Konusunu Oylayın.: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

5 üzerinden 4.26 | Toplam: 27 kişi oyladı.

Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)
  1. 20.Nisan.2007, 10:57
    1
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,223
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)






    Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum) Mumsema Ebû Hüreyre ile İbni Ömer radıyallahu anhüm'den rivayet edildiğine göre bu iki sahâbî Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in minber üzerinde şöyle buyurduğunu duymuşlardır:

    "Bazı kimseler cuma namazlarını terketmekten ya vazgeçerler veya Allah Teâlâ onların kalplerini mühürler de gafillerden olurlar."
    Müslim, Cum`a 40. Ayrıca bk. Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, Mesâcid 17

    Açıklamalar
    Bu hadis cuma namazının önemini bir kere daha belirtmekte ve onun vazgeçilmezliğini âdeta perçinlemektedir. Bir önceki hadisin açıklamasında görüldüğü üzere en önemli namaz cuma namazıdır. Bu sebeple cuma günü her müslümanın diğer müslüman kardeşlerinin arasında bu namazı gönül uyanıklığı içinde kılması gerekir.

    Cuma namazının değerini anlamayan, bu namazın kendilerine verilmiş bir lütuf olduğunu kavramayan kimseler, Resûl-i Ekrem Efendimiz'in belirttiğine göre, kusurlarının farkına varıp cuma namazına başlama imkânına sahiptirler. Cuma namazını ihmal ederek kendilerine yazık eden bu kimseler şayet hatalarından geri dönmezlerse, onları feci bir âkıbet beklemektedir. O da kalplerini Allah Teâlâ'nın büsbütün mühürlemesi, yani lutfunu ve keremini onlardan büsbütün kesmesi, bunun sonucunda ilâhî hidâyeti bir daha kabul edemeyecek mânevî bir çöküntüye düşmeleridir. Bir hadîs-i şerîfte bu ihmal üç cuma ile sınırlandırılmıştır.
    Bu durumu Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle belirtmektedir: "Cuma namazlarını önemsemeyerek üç hafta cuma namazı kılmayan kimsenin kalbini Allah Teâlâ mühürler" (Ebû Dâvûd, Salât 204; Tirmizî, Cum`a 4; Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, İkâmet 93).

    Cuma namazını önemsememek, hiçbir özrü, mâzereti olmadan bu namazı kılmamak demektir. Cuma namazını küçümsediği veya inkâr ettiği için kılmayanlara gelince, onlar zaten dinden çıkmış olacakları için konumuzun dışında kalmaktadırlar.

    Görüldüğü üzere hiçbir mazereti bulunmadığı halde cuma namazına gitmeyen kimse, mânevî bakımdan kötü bir noktadadır. Böyle birinin cuma namazına gitmemek suretiyle işlediği günahı bağışlatmak için ancak tövbe etmesi gerekir. Bununla beraber kusurundan dolayı Cenâb-ı Hak'tan af dilediğini göstermek maksadıyla varsa bir dinar, yoksa yarım dinar tutarında sadaka vermesini Peygamber Efendimiz tavsiye etmektedir.

    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Cuma namazı müslüman erkeklerin mutlaka kılması gereken bir ibadettir.
    2. Hiçbir mâzereti olmadan cuma namazını kılmayan kimseler şayet bu tutumlarından vazgeçmezlerse, Allah Teâlâ onların kalplerini mühürler, yani onlardan lutfunu keser; böylece o kimseler artık Allah'ı düşünmezler.


  2. 20.Nisan.2007, 10:57
    1
    Administrator



    Ebû Hüreyre ile İbni Ömer radıyallahu anhüm'den rivayet edildiğine göre bu iki sahâbî Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in minber üzerinde şöyle buyurduğunu duymuşlardır:

    "Bazı kimseler cuma namazlarını terketmekten ya vazgeçerler veya Allah Teâlâ onların kalplerini mühürler de gafillerden olurlar."
    Müslim, Cum`a 40. Ayrıca bk. Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, Mesâcid 17

    Açıklamalar
    Bu hadis cuma namazının önemini bir kere daha belirtmekte ve onun vazgeçilmezliğini âdeta perçinlemektedir. Bir önceki hadisin açıklamasında görüldüğü üzere en önemli namaz cuma namazıdır. Bu sebeple cuma günü her müslümanın diğer müslüman kardeşlerinin arasında bu namazı gönül uyanıklığı içinde kılması gerekir.

