Konusunu Oylayın.: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama
  1. 07.Temmuz.2011, 05:49
    25
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,544
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 325
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    reklam


    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama isimli konu Mumsema.com Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama
    Alıntı
    selamun aleykum ben 30 yaşındayım ve yaklasık 3 senedırr namazlarımı kılıyorum....son 15 aydırda her vaktın sonunda gecmıs aynı vaktın kazasını kılıyodum.....
    lakın nette kaza namazı ıle bır kac yazı okumama kadar kazalarımı kıldım....

    belkı bırcok arkadas arkadas bana sımdı kızacak ama okudugum yazılar namazın kazasının olmayacagı ızlenımını verdı...sonucda ben 15 aydır vaktını bırakmadıgım gecmıs namazım yoktu....
    4 meshep imamlarımız gecmısde namazın kazasının olmasını namazlarını kılamayanlarının islamıyetten uzaklasmaması yonunde yorum yapmıs dıye dusunuyorum ...Suan gunumuzde ise kaza namazı insanları cok daa kolay bır sonrakı namaz vaktıne bıraktırabılıyor ve nasılsa kaza var dıyebılıyor....
    iyi niyetle soylenmıs olan gecmıs imamlarımız gunumuzde bu durumun bole olmadıgının acıkca kanıtıdır....namaz elbette Allah c.c lune borcumuz dıyebılırız ama bunun yanında da kulluk gorevımız degılmıdır....Kullugumuzu guzel bı sekılde yapmak elbette Allah c.c katında kabul gorecektır...
    o kadar arastırmama ragmen yuce kıtabımızda namazın tarıfı yok sadece bıze emır edılıyor vaktınde namaz kılmamızı....
    hadısler de de peygamberımızın savas ve uyku anında namazını kazaya bıraktıgını cok rahat gorebılıyoruz....gecmıs meshep imamlarımızın elbette bızler tırnagı kadar olamayız fakat ayet ve hadıs de tam acık olmayan bılgı hakkında gecmıs alımlerımızde nasıl abdestın bozulmasında kı gıbı cesıtlı farklılıklar gostermıslerse kaza namazında da gunumuzde cesıtlı dusunceler belırıyor....
    ben suan kaza namazlarımı bıraktım ve bıraz daha arastırmamla peygamberımızın yapmıs oldugu nafıle namazlarını elımden geldıgınce kılmaya calısıcam...

    benım fıkrım ve aklım bunu kabul edıyor cunku kaza namazı bıraz da bıd ata gırmıs dıye dusunuyorum....
    benım fıkrım ınsan namazlarına edebce bıan once baslamalı ve tövbesını etmelı ve bundan sonra kı namazlarına asırı ehemnıyet vermelıdır ....sonucda 45 yasında baslayan bır ınsan 30 35 senelık bır kaza namaz kılmak nefıs olarak da oınsana agır gelecektır....ama tovbe edıp bundan sonrakı namazlarını kılmak onu namaza daha da baglayacagını dusunuyorum....
    hatta yuce kıtabımızda edındıgım bılgılerce kadınların hayız halınde oruclarının kazası kuranımızda emredıldıgı uzre namazları ıcın bole bır emır gosterılmemıstır....

    bızım yapmamıs namazlarımıza bıan once baslamak ve aksatmamak ve elımızden geldıgınce peygamberımızın kıldıgı nafıle namazlarını kılmaktır


    selametle....
    Alıntı
    ARKADASLAR BIR TARAFDAN KAZA VARDIR DIYRN BIR TARAF VAR BIR TARAF DAN KAZA YOKTUR DIYEN TARAF BIZ SIMDI HANGISINI UYGULAYACAGIZ....
    ve aleykumusselam kardeş.
    Cevap yazdığın bu konuyu okumuş olsaydın asla bir tereddüdün kalmazdı.
    Zahmet edip konuyu okuduktan sonra mutmain olmadığın konuyu yaz ona göre cevap yazalım.


  2. 07.Temmuz.2011, 05:49
    25
    erimeye devam...
    reklam


    Alıntı
    selamun aleykum ben 30 yaşındayım ve yaklasık 3 senedırr namazlarımı kılıyorum....son 15 aydırda her vaktın sonunda gecmıs aynı vaktın kazasını kılıyodum.....
    lakın nette kaza namazı ıle bır kac yazı okumama kadar kazalarımı kıldım....

    belkı bırcok arkadas arkadas bana sımdı kızacak ama okudugum yazılar namazın kazasının olmayacagı ızlenımını verdı...sonucda ben 15 aydır vaktını bırakmadıgım gecmıs namazım yoktu....
    4 meshep imamlarımız gecmısde namazın kazasının olmasını namazlarını kılamayanlarının islamıyetten uzaklasmaması yonunde yorum yapmıs dıye dusunuyorum ...Suan gunumuzde ise kaza namazı insanları cok daa kolay bır sonrakı namaz vaktıne bıraktırabılıyor ve nasılsa kaza var dıyebılıyor....
    iyi niyetle soylenmıs olan gecmıs imamlarımız gunumuzde bu durumun bole olmadıgının acıkca kanıtıdır....namaz elbette Allah c.c lune borcumuz dıyebılırız ama bunun yanında da kulluk gorevımız degılmıdır....Kullugumuzu guzel bı sekılde yapmak elbette Allah c.c katında kabul gorecektır...
    o kadar arastırmama ragmen yuce kıtabımızda namazın tarıfı yok sadece bıze emır edılıyor vaktınde namaz kılmamızı....
    hadısler de de peygamberımızın savas ve uyku anında namazını kazaya bıraktıgını cok rahat gorebılıyoruz....gecmıs meshep imamlarımızın elbette bızler tırnagı kadar olamayız fakat ayet ve hadıs de tam acık olmayan bılgı hakkında gecmıs alımlerımızde nasıl abdestın bozulmasında kı gıbı cesıtlı farklılıklar gostermıslerse kaza namazında da gunumuzde cesıtlı dusunceler belırıyor....
    ben suan kaza namazlarımı bıraktım ve bıraz daha arastırmamla peygamberımızın yapmıs oldugu nafıle namazlarını elımden geldıgınce kılmaya calısıcam...

