Konusunu Oylayın.: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

5 üzerinden 4.10 | Toplam: 40 kişi oyladı.

Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?
  1. 05.Temmuz.2008, 13:14
    1
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,734
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?






    Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir? Mumsema İslâm'dan önce Araplar karılarını diledikleri kadar boşarlar, sonra tekrar geri alırlardı. Bu hal kadınlar için bir işkence idi. Kur'an-ı Kerîm bunu yasakladı ve boşamanın iki defa olacağını bildirerek Arapların bu uygulamasını yasakladı ve üç talakla boşanan kadınlara bir daha dönülemeyeceğini bildirdi (el-Bakara, 2/229).


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  2. 05.Temmuz.2008, 13:14
    1
    Aciz Kul



    İslâm'dan önce Araplar karılarını diledikleri kadar boşarlar, sonra tekrar geri alırlardı. Bu hal kadınlar için bir işkence idi. Kur'an-ı Kerîm bunu yasakladı ve boşamanın iki defa olacağını bildirerek Arapların bu uygulamasını yasakladı ve üç talakla boşanan kadınlara bir daha dönülemeyeceğini bildirdi (el-Bakara, 2/229).


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



    Benzer Konular

    - Üç talakla boşandıktan sonra tekrar nikah kıyılır mı?

    - Nikahlı eşlerin sperm nakli ile erkek çocuk sahibi olmak istiyorlar ne derece doğru olur veya caiz m

    - Diimize göre biriyle evlenip boşandıktan sonra onunla tekrar evlenmek caizmidir

    - Üç talakla boşandıktan sonra tekrar evlenme yasağının hikmeti nedir?

    - Boşandıktan sonra tekrar nasıl imam nikahı yapılır?

  3. 20.Eylül.2010, 21:35
    2
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 825
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?




    İslamın en ciddi meselelerinden biri Allah razı olsun bu konuyu açana...

    Bu hususta Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
    ''Yine erkek karısını (üçüncü defa olarak) boşarsa, on-dan sonra kadın kendinden başka bir ere nikahlanıp varıncaya kadar (ve o erkek onunla cinsi münasebette bulu-nuncaya kadar) ona (birinci kocasına) helal olmaz. Bununla beraber, eğer bu (yeni) koca da onu boşar da, onlar (birinci koca ile aynı karı) Allah'ın sınırlarını ayakta tutucaklarını (tatbik edeceklerini) zannederlerse (iddet bittikten sonra) tekrar birbirine dönmelerinde, (evlenmelerinde) her ikisi hakkında da vebal yoktur. Bunlar, bilir, anlar bir kavim için Allah'ın açıkladığı sınırlardır. "
    (Bakara Süresi, ayet: 230)



    eşlerin birbirleriyle tam olarak boşanmaları için 3 talak şarttır..bu Talak verme iznide sadece erkeklere verilmiştir..kadınların kocasını 3 talakla boşaması gibi bir durum söz konusu değildir...
    (talak=boşol=boşadım seni gibi kelimeleri söylemeye denir)

    1 kere talak verirlirse yani seni boşadım defol git babanın evine falan gibi sözlerde sadece 1 bağ kopmuştur. eşi eve dönerse tekrar helalidir. Tekrar 3 bağa tamamlamak için Nikah tazelemeleri uygundur.

    2 kere talak verirse yani seni boşadım seni boşadım defol git gibi sözlerde 2 bağ kopmuştur. eşi evine dönerse yine helalidir. 3 bağa tamamlamak Nikah tazelemeleri uygundur.

    3 kere talak verirse yani seni boşadım seni boşadım seni boşadım (veya boş ol boş ol boş ol) artık 3 bağda kopmuştur ve eşi geri dönerse helali değildir. Eğer koca ben pişmanım, sinirle söyledim, 3 tanede çocuğumuz var gibi sözlerle gerçekten eşler birbirine kavuşmak isterse işte o zaman Hülle meselesi işin içine girer.

    Hülle Olayı: 3 talakla kocasından boş olan eş tekrar kocasıyla anlaşıp geri dönme kararı alınırsa 3 iddet dönemi (3 hayız dönemi) geçtikten sonra önce başka bir erkekle nikahları kıyılır.Ancak burdaki önemli husus niyet geçici olmamalıdır, yoksa o nikah batıl olur. Ve o kişiyle Zifaf gecesinde cinsel birleşme olması gerekir. ondan sonra o erkek kadını 3 talakla boşar. sonra o kadın eski kocasıyla tekrar nikahlanıp aile hayatını devam ettirebilir...

    yani kardeşler bu iş gerçekten çok ciddi..şöyleki erkek sarhoşken(hanefi alimlerinin bir kısmına göre) veyahut kadın duymadan erkek tek başına, kimse olmayan bir odada bile ben karımı boşadım, artık o benden boştur gibi kelimeleri 3 kere söylerse o kadınla boşanmıştır ve yaptıkları zinadır...


  4. 20.Eylül.2010, 21:35
    2
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    İslamın en ciddi meselelerinden biri Allah razı olsun bu konuyu açana...

    Bu hususta Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
    ''Yine erkek karısını (üçüncü defa olarak) boşarsa, on-dan sonra kadın kendinden başka bir ere nikahlanıp varıncaya kadar (ve o erkek onunla cinsi münasebette bulu-nuncaya kadar) ona (birinci kocasına) helal olmaz. Bununla beraber, eğer bu (yeni) koca da onu boşar da, onlar (birinci koca ile aynı karı) Allah'ın sınırlarını ayakta tutucaklarını (tatbik edeceklerini) zannederlerse (iddet bittikten sonra) tekrar birbirine dönmelerinde, (evlenmelerinde) her ikisi hakkında da vebal yoktur. Bunlar, bilir, anlar bir kavim için Allah'ın açıkladığı sınırlardır. "
    (Bakara Süresi, ayet: 230)



    eşlerin birbirleriyle tam olarak boşanmaları için 3 talak şarttır..bu Talak verme iznide sadece erkeklere verilmiştir..kadınların kocasını 3 talakla boşaması gibi bir durum söz konusu değildir...
    (talak=boşol=boşadım seni gibi kelimeleri söylemeye denir)

    1 kere talak verirlirse yani seni boşadım defol git babanın evine falan gibi sözlerde sadece 1 bağ kopmuştur. eşi eve dönerse tekrar helalidir. Tekrar 3 bağa tamamlamak için Nikah tazelemeleri uygundur.