    Cuma namazının değerini anlamayan, bu namazın kendilerine verilmiş bir lütuf olduğunu kavramayan kimseler, Resûl-i Ekrem Efendimiz'in belirttiğine göre, kusurlarının farkına varıp cuma namazına başlama imkânına sahiptirler. Cuma namazını ihmal ederek kendilerine yazık eden bu kimseler şayet hatalarından geri dönmezlerse, onları feci bir âkıbet beklemektedir. O da kalplerini Allah Teâlâ'nın büsbütün mühürlemesi, yani lutfunu ve keremini onlardan büsbütün kesmesi, bunun sonucunda ilâhî hidâyeti bir daha kabul edemeyecek mânevî bir çöküntüye düşmeleridir. Bir hadîs-i şerîfte bu ihmal üç cuma ile sınırlandırılmıştır.
    Bu durumu Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle belirtmektedir: "Cuma namazlarını önemsemeyerek üç hafta cuma namazı kılmayan kimsenin kalbini Allah Teâlâ mühürler" (Ebû Dâvûd, Salât 204; Tirmizî, Cum`a 4; Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, İkâmet 93).

    Cuma namazını önemsememek, hiçbir özrü, mâzereti olmadan bu namazı kılmamak demektir. Cuma namazını küçümsediği veya inkâr ettiği için kılmayanlara gelince, onlar zaten dinden çıkmış olacakları için konumuzun dışında kalmaktadırlar.

    Görüldüğü üzere hiçbir mazereti bulunmadığı halde cuma namazına gitmeyen kimse, mânevî bakımdan kötü bir noktadadır. Böyle birinin cuma namazına gitmemek suretiyle işlediği günahı bağışlatmak için ancak tövbe etmesi gerekir. Bununla beraber kusurundan dolayı Cenâb-ı Hak'tan af dilediğini göstermek maksadıyla varsa bir dinar, yoksa yarım dinar tutarında sadaka vermesini Peygamber Efendimiz tavsiye etmektedir.

    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Cuma namazı müslüman erkeklerin mutlaka kılması gereken bir ibadettir.
    2. Hiçbir mâzereti olmadan cuma namazını kılmayan kimseler şayet bu tutumlarından vazgeçmezlerse, Allah Teâlâ onların kalplerini mühürler, yani onlardan lutfunu keser; böylece o kimseler artık Allah'ı düşünmezler.


    Benzer Konular

    - Cuma namazına gitmemek günah mıdır?

    - 3 kez Cuma namazına gitmemek

    - Cuma namazına gitmemek nikahı bozar mı

    - Cuma namazına tembellik ederek gitmemek çok mu günah?

    - Cuma namazına gitmemek. Cumaya gitmeyenin nikahı düşer mi

  3. 02.Mayıs.2008, 11:33
    2
    nur_huzmesi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Aralık.2007
    Üye No: 5109
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)




    üç cuma namazını kılmamak


    Cuma namazını kılmak farzdır. Bunu kılmayanlar günahkar olur. Ancak günah işleyenler kafir olmazlar. Bu nedenle Cuma Namazını kılmayanlara kafir diyemeyiz.

    Hadislerde Cuma Namazının önemi anlatılmış, bilerek ve hiç bir mazereti olmadan Cumaya gitmeyenlerin münafık özelliği taşıyacağı ifade edilmiştir. Bunlar Cumanın önemini anlatmak içindir.

    Her sıfat ve özellik insanı münafık yapmaz. Örneğin yalan söylemek müslümanın özelliği olmamalıdır. Bir münafığın vaya kafirin özelliğidir. Ancak bir mümin de yalan söylemekle münafık özelliği taşısa bile münafık olmaz ve münafık diyemeyiz. Bunun gibi cuma namazını hiç bir mazereti yokken kılmamak münafıkların özelliğidir. Bir Müslüman camiye gelmemekle münafık olmaz. Ancak mescide gelmeyen münafığın özelliğini taşımış olacağından Peygamberimiz bu konuyu hatırlatmak istemiştir.

