Konusunu Oylayın.: Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum.
  1. 16.Haziran.2011, 15:55
    1
    Misafir

    Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum.






    Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum. Mumsema Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum. Acaba mahrumuyetimden dolayı burnuma su almadan gusül abdestimi alsam olurmu? Şuan abdestsiz olmam beni bir mesuliyete sokarmı?


  2. 16.Haziran.2011, 15:55
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum. Acaba mahrumuyetimden dolayı burnuma su almadan gusül abdestimi alsam olurmu? Şuan abdestsiz olmam beni bir mesuliyete sokarmı?


    Benzer Konular

    - Ameliyat oldum Doktor yıkanma dedi nasıl gusül almalıyım

    - Ailemin anlamaması için gusül alamıyorum

    - Burnum kanadığı için gusül alamıyorum

    - Ameliyat oldum yıkanmama gerekir ama ihtilam oldum ne yapmalıyım nasıl yıkanmalıyım?

    - Burun spreyi burnuma sıktım şimdi gusül alacam şüphe oluştu alamıyorum

  3. 16.Haziran.2011, 15:59
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Ben burnumdan ameliyat oldum ve şu an gusül e ihtiyacım var ama burnuma şu alamadığım için gusülümü alamıyorum.




    Bir namaz vaktini geçirecek kadar gusülsüz kalmak caiz değildir. Çünkü bunda namazı geçirme durumu vardır.

    Gusülde yıkanması gereken yerler eğer ıslanmaması gerekiyorsa bu yerler ıslak elle meshedilir eğer meshetmek de zarar veriyorsa o takdirde terkedilir.

    Yaralar veya sakat, hasta âzalar üzerine bağlanan bezlere sargı denir. Abdest veya gusül âzaları üzerinde bu gibi bir zaruretten dolayı sargı varsa ve bu sargıyı açıp altını yıkamak da mahzurlu ise, sargının üzerine meshedilir, böylece o âzalar yıkanmış hükmünü alır.

    Kırık ayaklar üzerindeki alçı veya tahta veya madenî sargılar da aynı hükümdedir. İlâçla örtülü yara için de durum aynıdır.

    Sargının tamamını meshetmek gerekmez. Sargının ekser kısmının üzerinin meshedilmesi kâfi gelir.

    Üzerine mesih yapılan sargı için, belli bir müddet yoktur. Özür hâli devam ettiği üddetçe meshe devam edilir. Sargı çevresinde kalan sağlam yerler ise yıkanır.

    Sargıların abdestli iken sarılmış olması da gerekmez.

    Henüz iyileşmemiş yara üzerindeki sargı, düşer veya değiştirilirse mesh bozulmaz. Yeni sargı sarılmasıyla meshin yenilenmesi gerekmez. Abdestlilik hâli devam eder. Sargı üzerine meshi bozan şey; üzerine sargı sarılan yara veya özrün tamamen iyileşmesidir.

    Eğer ameliyat ya da bir yaradan dolayı banyo yapmak zarar verecekse, sadece teyemmüm ederek ibadetlerini yerine getirir.

    Yara üzerine yapılan meshin müddeti ne kadardır?

    Mesh bir zamanla kayıtlı değildir. Abdest bozulduktan sonra yeni bir abdest alındığında sargılı bulunan kısım meshedilir. Her vakit abdest almaya gerek yoktur. (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/101.)


  4. 16.Haziran.2011, 15:59
    2
    Moderatör



    Bir namaz vaktini geçirecek kadar gusülsüz kalmak caiz değildir. Çünkü bunda namazı geçirme durumu vardır.

    Gusülde yıkanması gereken yerler eğer ıslanmaması gerekiyorsa bu yerler ıslak elle meshedilir eğer meshetmek de zarar veriyorsa o takdirde terkedilir.

    Yaralar veya sakat, hasta âzalar üzerine bağlanan bezlere sargı denir. Abdest veya gusül âzaları üzerinde bu gibi bir zaruretten dolayı sargı varsa ve bu sargıyı açıp altını yıkamak da mahzurlu ise, sargının üzerine meshedilir, böylece o âzalar yıkanmış hükmünü alır.

    Kırık ayaklar üzerindeki alçı veya tahta veya madenî sargılar da aynı hükümdedir. İlâçla örtülü yara için de durum aynıdır.

    Sargının tamamını meshetmek gerekmez. Sargının ekser kısmının üzerinin meshedilmesi kâfi gelir.

    Üzerine mesih yapılan sargı için, belli bir müddet yoktur. Özür hâli devam ettiği üddetçe meshe devam edilir. Sargı çevresinde kalan sağlam yerler ise yıkanır.

    Sargıların abdestli iken sarılmış olması da gerekmez.

    Henüz iyileşmemiş yara üzerindeki sargı, düşer veya değiştirilirse mesh bozulmaz. Yeni sargı sarılmasıyla meshin yenilenmesi gerekmez. Abdestlilik hâli devam eder. Sargı üzerine meshi bozan şey; üzerine sargı sarılan yara veya özrün tamamen iyileşmesidir.

    Eğer ameliyat ya da bir yaradan dolayı banyo yapmak zarar verecekse, sadece teyemmüm ederek ibadetlerini yerine getirir.

    Yara üzerine yapılan meshin müddeti ne kadardır?

    Mesh bir zamanla kayıtlı değildir. Abdest bozulduktan sonra yeni bir abdest alındığında sargılı bulunan kısım meshedilir. Her vakit abdest almaya gerek yoktur. (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/101.)





+ Yorum Gönder