    benım fıkrım ve aklım bunu kabul edıyor cunku kaza namazı bıraz da bıd ata gırmıs dıye dusunuyorum....
    benım fıkrım ınsan namazlarına edebce bıan once baslamalı ve tövbesını etmelı ve bundan sonra kı namazlarına asırı ehemnıyet vermelıdır ....sonucda 45 yasında baslayan bır ınsan 30 35 senelık bır kaza namaz kılmak nefıs olarak da oınsana agır gelecektır....ama tovbe edıp bundan sonrakı namazlarını kılmak onu namaza daha da baglayacagını dusunuyorum....
    hatta yuce kıtabımızda edındıgım bılgılerce kadınların hayız halınde oruclarının kazası kuranımızda emredıldıgı uzre namazları ıcın bole bır emır gosterılmemıstır....

    bızım yapmamıs namazlarımıza bıan once baslamak ve aksatmamak ve elımızden geldıgınce peygamberımızın kıldıgı nafıle namazlarını kılmaktır


    selametle....
    Alıntı
    ARKADASLAR BIR TARAFDAN KAZA VARDIR DIYRN BIR TARAF VAR BIR TARAF DAN KAZA YOKTUR DIYEN TARAF BIZ SIMDI HANGISINI UYGULAYACAGIZ....
    ve aleykumusselam kardeş.
    Cevap yazdığın bu konuyu okumuş olsaydın asla bir tereddüdün kalmazdı.
    Zahmet edip konuyu okuduktan sonra mutmain olmadığın konuyu yaz ona göre cevap yazalım.


  3. 07.Temmuz.2011, 13:20
    26
    Nazmi28
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2009
    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 36

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    reklam


    şımdı sengılı kardesım ben daha once 15 aydır kılıyodum kazalarımı zaten aklımda bırakırım dıye bır nıyetımde yoktu ama bı kac yazı okuyana kadar kafam karıstı ve peygamberımızın sunnetınde ve yuce kıtabımızda kaza belırlı hallerde olmustur uyuma ve savas hatta mevlamız hendek savasından sonra da ayet ındırerek savas esnasında bıle namazı nasıl kılacagımızı bırakmıcamızı bıze bıldırmıstır.....
    sıtelerde yazan meshepsızlıkle bır tutulan bu gorusun ıbn hazm gorusu oldugu hatta ıbn hazm ıle nette arastırdıgımızda onunla ılgılı bıle bırcok farklı gorus oldugu gorulmektedır

    http://islamilmihali.net/dini/dini-y...zm-kimdir.html
    bu farklı bı gorus yazısı

    https://www.mumsema.org/arap-islam-a...zm-kimdir.html
    bu sızın sıtenın yazısı

    hal bole olunca goruyoruz kı farklı dusunceler cıkabılıyor....

    sımdı buyuk mesheep ımamlarımız bu husuda hem fıkır olup kaza namazı vardır demıslerdır yalnız bunlar yorum konusunda kaza namazı vardır demıslerdır....alanen kaza namazı nın olduguna karsı delıl gorulmemektedır....
    ben ınanıyorum kı yukarda kı yazıda abdülazız ve bayındır haoca dıne nıfak sokma nıyetınde degıldır onlar da kendı yorumlerını dıle getırmıslerdır....

    zaten namazın bıze emır olundugu zamandan ıtıbaren kılmamız bunun baska yolunun olmadıgını bılıyoruz lakın gevseklık ve pek umursamama yuzunden bazı kısıler ben dahıl belırlı bı yasa gelene kadar namazlarımızı kılmıyoruz oysakı namazlarımızı zamanında kılsak bole bı sorun olmuycaktır....eger kı bız bunları zamanında kıılamadıysak zaten dusundugunde de kaza yarıne her vakıtte kılınan sunnet ve nafıle namazlarda gecmısı tamamlayıcı nıtelıkte degılmıdır kaza ıle sunnet farkkı kamet ve ezan okumak degılmı bırde nıyet amac ama namaz kılmak sonucda ve kullugumuzu yerıne getırmıs olmuyor muyuz....


    burda onemlı olan ınsanın durust bı swkılde ıbadetlerını yerıne getırmesı cevremde bazı arkadaslarım bıle o kadar muhım bı neden olmamasına ragmen cok rahat kaza sını yaparım dıye bılıyor.....
    pekı bu gorus olmasa ıdı daha ıyı olmazmıydı ınsanlar ıslerını namazdan once degılde namazı ıslerınden once tutmazmıydı.....

    işde bu nedenlerdendır kı ben de kaza namazı olduguna sadece uyku ve baygınlık harıcı durumlarda kaza olacagını dusunuyorum cunku namaz vakıtlerıyle bıze emır edılen bır ıbaadettır.....
    Allah c.c bızlerı af etsın yanlıslarımız varsa bızlerı affetsın ....
    bu kadar kafadan bu kadar farklı sonuc cıkıp bırılerı rant saglıyosada Allahım onları afetsın ınsallah....