    Daire amiri, memurların cuma namazına git-melerine izin vermezse ne yapmaları gerekir?

    Cuma namazı akıl baliğ olan sağlıklı erkeklere farzdır. Bu nedenle Cuma namazını bilerek kılmayanlar haram işlemiş olurlar.

    Daire amiri, memurların cuma namazına gitmelerine izin vermezse, önce amiri, makbul bir yolla takındığı menfi tavırdan vazgeçirmeye çalışırlar. İmkân olmadığı takdirde memur ya kendi naklini başka yere yaptıracak, yahut da maddi durumu müsait olduğu takdirde istifa edecektir. Durumu müsait olmazsa görevine devam edip cuma namazına gitmeden öğle namazını kılar, vebal de amire ait olur, işçinin de durumu böyledir.

    İbn Kasım ve Şebramilisi şöyle diyorlar: Cuma namazına izin vermeyen bir işverenin yanında bir işçinin çalışabilmesi için, muhtaç olması gerekir. Muhtaç olmadığı takdirde cuma namazını kılmayarak yanında çalışması haramdır(1).

    Hanefî ulemâsından el-İmam Abu Hafs gibi zevat; işverenin izni olmadan işçinin cuma namazına gitmesi caiz değildir, demişler ise de işçi ve memurun cuma namazına gitmelerine mani olmak büyük bir vebaldir(2.)

    Büyük günahları işleyen kafir olur mu?

    Bu soruyu cevaplarken, işlediği günahlarla övünen ve bunlardan pişmanlık duymayanların konumuz dışında olduğunu hemen belirtelim. Asıl mevzumuz, inandığı halde bu tür günahlara düşen ve onlardan pişmanlık duyanlardır.

    Ehl-i sünnetin dışında kalan mutezile mezhebi ve haricilerin bir kısmı, “büyük günah işleyenlerin kafir olacağını veya imanla küfür ortasında kalacağını” söyler ve bunu şöyle izah etmeye çalışırlar: “büyük günahlardan birini işleyen bir mü'minin imanı gider. Çünkü Cenab-ı Hakk'a inanan ve cehennemi tasdik eden birinin büyük günah işlemesi mümkün değildir. Dünyada hapse düşme korkusuyla kendini kanun dışı yollardan koruyan birinin, ebedi bir cehennem azabını ve Cenab-ı Hakk'ın gadabını düşünmeyerek büyük günahları işlemesi, elbette onun imansızlığına delalet eder.”

    İlk bakışta doğru gibi görünen bu hüküm, insanın yaradılışını bilmeyen sakat bir düşüncenin mahsulüdür. Bediüzzaman Said Nursi hazretleri, bu sorunun cevabını Lem'alar adlı eserinde şu şekilde vermektedir: “... İnsanda hissiyat galip olsa, aklın muhakemesini dinlemez. Heves ve vehmi hükmedip, en az ve ehemmiyetsiz bir lezzet-i hazırayı (el altında bulunan hazır bir lezzeti), ileride gayet büyük bir mükafata tercih eder. Ve az bir hazır sıkıntıdan, ileride büyük bir azab-ı müecceleden (sonradan gelecek, tehir edilmiş bir azaptan) ziyade çekinir. Çünkü tevehhüm ve heves ve his, ileriyi görmüyor. Belki, inkar ediyorlar. Nefs dahi yardım etse, mahall-i iman olan kalb ve akıl susarlar, mağlup oluyorlar.

    Şu halde; kebairi (büyük günahları) işlemek, imansızlıktan gelmiyor, belki his ve hevesin ve vehmin galebesiyle, akıl ve kalbin mağlubiyetinden ileri gelir.”

