Anketimiz: İslamda idam olduğunu biliyomuydunuz?

Katılımcı sayısı
67. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • evet

    61 91.04%
  • hayır

    6 8.96%

Konusunu Oylayın.: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 5 kişi oyladı.

İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?
  1. 17.Ekim.2009, 22:57
    13
    tuallin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Mart.2009
    Üye No: 47177
    Mesaj Sayısı: 168
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 35

    --->: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    reklam


    --->: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir? isimli yazı www.Mumsema.com--->: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?
    Allah (cc) razı olsun hocam.. güzel bir konu yorumlarda çok güzel maaşAllah..


  2. 17.Ekim.2009, 22:57
    13
    Devamlı Üye
    reklam


    Allah (cc) razı olsun hocam.. güzel bir konu yorumlarda çok güzel maaşAllah..


  3. 30.Mart.2011, 16:00
    14
    DangeR
    bir mum ışığı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2011
    Üye No: 85439
    Mesaj Sayısı: 1,042
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 29

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    reklam


    İslamda idam cezası vardır biliyordum


  4. 30.Mart.2011, 16:00
    14
    DangeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bir mum ışığı
    reklam


    İslamda idam cezası vardır biliyordum


  5. 01.Haziran.2011, 11:40
    15
    Esse
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Nisan.2011
    Üye No: 86873
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    Alıntı
    elbette... islamda evli olduğu halde zina eden erkek veya kadın farketmez cezası ölümdür.
    günümüzde böyle bir suca teşebbüs eden cezası nasıl uygulanır?


  6. 01.Haziran.2011, 11:40
    15
    Devamlı Üye
    Alıntı
    elbette... islamda evli olduğu halde zina eden erkek veya kadın farketmez cezası ölümdür.
    günümüzde böyle bir suca teşebbüs eden cezası nasıl uygulanır?


  7. 01.Haziran.2011, 13:10
    16
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,607
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 52
    Bulunduğu yer: Hoşgörü Diyarı

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    Alıntı
    günümüzde böyle bir suca teşebbüs eden cezası nasıl uygulanır?

    Şeriatla yönetilen devlet tarafından ceza verilebilir. Şahıslar ceza veremez.


  8. 01.Haziran.2011, 13:10
    16
    Özel Üye
    Alıntı
    günümüzde böyle bir suca teşebbüs eden cezası nasıl uygulanır?

    Şeriatla yönetilen devlet tarafından ceza verilebilir. Şahıslar ceza veremez.


  9. 01.Haziran.2011, 14:43
    17
    mfcanbaz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2011
    Üye No: 83323
    Mesaj Sayısı: 220
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Fatih

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    Alıntı
    Buhari İkrime'den şunu rivayet etmektedir:

    "Müminlerin emîri Ali (ra)'ye zındıklar getirildi ve onları yaktırdı. Haber İbni Abbas'a ulaşınca: Onun yerinde ben olsaydın yaktırmazdım. Çünkü Rasulullah (sav): 'Allah'ın azabı ile azab etmeyin' buyurarak ateşle cezalandırmayı yasaklamaktadır. Ben olsaydım Rasulullah (sav)'in: 'Kim dinini (İslâm'ı) değiştirirse onu öldürünüz' sözüne göre onları öldürürdüm."

    Bu durum gerçekten olmuş mudur.

    Bu nakil doğrumudur ?


  10. 01.Haziran.2011, 14:43
    17
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Buhari İkrime'den şunu rivayet etmektedir:

    "Müminlerin emîri Ali (ra)'ye zındıklar getirildi ve onları yaktırdı. Haber İbni Abbas'a ulaşınca: Onun yerinde ben olsaydın yaktırmazdım. Çünkü Rasulullah (sav): 'Allah'ın azabı ile azab etmeyin' buyurarak ateşle cezalandırmayı yasaklamaktadır. Ben olsaydım Rasulullah (sav)'in: 'Kim dinini (İslâm'ı) değiştirirse onu öldürünüz' sözüne göre onları öldürürdüm."

    Bu durum gerçekten olmuş mudur.

    Bu nakil doğrumudur ?


  11. 05.Haziran.2011, 13:26
    18
    Fahmin
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2011
    Üye No: 87601
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    İslam gözəllikdir, saflıq və paklıqdır. İslam Allahın buyurduğu dindir !