  4. 07.Temmuz.2011, 13:20
    26
    Nazmi28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    şımdı sengılı kardesım ben daha once 15 aydır kılıyodum kazalarımı zaten aklımda bırakırım dıye bır nıyetımde yoktu ama bı kac yazı okuyana kadar kafam karıstı ve peygamberımızın sunnetınde ve yuce kıtabımızda kaza belırlı hallerde olmustur uyuma ve savas hatta mevlamız hendek savasından sonra da ayet ındırerek savas esnasında bıle namazı nasıl kılacagımızı bırakmıcamızı bıze bıldırmıstır.....
    sıtelerde yazan meshepsızlıkle bır tutulan bu gorusun ıbn hazm gorusu oldugu hatta ıbn hazm ıle nette arastırdıgımızda onunla ılgılı bıle bırcok farklı gorus oldugu gorulmektedır

    http://islamilmihali.net/dini/dini-y...zm-kimdir.html
    bu farklı bı gorus yazısı

    https://www.mumsema.org/arap-islam-a...zm-kimdir.html
    bu sızın sıtenın yazısı

    hal bole olunca goruyoruz kı farklı dusunceler cıkabılıyor....

    sımdı buyuk mesheep ımamlarımız bu husuda hem fıkır olup kaza namazı vardır demıslerdır yalnız bunlar yorum konusunda kaza namazı vardır demıslerdır....alanen kaza namazı nın olduguna karsı delıl gorulmemektedır....
    ben ınanıyorum kı yukarda kı yazıda abdülazız ve bayındır haoca dıne nıfak sokma nıyetınde degıldır onlar da kendı yorumlerını dıle getırmıslerdır....

    zaten namazın bıze emır olundugu zamandan ıtıbaren kılmamız bunun baska yolunun olmadıgını bılıyoruz lakın gevseklık ve pek umursamama yuzunden bazı kısıler ben dahıl belırlı bı yasa gelene kadar namazlarımızı kılmıyoruz oysakı namazlarımızı zamanında kılsak bole bı sorun olmuycaktır....eger kı bız bunları zamanında kıılamadıysak zaten dusundugunde de kaza yarıne her vakıtte kılınan sunnet ve nafıle namazlarda gecmısı tamamlayıcı nıtelıkte degılmıdır kaza ıle sunnet farkkı kamet ve ezan okumak degılmı bırde nıyet amac ama namaz kılmak sonucda ve kullugumuzu yerıne getırmıs olmuyor muyuz....


    burda onemlı olan ınsanın durust bı swkılde ıbadetlerını yerıne getırmesı cevremde bazı arkadaslarım bıle o kadar muhım bı neden olmamasına ragmen cok rahat kaza sını yaparım dıye bılıyor.....
    pekı bu gorus olmasa ıdı daha ıyı olmazmıydı ınsanlar ıslerını namazdan once degılde namazı ıslerınden once tutmazmıydı.....

    işde bu nedenlerdendır kı ben de kaza namazı olduguna sadece uyku ve baygınlık harıcı durumlarda kaza olacagını dusunuyorum cunku namaz vakıtlerıyle bıze emır edılen bır ıbaadettır.....
    Allah c.c bızlerı af etsın yanlıslarımız varsa bızlerı affetsın ....
    bu kadar kafadan bu kadar farklı sonuc cıkıp bırılerı rant saglıyosada Allahım onları afetsın ınsallah....


  5. 07.Temmuz.2011, 13:43
    27
    mperk
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ocak.2011
    Üye No: 83270
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    @Nazmi28

    Nazmi hocam,

    Bu dinin bencesi sencesi olmaz. Şu ahir zamanda bizlerin aklı kıttır. Geçmişteki alimlerin görüşleri var iken bence böyle olmalı demek olmaz.
    Alimlerimiz kaza namazı vardır demişlerse bizim bunu sorgulamamız bile yanlıştır. Mantıkla yaklaşılmaz İslamiyet mantık dini değildir. Mantıkla fetva vermiyelim lütfen ahirette hesabı zor olur. Kendi yorumu diye birşey olur mu ya. Nakil yapmak zorundadır. Kafadan yorum mu olur.
    Allah'ım c.c cümlemizi muhafaza eylesin. cümlemizi affetsin
    Yarabbi tüm ehli sünneti sen Kur'an da cem eyle yarabbi .Amin


  6. 07.Temmuz.2011, 13:43
    27
    mperk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    @Nazmi28

    Nazmi hocam,

    Bu dinin bencesi sencesi olmaz. Şu ahir zamanda bizlerin aklı kıttır. Geçmişteki alimlerin görüşleri var iken bence böyle olmalı demek olmaz.
    Alimlerimiz kaza namazı vardır demişlerse bizim bunu sorgulamamız bile yanlıştır. Mantıkla yaklaşılmaz İslamiyet mantık dini değildir. Mantıkla fetva vermiyelim lütfen ahirette hesabı zor olur. Kendi yorumu diye birşey olur mu ya. Nakil yapmak zorundadır. Kafadan yorum mu olur.
    Allah'ım c.c cümlemizi muhafaza eylesin. cümlemizi affetsin
    Yarabbi tüm ehli sünneti sen Kur'an da cem eyle yarabbi .Amin


  7. 07.Temmuz.2011, 13:48
    28
    Nazmi28
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2009
    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 36

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    2 Kasten namazı terk etme günahının, kaza ile telâfisinin mümkün olmayacağı, esasen Rasûlüllah (sas) in bu konudaki söz ve uygulamalarının hep mazeret sebebiyle vakti geçirilmiş namazlarla ilgili olduğu düşüncesinden hareketle, sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî ve tâbiundan el-Kasım bMuhammed, Muhammed b Sîrin, Mütarraf b Abdillah, Ömer b Abdilaziz, Büdeyl b Meysere ve Sâlim b Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Rüşd gibi Zâhiri mezhebi müçtehit ve fakihleri kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde iseler de, (5) başta dört mezhep müçtehit ve fakihleri olmak üzere İslâm âlimlerinin cumhuruna (çoğunluğuna) göre, edâsı farz olan namazların, mazeretsiz (kasten) terkedilmiş de olsa, kazası da farzdır (6)


    hocam bu sızın yazınız goruluyor kı o zamanda bıle tartısma yazanmıs yanı kazayı savunan var kaza olmaz dııyen var....

    burda bence yapılması en guzel karar nedır dıye sorarsanız bugunun ıslam bılgınlerı sızler bır araya gelıp dıyanet le bırlıkte bu tarz konularda ortak karar alıp fetva vermek
    yoksa bu farklılıklar hep olacaktır ....
    sızler bıle dını konularda tartısmalar yasarsanız ya bızler ne yapacagız ....işde yukardakı arkadasın dedıgı gıbı bense sence kavramı cıkar pekı nasıl cıkmasın kı solermısınız....