    Evet, bediüzzaman hazretleri'nin ifade ettiği gibi, insanın yaradılışında cennetin akıl almaz lezzetlerini çok ötelerde görmesi ve bu yüzden onları ikinci plana atıp, hemen eli altındaki günah lezzetlerine meyletmesi gibi bir özellik vardır. Çok acıktığı için kendisini en yakın lokantaya atan bir adamın, ısmarladığı iki porsiyonluk döner 10-15 dakika gecikeceği için hemen eli altında bulunan kuru ekmeği kemirmeye başlaması ve midesinin yarısını onunla doldurması, bu sırdandır.

    Yine bediüzzaman'ın dediği gibi, insan bir ay sonra gireceği bir hücre hapsinden çok, hemen yemek üzere olduğu bir tokattan korkar. Yani bu hissiyata göre cehennem azabı, onun için çok uzaktır ve Allah da zaten affedicidir.

    İşte insan, bu mülahazalarla 'imanlı olmasına rağmen, günahlara meyleder ve nefsinin de desteklemesiyle içine düşebilir. Evet büyük günahları işlemek, imansızlıktan gelmez. Fakat o günahlar, tövbe ile hemen imha edilmezse, insanı imansızlığa götürebilir. Bu konuda yine bediüzzaman'ı dinleyelim:

    “günah kalbe işleyip siyahlandıra siyahlandıra, ta nur-u imanı (iman nurunu) çıkarıncaya kadar katılaştırıyor. Her bir günah içinde küfre (Allah'ı inkara) gidecek bir yol var. O günah, istiğfar ile çabuk imha edilmezse, kurt değil belki küçük bir manevi yılan olarak kalbi ısırıyor...”

    1- Şebramilisi: c. 2, s. 134
    2- " el-Fetava'l Hindiye: c. l, s. 144


  4. 02.Mayıs.2008, 11:33
    2



    üç cuma namazını kılmamak


    Cuma namazını kılmak farzdır. Bunu kılmayanlar günahkar olur. Ancak günah işleyenler kafir olmazlar. Bu nedenle Cuma Namazını kılmayanlara kafir diyemeyiz.

    Hadislerde Cuma Namazının önemi anlatılmış, bilerek ve hiç bir mazereti olmadan Cumaya gitmeyenlerin münafık özelliği taşıyacağı ifade edilmiştir. Bunlar Cumanın önemini anlatmak içindir.

    Her sıfat ve özellik insanı münafık yapmaz. Örneğin yalan söylemek müslümanın özelliği olmamalıdır. Bir münafığın vaya kafirin özelliğidir. Ancak bir mümin de yalan söylemekle münafık özelliği taşısa bile münafık olmaz ve münafık diyemeyiz. Bunun gibi cuma namazını hiç bir mazereti yokken kılmamak münafıkların özelliğidir. Bir Müslüman camiye gelmemekle münafık olmaz. Ancak mescide gelmeyen münafığın özelliğini taşımış olacağından Peygamberimiz bu konuyu hatırlatmak istemiştir.

    Daire amiri, memurların cuma namazına git-melerine izin vermezse ne yapmaları gerekir?

    Cuma namazı akıl baliğ olan sağlıklı erkeklere farzdır. Bu nedenle Cuma namazını bilerek kılmayanlar haram işlemiş olurlar.

    Daire amiri, memurların cuma namazına gitmelerine izin vermezse, önce amiri, makbul bir yolla takındığı menfi tavırdan vazgeçirmeye çalışırlar. İmkân olmadığı takdirde memur ya kendi naklini başka yere yaptıracak, yahut da maddi durumu müsait olduğu takdirde istifa edecektir. Durumu müsait olmazsa görevine devam edip cuma namazına gitmeden öğle namazını kılar, vebal de amire ait olur, işçinin de durumu böyledir.

    İbn Kasım ve Şebramilisi şöyle diyorlar: Cuma namazına izin vermeyen bir işverenin yanında bir işçinin çalışabilmesi için, muhtaç olması gerekir. Muhtaç olmadığı takdirde cuma namazını kılmayarak yanında çalışması haramdır(1).

