Konusunu Oylayın.: Şafi mezhebine göre mezi ve vedi gusül gerektirir mi?

5 üzerinden 4.80 | Toplam : 5 kişi
Şafi mezhebine göre mezi ve vedi gusül gerektirir mi?
  1. 13.Nisan.2012, 00:39
    1
    Misafir

    Şafi mezhebine göre mezi ve vedi gusül gerektirir mi?






    Şafi mezhebine göre mezi ve vedi gusül gerektirir mi? Mumsema şafi mezhebine göre mezi ve vedi gusul gerektirir mi? fakat kaynağıda benim için önemli. vesvese yapmak istemiyorum.


  2. 13.Nisan.2012, 00:39
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 13.Nisan.2012, 17:38
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Şafi mezhebine göre mezi ve vedi gusül gerektirir mi?




    Hiç bir mezhebe göre gerektirmez kardeş...



    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.


    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî.


    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:


    1- Sıçrayarak çıkması,


    2- Hazzın hasıl olması.


    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.


    Vedî. idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.


    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.


    Guslü Gerektiren Haller:


    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)


    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)


    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71


    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82



  4. 13.Nisan.2012, 17:38
    2
    Editör



    Hiç bir mezhebe göre gerektirmez kardeş...



    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.


    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî.


    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:


    1- Sıçrayarak çıkması,


    2- Hazzın hasıl olması.


    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.


    Vedî. idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.


    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.


    Guslü Gerektiren Haller:


    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)


    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)


    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71


    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82






+ Yorum Gönder