Konusunu Oylayın.: Kan abdesti bozmaz diyenlerin delilleri nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kan abdesti bozmaz diyenlerin delilleri nelerdir?
  1. 22.Eylül.2011, 10:40
    1
    Misafir

    Kan abdesti bozmaz diyenlerin delilleri nelerdir?






    Kan abdesti bozmaz diyenlerin delilleri nelerdir? Mumsema 1) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) yüzünde bulunan sivilceyi sıktı ondan kan çıktı, çıkan kanı parmaklarının arasında onları birbirine sürterek izale etti sonra namaz kıldı da abdest almadı.

    Ebi Şeybe 1/163/6, İbnu’l-Münzir El-Evsad 1/178, 179, Beyhaki 1/141

    2) Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’le beraber Zatu’r-Rika savaşına çıkmıştık. Müslümanlardan biri, müşriklerden birinin karısını öldürdü.

    Karısı öldürülen müşrik şöyle dedi:

    –Muhammed ashabından birinin kanını dökmedikçe peşlerini bırakmayacağına yemin etti. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in peşine düştü. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir yerde konaklamıştı ve bize:

    –‘Bizi kim korur?’ diye sordu.

    Ensar ve Muhacirden birer kişi:

    –Biz! diyerek ileri atılıp görevi kabul ettiler.

    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) onlara:
    –‘Dağ yolunun geçidinde durunuz’ buyurdu. Bu iki kişi dağ yolunun ağzına vardıklarında, muhacir olanı uzandı, Ensar’dan olanı da kalkıp namaza durdu. Müşrik geldi ve namaz kılan Ensar’ın karaltısını görünce, onun ordunun nöbetçisi olduğunu anladı ve okunu fırlattı, sanki bedenine eli ile koymuş gibi isabet ettirdi. Ensar oku bedeninden çıkardı ve namazına devam etti. Müşrik bu şekilde üç kere ok attı. Ensar ise üçünü de çıkardı, sonra namazına devamla rukû ve secdesini yaptı. Sonra arkadaşı uyandı. Müşrik, bekçilerin kendisini fark edip yerini bildiklerini anlayınca kaçtı. Muhacir olan sahabe Ensar üzerinde ki kanı görünce hayretle:

    –Subhanallah! İlk ok isabet ettiğinde beni uyandırsaydın ya dedi.

    Ensar:

    –Ben bir sure okuyordum, onu yarıda kesmek istemedim dedi.”

    Buhari 1/52, Ebu Davud 198, Albânî Sahiha 300

    3) Misver bin Mahreme (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    “Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh)’ı hançerlendiği gece yanına girdim ve Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh)’ı sabah namazı için uyandırdı. Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh):

    ‘Namazı terk edenin İslam’dan nasibi yoktur!’ dedi. Sonra Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh), yarasından kan aktığı halde namaz kıldı.”

    Muvatta 1/3, 9, 40, Darekutni 2/52, Abdurrazzak 5010

    4) Ata bin es-Saib (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    “Abdullah bin Ebi Evfa (Radiyallahu Anh)’ı gördüm kan tükürdü sonra abdest almadan namaz kıldı.”

    Abdurezzak 571

    5) Hasan-ı Basrî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    “Müslümanlar, yaralarından kan akmasına rağmen namaza devam ederlerdi.”

    Buhari 1/52, İbni Ebi Şeybe 1/92

    6) Tavus, Muhammed bin Ali, Atâ ve Hicaz âlimleri (Rahmetullahi Aleyh) kandan dolayı abdest bozulmaz derlerdi.

    Buhari 1/52

    7) Ömer bin el-Hattab (Radiyallahu Anh)’ın sabah namazında iken, Mugîre bin Şu’be (Radiyallahu Anh)’ın İranlı Mecûsî kölesi tarafından hançerlendiği gün, sabah namazını Abdurrahman bin Avf (Radiyallahu Anh)’ın arkasında vücudundan kan aka aka kılması…

    Buhari 3460

    8) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) hacamat olmuş (kan aldırmış) ve yeniden abdest almadan namaz kılmıştır.

    Buhari 1/52, Darekutni 1/151

    9) Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anhuma) karnında işkembe ve kurbanlık koyun kanı olduğu halde namaz kılmıştır.

    Abdurrezzak 1/125, Abdurrazzak el-Emali 2/51, Albânî Sahiha 300, Albânî Tamamu’l-Minneh 52

    10) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:
    “Kan damlaları hasır üzerine düşse bile namaz kılabilirsin.”

