Konusunu Oylayın.: Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler

5 üzerinden 3.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler
  1. 12.Ocak.2011, 14:58
    1
    Misafir

    Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler






    Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler Mumsema Cübbe ve Sarık ile ilgili eğitici bilgilere ihtiyacım var bana Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler paylaşabilir misiniz ?


  2. 12.Ocak.2011, 14:58
    1
    kristina - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    kristina
    Misafir



    Cübbe ve Sarık ile ilgili eğitici bilgilere ihtiyacım var bana Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler paylaşabilir misiniz ?


    Benzer Konular

    - Sarık cübbe fiyatları

    - Sarık sarmak ve cübbe giymek hakkında bilgi verir misiniz?

    - Nakışlı Sarık Cübbe

    - Cübbe ve Sarık resimleri

    - Cübbe hakkında bilgiler cübbe nedir_?

  3. 12.Ocak.2011, 16:20
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,914
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 230
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler




    Cübbe ve sarık giyiniş şekli Efendimiz (s.a.v) in sünnetidir..
    cübbe ve sarık İslamiyette zorunlu değildir
    fakat bu şekil giyinişi tercih eden sünnet sevabı alır...
    Konu hakkında aşağıdaki yazıyı inceleyebilirsiniz...

    _____________________________________________

    Sarık ve takke aslında mubah şeylerdendir. Herkes sarık sarma veya takke giyme hususunda serbesttir. Zira İslâm dini, müslümanlara sarık sarma veya takke takma mecburiyeti getirmemiştir. Yeter ki küfre şi'ar olarak kabul edilen şey başa konulmasın (Papazlara has olan külah gibi).

    Yalnız namaz için başa sarık sarmak herkes için sünnettir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1). Bunun için namazda sarığı ihmal etmemek daha uygundur. Sarığın kaç metre olması hakkında bir şey vârid olmamıştır. O örfe bağlı bir şeydir. 2 Takkenin, sarığın yerini tutup tutmadığı hakkında ihtilâf vardır. İbn-i Hacer'e göre, sarığın yerini tutmaz. Buğyetü'l-Müsterşidin isimli kitapta kayd edildiğine göre onun yerini tutar.

    İslâmiyet, müslümanlara özel bir kıyafet getirmediği gibi şu veya bu tip bir elbiseyi de yasaklamamıştır. Bunun içinmüslümanların kıyafetleri bir değildir. Kimi entari, kimi kaftan, kimi şal, sarık, kimi pantolon, kimi de şalvar giyer. Bu hususta herkes serbesttir.

    Ancak bir memlekette adet olmayıp, halkın nazar-ı dikkatini çeken kıyafete bürünmek de doğru değildir. Şâfiî mezhebine göre; kişinin şahsiyetini zedelediği için böyle elbise giyenlerin şehadeti muteber değildir. Ama tuhaf ve nazar-ı dikkati çeken bir kıyafet olmadıktan sonra, ehli küfrün giydikleri elbiseyi giymekte hiç bir sakınca yoktur. El-Muğire bin Şûbe'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: Peygamber (sav) kolları dar bir Rum cübbesi giymişti(3).

    Bu hadîsten anlaşıldığına göre, kâfirlerin giydiği elbiseleri giymekte beis yoktur(4). Bugün giydiğimiz palto da, dinen cübbe sayılır. Çünkü hadîste geçen cübbe ile palto arasında fark yoktur.

    1 Taç. c. I. s. 169
    2 el-Fetava el-Kübra. c. 1. s. 169
    3 Buharî. Müslim
    4 Mirkatü'l-Mefatih. c. 4. s. 416
    SİE


  4. 12.Ocak.2011, 16:20
    2
    Silent and lonely rains



    Cübbe ve sarık giyiniş şekli Efendimiz (s.a.v) in sünnetidir..
    cübbe ve sarık İslamiyette zorunlu değildir
    fakat bu şekil giyinişi tercih eden sünnet sevabı alır...
    Konu hakkında aşağıdaki yazıyı inceleyebilirsiniz...

    _____________________________________________

    Sarık ve takke aslında mubah şeylerdendir. Herkes sarık sarma veya takke giyme hususunda serbesttir. Zira İslâm dini, müslümanlara sarık sarma veya takke takma mecburiyeti getirmemiştir. Yeter ki küfre şi'ar olarak kabul edilen şey başa konulmasın (Papazlara has olan külah gibi).