    ınsan netı acıyor bısey yazıyor aklına takılan bakıyor kı farklı cevaplar var adamın aklı bıanda karısıyor
    bırı dıgerıne hemen suc atıyor cubbelı ahmet hoca bunu cok yapıyor dıgerlerı hakkında hemen kotu bır imaj yapıstırmak bu pekı onu ne kadar dogru oldugunu gosterır....yaptıkları gıybet degılmıdır....
    sonucda bu ınsanlar medya karsısına cıkıp halkı aydınlatıyolar ama ben eger kı bır alımın dın bılgınının tv ye cıkıp ve ya baska kıtle araclarında baska bırını kotuledıgını gorursem o ınsanı samımı bulmuyorum....musluman muslumanı kotulemez....ben daha ıyıyım ımajı vermez....ama bu ınsanlar nedense cokca en ıyı ben ımajı vermek ıcın bu yolu kullanıyolar


    selametle...


  8. 07.Temmuz.2011, 13:48
    28
    Nazmi28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    2 Kasten namazı terk etme günahının, kaza ile telâfisinin mümkün olmayacağı, esasen Rasûlüllah (sas) in bu konudaki söz ve uygulamalarının hep mazeret sebebiyle vakti geçirilmiş namazlarla ilgili olduğu düşüncesinden hareketle, sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî ve tâbiundan el-Kasım bMuhammed, Muhammed b Sîrin, Mütarraf b Abdillah, Ömer b Abdilaziz, Büdeyl b Meysere ve Sâlim b Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Rüşd gibi Zâhiri mezhebi müçtehit ve fakihleri kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde iseler de, (5) başta dört mezhep müçtehit ve fakihleri olmak üzere İslâm âlimlerinin cumhuruna (çoğunluğuna) göre, edâsı farz olan namazların, mazeretsiz (kasten) terkedilmiş de olsa, kazası da farzdır (6)


    hocam bu sızın yazınız goruluyor kı o zamanda bıle tartısma yazanmıs yanı kazayı savunan var kaza olmaz dııyen var....

    burda bence yapılması en guzel karar nedır dıye sorarsanız bugunun ıslam bılgınlerı sızler bır araya gelıp dıyanet le bırlıkte bu tarz konularda ortak karar alıp fetva vermek
    yoksa bu farklılıklar hep olacaktır ....
    sızler bıle dını konularda tartısmalar yasarsanız ya bızler ne yapacagız ....işde yukardakı arkadasın dedıgı gıbı bense sence kavramı cıkar pekı nasıl cıkmasın kı solermısınız....

    ınsan netı acıyor bısey yazıyor aklına takılan bakıyor kı farklı cevaplar var adamın aklı bıanda karısıyor
    bırı dıgerıne hemen suc atıyor cubbelı ahmet hoca bunu cok yapıyor dıgerlerı hakkında hemen kotu bır imaj yapıstırmak bu pekı onu ne kadar dogru oldugunu gosterır....yaptıkları gıybet degılmıdır....
    sonucda bu ınsanlar medya karsısına cıkıp halkı aydınlatıyolar ama ben eger kı bır alımın dın bılgınının tv ye cıkıp ve ya baska kıtle araclarında baska bırını kotuledıgını gorursem o ınsanı samımı bulmuyorum....musluman muslumanı kotulemez....ben daha ıyıyım ımajı vermez....ama bu ınsanlar nedense cokca en ıyı ben ımajı vermek ıcın bu yolu kullanıyolar


    selametle...


  9. 07.Temmuz.2011, 13:54
    29
    Nazmi28
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2009
    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 36

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    @Nazmi28

    Nazmi hocam,

    Bu dinin bencesi sencesi olmaz Şu ahir zamanda bizlerin aklı kıttır Geçmişteki alimlerin görüşleri var iken bence böyle olmalı demek olmaz
    Alimlerimiz kaza namazı vardır demişlerse bizim bunu sorgulamamız bile yanlıştır Mantıkla yaklaşılmaz İslamiyet mantık dini değildir Mantıkla fetva vermiyelim lütfen ahirette hesabı zor olur Kendi yorumu diye birşey olur mu ya Nakil yapmak zorundadır Kafadan yorum mu olur
    Allah'ım cc cümlemizi muhafaza eylesin cümlemizi affetsin
    Yarabbi tüm ehli sünneti sen Kur'an da cem eyle yarabbi Amin


    kardesım bak sımdı

    Kasten namazı terk etme günahının, kaza ile telâfisinin mümkün olmayacağı, esasen Rasûlüllah (sas) in bu konudaki söz ve uygulamalarının hep mazeret sebebiyle vakti geçirilmiş namazlarla ilgili olduğu düşüncesinden hareketle, sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî ve tâbiundan el-Kasım bMuhammed, Muhammed b Sîrin, Mütarraf b Abdillah, Ömer b Abdilaziz, Büdeyl b Meysere ve Sâlim b Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Rüşd gibi Zâhiri mezhebi müçtehit ve fakihleri kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde iseler de, (5) başta dört mezhep müçtehit ve fakihleri olmak üzere İslâm âlimlerinin cumhuruna (çoğunluğuna) göre, edâsı farz olan namazların, mazeretsiz (kasten) terkedilmiş de olsa, kazası da farzdır (6)

    ben dınde bence demıyorum bu kadar bu zamanda bıle tartısma varken hangısı fdogru onu bulalım ıstıyorum bole bu durumde senın kafanda bı fıkır belırlenmez mı hangısını yapıcan solermısın ben bence demek ıstemedım yanlıs algılamayın konuyu acıklık varsa yazın bılelım
    bana takılı kalma kardesım konuya hakımsen gorusunu yaz dogru dıyosan bızde faydalanalım ....