    Hanefî ulemâsından el-İmam Abu Hafs gibi zevat; işverenin izni olmadan işçinin cuma namazına gitmesi caiz değildir, demişler ise de işçi ve memurun cuma namazına gitmelerine mani olmak büyük bir vebaldir(2.)

    Büyük günahları işleyen kafir olur mu?

    Bu soruyu cevaplarken, işlediği günahlarla övünen ve bunlardan pişmanlık duymayanların konumuz dışında olduğunu hemen belirtelim. Asıl mevzumuz, inandığı halde bu tür günahlara düşen ve onlardan pişmanlık duyanlardır.

    Ehl-i sünnetin dışında kalan mutezile mezhebi ve haricilerin bir kısmı, “büyük günah işleyenlerin kafir olacağını veya imanla küfür ortasında kalacağını” söyler ve bunu şöyle izah etmeye çalışırlar: “büyük günahlardan birini işleyen bir mü'minin imanı gider. Çünkü Cenab-ı Hakk'a inanan ve cehennemi tasdik eden birinin büyük günah işlemesi mümkün değildir. Dünyada hapse düşme korkusuyla kendini kanun dışı yollardan koruyan birinin, ebedi bir cehennem azabını ve Cenab-ı Hakk'ın gadabını düşünmeyerek büyük günahları işlemesi, elbette onun imansızlığına delalet eder.”

    İlk bakışta doğru gibi görünen bu hüküm, insanın yaradılışını bilmeyen sakat bir düşüncenin mahsulüdür. Bediüzzaman Said Nursi hazretleri, bu sorunun cevabını Lem'alar adlı eserinde şu şekilde vermektedir: “... İnsanda hissiyat galip olsa, aklın muhakemesini dinlemez. Heves ve vehmi hükmedip, en az ve ehemmiyetsiz bir lezzet-i hazırayı (el altında bulunan hazır bir lezzeti), ileride gayet büyük bir mükafata tercih eder. Ve az bir hazır sıkıntıdan, ileride büyük bir azab-ı müecceleden (sonradan gelecek, tehir edilmiş bir azaptan) ziyade çekinir. Çünkü tevehhüm ve heves ve his, ileriyi görmüyor. Belki, inkar ediyorlar. Nefs dahi yardım etse, mahall-i iman olan kalb ve akıl susarlar, mağlup oluyorlar.

    Şu halde; kebairi (büyük günahları) işlemek, imansızlıktan gelmiyor, belki his ve hevesin ve vehmin galebesiyle, akıl ve kalbin mağlubiyetinden ileri gelir.”

    Evet, bediüzzaman hazretleri'nin ifade ettiği gibi, insanın yaradılışında cennetin akıl almaz lezzetlerini çok ötelerde görmesi ve bu yüzden onları ikinci plana atıp, hemen eli altındaki günah lezzetlerine meyletmesi gibi bir özellik vardır. Çok acıktığı için kendisini en yakın lokantaya atan bir adamın, ısmarladığı iki porsiyonluk döner 10-15 dakika gecikeceği için hemen eli altında bulunan kuru ekmeği kemirmeye başlaması ve midesinin yarısını onunla doldurması, bu sırdandır.

    Yine bediüzzaman'ın dediği gibi, insan bir ay sonra gireceği bir hücre hapsinden çok, hemen yemek üzere olduğu bir tokattan korkar. Yani bu hissiyata göre cehennem azabı, onun için çok uzaktır ve Allah da zaten affedicidir.

    İşte insan, bu mülahazalarla 'imanlı olmasına rağmen, günahlara meyleder ve nefsinin de desteklemesiyle içine düşebilir. Evet büyük günahları işlemek, imansızlıktan gelmez. Fakat o günahlar, tövbe ile hemen imha edilmezse, insanı imansızlığa götürebilir. Bu konuda yine bediüzzaman'ı dinleyelim:

    “günah kalbe işleyip siyahlandıra siyahlandıra, ta nur-u imanı (iman nurunu) çıkarıncaya kadar katılaştırıyor. Her bir günah içinde küfre (Allah'ı inkara) gidecek bir yol var. O günah, istiğfar ile çabuk imha edilmezse, kurt değil belki küçük bir manevi yılan olarak kalbi ısırıyor...”