    _____________


    Güzel bir hikayeyi paylaşmak isterim. (Kurani Kerimden dastanlar adlı kitaptan)
    İki nəfər məsihi ki, müsəlman olmuşdular və Müsəlman şəhərlərinin birində (Təlitə adlı şəhərdə) yaşayırdılar, onlardan soruşduqda ki, nə səbəbə müsəlman olmusunuz və elmin təhsilində qabaqcılsınız ?
    Dedilər: Bir neçə il əvvəl ki, zindanda əsir idik, bir müsəlman İraqlı da bizimlə idi və hər gün Quran oxuyurdu. Biz isə məsihi idik deyə başa düşmürdük. Ondan ərəb dilini öyrənməyə başladıq. Sonra o, Quranı oxuduqda biz də başa düşdük. Bir gün bu iki ayəni oxudu və dedi: Allahın kəlamıdır və Allah buyurur: Çağırın məni qəbul edim sizi (ğafir 60), Ey müsəlmanlar siz öz Allahınıza yaxınsınız (bəqərə 186).
    Allah yaxındır, əgər bir işin olsa özün de, lazım deyil ki, gələsən məscidə, ya alimlərin yanına. Hər kim məni istəsə, mən yaxınam. Allah uzaq deyil ki, uca səslə deyəsən. O şeyi ki, istəyirsən Allaha de. Amma Allah ki, buyurur dua etmək yaxşıdır dua et. Bu iki-üç ayəni eşitdik və mən o dostuma dedim görürsən Peyğəmbər (s) düz deyirmiş. Bizim məsihilər ki, bu kəlamı qəbul etmirlər və buna əsasən də deyirlər ki, bəşərin (insanın) Allahla yolu yoxdur. Ancaq gərək alimlərinin ya keşişlərinin yanına getsinlər. Əgər günah etsələr çarələri yoxdur, gərək kilsəyə gedib etdikləri günahı keşişə desinlər və ona pul versinlər ki, keşiş onları bağışlasın. Bu halda ki, o keşişin özünün Alaha yolu yoxdur.
    Dostlardan biri deyir: Tamaşa etmək üçün Parisdə olan kilsəyə getdim. Böyük bir kilsəydi, o qismət ki, günahlarının bağışlanması üçün idi tamaşa etməli idi. Birinci qismət onlar idi ki, günah etmişdilər. Bir zalda oturmuşdular və kağız dəftər götürüb günahlarını bir kağıza yazıb orada olan aparata salırdılar. Sonra ayrı bir zala keçib cavabını alırdılar. O cavabda yazılırdı ki, gərək bu günah üçün bu məbləği verəsən ki, günahın bağışlansın. Sonra isə pul verilən yerə gedib cavabda yazılan məbləğdə pul verirdilər. Pul verdikləri yerdən kağız alıb axırıncı zala gedirdilər və o zala kağızı verdikdən sonra onlara deyilirdi ki, günahlarınız bağışlandı !
    O iki məsihi dedilər:
    - Biz bu iki-üç ayəni eşitdikdən sonra, bizdə əsər qoydu və dedik: Əgər bu sözləri ki, Allah buyurur (mən sizə yaxınam, hər nə istəsəniz məndən istəyin) düzdür ? Biz suslamışdıq və Allahdan su istəyirik. Bu anda gördük ki, zindanın divarından su axdı və o sudan içib sirab olduq. Bu anda biz Allahın kəlamını qəbul edib və müsəlman olduq. O İraqlı müsəlman ki, bizə müsəlman dilini öyrətmişdi, gördü ki, bizim duamız ilə ağıla gəlməyən yerdən su axdı. Quranı yerə qoyub ayağa qalxdı və bizə dedi: Mən indi bildim ki, sizin dininiz həqqdir.
    Biz isə ona başa saldıq ki, bizim dinin həqiqəti yoxdur, həqiqi din Quranın buyurduğu İslam dinidir. Biz də Quranın buyurduğu kəlamları qəbul edib müsəlman olmuşuq və müsəlman olduqdan sonra dua edib bu möcüzəni görmüşük. O isə bizim sözlərimizi qəbul etməyib dedi:
    - Siz istəmirsiniz öz dininizi mənə öyrədəsiniz, bunun üçün də bəhanə edirsiniz.
    Sonra biz hər nə dediksə qəbul etməyib İslam dinindən döndü və kafir oldu.
    Bu iki məsihi dedi: Ey Allah ! Sənə and veririk Quranın bərəkətinə və Mühəmməd(s)-in rəhmətinə bizə bir yol görsəd ! Gecə yuxuda onlara deyildi ki, Suriyaya gedib orada olan İslam Alimləri ilə görüşsünlər. Beləliklə iki Məsihi Müsəlman oldu.


  12. 05.Haziran.2011, 13:26
    18
    Üye
    İslam gözəllikdir, saflıq və paklıqdır. İslam Allahın buyurduğu dindir !