  10. 07.Temmuz.2011, 13:54
    29
    Nazmi28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    @Nazmi28

    Nazmi hocam,

    Bu dinin bencesi sencesi olmaz Şu ahir zamanda bizlerin aklı kıttır Geçmişteki alimlerin görüşleri var iken bence böyle olmalı demek olmaz
    Alimlerimiz kaza namazı vardır demişlerse bizim bunu sorgulamamız bile yanlıştır Mantıkla yaklaşılmaz İslamiyet mantık dini değildir Mantıkla fetva vermiyelim lütfen ahirette hesabı zor olur Kendi yorumu diye birşey olur mu ya Nakil yapmak zorundadır Kafadan yorum mu olur
    Allah'ım cc cümlemizi muhafaza eylesin cümlemizi affetsin
    Yarabbi tüm ehli sünneti sen Kur'an da cem eyle yarabbi Amin


    kardesım bak sımdı

    Kasten namazı terk etme günahının, kaza ile telâfisinin mümkün olmayacağı, esasen Rasûlüllah (sas) in bu konudaki söz ve uygulamalarının hep mazeret sebebiyle vakti geçirilmiş namazlarla ilgili olduğu düşüncesinden hareketle, sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî ve tâbiundan el-Kasım bMuhammed, Muhammed b Sîrin, Mütarraf b Abdillah, Ömer b Abdilaziz, Büdeyl b Meysere ve Sâlim b Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Rüşd gibi Zâhiri mezhebi müçtehit ve fakihleri kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde iseler de, (5) başta dört mezhep müçtehit ve fakihleri olmak üzere İslâm âlimlerinin cumhuruna (çoğunluğuna) göre, edâsı farz olan namazların, mazeretsiz (kasten) terkedilmiş de olsa, kazası da farzdır (6)

    ben dınde bence demıyorum bu kadar bu zamanda bıle tartısma varken hangısı fdogru onu bulalım ıstıyorum bole bu durumde senın kafanda bı fıkır belırlenmez mı hangısını yapıcan solermısın ben bence demek ıstemedım yanlıs algılamayın konuyu acıklık varsa yazın bılelım
    bana takılı kalma kardesım konuya hakımsen gorusunu yaz dogru dıyosan bızde faydalanalım ....


  11. 07.Temmuz.2011, 14:46
    30
    mperk
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ocak.2011
    Üye No: 83270
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Hocam bakın şimdi,

    Alimler doğru bildiğini söylemez ise hangi hoca ehli sünnet üzere fetva veriyor hangi hoca mutezileye çalışıyor hangisi vahhabi görüşlü ben aklımla çözemem. Neden ? Çünkü ilmim o kadar yok.

    Cübbeli hocanın isim vermesi bundan ibarettir. Şahısları kötülemez şahısların verdikleri fetvaların yanlış olduğunu beyan eder. Buna da reddiye denir.

    Adam kalkıp Hz. Muhammed (s.a.v) hakkında olumsuz bir söz söyler de bir alimde kalkıp o adamın söylediklerinin yanlış olduğunu beyan etmezse ne olur ? Bu cahil halk(ben de dahil) onun peşinden gitmeye kalkmaz mı ?
    Bir Hoca yı eleştirmek benim haddime düşmez.Çünkü Hoca'nın ilmi nere benim ilmim nere sadece örnek vereceğim ;
    Şimdi Yaşar Nuri hoca kalkıp kaza namazı yoktur diyor altına da mantıkla süslenmiş bir iki cümle yazmışsa, bu görüşün yanlış veya doğru olduğunu sen ben bilebilir miyiz ? ayırt edebilir miyiz ? İşte ehli sünnet bir ALİM hocanın yapmış olduğu reddiye sayesinde Yaşar Nuri hocanın o fetvasının yanlış olduğunu öğreniyoruz. Cübbeli hoca medyada bunu yapmak zorunda yoksa din gidiyor elden. Savunan kalmadı. Bu halka duyuran kalmadı. Bu dini bozmaya çalışıyorlar.

    Allah'ım c.c cümlemizi uyandırsın.
    Allah c.c. razı olsun


  12. 07.Temmuz.2011, 14:46
    30
    mperk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Hocam bakın şimdi,

    Alimler doğru bildiğini söylemez ise hangi hoca ehli sünnet üzere fetva veriyor hangi hoca mutezileye çalışıyor hangisi vahhabi görüşlü ben aklımla çözemem. Neden ? Çünkü ilmim o kadar yok.

    Cübbeli hocanın isim vermesi bundan ibarettir. Şahısları kötülemez şahısların verdikleri fetvaların yanlış olduğunu beyan eder. Buna da reddiye denir.

    Adam kalkıp Hz. Muhammed (s.a.v) hakkında olumsuz bir söz söyler de bir alimde kalkıp o adamın söylediklerinin yanlış olduğunu beyan etmezse ne olur ? Bu cahil halk(ben de dahil) onun peşinden gitmeye kalkmaz mı ?
    Bir Hoca yı eleştirmek benim haddime düşmez.Çünkü Hoca'nın ilmi nere benim ilmim nere sadece örnek vereceğim ;
    Şimdi Yaşar Nuri hoca kalkıp kaza namazı yoktur diyor altına da mantıkla süslenmiş bir iki cümle yazmışsa, bu görüşün yanlış veya doğru olduğunu sen ben bilebilir miyiz ? ayırt edebilir miyiz ? İşte ehli sünnet bir ALİM hocanın yapmış olduğu reddiye sayesinde Yaşar Nuri hocanın o fetvasının yanlış olduğunu öğreniyoruz. Cübbeli hoca medyada bunu yapmak zorunda yoksa din gidiyor elden. Savunan kalmadı. Bu halka duyuran kalmadı. Bu dini bozmaya çalışıyorlar.

