+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
Soru - Cevap İslamiyet ve Fıkıh Soru ve Cevapları Kategorisinden İslam'da Cami Yok, Mescid Vardır ! Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. kızılbas
    Emekli
    Reklam

    İslam'da Cami Yok, Mescid Vardır !

    Reklam





    İslam'da Cami Yok, Mescid Vardır ! Mumsema İSLAMDA CAMİ YOKTUR MESCİT VARDIR!

    İslamda cami diye bir ibadethane yoktur.Mescit vardır.Mescitler,
    Minaresi olmayan,lüksten uzak ibadethanelerdir.Görünümü cemevlerine benzer.HZ MUHAMMET zamanında içten pazarlıklı düşmanlar,kılıç zoruyla İslam olanlar,müminlerin arasını açmak için yüksek minareli camiler inşa ettiler.Lakin HAK tarafından tevbe süresi 107-108.ayetleri indirilince, PEYGAMBERİMİZ minareli mescitleri yıktırdı.Peygamberin yıktırdığı ve günümüzde ibadet yeri olarak kullanılan camiler “ ÖMER BİN SAD”tarafından yaptırılmaya başlanmış,emeviler döneminde de gösterişi artırılmıştır.yüksek minareli,lüks,şafşatlı camiler insa edilerek günümüze gelinmiştir.Bununla da kalınmayıp camileri ibadethane olarak görmeyen Alevilere baskı yapılmış,asimile etmek için ellerinden geleni yapmışlardır.Alevi köylerine cami yapmak bunların en basta gelenidir.Bunun dışında Alevilerin ibadethanesi olan CEMEVLERİ yok sayılmakta “ müslümansanız camiye gidin,Müslümanların ibadethanesi cami’dir denilmektedir.

    TEVBE SÜRESİ 107-108 : “ MÜMİNLERE ZARAR VERMEK VE GÖNÜLLERİNDEKİ SAKLI DURAN DÜŞMANLIĞI KUVVETLENDİRMEK İÇİN SALAT ETMEYE MESCİT MEYDANA GETİRDİLER.BUNLAR MÜSLÜMAN OLMADAN ÖNCE HZ MUHAMMETLE HARB EDEN MÜNAFIKLARDIR.MÜMİNLERİN ARASINI AÇMAYI,ONLARI BİRBİRLERİNE DÜŞÜRMEYİ AKILLARINA KOYMUŞLARDI.YA MUHAMMET ! MÜSLÜMANLAR SENİNLE BİRLİKTE SALAT ETSİN VE ZİKRETSİN DİYE BÖYLE GENİŞ MESCİT ( CAMİ ) YAPTIK DERLER.ALLAHU TEALA ŞAHİTLİK EDER Kİ ONLAR YEMİNLERİNDE YALANDIR.”

    Onun içinde asla SALAT ETME İlk günden temeli takva (Allah'a karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde SALAT ETMENE elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever.

    BU AYETLERİN İNMESİ ÜZERİNE PEYGAMBERİMİZ CAMİLERİ YANİ MİNARELİ MESCİTLERİ YIKTIRMIŞTIR.PEYGAMBER TEBLİGİNE KARŞI GELEREK ONDAN SONRA BU CAMİLERİ İLK DEFA ÖMER BİN SAD YAPTIRMIŞTIR.MUAVİYE ZAMANINDA GÖSTERİŞLENDİRİLDİ.

    İSLAMDA CAMİ OLMADIĞI KURANDAN AYETLE AÇIKLANMIŞTIR.
    BUNA RAĞMEN HALA ALEVİLERE CAMİ BASKISI YAPILMASI ALLAHA ŞİRK KOŞMAKTIR.ZİRA ALLAH TEVBE SÜRESİNDE BUNU AÇIKCA TEBLİĞ ETMİŞTİR.İBADETİN; YERİ,ZAMANI,ŞEKLİ YOKTUR.ALLAH HERYERDEDİR VE BİZE ŞAH DAMARIMIZDAN DAHA YAKINDIR.O HALDE HER DAİM ONU ZİKREDELİM…





  2. Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Cevap: İslam'da Cami Yok, Mescid Vardır !