    Yalnız namaz için başa sarık sarmak herkes için sünnettir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1). Bunun için namazda sarığı ihmal etmemek daha uygundur. Sarığın kaç metre olması hakkında bir şey vârid olmamıştır. O örfe bağlı bir şeydir. 2 Takkenin, sarığın yerini tutup tutmadığı hakkında ihtilâf vardır. İbn-i Hacer'e göre, sarığın yerini tutmaz. Buğyetü'l-Müsterşidin isimli kitapta kayd edildiğine göre onun yerini tutar.

    İslâmiyet, müslümanlara özel bir kıyafet getirmediği gibi şu veya bu tip bir elbiseyi de yasaklamamıştır. Bunun içinmüslümanların kıyafetleri bir değildir. Kimi entari, kimi kaftan, kimi şal, sarık, kimi pantolon, kimi de şalvar giyer. Bu hususta herkes serbesttir.

    Ancak bir memlekette adet olmayıp, halkın nazar-ı dikkatini çeken kıyafete bürünmek de doğru değildir. Şâfiî mezhebine göre; kişinin şahsiyetini zedelediği için böyle elbise giyenlerin şehadeti muteber değildir. Ama tuhaf ve nazar-ı dikkati çeken bir kıyafet olmadıktan sonra, ehli küfrün giydikleri elbiseyi giymekte hiç bir sakınca yoktur. El-Muğire bin Şûbe'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: Peygamber (sav) kolları dar bir Rum cübbesi giymişti(3).

    Bu hadîsten anlaşıldığına göre, kâfirlerin giydiği elbiseleri giymekte beis yoktur(4). Bugün giydiğimiz palto da, dinen cübbe sayılır. Çünkü hadîste geçen cübbe ile palto arasında fark yoktur.

    1 Taç. c. I. s. 169
    2 el-Fetava el-Kübra. c. 1. s. 169
    3 Buharî. Müslim
    4 Mirkatü'l-Mefatih. c. 4. s. 416
    SİE


  5. 12.Ocak.2011, 18:26
    3
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 632
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    Yanıt: Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler

    Alıntı
    Yalnız namaz için başa sarık sarmak herkes için sünnettir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1). Bunun için namazda sarığı ihmal etmemek daha uygundur. Sarığın kaç metre olması hakkında bir şey vârid olmamıştır. O örfe bağlı bir şeydir. 2 Takkenin, sarığın yerini tutup tutmadığı hakkında ihtilâf vardır. İbn-i Hacer'e göre, sarığın yerini tutmaz. Buğyetü'l-Müsterşidin isimli kitapta kayd edildiğine göre onun yerini tutar.
    ALLAH razı olsun.


  6. 12.Ocak.2011, 18:26
    3
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Yalnız namaz için başa sarık sarmak herkes için sünnettir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1). Bunun için namazda sarığı ihmal etmemek daha uygundur. Sarığın kaç metre olması hakkında bir şey vârid olmamıştır. O örfe bağlı bir şeydir. 2 Takkenin, sarığın yerini tutup tutmadığı hakkında ihtilâf vardır. İbn-i Hacer'e göre, sarığın yerini tutmaz. Buğyetü'l-Müsterşidin isimli kitapta kayd edildiğine göre onun yerini tutar.
    ALLAH razı olsun.


  7. 13.Ocak.2011, 14:01
    4
    zehraoku
    Talebe

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Nisan.2009
    Üye No: 48118
    Mesaj Sayısı: 457
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Yanıt: Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler

    Tirmizi libas kismi 42 ebu davud libas 24 lükane r.a derki resulullah s.a.v : süphesiz bizimle müsrikler arasindaki fark takkeler üzerindeki sariklardir buyurdugunu isittim...

    Tebarani ibni ömer r.a dan resulullah s.a.v in söyle buyurdugunu rivayet edilir sarik sarmaga devam ediniz cünkü O MELEKLERIN SIMASIDIR onlari sirtiniza sarkitiniz ...

    Risale-i Nurda bediüzzaman hazretleri 19.mektubta daha önceki ilahi dinlerden tevrattan ve incilden deliller sundugu yerde peygamber efendimizin sahib-i tac yani tac sahibi oldugu rivayet edilir...

    Yani Bediüzzaman hazretleri derki sarik islamin siarindandir : ISLAM ALAMETI SARIK ICIN HAYATINI ORTAYA KOYDÚGU BILINIR...

    Bediüzzaman söyle ifade ediyor bir nefer i ingiliz e veya fransiza SARIK SAR DESENIZ o adi nefer diyecekki ben dinime ve milletime bu hakareti yapmam yani sarigi takmam simdi sarik cübbe seair olan isler alametler o seydir ki o GÖRÜLDÜGÜ ANDA ONUN SAHIBININ ISLAM OLDUGUNA HÜKÜM EDILIR cünkü o islamiyetin ilanidir...