    _____________


    Güzel bir hikayeyi paylaşmak isterim. (Kurani Kerimden dastanlar adlı kitaptan)
    İki nəfər məsihi ki, müsəlman olmuşdular və Müsəlman şəhərlərinin birində (Təlitə adlı şəhərdə) yaşayırdılar, onlardan soruşduqda ki, nə səbəbə müsəlman olmusunuz və elmin təhsilində qabaqcılsınız ?
    Dedilər: Bir neçə il əvvəl ki, zindanda əsir idik, bir müsəlman İraqlı da bizimlə idi və hər gün Quran oxuyurdu. Biz isə məsihi idik deyə başa düşmürdük. Ondan ərəb dilini öyrənməyə başladıq. Sonra o, Quranı oxuduqda biz də başa düşdük. Bir gün bu iki ayəni oxudu və dedi: Allahın kəlamıdır və Allah buyurur: Çağırın məni qəbul edim sizi (ğafir 60), Ey müsəlmanlar siz öz Allahınıza yaxınsınız (bəqərə 186).
    Allah yaxındır, əgər bir işin olsa özün de, lazım deyil ki, gələsən məscidə, ya alimlərin yanına. Hər kim məni istəsə, mən yaxınam. Allah uzaq deyil ki, uca səslə deyəsən. O şeyi ki, istəyirsən Allaha de. Amma Allah ki, buyurur dua etmək yaxşıdır dua et. Bu iki-üç ayəni eşitdik və mən o dostuma dedim görürsən Peyğəmbər (s) düz deyirmiş. Bizim məsihilər ki, bu kəlamı qəbul etmirlər və buna əsasən də deyirlər ki, bəşərin (insanın) Allahla yolu yoxdur. Ancaq gərək alimlərinin ya keşişlərinin yanına getsinlər. Əgər günah etsələr çarələri yoxdur, gərək kilsəyə gedib etdikləri günahı keşişə desinlər və ona pul versinlər ki, keşiş onları bağışlasın. Bu halda ki, o keşişin özünün Alaha yolu yoxdur.
    Dostlardan biri deyir: Tamaşa etmək üçün Parisdə olan kilsəyə getdim. Böyük bir kilsəydi, o qismət ki, günahlarının bağışlanması üçün idi tamaşa etməli idi. Birinci qismət onlar idi ki, günah etmişdilər. Bir zalda oturmuşdular və kağız dəftər götürüb günahlarını bir kağıza yazıb orada olan aparata salırdılar. Sonra ayrı bir zala keçib cavabını alırdılar. O cavabda yazılırdı ki, gərək bu günah üçün bu məbləği verəsən ki, günahın bağışlansın. Sonra isə pul verilən yerə gedib cavabda yazılan məbləğdə pul verirdilər. Pul verdikləri yerdən kağız alıb axırıncı zala gedirdilər və o zala kağızı verdikdən sonra onlara deyilirdi ki, günahlarınız bağışlandı !
    O iki məsihi dedilər:
    - Biz bu iki-üç ayəni eşitdikdən sonra, bizdə əsər qoydu və dedik: Əgər bu sözləri ki, Allah buyurur (mən sizə yaxınam, hər nə istəsəniz məndən istəyin) düzdür ? Biz suslamışdıq və Allahdan su istəyirik. Bu anda gördük ki, zindanın divarından su axdı və o sudan içib sirab olduq. Bu anda biz Allahın kəlamını qəbul edib və müsəlman olduq. O İraqlı müsəlman ki, bizə müsəlman dilini öyrətmişdi, gördü ki, bizim duamız ilə ağıla gəlməyən yerdən su axdı. Quranı yerə qoyub ayağa qalxdı və bizə dedi: Mən indi bildim ki, sizin dininiz həqqdir.
    Biz isə ona başa saldıq ki, bizim dinin həqiqəti yoxdur, həqiqi din Quranın buyurduğu İslam dinidir. Biz də Quranın buyurduğu kəlamları qəbul edib müsəlman olmuşuq və müsəlman olduqdan sonra dua edib bu möcüzəni görmüşük. O isə bizim sözlərimizi qəbul etməyib dedi:
    - Siz istəmirsiniz öz dininizi mənə öyrədəsiniz, bunun üçün də bəhanə edirsiniz.
    Sonra biz hər nə dediksə qəbul etməyib İslam dinindən döndü və kafir oldu.
    Bu iki məsihi dedi: Ey Allah ! Sənə and veririk Quranın bərəkətinə və Mühəmməd(s)-in rəhmətinə bizə bir yol görsəd ! Gecə yuxuda onlara deyildi ki, Suriyaya gedib orada olan İslam Alimləri ilə görüşsünlər. Beləliklə iki Məsihi Müsəlman oldu.


