Konusunu Oylayın.: Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi?
  1. 22.Haziran.2011, 13:36
    1
    Misafir

    Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi?






    Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi? Mumsema gusul abdesti aldıktan sonra meni değmiş olan elbiseye dokunmak , elbisedeki menin farklı yerlere değmesi vb. gibi durumlarda (elbiseyi giymek vb.) yeniden gusul gerektirir mi ?


  2. 22.Haziran.2011, 13:36
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 22.Haziran.2011, 15:51
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 18,007
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 231
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi?




    Bu anlattığınız durumlardan dolayı tekrar
    gusül almanıza gerek yoktur,
    ama giysiyi yıkamadan namaz kılınmaz



  4. 22.Haziran.2011, 15:51
    2
    Silent and lonely rains



    Bu anlattığınız durumlardan dolayı tekrar
    gusül almanıza gerek yoktur,
    ama giysiyi yıkamadan namaz kılınmaz



  5. 22.Haziran.2011, 15:57
    3
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,959
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi?

    Mezi ve vedi bütün mezheplere göre necistir. (bk. el-Fıkhu’l-İslamî, 1/151-152) Meni ise, Hanefi mezhebine göre necis olmakla beraber, Şafi mezhebine göre necis değildir.
    Necasetin kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine engel olan miktar değişir. Şöyle ki:
    Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru (katı) bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine engel olur.
    Eğer yaş (ıslak) bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan necaset, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.
    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir.
    Bununla beraber, elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
    Şafi mezhebine göre necasetin bir damlası bile yıkanması gerekir.


  6. 22.Haziran.2011, 15:57
    3
    Editör
    Mezi ve vedi bütün mezheplere göre necistir. (bk. el-Fıkhu’l-İslamî, 1/151-152) Meni ise, Hanefi mezhebine göre necis olmakla beraber, Şafi mezhebine göre necis değildir.
    Necasetin kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine engel olan miktar değişir. Şöyle ki:
    Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru (katı) bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine engel olur.
    Eğer yaş (ıslak) bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan necaset, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.
    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir.
    Bununla beraber, elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
    Şafi mezhebine göre necasetin bir damlası bile yıkanması gerekir.


  7. 21.Temmuz.2016, 17:36
    4
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,806
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 30
    Bulunduğu yer: dünya

    Yorum: Gusül sonrası meni ile kirlenmiş giysiye dokunmak,onu tekrar giymek gusülü gerektirirmi?

    Kurumuş meniye dokunmak veya ıslak meniye dokunmak gusül gerektirmez


  8. 21.Temmuz.2016, 17:36
    4
    YÖNETİCİ
    Kurumuş meniye dokunmak veya ıslak meniye dokunmak gusül gerektirmez





+ Yorum Gönder