    Reklam


    Mescitler, kendilerine sonradan dâhil olan bir takım nitelikler ve etkenler nedeniyle dırar hükmüne girmez. Onlara “Dırar” hükmü vermek ancak yapılırken güdülen amaç ve gayelere göre mümkündür. Bu; kendisi hakkında tartışılan her mescit için işletilmesi gereken genel ve aslî bir kuraldır.

    Buna binaen, batı ülkelerinde ki Müslüman derneklerin, çocuklarının ve halklarının İslam’a olan bağlılıklarını koruyabilmek ve hem Arapça hem de diğer dînî ilimleri öğretebilmek için yapmış oldukları mescitler “Dırar” mescitleri değildir. Çünkü bu mescitler Rasulullah sallalâhu aleyhi ve sellem döneminde yapılan “Mescidi Dırar”ın amaçlarından birisi üzere değil, şer‘î bir takım amaçlar üzere bina edilmiştir. Dolayısıyla bu mescitlere “Dırar” hükmü vermek caiz değildir.


    Bu mescitlerde düzenlenen programları takip eden birisi buralarda Müslümanların çocukları için birçok hayırlı şey olduğunu gördüğü gibi cemaatle namaz kılmanın yanı sıra birçok farklı ve faydalı ilim halkalarının kurulduğuna da şahit olacaktır. Durum bundan ibaret olduğuna göre böylesi mescitlere “Dırar” hükmü vermek ve buraların ilk yapılan Mescid-i Dırarla aynı amaç doğrultusunda yapıldığını söylemek acaba nasıl mümkün olabilir ki?

    Bazı İslamî cemaat ve grupların yaptırmış olduğu mescitlerde aynı kategoride değerlendirilir. Dolayısıyla böylesi mescitlere inşa ediliş gayelerini ve ilk bina edilen Mescid-i Dırarla aynı paralelde yapılıp-yapılmadığını bihakkın tahkik edip araştırmaksızın “beton yığını” demek ve “Dırar” hükmü vererek içerisinde namaz kılınmayacağını söylemek caiz değildir.

    Böylesi mescitlere -sırf orayı yaptıranların bazı dernek ve cemaat mensupları oluşundan hareketle- “Dırar” hükmü vermek ne ilimle ne fıkıhla ve ne de takvayla bağdaşır.

    Böylesi insanlar hakkında “Onlar yapmış oldukları mescitleri ilk yapılan Mescid-i Dırara paralel olarak çok tehlikeli amaçlar ve yıkıcı bir takım gayeler için bina ediyorlar” diyerek daha işin başında bazı varsayımlarda bulunmak ta Müslümanlar hakkında -özellikle de İslam için çalışan cemaatler hakkında- beslenmesi zorunlu olan hüsnü zan ilkesiyle de örtüşmez.

    Daha işin başında onlar için böylesi bir zanda bulunmak, onları “İslam için çalışan cemaatler” olmaktan çıkarır. Bu da, hiç kuşkusuz zulümden, haddi aşmaktan ve gelişigüzel hüküm vermekten başka bir şey değildir. Rabbimiz şöyle buyurur:

    “Ey iman edenler, zandan çok kaçının; çünkü zannın bir kısmı günahtır.” (Hucurat, 12)

    “Onlar yalnız zanna ve nefislerin arzusuna tâbi olurlar.” (Necm, 23)

  3. ehli.sünnet
    Üye
    iyi o zaman kızılbaş Arkadaş git cemevlerinde namaz kılın. Peygamber efendimiz çalgı çalarak müzikle ibadet etmemiştir. hele kadınlı erkekli bir ortamda asla namazını kılmamıştır. cem evlerinde Namaz kılın orasıda bir mescid olur. ha minareli camilerimize Bidat demek istiyorsunuz. bende diyorum ki bu ne güzel bir Bidattır. Bilali habeşi (R.A) Ezanı okuyacagı zaman yüksek yere cıkar okurdu. Caminin minaresinde ne var. ne güzel yapılmış. Ne yahudilere özenilmiş ne Hıristiyanlara başlı başına müslüman işi. Bizim osmanlı devleti Ne büyük devletmiş böyle islamı ne güzel yaşatmış.. şimdi Kızılbaş arkadaş çok Söz söylenir. Ama Alevisin. Alevilerede saygım büyük. ama itikatı yerinde olanlara. Ya bir kitabınız yokki bizde ona göre konusalım bu görüşteler şu görüşteler diye. Alevi var Sunnilerden daha cok dinine düşkün , Alevi var Namazı inkar eder. Orucu inkar eder . Alevi var Tövbe Haşa Hz Aliyi İlahlaştırır. bizde bilmiyoruz. ne diyelim.