    Allah'ım c.c cümlemizi uyandırsın.
    Allah c.c. razı olsun


  13. 15.Kasım.2011, 00:30
    31
    Kutubi-sitte
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Kasım.2011
    Üye No: 91634
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 31

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Selamun aleykum kardeslerim.
    Bu konu hakkinda bende birkac sey ilave etmek istiyorum
    Oncelikle kaza namaziyla ne demek istendigini ele almak istiyorum cunku bu daha once bu konuda bazi yanlis anlasilmalar gordum . Namazi kazaya birakmak cok buyuk gunah oldugunu hepimiz biliyoruz yani kaza namazi var diyince ben namazimi (Herangi nedenden dolayi, neden neolursa olsun)kazaya birakabilirim anlamina gelmiyor bunu iyi bilmek gerekir. Burda kasdedilen kaza namazi tempellikten kilinmayan namazdir. Ulkemizde 1000ce kisi namaz kilmiyorlar ve bu kisiler birgun oluyor namaza basliyabiliyorlar ozaman gecmiste kilmadiklarina pismanlik duyduklari namazlari kaza edebilirlermi? Yoksa ben bugun namaz kilmayayim nasilolsa yarin kaza edebilirim diyemeyiz boyle birsey asla olamaz.
    Simdi ben yillarca namaz kilmadim, bu namazlar borcunu kaza kilarak odemem gerekirmi ? Hepimiz namazin islamda nekadar onemli oldugunu biliyoruz . Peygamberimiz (s.a.v) zamaninda bile kaza namazi kilinmistir ama bile bile hicbirzaman namazi terketmediler onlar. Eger zaruretsiz namaz kaza kaldiginda namazin kazasi varsa neden bile bile birakanin olmasin ?
    Dunyadaki gelmis gecmis en buyuk alimler bu konuda ayni fikir (kaza namazi vardir diyorlar) yani 5 yil namaz kilmayan kisi namaz borcunu odemeli diyor. Delilleride cok kuvvetli. Yok diyenlerinde delilleri var ama az sayidalar ve delilleri okadar guclu degil.
    Hadi diyelimki kaza namazi yok, hepimiz birgun Allahin huzuruna cikacagz. Allah ya sorsaki neden sana emir olan namazi eksiksik kildin derse neolacak ? Ya Allah derseki neden birkac Alimin yada kisilerin zayif delilleriyle namazi borcuyla oldun? Peki kaza namazlarini kilan bir kisiye Allah nediyecek fazlalik namaz kildinmi diyecek fazla namaz zararlimi diyecek ? Nasil bakarsan bak Allah korkusu olan kisi bunu dusunur ve namazini fazlasiyla kilar. Yani her harikarda kaza namazini kilan karlidir.
    Kafir olan bir kisi musluman oldgunda kaza namazi kilmasi gerekmez bu konuda ayni fikirdeyiz ama biz kafir degiliz. Biz muslumaniz ve eksik namazlarimiz var … Borclarimiz odeyelim.
    Ayrica bunu diyenler 4 buyuk mezhebin disina cikiyorlar. Oysa onlar mucedehit idiler. 4 mezhepe bagli olmamiz cok onemli arkadaslar, bunun disina cikilirsa ozaman herkez kafasina gore fetva verir ayet ve hadislere dayanarak hüküm cikarir ve bu cok tehlikeli. Abul aziz bayindirda bunu yapiyor gibi geliyor bana kendisi daha kuran ezbere okuyamiyorda nasil mucdehitlik yapiyorlar. Su anda bu dunyada Mucdehit yoktur. Mucdehit olmanin cok agir sartlari var biri eksik olursa mucdehit olamazsin.
    Bunun yanisira bazi insanlarda soyle dusunuyorlar; Benim yillarca namaz borcum var bari ben su azinligin dusuncesine katiliyimda namazdan kurtuluyum . Insanin nefsine bazen agir gelebiliyor namaz kilmak.
    Arkadaslar Allahtan korkuyorsaniz namaz borcuyla bu dunyadan gocmeyin…….
    Allah hepimize eksiksin namazla oylmeyi nasip etsin…

    Allaha Emanet olun.


