Konusunu Oylayın.: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

5 üzerinden 4.62 | Toplam: 84 kişi oyladı.

Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?
  1. 04.Ocak.2009, 17:06
    1
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,726
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 327
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?






    Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi? Mumsema Meni, mezi, vedi ve guslü gerektiren durumlar hakkında bilgi verir misiniz?

    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.


    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî.


    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:


    1- Sıçrayarak çıkması,


    2- Hazzın hasıl olması.


    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.


    Vedî. idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.


    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.


    Guslü Gerektiren Haller:


    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)


    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)


    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71


    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82


  2. 04.Ocak.2009, 17:06
    1
    erimeye devam...



    Meni, mezi, vedi ve guslü gerektiren durumlar hakkında bilgi verir misiniz?

    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.


    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî.


    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:


    1- Sıçrayarak çıkması,


    2- Hazzın hasıl olması.


    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.


    Vedî. idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.


    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.


    Guslü Gerektiren Haller:


    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)


    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)


    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71


    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82


    Benzer Konular

    - Meni, mezi ve vedi nedir? İdrardan sonra kendiliğinden gelen sıvıdan dolayı ne yapmam gerekir?

    - Mezi Meni Vedi

    - Meni, Mezi ve Vedi arasındaki fark nedir

    - Vedi,mezi,meni sonrası yapılması gereken nedir ?

    - İnsandan çıkan sıvılar (mezi, meni, vedi) ve Guslü gerektiren haller nelerdir?

  3. 18.Mart.2009, 02:32
    2
    BirTürk
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ekim.2008
    Üye No: 36538
    Mesaj Sayısı: 20
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 72

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?




    1 Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    yazmisin abicim buna sarilipta yatmakta dahilmi yani pircamalarla demek isdedim sarilinca haliyle degmeler oluyor ama arada pircamalar var cünüp olurmu insan Meni gelmemis haliyle.

    bir soru daha Haniminla Meni gelmeden ellesmelerde Güsül gerektirirmi özür dilerim bir acik soru oldu.

    saygilar.


  4. 18.Mart.2009, 02:32
    2
    Üye



    1 Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    yazmisin abicim buna sarilipta yatmakta dahilmi yani pircamalarla demek isdedim sarilinca haliyle degmeler oluyor ama arada pircamalar var cünüp olurmu insan Meni gelmemis haliyle.

    bir soru daha Haniminla Meni gelmeden ellesmelerde Güsül gerektirirmi özür dilerim bir acik soru oldu.

    saygilar.


  5. 18.Mart.2009, 08:03
    3
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,726
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 327
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Alıntı
    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.
    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)
    Alıntı
    1 Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    yazmisin abicim buna sarilipta yatmakta dahilmi yani pircamalarla demek isdedim sarilinca haliyle degmeler oluyor ama arada pircamalar var cünüp olurmu insan Meni gelmemis haliyle.
    bir soru daha Haniminla Meni gelmeden ellesmelerde Güsül gerektirirmi özür dilerim bir acik soru oldu.
    saygilar.
    yanlış anlamışsın kardeşim.
    kertik kaybolursa denmiş hadiste, buda sünnet yerinin fercte kaybolmasıdır. yoksa ilşki olmadan birbirine değmler/sevişme cunüp etmez.


  6. 18.Mart.2009, 08:03
    3
    erimeye devam...
    Alıntı
    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.
    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)
    Alıntı
    1 Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    yazmisin abicim buna sarilipta yatmakta dahilmi yani pircamalarla demek isdedim sarilinca haliyle degmeler oluyor ama arada pircamalar var cünüp olurmu insan Meni gelmemis haliyle.
    bir soru daha Haniminla Meni gelmeden ellesmelerde Güsül gerektirirmi özür dilerim bir acik soru oldu.
    saygilar.
    yanlış anlamışsın kardeşim.
    kertik kaybolursa denmiş hadiste, buda sünnet yerinin fercte kaybolmasıdır. yoksa ilşki olmadan birbirine değmler/sevişme cunüp etmez.


  7. 19.Mart.2009, 01:13
    4
    BirTürk
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ekim.2008
    Üye No: 36538
    Mesaj Sayısı: 20
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 72

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Süpersin ustam Mum Hocam gercekten verdigin bilgileri unutmayacagim diimizde zaten gizlilik yoktur insanlar sora sora ögrenir Allah CC sizlerden razi olsun.


  8. 19.Mart.2009, 01:13
    4
    Üye
    Süpersin ustam Mum Hocam gercekten verdigin bilgileri unutmayacagim diimizde zaten gizlilik yoktur insanlar sora sora ögrenir Allah CC sizlerden razi olsun.