    2 kere talak verirse yani seni boşadım seni boşadım defol git gibi sözlerde 2 bağ kopmuştur. eşi evine dönerse yine helalidir. 3 bağa tamamlamak Nikah tazelemeleri uygundur.

    3 kere talak verirse yani seni boşadım seni boşadım seni boşadım (veya boş ol boş ol boş ol) artık 3 bağda kopmuştur ve eşi geri dönerse helali değildir. Eğer koca ben pişmanım, sinirle söyledim, 3 tanede çocuğumuz var gibi sözlerle gerçekten eşler birbirine kavuşmak isterse işte o zaman Hülle meselesi işin içine girer.

    Hülle Olayı: 3 talakla kocasından boş olan eş tekrar kocasıyla anlaşıp geri dönme kararı alınırsa 3 iddet dönemi (3 hayız dönemi) geçtikten sonra önce başka bir erkekle nikahları kıyılır.Ancak burdaki önemli husus niyet geçici olmamalıdır, yoksa o nikah batıl olur. Ve o kişiyle Zifaf gecesinde cinsel birleşme olması gerekir. ondan sonra o erkek kadını 3 talakla boşar. sonra o kadın eski kocasıyla tekrar nikahlanıp aile hayatını devam ettirebilir...

    yani kardeşler bu iş gerçekten çok ciddi..şöyleki erkek sarhoşken(hanefi alimlerinin bir kısmına göre) veyahut kadın duymadan erkek tek başına, kimse olmayan bir odada bile ben karımı boşadım, artık o benden boştur gibi kelimeleri 3 kere söylerse o kadınla boşanmıştır ve yaptıkları zinadır...


  5. 20.Eylül.2010, 23:40
    3
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 825
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Üç talak meselesi üzerinde müçtehidler ve fıkıh alimleri, birçok açıklamalarda bulunmuşlar ve bunun neticeleri hakkında mufassal bilgiler sunmuşlardır. Bu hususla ilgili fetvaları din kardeşlerimizin istifadesine arzetmeden önce kısa bir açıklama yapmakta fayda mülahaza etmekteyiz.

    a) Ayrı ayrı zamanlarda birer birer boşama yaparak üç boşamada bulunmak

    b) Önce bir, daha sonra iki talak ile üç boşama hakkını kullanmak

    c) Önce iki, sonra bir boşamada bulunmak suretiyle üç talak vermek

    d) Bir defada üç talak vermek suretiyle bütün boşama haklarını bir defada kullanmak.

    Bu sayılan şekillerin hangisinden gidilecek olursa, neticede "üç" boşama vuku bulmuş olacaktır. İslam fukahasının bu mevzua ışık tutacak bir kısım fetvalarını aşağıya alıyoruz.

    1 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, karısına hitaben bir daha seninle cima edersem üç talak ile şart olsun, deyip bir ay geçince cima etmeden talak-ı bayin ile boşasa ve iddeti içinde iken tekrar nikahlasa da cinsi mukarenette bulunsa üç talak vaki olur."

    Açıklama: Üç talakı önlemenin yolu yukarıda açıklanmıştır. İddetin dolması beklenmeden nikah kıyılıp cima edildiği için boşama vaki olur.

    2 - Netice Fetvalarından: "Başka bir memlekete giden kimse, bo-şamaya niyet ederek karısına hitaben, altı aya kadar gelmezsem başkasına var, deyip gitse ve (belirtilen zamanda) gelmese karısı ayrılmış olur" (H.Ec. /51)

    3 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, karısına hitaben "İraden elinde olsun, istersen üç talak ile boş ol" deyip kadın sükut etse boşama vaki olmaz" (H.Ec. 1/56)

    4 - İbni Nüceym Fetvalarından: "Zeyd, karısını üç talak ile boşadıktan sonra "Ben, bundan önce karımı bir talak île boşamıştım, iddeti dolmuştu" deyip kadın da bu sözü doğrulasa itibar olunmaz" (H.ec. 1/56)

    5 - Abdürrahim Fetvalarından: "İraden elinde olsun" dediğinde kadın boşanmayı ihtiyar etmese (koca) daha sonra "üç talak ile boş ol" dese, üç boşama meydana gelmiş olur" (H.Ec. 1/55)

    6 - Behce Fetvalarından: "Bir kere "Şart olsun" deyip de üç talaka niyet eylese, bir boşama vaki olur" (H.Ec. 1/50)

    Açıklama: Üç talakın vukuu için sadece kalben niyet etmek kafi değildir. Ya sarahaten üç sayısını söylemek veya üç sayısını ifade eden bir işaretle boşama yapmak gerekir.

    7 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, taldk-ı bayin ile boşamış olduğu kadına, iddeti içinde üç talakla boş ol dese üç boşama meydana gelmiş olur" (H.Ec. 1/51)

    Açıklama: Talak-ı bayin, hanımı ile gerdeğe girmeden önce, sarih veya kınai lafızlardan biri ile yapılan boşama veya gerdeğe girdikten sonra sen mübanesin, seni ibane ettim, gibi beynuneti ifade eden lafızlardan biri ile vukuu bulan boşamalardır.

    Talak-ı bayin ile yapılan boşamada, henüz iddet dolmadan, karısını iki veya üç talakla boşasa, söylediği sayıya göre boşama meydana gelir.