  4. Candle
    Devamlı Üye
    İSLAMDA CAMİ YOKTUR MESCİT VARDIR!
    İslam'da Cami Yok, Mescid Vardır !
    İslamda cami diye bir ibadethane yoktur.Mescit vardır.Mescitler,
    Minaresi olmayan,lüksten uzak ibadethanelerdir.Görünümü cemevlerine benzer.HZ MUHAMMET zamanında içten pazarlıklı düşmanlar,kılıç zoruyla İslam olanlar,müminlerin arasını açmak için yüksek minareli camiler inşa ettiler.Lakin HAK tarafından tevbe süresi 107-108.ayetleri indirilince, PEYGAMBERİMİZ minareli mescitleri yıktırdı.Peygamberin yıktırdığı ve günümüzde ibadet yeri olarak kullanılan camiler “ ÖMER BİN SAD”tarafından yaptırılmaya başlanmış,emeviler döneminde de gösterişi artırılmıştır.yüksek minareli,lüks,şafşatlı camiler insa edilerek günümüze gelinmiştir.Bununla da kalınmayıp camileri ibadethane olarak görmeyen Alevilere baskı yapılmış,asimile etmek için ellerinden geleni yapmışlardır.Alevi köylerine cami yapmak bunların en basta gelenidir.Bunun dışında Alevilerin ibadethanesi olan CEMEVLERİ yok sayılmakta “ müslümansanız camiye gidin,Müslümanların ibadethanesi cami’dir denilmektedir.

    TEVBE SÜRESİ 107-108 : “ MÜMİNLERE ZARAR VERMEK VE GÖNÜLLERİNDEKİ SAKLI DURAN DÜŞMANLIĞI KUVVETLENDİRMEK İÇİN SALAT ETMEYE MESCİT MEYDANA GETİRDİLER.BUNLAR MÜSLÜMAN OLMADAN ÖNCE HZ MUHAMMETLE HARB EDEN MÜNAFIKLARDIR.MÜMİNLERİN ARASINI AÇMAYI,ONLARI BİRBİRLERİNE DÜŞÜRMEYİ AKILLARINA KOYMUŞLARDI.YA MUHAMMET ! MÜSLÜMANLAR SENİNLE BİRLİKTE SALAT ETSİN VE ZİKRETSİN DİYE BÖYLE GENİŞ MESCİT ( CAMİ ) YAPTIK DERLER.ALLAHU TEALA ŞAHİTLİK EDER Kİ ONLAR YEMİNLERİNDE YALANDIR.”

    Onun içinde asla SALAT ETME İlk günden temeli takva (Allah'a karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde SALAT ETMENE elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever.

    BU AYETLERİN İNMESİ ÜZERİNE PEYGAMBERİMİZ CAMİLERİ YANİ MİNARELİ MESCİTLERİ YIKTIRMIŞTIR.PEYGAMBER TEBLİGİNE KARŞI GELEREK ONDAN SONRA BU CAMİLERİ İLK DEFA ÖMER BİN SAD YAPTIRMIŞTIR.MUAVİYE ZAMANINDA GÖSTERİŞLENDİRİLDİ.

    İSLAMDA CAMİ OLMADIĞI KURANDAN AYETLE AÇIKLANMIŞTIR.
    BUNA RAĞMEN HALA ALEVİLERE CAMİ BASKISI YAPILMASI ALLAHA ŞİRK KOŞMAKTIR.ZİRA ALLAH TEVBE SÜRESİNDE BUNU AÇIKCA TEBLİĞ ETMİŞTİR.İBADETİN; YERİ,ZAMANI,ŞEKLİ YOKTUR.ALLAH HERYERDEDİR VE BİZE ŞAH DAMARIMIZDAN DAHA YAKINDIR.O HALDE HER DAİM ONU ZİKREDELİM…
    Kimse cem evlerine hakaret etmiyor dilediğiniz kadar ibadet edin
    Yeryüzündeki Müslümanların hepsinin ibadethanelerine cami veya mescitlere dil zatmak kimsenin haddine değil!
    Kendinize gelin.

