed PAKSU (Aileye Özel Fetvalar)



  6. 24.Aralık.2011, 22:00
    3
    Silent and lonely rains
    Nikâh bir akit, sözleşme ve anlaşmadır Bunun için bazı şartları vardır Bu şartlardan birisi yerine getirilmezse nikâh sahih olmaz

    1 Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması
    2 Tarafların irade beyanı Evlilik akdini kabul ettiklerine dair eşlerin “kabul ettim” şeklinde ifade etmeleri
    3 Nikâhın duyurulması Gizli bırakılmaması Bu şart bazı mezheplere göredir
    4 Kızın velisinin izninin olması Bu hüküm Hanefi mezhebi hariç diğer mezheplere göredir
    5 Şahitlerin hazır olması Bu şahitler, ergenlik çağına ermiş, aklı başında iki erkek veya bir erkekle iki kadın olmalıdır Yani şahitlikte mutlaka bir erkeğin bulunması icap eder

    Nikâh, talâk diğer bir ifade ile evlilik ve boşanma dinî bir müessesedir; aynı zamanda ibadetler içinde değerlendirilir Çünkü kaynağı Kur'ân ve hadistir Bu hususta yüzlerce âyet-i kerime, binlerce hadis-i şerif vardır Bu âyetler hem evlilik müessesesinin sınırlarını çizer, hem de sorumluluk ve mükellefiyetleri belirlerBazı âyetlerde mesele bütün ayrıntılarıyla verilir Hadisler ise evlilik ve aile müessesesinin bütün ayrıntılarını belirler, anlatır ve öğretir

    Aynı şekilde İslâm hukuku kitaplarında nikâh ve talak bölümü ap ayrı bir bölüm teşkil eder Meselâ kaynak olarak verdiğimiz, Türkçede de kapsamlı bir eser Ömer Nasuhi Bilmen'in 8 ciltlik Hukuk-u İslâmiye ve Istılâhât-ı Fıkhiyye Kamusu'nun bir cildi bu meseleye ayrılmıştır

    Konunun anlaşılmasına yardımcı olması ve bir örnek teşkil etmesi açısından bazı âyetlerin meallerini okuyalım:

    "İçinizden bekâr olanları ve köle ve cariyelerinizden dindar olanlarını evlendirin Onlar fakir iseler, Allah onları lûtfuyla zenginleştirir Allah'ın lütfü geniştir ve O her şeyi hakkıyla bilir

    "Evlenmeye imkân bulamayanlar da, Allah onları lûtfuyla zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar"1

    "Size şu kadınları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emzirmiş olan süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, hanımlarınızın anneleri, aranızdan zifaf geçmiş olan kadınlarınızdan doğan üvey kızlarınızEğer zifaf geçmemişse onların kızlarını nikâhlamakta size günah yoktur Öz oğullarınızın hanımlarını nikahlamanız ve iki kız kardeşi birden nikâhınız altına almanız da size haram kılındı Ancak geçmiş olan müstesnadır Muhakkak ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir"2

    Nikâhın kendine göre şartları vardır Bu da yukarıda izah edildi Cumhuriyet devrine kadar "dini nikâh, resmi nikâh" diye bir ifade mevcut değildi İslâm hukuku yürürlükten kaldırılıp yerine Batıdan adapte edilen "medenî" hukuk devreye girince ve nikâh akit işlemleri belediyelere verilince bu çeşit sorular gündeme geldi Oysa Yahudilik ve Hıristiyanlık gibi semavi kaynaklı dinlerde önceden olduğu gibi şimdi de nikâh merasimleri sinagog ve kiliselerde yapılır Esasen İslâmda da böyledir

    Peygamberimizin (asm) "Nikâhı duyurun ve onu camilerde yapın" mealindeki hadis-i şerif bu prensibi hatırlatmaktadır Bu işlem camilerden alınıp belediye nikâh salonlarına taşınınca, nikâhın "dinî" bir mahiyet taşıyıp taşımadığı akıllara gelmeye başladı

    Nikâh, evlilik bazı şartlar taşıdığından dolayı bu meseleyi bir bütün olarak âlimler ve din görevlileri bilmektedir Ve öteden beri nikâh akdini âlimler ve imamlar yapmaktadır Bunun için nikâhın halk dilindeki adı "imam nikâhı" şeklinde söylenir olmuştur

    Aslında bu işlem imamlık, hocalık işi değildir Her Müslüman nasıl ibadetlerini önceden öğrenerek yapıyorsa, nikâhı ve nikâhın şartlarını ve sorumluluklarını araştırıp öğrendikten sonra bu hazırlığa girecek, şahitler huzurunda taraflar birbirlerini karı-koca kabul ederek nikâhlarını kıyacaklardır Yani cemaatle namazda olduğu gibi, nikâhta mutlaka imam bulunacak diye bir şart yoktur Şartları bellidir ve ona göre akit yapılır

    Sadece resmî nikâh yeterli midir? "Sadece resmî nikâhı olanlar Allah katında evli sayılır mı?"

    Nikâh dinî bir müessesedir ve belli şartları vardır Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh nikâhtır Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir Şöyle ki:

    Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar Ancak bu ifadelerin kesinlik bildirmesi gerekir Başka türlü bir yoruma müsait olmamalıdır
    Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten birisinin erkek olmasıdır Oysa laik düzende şahidin TC vatandaşı olması kâfi geliyor

    Evlenecek taraflar süt kardeşi olmamalıdır Oysa resmî nikâhta bu husus araştırılmadığı gibi, memur tarafından da sorulmuyor

    Müslüman bir hanım gayr-ı müslim bir erkekle evlenemez Halbuki yürürlükte olan mevzuatta bu meseleye dikkat edilmiyor, memur sormaya gerek duymadan nikâhı kıyıyor

    Bu mahzurlar söz konusu değilse, sadece resmî nikâhla da helâllik mümkün olur Zaten nikâhın rüknü: iki şahit huzurunda tarafların birbirlerini karı-koca olarak kabul etmeleridir

    Ancak bütün bunlarla birlikte İslâmî ölçüler çerçevesinde nikâh akdini ihmal etmemeli, yaptırmalıdır

    1- Nur Sûresi 32 ve 33
    2- Nisa Sûresi 23
    Mehmed PAKSU (Aileye Özel Fetvalar)






+ Yorum Gönder