  9. 19.Mart.2009, 16:20
    5
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,726
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 327
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Alıntı
    Süpersin ustam Mum Hocam gercekten verdigin bilgileri unutmayacagim diimizde zaten gizlilik yoktur insanlar sora sora ögrenir Allah CC sizlerden razi olsun.
    amin sendende.. "dinde haya yoktur" yani dinimizi öğrenmek için soru sormak için utanmamak gerek.


  10. 19.Mart.2009, 16:20
    5
    erimeye devam...
    Alıntı
    Süpersin ustam Mum Hocam gercekten verdigin bilgileri unutmayacagim diimizde zaten gizlilik yoktur insanlar sora sora ögrenir Allah CC sizlerden razi olsun.
    amin sendende.. "dinde haya yoktur" yani dinimizi öğrenmek için soru sormak için utanmamak gerek.


  11. 16.Haziran.2009, 23:08
    6
    catakur56
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2009
    Üye No: 48855
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 53

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Değerli Hocam bazı Sitelerde Meni, Mezi, ve Vedi nin necaset konusunda meheplerden değişik değişik Fetvalar veriyorlar. Ben şunu rıca edeyim bunlar dört Meshebe göre çamaşırlara bulaştığı zaman çamaşırları yıkamadan abdest alıp namaz kılınabilirmi Bilhasa Vedi


  12. 16.Haziran.2009, 23:08
    6
    catakur56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Değerli Hocam bazı Sitelerde Meni, Mezi, ve Vedi nin necaset konusunda meheplerden değişik değişik Fetvalar veriyorlar. Ben şunu rıca edeyim bunlar dört Meshebe göre çamaşırlara bulaştığı zaman çamaşırları yıkamadan abdest alıp namaz kılınabilirmi Bilhasa Vedi


  13. 17.Haziran.2009, 19:41
    7
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Alıntı
    Değerli Hocam bazı Sitelerde Meni, Mezi, ve Vedi nin necaset konusunda meheplerden değişik değişik Fetvalar veriyorlar Ben şunu rıca edeyim bunlar dört Meshebe göre çamaşırlara bulaştığı zaman çamaşırları yıkamadan abdest alıp namaz kılınabilirmi Bilhasa Vedi

    Hanefi ve Şafii mezhebine göre vedi mezi necistir. Meni ise Hanefi mezhebine göre necis Şafii mezhebine göre ise necis değildir.Aşagıdaki konularada bakabilirsiniz.


    https://www.mumsema.org/diger-soru-v...tml#post346438

    https://www.mumsema.org/u-v/1751-ved...i-kavrami.html


  14. 17.Haziran.2009, 19:41
    7
    Administrator
    Alıntı
    Değerli Hocam bazı Sitelerde Meni, Mezi, ve Vedi nin necaset konusunda meheplerden değişik değişik Fetvalar veriyorlar Ben şunu rıca edeyim bunlar dört Meshebe göre çamaşırlara bulaştığı zaman çamaşırları yıkamadan abdest alıp namaz kılınabilirmi Bilhasa Vedi

    Hanefi ve Şafii mezhebine göre vedi mezi necistir. Meni ise Hanefi mezhebine göre necis Şafii mezhebine göre ise necis değildir.Aşagıdaki konularada bakabilirsiniz.


    https://www.mumsema.org/diger-soru-v...tml#post346438

    https://www.mumsema.org/u-v/1751-ved...i-kavrami.html


  15. 06.Kasım.2009, 22:50
    8
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,726
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 327
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Alıntı
    Değerli Hocam bazı Sitelerde Meni, Mezi, ve Vedi nin necaset konusunda meheplerden değişik değişik Fetvalar veriyorlar. Ben şunu rıca edeyim bunlar dört Meshebe göre çamaşırlara bulaştığı zaman çamaşırları yıkamadan abdest alıp namaz kılınabilirmi Bilhasa Vedi
    size cevap yazıldıktan sonra, sizde okuduğunuz ve anladığınızı yazarsanız bizde müsterih oluruz.


  16. 06.Kasım.2009, 22:50
    8
    erimeye devam...
    Alıntı
    Değerli Hocam bazı Sitelerde Meni, Mezi, ve Vedi nin necaset konusunda meheplerden değişik değişik Fetvalar veriyorlar. Ben şunu rıca edeyim bunlar dört Meshebe göre çamaşırlara bulaştığı zaman çamaşırları yıkamadan abdest alıp namaz kılınabilirmi Bilhasa Vedi
    size cevap yazıldıktan sonra, sizde okuduğunuz ve anladığınızı yazarsanız bizde müsterih oluruz.


