Konusunu Oylayın.: Kolonya abdesti bozar mı. Kullanılması caiz midir.?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kolonya abdesti bozar mı. Kullanılması caiz midir.?
  1. 13.Temmuz.2012, 23:10
    1
    Misafir

    Kolonya abdesti bozar mı. Kullanılması caiz midir.?






    Kolonya abdesti bozar mı. Kullanılması caiz midir.? Mumsema Kolonya abdesti bozar mı ? Kolonyanın abdeste Kullanılması caiz midir konu hakkında açıklama yapar mısınız ?


  2. 13.Temmuz.2012, 23:10
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 14.Temmuz.2012, 15:21
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kolonya abdesti bozar mı. Kullanılması caiz midir.?




    Tentürdiyot, Kolonya, İspirto Gibi Alkollü Maddeleri Kullanmanın Bir Mahzuru Var mıdır?

    Şarap dışındaki alkollü içkileri, madde itibariyle temiz kabûl edenlere göre, kolonya, ispirto, tentürdiyot gibi alkollü maddeler de temizdir Bunları kullanmak, yani, vücuduna veya elbiseye sürmek, dökmek veya şişe içinde üzerinde taşımak caizdir Namaza mâni teşkil etmez Diyanet İşleri Müşavere Kurulu`nun (1943-1948) tarihlerinde verdiği iki kararına göre, ispirto, kolonya gibi maddelerin içilmesi haram ise de, başka yerlerde kullanılması haram sayılmaz Döküldüğü yeri pis etmez Merhum Elmalılı Hamdi Yazır, tefsîrinin 1 cild, 762 sayfasında şöyle demektedir: "Üzümün şarabından mâmul olmayan ispirto, bira vesair müskirat içilemezse de, elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mâni olur, diye iddia edilemez Ebu Hanife Hazretleri bu suretle şaraptan mâadâ müskiratın aynı ve katresi necis olmadığına kâil olmuş" Şarap dışındaki alkollü içkilerin de maddesi itibariyle şarap gibi necis olduğunu kabûl edenlere göre ise, ispirto ve kolonya da necistir Bu sebeble, ispirto veya kolonyanın ıslattığı yerler, pis olmuş olur Eğer avuç içi genişliğinde bir yeri ıslatmışsa, bu kısımlar yıkanmadan namaz kılınmaz Kolonyanın, ıslattığı yerden, rüzgâr dokunması veya sıcaklık sebebiyle uçup gitmesi, temizlik için kâfi değildir Mutlaka o yerin yıkanması şarttır Aynen idrarın ıslattığı yer gibi İdrarın ıslattığı yer kurusa bile, o kısım yıkanmadan temizlik yerine gelmiş olmaz Netice olarak diyebiliriz ki: Kolonya vs gibi temiz olup olmadığı ihtilâflı şeylerden kaçınmak, elbette en selâmetli yoldur Ancak kaçınmanın zor olduğu hallerde, harama girildiği şeklinde düşünmemek, ispirto ve kolonya dökünmesinin mübah olduğunu söyleyenlerin de var olduğunu hatırlamak ve ona göre davranmak daha isabetli olur
    Mehmet Dikmen
    --------------------------


    Şafii'de kolonya
    Kolonya içinde alkol maddesi bulunduğundan necisdir. Üzümden imal edilmiş olan
    şarap ile diğer maddelerden imal edilmiş şekr veren her türlü rakı ve alköllü şeyler
    arasında fark yoktur, hepsi necistir. Bir yere isabet ederse onu yıkamak icab eder.
    Şafi'i mezhebinde asla buna cevaz veren olmamıştır. Onu kullanan kimse günahkar
    olduğu gibi vücut ve elbisesinde değdiği yeri yıkamadan namaz kılarsa namazı batıldır.
    Hanefi mezhebinde üzümden imal edilmiş olan şarap kesinlikle necistir. Başka maddelerden imal edilmiş olan alkollü madde hakkında üç görüş vardır.

    1- Şarap gibi necaset-i muğallazadır.

    2- Necaset-i muhaffafadır.

    3- Tahirdir.