  14. 15.Kasım.2011, 00:30
    31
    Selamun aleykum kardeslerim.
    Bu konu hakkinda bende birkac sey ilave etmek istiyorum
    Oncelikle kaza namaziyla ne demek istendigini ele almak istiyorum cunku bu daha once bu konuda bazi yanlis anlasilmalar gordum . Namazi kazaya birakmak cok buyuk gunah oldugunu hepimiz biliyoruz yani kaza namazi var diyince ben namazimi (Herangi nedenden dolayi, neden neolursa olsun)kazaya birakabilirim anlamina gelmiyor bunu iyi bilmek gerekir. Burda kasdedilen kaza namazi tempellikten kilinmayan namazdir. Ulkemizde 1000ce kisi namaz kilmiyorlar ve bu kisiler birgun oluyor namaza basliyabiliyorlar ozaman gecmiste kilmadiklarina pismanlik duyduklari namazlari kaza edebilirlermi? Yoksa ben bugun namaz kilmayayim nasilolsa yarin kaza edebilirim diyemeyiz boyle birsey asla olamaz.
    Simdi ben yillarca namaz kilmadim, bu namazlar borcunu kaza kilarak odemem gerekirmi ? Hepimiz namazin islamda nekadar onemli oldugunu biliyoruz . Peygamberimiz (s.a.v) zamaninda bile kaza namazi kilinmistir ama bile bile hicbirzaman namazi terketmediler onlar. Eger zaruretsiz namaz kaza kaldiginda namazin kazasi varsa neden bile bile birakanin olmasin ?
    Dunyadaki gelmis gecmis en buyuk alimler bu konuda ayni fikir (kaza namazi vardir diyorlar) yani 5 yil namaz kilmayan kisi namaz borcunu odemeli diyor. Delilleride cok kuvvetli. Yok diyenlerinde delilleri var ama az sayidalar ve delilleri okadar guclu degil.
    Hadi diyelimki kaza namazi yok, hepimiz birgun Allahin huzuruna cikacagz. Allah ya sorsaki neden sana emir olan namazi eksiksik kildin derse neolacak ? Ya Allah derseki neden birkac Alimin yada kisilerin zayif delilleriyle namazi borcuyla oldun? Peki kaza namazlarini kilan bir kisiye Allah nediyecek fazlalik namaz kildinmi diyecek fazla namaz zararlimi diyecek ? Nasil bakarsan bak Allah korkusu olan kisi bunu dusunur ve namazini fazlasiyla kilar. Yani her harikarda kaza namazini kilan karlidir.
    Kafir olan bir kisi musluman oldgunda kaza namazi kilmasi gerekmez bu konuda ayni fikirdeyiz ama biz kafir degiliz. Biz muslumaniz ve eksik namazlarimiz var … Borclarimiz odeyelim.
    Ayrica bunu diyenler 4 buyuk mezhebin disina cikiyorlar. Oysa onlar mucedehit idiler. 4 mezhepe bagli olmamiz cok onemli arkadaslar, bunun disina cikilirsa ozaman herkez kafasina gore fetva verir ayet ve hadislere dayanarak hüküm cikarir ve bu cok tehlikeli. Abul aziz bayindirda bunu yapiyor gibi geliyor bana kendisi daha kuran ezbere okuyamiyorda nasil mucdehitlik yapiyorlar. Su anda bu dunyada Mucdehit yoktur. Mucdehit olmanin cok agir sartlari var biri eksik olursa mucdehit olamazsin.
    Bunun yanisira bazi insanlarda soyle dusunuyorlar; Benim yillarca namaz borcum var bari ben su azinligin dusuncesine katiliyimda namazdan kurtuluyum . Insanin nefsine bazen agir gelebiliyor namaz kilmak.
    Arkadaslar Allahtan korkuyorsaniz namaz borcuyla bu dunyadan gocmeyin…….
    Allah hepimize eksiksin namazla oylmeyi nasip etsin…

    Allaha Emanet olun.


  15. 16.Kasım.2011, 02:10
    32
    EarthQuake®
    Yolcu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 494
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Vealeykümüsselam Ecmain Kutub-i Sitte, katılıyorum kardeşim.


  16. 16.Kasım.2011, 02:10
    32
    Vealeykümüsselam Ecmain Kutub-i Sitte, katılıyorum kardeşim.


  17. 14.Şubat.2012, 00:09
    33
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,544
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 325
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama


  18. 14.Şubat.2012, 00:09
    33
    erimeye devam...
    Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama


  19. 20.Haziran.2012, 18:46
    34
    Seyyid İnan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mayıs.2012
    Üye No: 96191
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: İstanbul

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Selamun Aleykum öncelikle. gerçekten çok faideli bilgiler paylaşıyorsunuz Allah razı olsun.
    ben imkanlardan dolayı namaza başlamam gereken zamanda başlayamadım Şafii mezhebindenim.
    ve hesaplamalara göre 9 senelik kaza namazı borcum var. şimdi kaza namazları ile ilgili aklımda sorular var.
    bir çıkmaz içindeyim yardımız ile inşallah çıkağım. soralara gelinde.

    1- örneğin camiye namaza gittiğimde herkes önce sünneti kılarken benim kaza namazım olduğundan
    benim önce farzı mı kılmam lazım? yoksa önce sünnet yerine kaza mı kılıp sonra cemaatle farz mı kılmam gerekiyor?

    2- hangi farz namaz üstüne kaza namazı kılamam?
    3- örneğin kazaya kalmış sabah nazını sabah namazının farzının üstüne kılabilirmiyim?
    öğlen namazı farzının üstünede kazaya kalmış öğle namazı kazası kılabilirmiyim?
    ikindinin üstüne ikindi kazası akşamın üstüne akşam namazı kazası yatsının üstüne yatsı namazı kazası?
    akşam namazı üstüne nafile kaza olmaz diye biliyorum. nasıl yapmam gerekiyor?
    4- geçmiş zamanlardaki kazaya kalmış namazların niyetini nasıl getirmem gerekiyor?
    sabahın üstüne kılarsam nasıl niyet etmeliyim? öğlenin üstüne kılarsam nasıl? akşam ve yatsı üstüne kılarsam nasıl niyet etmem gerekiyor?
    şimdiden yardımız için Allah razı olsun inşallah. ve paylaşımlarınızın devamını dilerim inşallah.


  20. 20.Haziran.2012, 18:46
    34
    Selamun Aleykum öncelikle. gerçekten çok faideli bilgiler paylaşıyorsunuz Allah razı olsun.
    ben imkanlardan dolayı namaza başlamam gereken zamanda başlayamadım Şafii mezhebindenim.
    ve hesaplamalara göre 9 senelik kaza namazı borcum var. şimdi kaza namazları ile ilgili aklımda sorular var.
    bir çıkmaz içindeyim yardımız ile inşallah çıkağım. soralara gelinde.

    1- örneğin camiye namaza gittiğimde herkes önce sünneti kılarken benim kaza namazım olduğundan
    benim önce farzı mı kılmam lazım? yoksa önce sünnet yerine kaza mı kılıp sonra cemaatle farz mı kılmam gerekiyor?