    8 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, karısına beş talakla boş ol dese, üç boşama meydana gelir" (H.Ec. 1/51)

    Açıklama: Hür bir erkeğin boşama hakkı en son üç defadır. Bundan fazla söylenmesi halinde üç talak vaki olur, geri kalanı lağv olur.

    9 - Abdürrahim Fetvalarından: "Bir erkek karısına (bitaben) "Eğer istersen benden üç talakla boş ol" dese kadın da sükut edip ağlasa boş olmaz" (H.Ec. 1/52)

    Açıklama: Kadının ağlaması, duyduğu haberden razı olmadığı ve boşanmak istemediğini ifade eder. Bu sebeple, boşama vaki olmaz.

    10 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, karısına "Birden üçe kadar boş ol" dese, iki boşama vaki olur" (H.Ec. 1/52)

    Açıklama: Sayılarla ifade edilen hususlarda, sınır teşkil eden rakam, kastedilen sayıya dahil olmaz. Bu sebeple ancak iki boşama vaki olur.

    11 - Abdürrahim Fetvalarından: "İki karısı olan Zeyd, hanımlarına hitaben, eğer falan yere giderseniz üçer talakla boş olun, dediğinde biri gidip diğeri gitmese boşama meydana gelmez" (H.Ec. 1/66)

    Açıklama: Kocanın hitabında her iki kadın müşterek bulunduğundan ancak ikisinin gitmesi ile üç talak meydana gelir. Fakat birisinin gitmesi ile şart tam olarak tahakkuk etmediğinden, üç boşama meydana gelmez.

    12 - Ali Efendi Fetvalarından: "Karısını boşamış olan bir kimseye, "Hanımını bir talakla mı boşadın?" diye sorulduğunda, "Bir, iki, üç, dört" diye cevap verse ailesi üç talakla boşanmış olur" (H.Ec. 1/67)

    13 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd'e "Falan işi işlersen karın üç talakla boş olsun mu?" dediklerinde "Olsun" deyip o işi yapsa, karısı üç talakla boş olur" (H.Ec. 1/69)

    14 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, "Karım Hind'in üzerine evlenecek olursam talak-ı selase üzerime olsun" deyip daha sonra Zeyneb'i nikahlasa ikisinden birisi üç talakla boş olup, Zeyd'e hangisinin boş olduğu açıklatılır" (H.Ec. 1/71)

    15 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, hanımlarına hitaben, "Eğer falan şeyi yaparsanız üçer talakla benden boş olun" deyip, (sonra bu durumdan kurtulmak için) zevcelerini talak-ı bayın ile boşayıp, iddet olduktan sonra o işi yapacak olurlarsa, Zeyd'e tekrar nikahları yapılabilir. Daha sonra o işi yapsalar artık (üç talakla) boş olmazlar" (H.Ec. 1/72)

    16 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd'den üç defa kelimesi küfür sadır olsa hülle icap etmez" (H.Ec. 1/69)

    Açıklama: Küfür kelimesini sarfeden kimsenin İslamiyet'le bağlantısı koptuğu gibi, karısının nikah bağlantısı da kopar. Ancak, küfür kelimesi ile olan ayrılığın neticesi, talak lafzı ile olan ayrılıktan farklıdır. Talak (boşama) lafzının üç defa tekrarı, hülleyi gerektirir. Küfür lafzı ile nikah zedelenir ve yenilenmesi gerekirse de üç defa tekrarı halinde hülle icap etmeksizin nikah yapılabilir.

    17 - Behce Fetvalarından: "Zeyd, bir işi yapmamak üzere üç talaka şart etse, sonra karısını bir talakla boşayıp iddeti dolduktan sonra o işi yapsa, boşama vaki olmaz" (H.Ec. 1/57)

    Açıklama: Üç talak, bir şarta bağlanarak konuşulmuş olsa, bunu ortadan kaldırmak için önce bir talak ile kadını boşayıp üç adet göresiye kadar beklenilir ve böylece iddetini doldurduktan sonra o iş yapılacak olursa, üç talak vaki olmaz. Yeniden nikah akdi ile evliliğin devamı temin edilmiş olur.

    18 - Netice Fetvalarından: "Boş ol" lafzı ile talak-ı ric'i vaki olur. Bu durumda, iddet dolduktan sonra "üç talakla boş ol" dese hülle yapılmaksızın (o kadını) nikahlayabilir" (H.Ec. 1/59)

    Açıklama: Bu fetvada iddeti dolan kadın, talaka mahal olmaktan çıkmış olmaktadır. Bu itibarla "üç talakla boş ol" denilmesi, onun hakkında geçerli olmaz. Bu sebeple de hülle yapılmaksızın nikahlanabilir.

    19 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, gerdeğe girdiği hanımına, "Benden boş ol" deyip, iddeti devam ederken, "Üç talakla boş ol" dese, hülle yapılmadan o kadını tekrar nikahlamaya güçlü (ve muktedir) olamaz" (H.Ec. 1/66)

    20 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, hamile bulunan karısını üç talakla boşasa, hülle yapılmadan (tekrar) nikah laması caiz olmaz" (H.Ec. 1/67)

    21 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd falan işi yaparsam karım üç talak ile boş olsun dese ve o karısını boşayıp başkası ile evlendikten sonra o işi yapmış olsa üç talak vaki olmaz" (H.Ec. 1/63)

    Açıklama: O kimse, bu sözü sarfettiği zaman nikahı altında bulunan kadını boşayınca yapılan talik talakı yıkılmış olur. Başka bir kadın ile evlenince, bu söz ve şart olmaksızın nikahlanmış olacağından, bahsi geçen işi yapmakla talak vaki olmaz.