    1- Şebramilisi: c. 2, s. 134
    2- " el-Fetava'l Hindiye: c. l, s. 144


  5. 08.Mayıs.2009, 17:15
    3
    sonsuz__nur
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Nisan.2009
    Üye No: 47652
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    Alıntı
    Bu durumu Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle belirtmektedir: "Cuma namazlarını önemsemeyerek üç hafta cuma namazı kılmayan kimsenin kalbini Allah Teâlâ mühürler" (Ebû Dâvûd, Salât 204; Tirmizî, Cum`a 4; Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, İkâmet 93).


    bu kaç yaşından sonra geçerlidir?


  6. 08.Mayıs.2009, 17:15
    3
    Alıntı
    Bu durumu Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle belirtmektedir: "Cuma namazlarını önemsemeyerek üç hafta cuma namazı kılmayan kimsenin kalbini Allah Teâlâ mühürler" (Ebû Dâvûd, Salât 204; Tirmizî, Cum`a 4; Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, İkâmet 93).


    bu kaç yaşından sonra geçerlidir?


  7. 03.Temmuz.2009, 23:52
    4
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,223
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    Alıntı
    bu kaç yaşından sonra geçerlidir?
    ergenlik çağına gelen herkes buna muhataptır. yani cuma kime farz ise bu kapsama girer.


  8. 03.Temmuz.2009, 23:52
    4
    Administrator
    Alıntı
    bu kaç yaşından sonra geçerlidir?
    ergenlik çağına gelen herkes buna muhataptır. yani cuma kime farz ise bu kapsama girer.


  9. 05.Mayıs.2011, 15:34
    5
    harunbaba06
    ALLAH YOLUNDA

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Nisan.2009
    Üye No: 48016
    Mesaj Sayısı: 160
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 51
    Bulunduğu yer: TÜRKİYE

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    selamün aleyküm aylardır işsizolan biri iş bulsa orada da cumaya gönderilmedigini bilse ne yapması gerekir?


  10. 05.Mayıs.2011, 15:34
    5
    ALLAH YOLUNDA
    selamün aleyküm aylardır işsizolan biri iş bulsa orada da cumaya gönderilmedigini bilse ne yapması gerekir?


  11. 05.Mayıs.2011, 15:47
    6
    ravza 2
    ALLAH C.C garip bir kulu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2010
    Üye No: 72957
    Mesaj Sayısı: 2,220
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 32

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    Ve aleykumusselam ve rahmetullah işçinin cumasına gitmesi gerekir buna izin vermiyen işveren büyük bir vebale girer bunu yapan olmaz herhalde cuma günü yemek saatini cuma saatine göre düzenleyiniz bizim işyerinde böyle yapılıyor duayla


  12. 05.Mayıs.2011, 15:47
    6
    ravza 2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ALLAH C.C garip bir kulu
    Ve aleykumusselam ve rahmetullah işçinin cumasına gitmesi gerekir buna izin vermiyen işveren büyük bir vebale girer bunu yapan olmaz herhalde cuma günü yemek saatini cuma saatine göre düzenleyiniz bizim işyerinde böyle yapılıyor duayla


  13. 16.Eylül.2011, 11:36
    7
    Üstad
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Eylül.2007
    Üye No: 2553
    Mesaj Sayısı: 955
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    mazaretsiz cumaya gitmeyene yazıklar olsun


  14. 16.Eylül.2011, 11:36
    7
    Üstad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    mazaretsiz cumaya gitmeyene yazıklar olsun


  15. 28.Mayıs.2012, 21:32
    8
    batuhan00
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Mayıs.2012
    Üye No: 96308
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    bir şey soracağım benim okulum var cuma namazını kılamıyorum birşey olurmu ?? Lütfen bir şey söyleyin


  16. 28.Mayıs.2012, 21:32
    8
    bir şey soracağım benim okulum var cuma namazını kılamıyorum birşey olurmu ?? Lütfen bir şey söyleyin