    Peygamberimiz ahirzamanda fitne cikacagini YANI HER KAFADAN BIR SES BIR FETVA CIKACAGINI RIVAYET EDIP EKLIYOR O ZAMANDA BENIM SÜNNETIME ITTIBA EDENLER YÜZ SEHIT ECRI ALIR...11.lemada gecer...

    SEHIT CIHAD meydanindan cikar YANI O ZAMAN KISVE GIYMEK ISLAM SEARIRINI ILAN ETMEK O KADAR ZOR OLURKI ONU BELLI EDEN ISLAM DÜSMANLARININ TARUZUNA MARUZ KALDIGI GIBI KENDISIDE CIHAD EDER...

    O tesettürlülerin o kadar zulme maruz kalmasini ne zan ediyoruz KILIK KIYAFET INKILABI BOSU BOSUNAMI YAPILDI ...madem bu elbiseyi giymek bu kadar önemsizdi islam düsmanlari gayri islami olan elbiselerde NIYE BU KADAR DIRETIYORLAR...


    Not.Derslerimizdendir...


  8. 13.Ocak.2011, 14:01
    4
    Talebe
    Tirmizi libas kismi 42 ebu davud libas 24 lükane r.a derki resulullah s.a.v : süphesiz bizimle müsrikler arasindaki fark takkeler üzerindeki sariklardir buyurdugunu isittim...

    Tebarani ibni ömer r.a dan resulullah s.a.v in söyle buyurdugunu rivayet edilir sarik sarmaga devam ediniz cünkü O MELEKLERIN SIMASIDIR onlari sirtiniza sarkitiniz ...

    Risale-i Nurda bediüzzaman hazretleri 19.mektubta daha önceki ilahi dinlerden tevrattan ve incilden deliller sundugu yerde peygamber efendimizin sahib-i tac yani tac sahibi oldugu rivayet edilir...

    Yani Bediüzzaman hazretleri derki sarik islamin siarindandir : ISLAM ALAMETI SARIK ICIN HAYATINI ORTAYA KOYDÚGU BILINIR...

    Bediüzzaman söyle ifade ediyor bir nefer i ingiliz e veya fransiza SARIK SAR DESENIZ o adi nefer diyecekki ben dinime ve milletime bu hakareti yapmam yani sarigi takmam simdi sarik cübbe seair olan isler alametler o seydir ki o GÖRÜLDÜGÜ ANDA ONUN SAHIBININ ISLAM OLDUGUNA HÜKÜM EDILIR cünkü o islamiyetin ilanidir...

    Peygamberimiz ahirzamanda fitne cikacagini YANI HER KAFADAN BIR SES BIR FETVA CIKACAGINI RIVAYET EDIP EKLIYOR O ZAMANDA BENIM SÜNNETIME ITTIBA EDENLER YÜZ SEHIT ECRI ALIR...11.lemada gecer...

    SEHIT CIHAD meydanindan cikar YANI O ZAMAN KISVE GIYMEK ISLAM SEARIRINI ILAN ETMEK O KADAR ZOR OLURKI ONU BELLI EDEN ISLAM DÜSMANLARININ TARUZUNA MARUZ KALDIGI GIBI KENDISIDE CIHAD EDER...

    O tesettürlülerin o kadar zulme maruz kalmasini ne zan ediyoruz KILIK KIYAFET INKILABI BOSU BOSUNAMI YAPILDI ...madem bu elbiseyi giymek bu kadar önemsizdi islam düsmanlari gayri islami olan elbiselerde NIYE BU KADAR DIRETIYORLAR...


    Not.Derslerimizdendir...


  9. 29.Ağustos.2016, 23:59
    5
    Misafir

    Yorum: Cübbe ve Sarık hakkında bilgiler

    Sizi yanlış. Fetva vermenizden dolayi. Kınıyorum. Rabbim hidayet. Versin insallah. Yasar nuri. Ozturk konusuyordu. Ama kefen
    Giyip kabre. Girdi. Unutmayalım ki. Hesap gunu. Var. Rabbim ehli. Sunnetten ayirmasin. Insallah


  10. 29.Ağustos.2016, 23:59
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sizi yanlış. Fetva vermenizden dolayi. Kınıyorum. Rabbim hidayet. Versin insallah. Yasar nuri. Ozturk konusuyordu. Ama kefen
    Giyip kabre. Girdi. Unutmayalım ki. Hesap gunu. Var. Rabbim ehli. Sunnetten ayirmasin. Insallah





+ Yorum Gönder