  17. 17.Kasım.2009, 21:23
    9
    özlem19
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2009
    Üye No: 65400
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    hocam ben ne yaşadığımıı bilmiyorum açıkçasıı arkadaşların dediği gibi resimden veya videolardan izlediğim şeylerden ssadce hazz duyorum ve mastrümasyon yapıyorum bu parmak sokmak vs gibi hiç bir şeyi kavramaktadırr sadece sürtünme yolunu kullanıyorum sizce abdest gerekir miii


  18. 17.Kasım.2009, 21:23
    9
    özlem19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    hocam ben ne yaşadığımıı bilmiyorum açıkçasıı arkadaşların dediği gibi resimden veya videolardan izlediğim şeylerden ssadce hazz duyorum ve mastrümasyon yapıyorum bu parmak sokmak vs gibi hiç bir şeyi kavramaktadırr sadece sürtünme yolunu kullanıyorum sizce abdest gerekir miii


  19. 17.Kasım.2009, 21:35
    10
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,726
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 327
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Alıntı
    hocam ben ne yaşadığımıı bilmiyorum açıkçasıı arkadaşların dediği gibi resimden veya videolardan izlediğim şeylerden ssadce hazz duyorum ve mastrümasyon yapıyorum bu parmak sokmak vs gibi hiç bir şeyi kavramaktadırr sadece sürtünme yolunu kullanıyorum sizce abdest gerekir miii
    evet kardeş, boy abdestini gerektirir.
    mastürbasyon denilen "el ile nikah" olayının caiz olmadığını biliyor musun?


  20. 17.Kasım.2009, 21:35
    10
    erimeye devam...
    Alıntı
    hocam ben ne yaşadığımıı bilmiyorum açıkçasıı arkadaşların dediği gibi resimden veya videolardan izlediğim şeylerden ssadce hazz duyorum ve mastrümasyon yapıyorum bu parmak sokmak vs gibi hiç bir şeyi kavramaktadırr sadece sürtünme yolunu kullanıyorum sizce abdest gerekir miii
    evet kardeş, boy abdestini gerektirir.
    mastürbasyon denilen "el ile nikah" olayının caiz olmadığını biliyor musun?


  21. 19.Kasım.2009, 14:06
    11
    özlem19
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2009
    Üye No: 65400
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    hocam gusul abdest alınması gerektğini bilmiyordum yani ben kısaca cunup mü gezdim pekii bilmeidğim haldee bunu günahı varmıdırrrr hayır hocam el nikahınında caiz olmadığını bilmiyordummm hocam bilmeidğin şeylerin günahııı çok muduur doğruyu yanlışı anca ayırt ediyorzz belkidee geç kaldık değil mi


  22. 19.Kasım.2009, 14:06
    11
    özlem19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    hocam gusul abdest alınması gerektğini bilmiyordum yani ben kısaca cunup mü gezdim pekii bilmeidğim haldee bunu günahı varmıdırrrr hayır hocam el nikahınında caiz olmadığını bilmiyordummm hocam bilmeidğin şeylerin günahııı çok muduur doğruyu yanlışı anca ayırt ediyorzz belkidee geç kaldık değil mi


  23. 19.Kasım.2009, 14:57
    12
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,593
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?

    Alıntı
    hocam gusul abdest alınması gerektğini bilmiyordum yani ben kısaca cunup mü gezdim pekii bilmeidğim haldee bunu günahı varmıdırrrr hayır hocam el nikahınında caiz olmadığını bilmiyordummm hocam bilmeidğin şeylerin günahııı çok muduur doğruyu yanlışı anca ayırt ediyorzz belkidee geç kaldık değil mi

    Kardeşim sen tövbe et bundan sonra da dikkatli ol olur mu. Allah (cc)'nün mağfireti geniştir sen tövbe ve istiğfar et. Ve bu siteyi bir gözden geçir.


  24. 19.Kasım.2009, 14:57
    12
    Özel Üye
    Alıntı
    hocam gusul abdest alınması gerektğini bilmiyordum yani ben kısaca cunup mü gezdim pekii bilmeidğim haldee bunu günahı varmıdırrrr hayır hocam el nikahınında caiz olmadığını bilmiyordummm hocam bilmeidğin şeylerin günahııı çok muduur doğruyu yanlışı anca ayırt ediyorzz belkidee geç kaldık değil mi

    Kardeşim sen tövbe et bundan sonra da dikkatli ol olur mu. Allah (cc)'nün mağfireti geniştir sen tövbe ve istiğfar et. Ve bu siteyi bir gözden geçir.





+ Yorum Gönder
Git 124 Son