Konusunu Oylayın.: Bacak tüylerinin alınması hakkında çelişkili bilgiler kafamı karıştırdı, aydınlatır mısınız?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bacak tüylerinin alınması hakkında çelişkili bilgiler kafamı karıştırdı, aydınlatır mısınız?
  1. 19.Mayıs.2011, 14:18
    1
    Misafir

    Bacak tüylerinin alınması hakkında çelişkili bilgiler kafamı karıştırdı, aydınlatır mısınız?






    Bacak tüylerinin alınması hakkında çelişkili bilgiler kafamı karıştırdı, aydınlatır mısınız? Mumsema bacaklarda bulunan kılların alınması caiz değil okuduğuma göre ancak bir sitede görünüşü bozuyorsa alınabilir yazısı okudum hangisine itimat etmeliyim ?


  2. 19.Mayıs.2011, 14:18
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 19.Mayıs.2011, 14:41
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Bacak tüylerinin alınması hakkında çelişkili bilgiler kafamı karıştırdı,aydınlatırmısınız?




    İstenmeyen tüylerin alınması kaş alma hükmünde değildir,
    kaş alma yaratılış naturelliğini bozduğu kabul edilmiştir,caiz değildir
    ama diğer konuda aşağıdaki lazer epilasyon ile ilgili verilen fetvaya göre
    bu istenmeyen tüylerin lazer epilasyonla alınması caizse
    diğerinede yol açılıyor,fakat bu bölgeler kesinlikle
    namahrem kişilere gösterilmemesi gereklidir.
    Kadının eşine karşı bu uygulamaları yapması caiz görülmüştür...

    _________________________


    Lazer epilasyon caiz midir?

    Bir bayanın kolundaki bacağindaki kılları bir daha hiç çıkmayacak şekilde ameliyat ederek aldırması dinen caizmidir? Sakıncası var mıdır?

    Evet caizidir. Ancak bazı konulara dikkat etmek gerekir.

    Kadın ve erkekte örtünmesi gereken yerlere avret denir. Dört çeşit avret vardır:

    l - Erkeğin erkeğe nisbetle avreti,
    2- Kadının kadına nisbetle avreti,
    3- Erkeğin kadına nisbetle avreti,
    4- Kadının erkeğe nisbetle avreti,

    Erkeğin erkeğe nisbetle avreti: Diz ile göbeğin arasıdır. Diz ile göbeğin arasındaki yerlere bakmak haramdır. Cumhuru ulemaya göre böyledir. Malikîlerin bazılarına göre baldır avret değildir.

    Kadının kadına nisbetle avreti, yine diz ile göbeğin arasıdır. Ne hamamda ne başka yerde diz ile göbeğin arasındaki kısma bakmakcaiz değildir.

    Erkeğin kadına nisbetle avreti-ise; mahremi olduğu takdirde yine diz ile göbeğin arasıdır. Na mahrem, yani yabancı ise kimi diz ile göbeğin arası, kimi bütün vücudu avrettir, diyor. Şafiî mezhebi bu görüştedir. Yani nasıl erkeğin kadına bakması haram ise kadının da erkeğe bakması haramdır. Kadının erkeğe nisbetle avreti ise Şafiî ve
    Hanbeli'ye göre "yüz ve el dahil bütün vücut avrettir." Hanefi ve Malikî mezheblerine göre ise yüz ve el müstesna bütün vücut avrettir. Avret olan yerlere bakmak haram olduğu gibi mes etmek yani dokunmak da haramdır. Doğum ve tedavi gibi bir zaruret varsa ihtiyaç nisbetinde müsamaha edilir.

    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Ahmed Şahin
    Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 167
    arşivden Şem'ahocadan alıntı..


  4. 19.Mayıs.2011, 14:41
    2
    Silent and lonely rains



    İstenmeyen tüylerin alınması kaş alma hükmünde değildir,
    kaş alma yaratılış naturelliğini bozduğu kabul edilmiştir,caiz değildir
    ama diğer konuda aşağıdaki lazer epilasyon ile ilgili verilen fetvaya göre
    bu istenmeyen tüylerin lazer epilasyonla alınması caizse
    diğerinede yol açılıyor,fakat bu bölgeler kesinlikle
    namahrem kişilere gösterilmemesi gereklidir.
    Kadının eşine karşı bu uygulamaları yapması caiz görülmüştür...

    _________________________


    Lazer epilasyon caiz midir?

    Bir bayanın kolundaki bacağindaki kılları bir daha hiç çıkmayacak şekilde ameliyat ederek aldırması dinen caizmidir? Sakıncası var mıdır?

    Evet caizidir. Ancak bazı konulara dikkat etmek gerekir.

    Kadın ve erkekte örtünmesi gereken yerlere avret denir. Dört çeşit avret vardır:

    l - Erkeğin erkeğe nisbetle avreti,
    2- Kadının kadına nisbetle avreti,
    3- Erkeğin kadına nisbetle avreti,
    4- Kadının erkeğe nisbetle avreti,

    Erkeğin erkeğe nisbetle avreti: Diz ile göbeğin arasıdır. Diz ile göbeğin arasındaki yerlere bakmak haramdır. Cumhuru ulemaya göre böyledir. Malikîlerin bazılarına göre baldır avret değildir.

    Kadının kadına nisbetle avreti, yine diz ile göbeğin arasıdır. Ne hamamda ne başka yerde diz ile göbeğin arasındaki kısma bakmakcaiz değildir.

    Erkeğin kadına nisbetle avreti-ise; mahremi olduğu takdirde yine diz ile göbeğin arasıdır. Na mahrem, yani yabancı ise kimi diz ile göbeğin arası, kimi bütün vücudu avrettir, diyor. Şafiî mezhebi bu görüştedir. Yani nasıl erkeğin kadına bakması haram ise kadının da erkeğe bakması haramdır. Kadının erkeğe nisbetle avreti ise Şafiî ve
    Hanbeli'ye göre "yüz ve el dahil bütün vücut avrettir." Hanefi ve Malikî mezheblerine göre ise yüz ve el müstesna bütün vücut avrettir. Avret olan yerlere bakmak haram olduğu gibi mes etmek yani dokunmak da haramdır. Doğum ve tedavi gibi bir zaruret varsa ihtiyaç nisbetinde müsamaha edilir.

    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Ahmed Şahin
    Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 167
    arşivden Şem'ahocadan alıntı..





+ Yorum Gönder