    22 - Behce Fetvalarından: "Kocanın inkar ettiği üç talakı, Hind'in gösterdiği şahitlerin biri, bir talaka; diğeri iki, bir diğeri de üç boşanmaya şahitlik etseler üç boşama sabit olur" (H.Ec. 1/63)

    23 - Netice Fetvalarından: "Talak-ı ric'i ile boşadığı kadın için "Eğer müracaat edersem üç talak ile boş olsun" deyip de iddeti tamam olduktan sonra nikahlamış olsa, talak vaki olmaz" (H.Ec. 1/53)

    Açıklama: Talak-ı ric'ide yapılacak müracaat, iddet dolmadan önce olacaktır. Kadın üç adet görüp temizlenince boşama talak-ı bayin'e dönüşmüş ve kadın ile erkek arasında tam bir ayrılık vücuda gelmiş olur. Müracaat etme şartına bağlanan üç talak, iddetin dolması ile yıkılmış olacağından, daha sonra nikah kıyılması ile talak vaki olmaz.

    24 - İbni Nüceym Fetvalarından: "Zeyd, karısına hitaben "Sen boşsun" deyip sükut ettikten sonra, "Üç olarak" dese, susması nefesinin kesilmesinden ise, üç talak vaki olur" (H.Ec. 1/53)

    25 - Ali Efendi Fetvalarından: "Falan işiyaparsam üç talak üzerime olsun, dese böyle demek oranın örfünde üç talak ile boş olsun demek ise, o işi yaptığında üç boşama vaki olur" (H.Ec. 1/61)
    Mehmed Emre - www.ihya.org - Çağımız ve Günümüz Meselelerine Fetvalar


  6. 20.Eylül.2010, 23:40
    3
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Üç talak meselesi üzerinde müçtehidler ve fıkıh alimleri, birçok açıklamalarda bulunmuşlar ve bunun neticeleri hakkında mufassal bilgiler sunmuşlardır. Bu hususla ilgili fetvaları din kardeşlerimizin istifadesine arzetmeden önce kısa bir açıklama yapmakta fayda mülahaza etmekteyiz.

    a) Ayrı ayrı zamanlarda birer birer boşama yaparak üç boşamada bulunmak

    b) Önce bir, daha sonra iki talak ile üç boşama hakkını kullanmak

    c) Önce iki, sonra bir boşamada bulunmak suretiyle üç talak vermek

    d) Bir defada üç talak vermek suretiyle bütün boşama haklarını bir defada kullanmak.

    Bu sayılan şekillerin hangisinden gidilecek olursa, neticede "üç" boşama vuku bulmuş olacaktır. İslam fukahasının bu mevzua ışık tutacak bir kısım fetvalarını aşağıya alıyoruz.

    1 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, karısına hitaben bir daha seninle cima edersem üç talak ile şart olsun, deyip bir ay geçince cima etmeden talak-ı bayin ile boşasa ve iddeti içinde iken tekrar nikahlasa da cinsi mukarenette bulunsa üç talak vaki olur."

    Açıklama: Üç talakı önlemenin yolu yukarıda açıklanmıştır. İddetin dolması beklenmeden nikah kıyılıp cima edildiği için boşama vaki olur.

    2 - Netice Fetvalarından: "Başka bir memlekete giden kimse, bo-şamaya niyet ederek karısına hitaben, altı aya kadar gelmezsem başkasına var, deyip gitse ve (belirtilen zamanda) gelmese karısı ayrılmış olur" (H.Ec. /51)

    3 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, karısına hitaben "İraden elinde olsun, istersen üç talak ile boş ol" deyip kadın sükut etse boşama vaki olmaz" (H.Ec. 1/56)

    4 - İbni Nüceym Fetvalarından: "Zeyd, karısını üç talak ile boşadıktan sonra "Ben, bundan önce karımı bir talak île boşamıştım, iddeti dolmuştu" deyip kadın da bu sözü doğrulasa itibar olunmaz" (H.ec. 1/56)

    5 - Abdürrahim Fetvalarından: "İraden elinde olsun" dediğinde kadın boşanmayı ihtiyar etmese (koca) daha sonra "üç talak ile boş ol" dese, üç boşama meydana gelmiş olur" (H.Ec. 1/55)

    6 - Behce Fetvalarından: "Bir kere "Şart olsun" deyip de üç talaka niyet eylese, bir boşama vaki olur" (H.Ec. 1/50)

    Açıklama: Üç talakın vukuu için sadece kalben niyet etmek kafi değildir. Ya sarahaten üç sayısını söylemek veya üç sayısını ifade eden bir işaretle boşama yapmak gerekir.

    7 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, taldk-ı bayin ile boşamış olduğu kadına, iddeti içinde üç talakla boş ol dese üç boşama meydana gelmiş olur" (H.Ec. 1/51)

    Açıklama: Talak-ı bayin, hanımı ile gerdeğe girmeden önce, sarih veya kınai lafızlardan biri ile yapılan boşama veya gerdeğe girdikten sonra sen mübanesin, seni ibane ettim, gibi beynuneti ifade eden lafızlardan biri ile vukuu bulan boşamalardır.

    Talak-ı bayin ile yapılan boşamada, henüz iddet dolmadan, karısını iki veya üç talakla boşasa, söylediği sayıya göre boşama meydana gelir.

    8 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, karısına beş talakla boş ol dese, üç boşama meydana gelir" (H.Ec. 1/51)

    Açıklama: Hür bir erkeğin boşama hakkı en son üç defadır. Bundan fazla söylenmesi halinde üç talak vaki olur, geri kalanı lağv olur.

    9 - Abdürrahim Fetvalarından: "Bir erkek karısına (bitaben) "Eğer istersen benden üç talakla boş ol" dese kadın da sükut edip ağlasa boş olmaz" (H.Ec. 1/52)

    Açıklama: Kadının ağlaması, duyduğu haberden razı olmadığı ve boşanmak istemediğini ifade eder. Bu sebeple, boşama vaki olmaz.