  5. SAFA Nurkan
    Üye
    Kimse cem evlerine hakaret etmiyor dilediğiniz kadar ibadet edin
    Yeryüzündeki Müslümanların hepsinin ibadethanelerine cami veya mescitlere dil zatmak kimsenin haddine değil!

    Kendinize gelin.
    Ağzına Sağlık !

  6. Hud112
    Kâria.! Nedir Kâria?!
    Bu iddianız, sadece kavram/lügat açısından incelendiğinde bile, kelimelerin manasını ya bilmediğinizden ya da kasten saptırdığınızdan; İslam terminolojisine az çok sahip olanlar için çok komik kalmaktadır.

    Sizinki tıpkı bir zamanlar bazılarının "faiz haram değil, Riba haramdır. Çünkü Kuran'da geçen 'riba'dır" demeleri gibi bir şey.


  7. kızılbas
    Emekli

    CUMA SÜRESİ 9.AYET : Ey iman edenler!Cuma'nın günü'ndeki o salât ( ibadet ) için çağrıldığınızda, Allâh zikrine (Hakikatinizi HATIRLATMA çağrısına) koşun ve alışverişi bırakın! İşte bu sizin için daha hayırlıdır; eğer (işin gerçeğini) kavrayabilirseniz.

    AYETTEN DE ANLAŞILDIĞI GİBİ;İBADETTE CİNSİYET FARKI YOKTUR,CANLAR VARDIR.CEM İBADETLERİ, KADIN-ERKEK AYRIMI YAPILMADAN YAPILIR.

  8. kızılbas
    Emekli
    Muaviye gibi Allah'sız, kitapsız kafir birisinin yaptırmış olduğu bir ibadet evinde namaz kılmaktansa Muhammed Mustafa (S.A.V) Hazretlerinin iki rekatlık namazını kılarım!

    “Tarikat Namazı(Tevhîd Halkası) duvara bakarak hocanın arkasında değil; cemal’e, didar’a(Cenab-ı Hakkın iyilik ve güzellik sıfatının belirdiği Adem’in yüzüne) bakarak kılınır.” sözünde olduğu gibi, herkes yüz yüze, yani cemal cemale oturur. Tevhid, halkın ve Hakk’ın birliği, bir olması, tek vücud haline gelmesi, muhabbet denizinde bütünleşip coşmasıdır.
    Alevi inancında Cem, Hz. Muhammed’in “Mûtû Kable en Temûtû” buyruğuna dayanır. Bu hadisin anlamı şudur:
    “Ölmeden önce ölün, mahşer günü gelmeden hesabınızı verin. Ahirete kul hakkı ile gitmeyin. Hiç kimseylealıp vereceğiniz kalmasın. Alnınız açık, yüzünüz ak olsun. Dürüst, mert, iyi huylu, Gerçek Erenlersafına katılmış insan-ı kâmillerden olun. İnsanlar (halk) sizden razı ve hoşnut olsun ki ,Hak da sizden razı ve hoşnut ola.”

  9. kızılbas
    Emekli
    Biz Aleviler Kur'an-ı Kerim'de olan hiç bir şeyi inkar etmeyiz! Biz namaz kılmıyoruz diyen Alevi, Alevi değildir. Düşkündür. Ya da bilmediğindendir...

    Kur'an-ı Kerim'de namazın şekli belirtilmiyor Allah'ı anmak zikir etmek diye geçiyor. Sünni kardeşlerimin kıldığı bir namaz yazmazken biz neden kılalım ki? Hani dinde zorlama yoktu?