    Nesei 171

    11) Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’le beraber Zatu’r-Rika savaşına idi. Birine namazda iken ok atıldı. Adamdan çokça kan geldiği halde adam rükû ve secde etti, namazına devam etti.”

    Fethu’l-Bari

    12) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) ve Hasan-ı Basrî (Rahmetullahi Aleyh) kan aldıran kimse hakkında:

    “Kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur. (Yani abdest almasına gerek yoktur.)” demişlerdir.

    Fethu’l-Bari

    Not: Gördüğünüz gibi kan abdesti bozmuyor! Eğer kan abdesti bozuyor olsaydı, sahabeler kandan dolayı abdest alırlardı.


  2. 22.Eylül.2011, 10:40
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    1) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) yüzünde bulunan sivilceyi sıktı ondan kan çıktı, çıkan kanı parmaklarının arasında onları birbirine sürterek izale etti sonra namaz kıldı da abdest almadı.

    Ebi Şeybe 1/163/6, İbnu’l-Münzir El-Evsad 1/178, 179, Beyhaki 1/141

    2) Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’le beraber Zatu’r-Rika savaşına çıkmıştık. Müslümanlardan biri, müşriklerden birinin karısını öldürdü.

    Karısı öldürülen müşrik şöyle dedi:

    –Muhammed ashabından birinin kanını dökmedikçe peşlerini bırakmayacağına yemin etti. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in peşine düştü. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir yerde konaklamıştı ve bize:

    –‘Bizi kim korur?’ diye sordu.

    Ensar ve Muhacirden birer kişi:

    –Biz! diyerek ileri atılıp görevi kabul ettiler.

    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) onlara:
    –‘Dağ yolunun geçidinde durunuz’ buyurdu. Bu iki kişi dağ yolunun ağzına vardıklarında, muhacir olanı uzandı, Ensar’dan olanı da kalkıp namaza durdu. Müşrik geldi ve namaz kılan Ensar’ın karaltısını görünce, onun ordunun nöbetçisi olduğunu anladı ve okunu fırlattı, sanki bedenine eli ile koymuş gibi isabet ettirdi. Ensar oku bedeninden çıkardı ve namazına devam etti. Müşrik bu şekilde üç kere ok attı. Ensar ise üçünü de çıkardı, sonra namazına devamla rukû ve secdesini yaptı. Sonra arkadaşı uyandı. Müşrik, bekçilerin kendisini fark edip yerini bildiklerini anlayınca kaçtı. Muhacir olan sahabe Ensar üzerinde ki kanı görünce hayretle:

    –Subhanallah! İlk ok isabet ettiğinde beni uyandırsaydın ya dedi.

    Ensar:

    –Ben bir sure okuyordum, onu yarıda kesmek istemedim dedi.”

    Buhari 1/52, Ebu Davud 198, Albânî Sahiha 300

    3) Misver bin Mahreme (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    “Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh)’ı hançerlendiği gece yanına girdim ve Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh)’ı sabah namazı için uyandırdı. Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh):

    ‘Namazı terk edenin İslam’dan nasibi yoktur!’ dedi. Sonra Ömer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu Anh), yarasından kan aktığı halde namaz kıldı.”

    Muvatta 1/3, 9, 40, Darekutni 2/52, Abdurrazzak 5010

    4) Ata bin es-Saib (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    “Abdullah bin Ebi Evfa (Radiyallahu Anh)’ı gördüm kan tükürdü sonra abdest almadan namaz kıldı.”

    Abdurezzak 571

    5) Hasan-ı Basrî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    “Müslümanlar, yaralarından kan akmasına rağmen namaza devam ederlerdi.”

    Buhari 1/52, İbni Ebi Şeybe 1/92

    6) Tavus, Muhammed bin Ali, Atâ ve Hicaz âlimleri (Rahmetullahi Aleyh) kandan dolayı abdest bozulmaz derlerdi.

    Buhari 1/52

    7) Ömer bin el-Hattab (Radiyallahu Anh)’ın sabah namazında iken, Mugîre bin Şu’be (Radiyallahu Anh)’ın İranlı Mecûsî kölesi tarafından hançerlendiği gün, sabah namazını Abdurrahman bin Avf (Radiyallahu Anh)’ın arkasında vücudundan kan aka aka kılması…

    Buhari 3460

    8) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) hacamat olmuş (kan aldırmış) ve yeniden abdest almadan namaz kılmıştır.

    Buhari 1/52, Darekutni 1/151

    9) Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anhuma) karnında işkembe ve kurbanlık koyun kanı olduğu halde namaz kılmıştır.