    10 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, karısına "Birden üçe kadar boş ol" dese, iki boşama vaki olur" (H.Ec. 1/52)

    Açıklama: Sayılarla ifade edilen hususlarda, sınır teşkil eden rakam, kastedilen sayıya dahil olmaz. Bu sebeple ancak iki boşama vaki olur.

    11 - Abdürrahim Fetvalarından: "İki karısı olan Zeyd, hanımlarına hitaben, eğer falan yere giderseniz üçer talakla boş olun, dediğinde biri gidip diğeri gitmese boşama meydana gelmez" (H.Ec. 1/66)

    Açıklama: Kocanın hitabında her iki kadın müşterek bulunduğundan ancak ikisinin gitmesi ile üç talak meydana gelir. Fakat birisinin gitmesi ile şart tam olarak tahakkuk etmediğinden, üç boşama meydana gelmez.

    12 - Ali Efendi Fetvalarından: "Karısını boşamış olan bir kimseye, "Hanımını bir talakla mı boşadın?" diye sorulduğunda, "Bir, iki, üç, dört" diye cevap verse ailesi üç talakla boşanmış olur" (H.Ec. 1/67)

    13 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd'e "Falan işi işlersen karın üç talakla boş olsun mu?" dediklerinde "Olsun" deyip o işi yapsa, karısı üç talakla boş olur" (H.Ec. 1/69)

    14 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, "Karım Hind'in üzerine evlenecek olursam talak-ı selase üzerime olsun" deyip daha sonra Zeyneb'i nikahlasa ikisinden birisi üç talakla boş olup, Zeyd'e hangisinin boş olduğu açıklatılır" (H.Ec. 1/71)

    15 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd, hanımlarına hitaben, "Eğer falan şeyi yaparsanız üçer talakla benden boş olun" deyip, (sonra bu durumdan kurtulmak için) zevcelerini talak-ı bayın ile boşayıp, iddet olduktan sonra o işi yapacak olurlarsa, Zeyd'e tekrar nikahları yapılabilir. Daha sonra o işi yapsalar artık (üç talakla) boş olmazlar" (H.Ec. 1/72)

    16 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd'den üç defa kelimesi küfür sadır olsa hülle icap etmez" (H.Ec. 1/69)

    Açıklama: Küfür kelimesini sarfeden kimsenin İslamiyet'le bağlantısı koptuğu gibi, karısının nikah bağlantısı da kopar. Ancak, küfür kelimesi ile olan ayrılığın neticesi, talak lafzı ile olan ayrılıktan farklıdır. Talak (boşama) lafzının üç defa tekrarı, hülleyi gerektirir. Küfür lafzı ile nikah zedelenir ve yenilenmesi gerekirse de üç defa tekrarı halinde hülle icap etmeksizin nikah yapılabilir.

    17 - Behce Fetvalarından: "Zeyd, bir işi yapmamak üzere üç talaka şart etse, sonra karısını bir talakla boşayıp iddeti dolduktan sonra o işi yapsa, boşama vaki olmaz" (H.Ec. 1/57)

    Açıklama: Üç talak, bir şarta bağlanarak konuşulmuş olsa, bunu ortadan kaldırmak için önce bir talak ile kadını boşayıp üç adet göresiye kadar beklenilir ve böylece iddetini doldurduktan sonra o iş yapılacak olursa, üç talak vaki olmaz. Yeniden nikah akdi ile evliliğin devamı temin edilmiş olur.

    18 - Netice Fetvalarından: "Boş ol" lafzı ile talak-ı ric'i vaki olur. Bu durumda, iddet dolduktan sonra "üç talakla boş ol" dese hülle yapılmaksızın (o kadını) nikahlayabilir" (H.Ec. 1/59)

    Açıklama: Bu fetvada iddeti dolan kadın, talaka mahal olmaktan çıkmış olmaktadır. Bu itibarla "üç talakla boş ol" denilmesi, onun hakkında geçerli olmaz. Bu sebeple de hülle yapılmaksızın nikahlanabilir.

    19 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, gerdeğe girdiği hanımına, "Benden boş ol" deyip, iddeti devam ederken, "Üç talakla boş ol" dese, hülle yapılmadan o kadını tekrar nikahlamaya güçlü (ve muktedir) olamaz" (H.Ec. 1/66)

    20 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd, hamile bulunan karısını üç talakla boşasa, hülle yapılmadan (tekrar) nikah laması caiz olmaz" (H.Ec. 1/67)

    21 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd falan işi yaparsam karım üç talak ile boş olsun dese ve o karısını boşayıp başkası ile evlendikten sonra o işi yapmış olsa üç talak vaki olmaz" (H.Ec. 1/63)

    Açıklama: O kimse, bu sözü sarfettiği zaman nikahı altında bulunan kadını boşayınca yapılan talik talakı yıkılmış olur. Başka bir kadın ile evlenince, bu söz ve şart olmaksızın nikahlanmış olacağından, bahsi geçen işi yapmakla talak vaki olmaz.

    22 - Behce Fetvalarından: "Kocanın inkar ettiği üç talakı, Hind'in gösterdiği şahitlerin biri, bir talaka; diğeri iki, bir diğeri de üç boşanmaya şahitlik etseler üç boşama sabit olur" (H.Ec. 1/63)

    23 - Netice Fetvalarından: "Talak-ı ric'i ile boşadığı kadın için "Eğer müracaat edersem üç talak ile boş olsun" deyip de iddeti tamam olduktan sonra nikahlamış olsa, talak vaki olmaz" (H.Ec. 1/53)

    Açıklama: Talak-ı ric'ide yapılacak müracaat, iddet dolmadan önce olacaktır. Kadın üç adet görüp temizlenince boşama talak-ı bayin'e dönüşmüş ve kadın ile erkek arasında tam bir ayrılık vücuda gelmiş olur. Müracaat etme şartına bağlanan üç talak, iddetin dolması ile yıkılmış olacağından, daha sonra nikah kıyılması ile talak vaki olmaz.