  10. kızılbas
    Emekli
    Kuran'da 5 vakit namaz kılmanın ne sayısı, ne şekli, ne de yeri vardır. (Namazın bu biçimde ve 5 vakit kılınmasının islama Emeviler ve Abbasiler zamanında konan kurallardan biridir.) Biz Kafirin ibadetini kabul etmiyoruz kardeşim! Daha neyin zorlaması bu? Biz İmam-ı Ali'nin Şah'ımız Muhammed'in ibadetini uygularız!

  11. kızılbas
    Emekli
    Gerçekten de Kuran incelendiğinde; oruç ve ibadetten bahseder. Ama ne orucun süresi, ne de ibadetin biçimi ve sayısı Kuran'da yoktur. Ayrıca Kuran'da camiden ve camide kılınan namazdan da söz edilmiyor. Bu da gene daha sonra islama giren kurallardan birisidir. Aleviler bu düşüncelerini Kuran'daki bazı ayetlere dayanarak ileri sürerler:
    Örneğin ibadetin biçimi ile ilgili olarak Ali imran Suresi 191. ayette: "Onlar ki, ayakta iken, otururken, yatarken Allah'ı anarlar" şeklinde olduğunu anımsatarak ibadetin bazı kurallara bağlanamayacağını, bunların göstermelik ve şekilcilikten kaynaklandığını düşünürler.
    Aleviler, "Her oruç tutmayan, namaz kılmayan Müslümanları biz islamdan saymazsak bu büyük bir çoğunluk oluşturan insan toplumunu islam dini dışında saymak (kafir) anlamına gelir ki, buna kimsenin hakkı yoktur. Ayrıca bu islam'a da aykırıdır" diyorlar. Bu konuda Kuran'ın Nisa Suresi'nin 94. ayetinde: "Size Müslüman olduğuna bildiren dünya hayatının geçici menfaatlerine göz dikerek, sen mümin değilsin demeyin" diyor. O halde islama sonradan konan şartlar olan 5 şartı yerine getirmeyene islam değilsiniz denemez.

  12. kızılbas
    Emekli

    Reklam


    Aleviler ibadetin ille de camide yapılması gerektiğini de kabul etmiyorlar. Onlar "Yeryüzünün tümü ibadet yeridir" diye düşünüyorlar. ibadet için camiye gitmek gibi bir zorunluluğu gerekli görmüyorlar. Kendi inançlarına göre; cami etimolojik anlamda tapınak değil, toplantı yeridir.
    islamiyetin ilk yıllarında Hz. Muhammet bir ibadet yeri yapmaya gerek görmemiştir. Çünkü belli bir tapınak oluşturmak ve düzenli olarak sadece orada ibadet yapmak onun getirdiği inanç sistemine aykırıdır. Nitekim o yıllarda ibadetin özellikle gece yapılması, gösterişten kaçınılması isteniyordu. Bazı müslümanların Mekke-Medine yolu üstünde Kuğba Köyünde yaptırdığı Camiyi Hz. Muhammed, "Dedikodudan başka bir şeye yaramıyor" gerekçesiyle yıktırmıştır. Peygamber elbette bunu Allah'ın ilhamına aykırı olarak yapmaz. Bu konuda Kurandaki 2 ayet ilginçtir.
    işte Tövbe Suresin'de 107. ayet: "Zarar vermek, inkar etmek müminlerin arasını açmak Allah ve Peygamber'ine karşı savaşanlara daha önceden gözcülük yapmak üzere bir mescit kurup, biz sadece iyilik yapmak istedik diye yemin edenlerin yalancı olduklarına şüphesiz ki Allah'da şahittir." Bu ayetin devamındaki 108. ayette ise; bakın Kuran ne diyor: "Ey Muhammed, o mescide hiç gitme, Allah'a karşı gelmekten sakınanlarla bulanman daha uygundur. Orada arınmak isteyen insanlar vardır. Allah, arınmak isteyenleri sever." Demek ki ibadet yapmak için cami şartı aranamayacağı gibi her yapılan camiyi "Allah'ın Evi" olarakda görmek de doğru değildir.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
islamda cami var mı,  islamiyette cami var mıdır,  peygamber eendimiz sav. muhanmed zamaninda cami varmiydi,  peygamberimiz zaman camiler,  kuranda cami varmı,  islam a göre mescid camiye göre daha genel kavram mıdır,  hz Muhammed döneminde cami