    Abdurrezzak 1/125, Abdurrazzak el-Emali 2/51, Albânî Sahiha 300, Albânî Tamamu’l-Minneh 52

    10) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:
    “Kan damlaları hasır üzerine düşse bile namaz kılabilirsin.”

    Nesei 171

    11) Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’le beraber Zatu’r-Rika savaşına idi. Birine namazda iken ok atıldı. Adamdan çokça kan geldiği halde adam rükû ve secde etti, namazına devam etti.”

    Fethu’l-Bari

    12) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) ve Hasan-ı Basrî (Rahmetullahi Aleyh) kan aldıran kimse hakkında:

    “Kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur. (Yani abdest almasına gerek yoktur.)” demişlerdir.

    Fethu’l-Bari

    Not: Gördüğünüz gibi kan abdesti bozmuyor! Eğer kan abdesti bozuyor olsaydı, sahabeler kandan dolayı abdest alırlardı.


    Benzer Konular

    - Allah'ın birliğinin delilleri nelerdir? Tevhid delilleri... Eski medeniyetler doğa güçlerini tanrıla

    - Kanın Abdesti Bozmaz...

    - İrtidadın Dünyevî Cezası Yoktur Diyenlerin Delilleri Nelerdir?

    - Mürted öldürülür diyenlerin delilleri nelerdir?

    - Mezheplere göre kadına dokunmanın abdesti bozup bozmayacağına dair delilleri nelerdir?

  3. 22.Eylül.2011, 10:55
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Kan abdesti bozmaz diyenlerin delilleri nelerdir?




    Kan abdesti bozup bozmayacağı konusunda Mezheplerin delilleri:

    Hanefiler, bu konuda, şu hadisleri temel almışlardır: "Akan her kandan dolayı, abdest tazelemek gerekir." (Zeylaî, Nasbu'r-Râye, 1/37); "Kim namaz kılarken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın, gidip hemen abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece hemen gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın." (Malik, Muvatta, taharet, 46, 47; Zeylaî, age, 1/38; Şevkânî, Neylu'l-Evtâr, 1/187); "Bir-iki damla kan çıkmasından dolayı, akan bir kan olması dışında, abdest tazelemek yoktur." (Zeylaî, age, 1/44; Şevkânî, age, 1/189)


    Şafiî ve Malikî Mezheplerine göre ise, idrar ve dışkı yolları dışındaki kanama ve diğer sıvı maddeler, hiçbir şekilde abdesti bozmaz. Dayandıkları deliller şunlardır: "Rasulullah (s.a.) kan aldırdı ve abdest tazelemeksizin namaz kıldı. Kan aldırdığı yerleri yıkamanın dışında, başka bir şey yapmadı." (Buharî, vüdû, 34; Müslim, hayz, 18) Ayrıca Hz.Peygamber (s.a.) Zâturrık'a Savaşı'ndayken, birine ok isabet etmiş, kan akarken rükû ve secdeye vararak namazını tamamlamıştır. Rasulullah, bu sahabînin yaptığına ses çıkarmamıştır. (Buharî, vüdû, 34)


  4. 22.Eylül.2011, 10:55
    2
    Üye



    Kan abdesti bozup bozmayacağı konusunda Mezheplerin delilleri:

    Hanefiler, bu konuda, şu hadisleri temel almışlardır: "Akan her kandan dolayı, abdest tazelemek gerekir." (Zeylaî, Nasbu'r-Râye, 1/37); "Kim namaz kılarken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın, gidip hemen abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece hemen gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın." (Malik, Muvatta, taharet, 46, 47; Zeylaî, age, 1/38; Şevkânî, Neylu'l-Evtâr, 1/187); "Bir-iki damla kan çıkmasından dolayı, akan bir kan olması dışında, abdest tazelemek yoktur." (Zeylaî, age, 1/44; Şevkânî, age, 1/189)


    Şafiî ve Malikî Mezheplerine göre ise, idrar ve dışkı yolları dışındaki kanama ve diğer sıvı maddeler, hiçbir şekilde abdesti bozmaz. Dayandıkları deliller şunlardır: "Rasulullah (s.a.) kan aldırdı ve abdest tazelemeksizin namaz kıldı. Kan aldırdığı yerleri yıkamanın dışında, başka bir şey yapmadı." (Buharî, vüdû, 34; Müslim, hayz, 18) Ayrıca Hz.Peygamber (s.a.) Zâturrık'a Savaşı'ndayken, birine ok isabet etmiş, kan akarken rükû ve secdeye vararak namazını tamamlamıştır. Rasulullah, bu sahabînin yaptığına ses çıkarmamıştır. (Buharî, vüdû, 34)





+ Yorum Gönder