    24 - İbni Nüceym Fetvalarından: "Zeyd, karısına hitaben "Sen boşsun" deyip sükut ettikten sonra, "Üç olarak" dese, susması nefesinin kesilmesinden ise, üç talak vaki olur" (H.Ec. 1/53)

    25 - Ali Efendi Fetvalarından: "Falan işiyaparsam üç talak üzerime olsun, dese böyle demek oranın örfünde üç talak ile boş olsun demek ise, o işi yaptığında üç boşama vaki olur" (H.Ec. 1/61)
    Mehmed Emre - www.ihya.org - Çağımız ve Günümüz Meselelerine Fetvalar


  7. 20.Eylül.2010, 23:47
    4
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 825
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Evlenmek için nikah yapılırken, karı-koca birbiriyle devamlı olarak geçinecek olduklarına dair sözleşirler. Bunun içindir ki, nikahda asıl olan devamlılıktır. Bir müddet için yapılan nikah haramdır. Bununla beraber zaruret halinde, karı-koca arasındaki geçimsizlik had safhaya ulaşıp, artık bir arada yaşayamayacakları anlaşılması halinde birbirinden ayrılmaları da meşru kılınmıştır.
    Karı ile koca arasındaki bulunan manevi üç bağ, boşanma yolu ile koparılabilir. Bunun içindir ki, bir erkeğin, karısını boşarken üç bağı birden koparması İslam dininde doğru gö-rülmemiştir. Erkek, karısını boşarken boşamanın sınırlı olduğunu bilirse, boşarken, ayrılmaktan vazgeçmek istediğinde bunu yapabilecek şekilde boşama işini icra eder.
    Erkek karısını boşarken, boşama usul ve kaidelerine riayet etmeden üç bağı birden koparacak şekilde üç talakla karısını boşarsa, kadın ile erkek artık birbirine yabancı olurlar. İslam dininin emirlerine göre, tekrar evlenemezler, ta ki boşadığı karısı başka bir erkekle normal bir şekilde evlenip ondan da boşanmış olsun.
    Bir erkeğe en güç gelen şey, karısının başka bir erkekle ev-lenmesidir. Böyle bir durumu erkek görmek istemez. Hatta bunu düşünmek bile erkeğe azab verir.
    İslam dininin boşamayı sınırlandırması, evliliğin de-vamlılığını temin etmek içindir. İslam, koyduğu sınırı aşan ve karısını gelişigüzel boşayan erkeğe ceza olarak, üç talakla boşadığı karısını boşadıktan sonra, karısı başka bir erkekle evlenmedikçe onu tekrar nikahlamayı kendisine haram kılmıştır. Bu ona verilen bir cezadan ibarettir.
    Bu hususta Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
    ''Yine erkek karısını (üçüncü defa olarak) boşarsa, on-dan sonra kadın kendinden başka bir ere nikahlanıp varıncaya kadar (ve o erkek onunla cinsi münasebette bulu-nuncaya kadar) ona (birinci kocasına) helal olmaz. Bununla beraber, eğer bu (yeni) koca da onu boşar da, onlar (birinci koca ile aynı karı) Allah'ın sınırlarını ayakta tutucaklarını (tatbik edeceklerini) zannederlerse (iddet bittikten sonra) tekrar birbirine dönmelerinde, (evlenmelerinde) her ikisi hakkında da vebal yoktur. Bunlar, bilir, anlar bir kavim için Allah'ın açıkladığı sınırlardır. "
    (Bakara Süresi, ayet: 230)
    Bu ayet-i celile açıkça ifade ediyor ki, kocasından üç talakla boşanan kadın, kendisini boşayan erkekle, ancak başka bir er-kekle evlendikten sonra boşanıp tekrar evlenebilir. İşte bu işe hulle denir.
    Geçen konularda da temas edildiği gibi, üç talakla boşanan
    kadın, başka bir erkekle nikahlandığı vakit, kendisini boşayan ilk kocasına helal olabilmesi için ikinci kocası ile mutlaka cinsi münasebette bulunması lazımdır. Ondan sonra aralarında ge-çimsizlik olur veya kocası ölürse, birinci kocasıyla tekrar evle-nebilir. Bu hususda varid olan hadis-i şerifler yine yukarıda zikredilmiştir. Konuyu tedkik etme bakımından hadis-i şerifi burada da zikretmeyi münasip gördük. Şöyle ki:
    Resül-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) in zamanında, Rifaa adında bir sahabi, karısını üç talakla boşamıştı. Bu kadın sonradan Abdurrahman bin Zebir ile evlenmişti. Ancak kadın ikinci kocasından memnun kalmamış ve durumunu arzetmek için Peygamber aleyhisselama gelmiş ve;
    - Ey Allah'ın Resülü, ben Rifaa'nın nikahı altında bulunu-yordum. O, beni üç talakla boşadı. Onu takiben Abbdurrahman ile evlendim. Onun beraberinde ki şey (cinsi uzvu) şu elbisenin saçağı gibidir (iş görmez bir vaziyettedir), dedi.
    Resülüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gülümseyerek kadına şöyle buyurdu:
    - Sen (ilk kocan) Rifaa'ya dönmek mi istiyorsun?
    Hayır, sen onun (ikinci kocanın) balcağızından tatmadıkça, o da senin balcağızından tatmadıkça (siz cinsi münasebette bulunmadıkça) bu olmaz.
    Hadis-i şerifin ravısi Hazret-i Aişe validemiz diyorlar ki: Bu sırada Ebü Bekir (r.a.), Peygamber aleyhisselamın huzurunda bulunuyordu. Halid bin As da kendisine izin verilmek için kapıda bekliyordu. Kadının bu tarzdaki konuşmasına taham-mül edemeyerek:
    - Ey Ebü Bekir! Şu kadının Peygamber aleyhisselamın hu-zurunda açıkça ifade ettiği bu tarz konuşmasını işitmiyor mu-sun? diye seslendi.
    * * *
    İslamdaki hulle meselesi birçok kimselerin yanlış olarak anladıkları ve din düşmanlarının dillerine doladıkları gibi değildir. Yuvası yıkılan adama yardım etmek için, bir adam bu-lup, şeklen kadınla nikahlayıp evlendirmek, gerdeğe girmeden nikahın kıyılmasından birkaç saat sonra boşatmak ile olmaz. Bu, Peygamber aleyhisselamın lanetlediği bir ahlaksızlıktan başka bir şey değildir.
    Nikah, geçici değil daimi evlilik için yapılır. Geçici nikah ni-kah olmaz. Onun için, hulle yapmak düşüncesiyle nikah yapılmış olsa; bu düşünce (hulle yaptıran veya hulle yapan adam veya kadın) üçünün birinin kalbinden geçse, o nikah batıldır.
    .
    .
    Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri


  8. 20.Eylül.2010, 23:47
    4
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Evlenmek için nikah yapılırken, karı-koca birbiriyle devamlı olarak geçinecek olduklarına dair sözleşirler. Bunun içindir ki, nikahda asıl olan devamlılıktır. Bir müddet için yapılan nikah haramdır. Bununla beraber zaruret halinde, karı-koca arasındaki geçimsizlik had safhaya ulaşıp, artık bir arada yaşayamayacakları anlaşılması halinde birbirinden ayrılmaları da meşru kılınmıştır.
    Karı ile koca arasındaki bulunan manevi üç bağ, boşanma yolu ile koparılabilir. Bunun içindir ki, bir erkeğin, karısını boşarken üç bağı birden koparması İslam dininde doğru gö-rülmemiştir. Erkek, karısını boşarken boşamanın sınırlı olduğunu bilirse, boşarken, ayrılmaktan vazgeçmek istediğinde bunu yapabilecek şekilde boşama işini icra eder.
    Erkek karısını boşarken, boşama usul ve kaidelerine riayet etmeden üç bağı birden koparacak şekilde üç talakla karısını boşarsa, kadın ile erkek artık birbirine yabancı olurlar. İslam dininin emirlerine göre, tekrar evlenemezler, ta ki boşadığı karısı başka bir erkekle normal bir şekilde evlenip ondan da boşanmış olsun.
    Bir erkeğe en güç gelen şey, karısının başka bir erkekle ev-lenmesidir. Böyle bir durumu erkek görmek istemez. Hatta bunu düşünmek bile erkeğe azab verir.
    İslam dininin boşamayı sınırlandırması, evliliğin de-vamlılığını temin etmek içindir. İslam, koyduğu sınırı aşan ve karısını gelişigüzel boşayan erkeğe ceza olarak, üç talakla boşadığı karısını boşadıktan sonra, karısı başka bir erkekle evlenmedikçe onu tekrar nikahlamayı kendisine haram kılmıştır. Bu ona verilen bir cezadan ibarettir.
    Bu hususta Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
    ''Yine erkek karısını (üçüncü defa olarak) boşarsa, on-dan sonra kadın kendinden başka bir ere nikahlanıp varıncaya kadar (ve o erkek onunla cinsi münasebette bulu-nuncaya kadar) ona (birinci kocasına) helal olmaz. Bununla beraber, eğer bu (yeni) koca da onu boşar da, onlar (birinci koca ile aynı karı) Allah'ın sınırlarını ayakta tutucaklarını (tatbik edeceklerini) zannederlerse (iddet bittikten sonra) tekrar birbirine dönmelerinde, (evlenmelerinde) her ikisi hakkında da vebal yoktur. Bunlar, bilir, anlar bir kavim için Allah'ın açıkladığı sınırlardır. "
    (Bakara Süresi, ayet: 230)
    Bu ayet-i celile açıkça ifade ediyor ki, kocasından üç talakla boşanan kadın, kendisini boşayan erkekle, ancak başka bir er-kekle evlendikten sonra boşanıp tekrar evlenebilir. İşte bu işe hulle denir.
    Geçen konularda da temas edildiği gibi, üç talakla boşanan
    kadın, başka bir erkekle nikahlandığı vakit, kendisini boşayan ilk kocasına helal olabilmesi için ikinci kocası ile mutlaka cinsi münasebette bulunması lazımdır. Ondan sonra aralarında ge-çimsizlik olur veya kocası ölürse, birinci kocasıyla tekrar evle-nebilir. Bu hususda varid olan hadis-i şerifler yine yukarıda zikredilmiştir. Konuyu tedkik etme bakımından hadis-i şerifi burada da zikretmeyi münasip gördük. Şöyle ki:
    Resül-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) in zamanında, Rifaa adında bir sahabi, karısını üç talakla boşamıştı. Bu kadın sonradan Abdurrahman bin Zebir ile evlenmişti. Ancak kadın ikinci kocasından memnun kalmamış ve durumunu arzetmek için Peygamber aleyhisselama gelmiş ve;
    - Ey Allah'ın Resülü, ben Rifaa'nın nikahı altında bulunu-yordum. O, beni üç talakla boşadı. Onu takiben Abbdurrahman ile evlendim. Onun beraberinde ki şey (cinsi uzvu) şu elbisenin saçağı gibidir (iş görmez bir vaziyettedir), dedi.
    Resülüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gülümseyerek kadına şöyle buyurdu:
    - Sen (ilk kocan) Rifaa'ya dönmek mi istiyorsun?
    Hayır, sen onun (ikinci kocanın) balcağızından tatmadıkça, o da senin balcağızından tatmadıkça (siz cinsi münasebette bulunmadıkça) bu olmaz.
    Hadis-i şerifin ravısi Hazret-i Aişe validemiz diyorlar ki: Bu sırada Ebü Bekir (r.a.), Peygamber aleyhisselamın huzurunda bulunuyordu. Halid bin As da kendisine izin verilmek için kapıda bekliyordu. Kadının bu tarzdaki konuşmasına taham-mül edemeyerek:
    - Ey Ebü Bekir! Şu kadının Peygamber aleyhisselamın hu-zurunda açıkça ifade ettiği bu tarz konuşmasını işitmiyor mu-sun? diye seslendi.
    * * *
    İslamdaki hulle meselesi birçok kimselerin yanlış olarak anladıkları ve din düşmanlarının dillerine doladıkları gibi değildir. Yuvası yıkılan adama yardım etmek için, bir adam bu-lup, şeklen kadınla nikahlayıp evlendirmek, gerdeğe girmeden nikahın kıyılmasından birkaç saat sonra boşatmak ile olmaz. Bu, Peygamber aleyhisselamın lanetlediği bir ahlaksızlıktan başka bir şey değildir.
    Nikah, geçici değil daimi evlilik için yapılır. Geçici nikah ni-kah olmaz. Onun için, hulle yapmak düşüncesiyle nikah yapılmış olsa; bu düşünce (hulle yaptıran veya hulle yapan adam veya kadın) üçünün birinin kalbinden geçse, o nikah batıldır.
    .
    .
    Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri


  9. 13.Ekim.2014, 18:55
    5
    Misafir

    Cevap: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    3 ay evli kaldim sonra bosandim simdi pismanin nasil eski karimla nikah kiyilor


  10. 13.Ekim.2014, 18:55
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    3 ay evli kaldim sonra bosandim simdi pismanin nasil eski karimla nikah kiyilor


  11. 22.Şubat.2015, 20:06
    6
    Misafir

    Cevap: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Eşiniz önce başka bir adamla evlenecek cinsi münasebette bulunacak. Daha sonra o adam eşini boşarsa ve siz de isterseniz (mideniz kabul ederse ) dinen evlenebileceksiniz


  12. 22.Şubat.2015, 20:06
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Eşiniz önce başka bir adamla evlenecek cinsi münasebette bulunacak. Daha sonra o adam eşini boşarsa ve siz de isterseniz (mideniz kabul ederse ) dinen evlenebileceksiniz


  13. 09.Ağustos.2015, 21:48
    7
    Misafir

    Cevap: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Kocam bana telefonda uc kere bosol bosol bosol dedim bitti dedi nikahımız dusmus mudur


  14. 09.Ağustos.2015, 21:48
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kocam bana telefonda uc kere bosol bosol bosol dedim bitti dedi nikahımız dusmus mudur


  15. 17.Ağustos.2015, 14:45
    8
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,735
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    boşandıktan sonra tekrar aynı kişiyle evlenme

    hülle nasıl yapılır

    Alıntı
    bosol bosol bosol dedim bitti dedi nikahımız dusmus mudur
    Düşmüş nikahıınız ama fetvaya göre bir yerde söylenen sadece bir talak gider, iki talak kalmış olur.
    Hülleye gerek yok boş işler


  16. 17.Ağustos.2015, 14:45
    8
    Üye
    hülle nasıl yapılır

    Alıntı
    bosol bosol bosol dedim bitti dedi nikahımız dusmus mudur
    Düşmüş nikahıınız ama fetvaya göre bir yerde söylenen sadece bir talak gider, iki talak kalmış olur.
    Hülleye gerek yok boş işler


  17. 29.Ağustos.2015, 01:57
    9
    Misafir

    Cevap: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Eşim bana sinirliyken 6 kez ( boş ol, boş ol, boş ol) dedi..Şimdi pişman hulle gerekirmi. . Lütfen acil cvp


  18. 29.Ağustos.2015, 01:57
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Eşim bana sinirliyken 6 kez ( boş ol, boş ol, boş ol) dedi..Şimdi pişman hulle gerekirmi. . Lütfen acil cvp


  19. 17.Eylül.2015, 12:50
    10
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,378
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    boşandıktan sonra tekrar aynı kişiyle evlenme

    hülle nasıl yapılır
    Alıntı
    Şimdi pişman hulle gerekirmi
    Hulleyi boş verin. Bir müftünün yanına gidin ve durumu anlatın.
    Hulle yapan ve yaptıana lanet etmiş efendimiz ondan sakının.


  20. 17.Eylül.2015, 12:50
    10
    Moderatör
    hülle nasıl yapılır
    Alıntı
    Şimdi pişman hulle gerekirmi
    Hulleyi boş verin. Bir müftünün yanına gidin ve durumu anlatın.
    Hulle yapan ve yaptıana lanet etmiş efendimiz ondan sakının.


  21. 20.Eylül.2015, 19:03
    11
    Misafir

    Cevap: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Ben esimle 4senelik evliyim bizim nikahimizi biz kimseye vekalet vermeden haberimiz yokken kiydilar kendi arala
    rinda bize hulle gerekiyormu bana lutden yardım edin


  22. 20.Eylül.2015, 19:03
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben esimle 4senelik evliyim bizim nikahimizi biz kimseye vekalet vermeden haberimiz yokken kiydilar kendi arala
    rinda bize hulle gerekiyormu bana lutden yardım edin


  23. 29.Eylül.2015, 08:27
    12
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,378
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Boşandıktan sonra tekrar eşlerin nikahlanması nasıl olur, hulle caiz midir?

    Nikahı kızın babası ve damat iki şahit huzurunda kıymış iseler nikah geçerlidir
    Ama dini nikah damattan da habersiz kıyılmış ise yeniden nikah kıyın


  24. 29.Eylül.2015, 08:27
    12
    Moderatör
    Nikahı kızın babası ve damat iki şahit huzurunda kıymış iseler nikah geçerlidir
    Ama dini nikah damattan da habersiz kıyılmış ise yeniden nikah kıyın





+ Yorum Gönder
Git 124 Son