    En kuvvetli görüş şarap gibi olması görüşüdür.

    Binaenaleyh Şafi'i olan kimsenin kolonyayı asla kullanmaması gerekir.
    Hanefi mezhebinde fetva var ise de Hanefi'nin de ondan sakınması
    daha evladır.
    arşivden....



  4. 14.Temmuz.2012, 15:21
    2
    Silent and lonely rains



    Tentürdiyot, Kolonya, İspirto Gibi Alkollü Maddeleri Kullanmanın Bir Mahzuru Var mıdır?

    Şarap dışındaki alkollü içkileri, madde itibariyle temiz kabûl edenlere göre, kolonya, ispirto, tentürdiyot gibi alkollü maddeler de temizdir Bunları kullanmak, yani, vücuduna veya elbiseye sürmek, dökmek veya şişe içinde üzerinde taşımak caizdir Namaza mâni teşkil etmez Diyanet İşleri Müşavere Kurulu`nun (1943-1948) tarihlerinde verdiği iki kararına göre, ispirto, kolonya gibi maddelerin içilmesi haram ise de, başka yerlerde kullanılması haram sayılmaz Döküldüğü yeri pis etmez Merhum Elmalılı Hamdi Yazır, tefsîrinin 1 cild, 762 sayfasında şöyle demektedir: "Üzümün şarabından mâmul olmayan ispirto, bira vesair müskirat içilemezse de, elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mâni olur, diye iddia edilemez Ebu Hanife Hazretleri bu suretle şaraptan mâadâ müskiratın aynı ve katresi necis olmadığına kâil olmuş" Şarap dışındaki alkollü içkilerin de maddesi itibariyle şarap gibi necis olduğunu kabûl edenlere göre ise, ispirto ve kolonya da necistir Bu sebeble, ispirto veya kolonyanın ıslattığı yerler, pis olmuş olur Eğer avuç içi genişliğinde bir yeri ıslatmışsa, bu kısımlar yıkanmadan namaz kılınmaz Kolonyanın, ıslattığı yerden, rüzgâr dokunması veya sıcaklık sebebiyle uçup gitmesi, temizlik için kâfi değildir Mutlaka o yerin yıkanması şarttır Aynen idrarın ıslattığı yer gibi İdrarın ıslattığı yer kurusa bile, o kısım yıkanmadan temizlik yerine gelmiş olmaz Netice olarak diyebiliriz ki: Kolonya vs gibi temiz olup olmadığı ihtilâflı şeylerden kaçınmak, elbette en selâmetli yoldur Ancak kaçınmanın zor olduğu hallerde, harama girildiği şeklinde düşünmemek, ispirto ve kolonya dökünmesinin mübah olduğunu söyleyenlerin de var olduğunu hatırlamak ve ona göre davranmak daha isabetli olur
    Mehmet Dikmen
    --------------------------


    Şafii'de kolonya
    Kolonya içinde alkol maddesi bulunduğundan necisdir. Üzümden imal edilmiş olan
    şarap ile diğer maddelerden imal edilmiş şekr veren her türlü rakı ve alköllü şeyler
    arasında fark yoktur, hepsi necistir. Bir yere isabet ederse onu yıkamak icab eder.
    Şafi'i mezhebinde asla buna cevaz veren olmamıştır. Onu kullanan kimse günahkar
    olduğu gibi vücut ve elbisesinde değdiği yeri yıkamadan namaz kılarsa namazı batıldır.
    Hanefi mezhebinde üzümden imal edilmiş olan şarap kesinlikle necistir. Başka maddelerden imal edilmiş olan alkollü madde hakkında üç görüş vardır.

    1- Şarap gibi necaset-i muğallazadır.

    2- Necaset-i muhaffafadır.

    3- Tahirdir.

    En kuvvetli görüş şarap gibi olması görüşüdür.

    Binaenaleyh Şafi'i olan kimsenin kolonyayı asla kullanmaması gerekir.
    Hanefi mezhebinde fetva var ise de Hanefi'nin de ondan sakınması
    daha evladır.
    arşivden....






+ Yorum Gönder