Konusunu Oylayın.: Gıybet dedikodu ile ilgili bilgi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Gıybet dedikodu ile ilgili bilgi
  1. 31.Mayıs.2017, 17:56
    1
    Nepprenses
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Ocak.2017
    Üye No: 110881
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Gıybet dedikodu ile ilgili bilgi






    Gıybet dedikodu ile ilgili bilgi Mumsema Hayırlı ramazanlar hocam ben normal de istanbulda oturuyorum ananeme bakmak için bayadır memleketimdeyim burda geçirdiğim zamn süresinde memleketimin insanı istanbulun insanına göre bana farklı geldi bende bir akrabama gıybet olup olmadığını bilmiyorum ama buranın insanı bi değişik farklı felan dedim hani bi isim felan vermedim yani tek bir kişiyi kast etmedim. memleketimin toplumunu kastettim. Böyle söylediğimden dolayı memleketimin insanı hakkında gıybetmi etmiş mi.oldum onların hakkına mı girdim. birde gıybette insanın niyeti önemlimidir. yoksa kişi sadece söylediğinden mi mesul olur gıybet ettimse bu durumda ne yapmam gerekir ben gıybet olup olmadığını bilmeden söyledim yine de çok vicdanen rahatsız oldum pişmanlık duydum ben Allah ın izniyle namazını felan kılan günaha sevaba dikkat eden biriyim ama insan bazan gafletlede olsa bilmeden her hangi bir şey yapabiliyor . Bir de geçenlerde rüyamda birinin bana dua ettini Allah sana hidayet etsin dediğini gördüm sizce bu ne anlama gelir sorularımı cevaplarsanız çok sevinirim Allah sizlerden razı olsun hayırlı günler.


  2. 31.Mayıs.2017, 17:56
    1
    Nepprenses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Hayırlı ramazanlar hocam ben normal de istanbulda oturuyorum ananeme bakmak için bayadır memleketimdeyim burda geçirdiğim zamn süresinde memleketimin insanı istanbulun insanına göre bana farklı geldi bende bir akrabama gıybet olup olmadığını bilmiyorum ama buranın insanı bi değişik farklı felan dedim hani bi isim felan vermedim yani tek bir kişiyi kast etmedim. memleketimin toplumunu kastettim. Böyle söylediğimden dolayı memleketimin insanı hakkında gıybetmi etmiş mi.oldum onların hakkına mı girdim. birde gıybette insanın niyeti önemlimidir. yoksa kişi sadece söylediğinden mi mesul olur gıybet ettimse bu durumda ne yapmam gerekir ben gıybet olup olmadığını bilmeden söyledim yine de çok vicdanen rahatsız oldum pişmanlık duydum ben Allah ın izniyle namazını felan kılan günaha sevaba dikkat eden biriyim ama insan bazan gafletlede olsa bilmeden her hangi bir şey yapabiliyor . Bir de geçenlerde rüyamda birinin bana dua ettini Allah sana hidayet etsin dediğini gördüm sizce bu ne anlama gelir sorularımı cevaplarsanız çok sevinirim Allah sizlerden razı olsun hayırlı günler.


    Benzer Konular

    - Gıybet dedikodu iftirayla ilgili ayet ve hadis

    - Dedikodu gıybet

    - Gıybet Video Dedikodu ile ilgili videolar

    - Gıybet - Dedikodu ile ilgili sözler

    - Gıybet ve dedikodu ile ilgili vaaz örneği

  3. 31.Mayıs.2017, 19:36
    2
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,346
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Gıybet dedikodu ile ilgili bilgi




    Hayırlı ramazanlar. Gıybet çirkin ve müslümanın uzak durması gereken günahların başında gelir. Gıybet, başkası işittiğinde hoşuna gitmeyeceği her türlü konuşmadır. O kişide olmayan bir şeyi dillendirmek ise zaten iftiradır. Senin bu yaptığın ise bir gıybet sayılmaz. Gene ifadelerle ve belli birisini kastetmeden konuşmak hoş olmasa da gıybetten sayılmaz. Görmüş olduğun rüyan ise, gerçeğe yakın bir şekilde tabir edilir ve dua almaya, başkalarının sevgisini kazanmaya ve ibadetlerini yerine getirmeye tabir edilir. Herşeyi hakkıyla bilen sadece Allah'tır.


  4. 31.Mayıs.2017, 19:36
    2
    Yönetici



    Hayırlı ramazanlar. Gıybet çirkin ve müslümanın uzak durması gereken günahların başında gelir. Gıybet, başkası işittiğinde hoşuna gitmeyeceği her türlü konuşmadır. O kişide olmayan bir şeyi dillendirmek ise zaten iftiradır. Senin bu yaptığın ise bir gıybet sayılmaz. Gene ifadelerle ve belli birisini kastetmeden konuşmak hoş olmasa da gıybetten sayılmaz. Görmüş olduğun rüyan ise, gerçeğe yakın bir şekilde tabir edilir ve dua almaya, başkalarının sevgisini kazanmaya ve ibadetlerini yerine getirmeye tabir edilir. Herşeyi hakkıyla bilen sadece Allah'tır.





+ Yorum Gönder