    2- hangi farz namaz üstüne kaza namazı kılamam?
    3- örneğin kazaya kalmış sabah nazını sabah namazının farzının üstüne kılabilirmiyim?
    öğlen namazı farzının üstünede kazaya kalmış öğle namazı kazası kılabilirmiyim?
    ikindinin üstüne ikindi kazası akşamın üstüne akşam namazı kazası yatsının üstüne yatsı namazı kazası?
    akşam namazı üstüne nafile kaza olmaz diye biliyorum. nasıl yapmam gerekiyor?
    4- geçmiş zamanlardaki kazaya kalmış namazların niyetini nasıl getirmem gerekiyor?
    sabahın üstüne kılarsam nasıl niyet etmeliyim? öğlenin üstüne kılarsam nasıl? akşam ve yatsı üstüne kılarsam nasıl niyet etmem gerekiyor?
    şimdiden yardımız için Allah razı olsun inşallah. ve paylaşımlarınızın devamını dilerim inşallah.


  21. 09.Ağustos.2012, 16:53
    35
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,054
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Alıntı
    1- örneğin camiye namaza gittiğimde herkes önce sünneti kılarken benim kaza namazım olduğundan
    benim önce farzı mı kılmam lazım? yoksa önce sünnet yerine kaza mı kılıp sonra cemaatle farz mı kılmam gerekiyor?
    Kardeşim,
    Şafii mezhebine uyduğun için Sünnet yerine kaza kılmalısın.

    Alıntı
    2- hangi farz namaz üstüne kaza namazı kılamam?
    3- örneğin kazaya kalmış sabah nazını sabah namazının farzının üstüne kılabilirmiyim?
    öğlen namazı farzının üstünede kazaya kalmış öğle namazı kazası kılabilirmiyim?
    ikindinin üstüne ikindi kazası akşamın üstüne akşam namazı kazası yatsının üstüne yatsı namazı kazası?
    akşam namazı üstüne nafile kaza olmaz diye biliyorum. nasıl yapmam gerekiyor?
    her nmazdan önce ve her namazdan sonra kaza namazı kılabilirsin.
    Daha doğrusu her zaman her vakitte kaza namazı kılabilirsin.
    Alıntı
    4- geçmiş zamanlardaki kazaya kalmış namazların niyetini nasıl getirmem gerekiyor?
    sabahın üstüne kılarsam nasıl niyet etmeliyim? öğlenin üstüne kılarsam nasıl? akşam ve yatsı üstüne kılarsam nasıl niyet etmem gerekiyor?
    şimdiden yardımız için Allah razı olsun inşallah. ve paylaşımlarınızın devamını dilerim inşallah.
    bu ÜSTÜNE olayını anlamadım
    Niyet ettim Allah rızası için sabah namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için öğle namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için ikindi namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için akşam namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için Yatsı namazının kazasını kılmaya

    en son veya ilk kazaya kalan namaza demeye gerek yoktur.


  22. 09.Ağustos.2012, 16:53
    35
    Administrator
    Alıntı
    1- örneğin camiye namaza gittiğimde herkes önce sünneti kılarken benim kaza namazım olduğundan
    benim önce farzı mı kılmam lazım? yoksa önce sünnet yerine kaza mı kılıp sonra cemaatle farz mı kılmam gerekiyor?
    Kardeşim,
    Şafii mezhebine uyduğun için Sünnet yerine kaza kılmalısın.

    Alıntı
    2- hangi farz namaz üstüne kaza namazı kılamam?
    3- örneğin kazaya kalmış sabah nazını sabah namazının farzının üstüne kılabilirmiyim?
    öğlen namazı farzının üstünede kazaya kalmış öğle namazı kazası kılabilirmiyim?
    ikindinin üstüne ikindi kazası akşamın üstüne akşam namazı kazası yatsının üstüne yatsı namazı kazası?
    akşam namazı üstüne nafile kaza olmaz diye biliyorum. nasıl yapmam gerekiyor?
    her nmazdan önce ve her namazdan sonra kaza namazı kılabilirsin.
    Daha doğrusu her zaman her vakitte kaza namazı kılabilirsin.
    Alıntı
    4- geçmiş zamanlardaki kazaya kalmış namazların niyetini nasıl getirmem gerekiyor?
    sabahın üstüne kılarsam nasıl niyet etmeliyim? öğlenin üstüne kılarsam nasıl? akşam ve yatsı üstüne kılarsam nasıl niyet etmem gerekiyor?
    şimdiden yardımız için Allah razı olsun inşallah. ve paylaşımlarınızın devamını dilerim inşallah.
    bu ÜSTÜNE olayını anlamadım
    Niyet ettim Allah rızası için sabah namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için öğle namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için ikindi namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için akşam namazının kazasını kılmaya
    Niyet ettim Allah rızası için Yatsı namazının kazasını kılmaya

    en son veya ilk kazaya kalan namaza demeye gerek yoktur.


  23. 25.Eylül.2016, 23:11
    36
    Misafir

    Yorum: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama

    Kasten terk halinde kaza namazı olabileceğini savunanlar "...sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî kasten terk edilince kaza namazı olmaz görüşünde" diyorsa gerçekten neyi tartışıyorsunuz bunlar sahabe, ikisi zaten cennetle müjdelenmiş, bu saydıkları sahabeler böyle demişse kesin doğrudur kasten terk edilen namaz kaza edilmez.


  24. 25.Eylül.2016, 23:11
    36
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kasten terk halinde kaza namazı olabileceğini savunanlar "...sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî kasten terk edilince kaza namazı olmaz görüşünde" diyorsa gerçekten neyi tartışıyorsunuz bunlar sahabe, ikisi zaten cennetle müjdelenmiş, bu saydıkları sahabeler böyle demişse kesin doğrudur kasten terk edilen namaz kaza edilmez.





+ Yorum Gönder
Git İlk 23