  17. 05.Temmuz.2013, 15:46
    9
    Misafir

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    Milletin cumaya gitmemesine niye yazıklar olsun diyosunuz herkes kendinden sorumlu inancı da kendine Cuma namazı iman eden herkese farzdır "cuma suresi", mülsüman erkeklere değil sadece bir de din hakkında bilgi verecekseniz doğruluğu kesin olmayan rivayet hadislerden değil İslamın tek kaynağı Kuran-ı Kerimden bilgi verin Cuma namazı diğer farz olan namazlar gibi Müslümanlıkta kılınması gerek 3-5 kere gitmeyince münafık, kafir mühürlü oluyon diye bişey yok herkes Allah'In varlığına birliğine inandığı sürece orası Allah'ın bileceği iştir.


  18. 05.Temmuz.2013, 15:46
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Milletin cumaya gitmemesine niye yazıklar olsun diyosunuz herkes kendinden sorumlu inancı da kendine Cuma namazı iman eden herkese farzdır "cuma suresi", mülsüman erkeklere değil sadece bir de din hakkında bilgi verecekseniz doğruluğu kesin olmayan rivayet hadislerden değil İslamın tek kaynağı Kuran-ı Kerimden bilgi verin Cuma namazı diğer farz olan namazlar gibi Müslümanlıkta kılınması gerek 3-5 kere gitmeyince münafık, kafir mühürlü oluyon diye bişey yok herkes Allah'In varlığına birliğine inandığı sürece orası Allah'ın bileceği iştir.


  19. 18.Ekim.2013, 16:38
    10
    Misafir

    Cevap: Cuma namazına gitmemek?

    selamın aleykum,ben yüzümdeki rahatsızlıktan dolayı cumaya gidemiyorum ,insanların kimisi korkuyor kimisi bakınca gülüyor,cemaatle namaz kılamıyorum,bazı cumalar gitmediğim için ağlıyorum,ama kalabalıa çikmaya korkuyorum


  20. 18.Ekim.2013, 16:38
    10
    cuma hasreti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    cuma hasreti
    Misafir
    selamın aleykum,ben yüzümdeki rahatsızlıktan dolayı cumaya gidemiyorum ,insanların kimisi korkuyor kimisi bakınca gülüyor,cemaatle namaz kılamıyorum,bazı cumalar gitmediğim için ağlıyorum,ama kalabalıa çikmaya korkuyorum


  21. 12.Haziran.2014, 16:00
    11
    Misafir

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    merhaba arkadaşlar, siz yorum yapıyorsunuz ama kulaktan dolma bilgiler ile önce açın kitabımız kuran-ı kerim i bir okuyun ayetlere bir bakın islam dini bağışlayıcı ve affedicidir.

    Cuma namazına gitmek farz, terketmek büyük günahlardandır.
    üç cumaya gitmeyen silinmeyen deftere kötü yazılır
    Dinden çıkmak gibi bir şey söz konusu değildir.
    aklınıza takılan soruların hepsinin kitabımızda cevabı var. dini çarpıtmayın. hayırlı günler.


  22. 12.Haziran.2014, 16:00
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    merhaba arkadaşlar, siz yorum yapıyorsunuz ama kulaktan dolma bilgiler ile önce açın kitabımız kuran-ı kerim i bir okuyun ayetlere bir bakın islam dini bağışlayıcı ve affedicidir.

    Cuma namazına gitmek farz, terketmek büyük günahlardandır.
    üç cumaya gitmeyen silinmeyen deftere kötü yazılır
    Dinden çıkmak gibi bir şey söz konusu değildir.
    aklınıza takılan soruların hepsinin kitabımızda cevabı var. dini çarpıtmayın. hayırlı günler.


  23. 27.Şubat.2015, 00:13
    12
    Misafir

    Cevap: Cuma namazına gitmemek (bir hadis bir yorum)

    Sadece Cuma namazı değil tüm namazlara riayet edelim.


  24. 27.Şubat.2015, 00:13
    12
    Yasin alperen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yasin alperen
    Misafir
    Sadece Cuma namazı değil tüm namazlara riayet edelim.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son