  13. 05.Haziran.2011, 13:35
    19
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 18,090
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 231
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    evet zina eden evliyse recm(idam) bekarsa yüz değnek ceza
    Kasıtlı haksız yere cana kıyana kısas uygulaması(ölüm)cezaları vardır.


  14. 05.Haziran.2011, 13:35
    19
    Silent and lonely rains
    evet zina eden evliyse recm(idam) bekarsa yüz değnek ceza
    Kasıtlı haksız yere cana kıyana kısas uygulaması(ölüm)cezaları vardır.


  15. 09.Haziran.2011, 20:35
    20
    Fahmin
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2011
    Üye No: 87601
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    bilmiyordum bunları çok ilginç


  16. 09.Haziran.2011, 20:35
    20
    Üye
    bilmiyordum bunları çok ilginç


  17. 03.Kasım.2011, 09:46
    21
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,619
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: istanbul

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    Alıntı
    bu sözlere hep fitne çıkarıcı söz olarak bakıyorum. nedeni de, sanki sünnette olan hükümler Kur'ana uymuyormuş gibi...

    İslama göre dense daha uygun olur. Kaynaklarımız Kur'an ve sünnettir.
    Allah razı olsun Hocam. bende çok karşıyım bu sözlere.

    hocam birde Hz Ali (Radıyallahu anh) ın zındıkları yakması olayını çözemedim. bir ara daha bu konu üzerinde durmuştuk sitede net bir delil bulamadık. hadisi şerife inanıyorum ama açıklamasını yapamıyorum. Hz Ali (R.A) yakmamıştır onu biliyorum. çünkü aşağıdaki hadisi şerif yakmadıgını ıspatlamış oluyor.

    Ebu Hureyre anlatıyor. Bir gün, peygamber (s.a.s)bizi, bir savaş birliği olarak düşmana gönderdi. O sırada, Kureyş'ten iki kişinin adlarını vererek şöyle dedi:

    "Bunları yakaladığınızda ikisini de yakın!

    Peygamberimiz daha sonra:

    "Size, onları bulursanız, ikisini de yakın, dedim, ama yakmayın. Çünkü, ateşte yakma cezasını yalnızca Allah verir. Siz bu iki kişiyi yakalayıp öldürün yalnızca. (Buhari, Cihad/107)



    şimdi bu hadisi şerif ile diğerini cem etsek ne sonuc çıkarabiliriz.



  18. 03.Kasım.2011, 09:46
    21
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bu sözlere hep fitne çıkarıcı söz olarak bakıyorum. nedeni de, sanki sünnette olan hükümler Kur'ana uymuyormuş gibi...

    İslama göre dense daha uygun olur. Kaynaklarımız Kur'an ve sünnettir.
    Allah razı olsun Hocam. bende çok karşıyım bu sözlere.

    hocam birde Hz Ali (Radıyallahu anh) ın zındıkları yakması olayını çözemedim. bir ara daha bu konu üzerinde durmuştuk sitede net bir delil bulamadık. hadisi şerife inanıyorum ama açıklamasını yapamıyorum. Hz Ali (R.A) yakmamıştır onu biliyorum. çünkü aşağıdaki hadisi şerif yakmadıgını ıspatlamış oluyor.

    Ebu Hureyre anlatıyor. Bir gün, peygamber (s.a.s)bizi, bir savaş birliği olarak düşmana gönderdi. O sırada, Kureyş'ten iki kişinin adlarını vererek şöyle dedi:

    "Bunları yakaladığınızda ikisini de yakın!

    Peygamberimiz daha sonra:

    "Size, onları bulursanız, ikisini de yakın, dedim, ama yakmayın. Çünkü, ateşte yakma cezasını yalnızca Allah verir. Siz bu iki kişiyi yakalayıp öldürün yalnızca. (Buhari, Cihad/107)



    şimdi bu hadisi şerif ile diğerini cem etsek ne sonuc çıkarabiliriz.



  19. 03.Kasım.2011, 18:26
    22
    mustafaocak61
    Kabristana Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Eylül.2008
    Üye No: 31817
    Mesaj Sayısı: 316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: Kabristan

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    İmam Müslim, Ebu Nuceyd İmran b. El-Husayn el-Huzaî, radıyallahu anhuma'nın şöyle dediğini rivayet etti.
    Cuheyne kabilesinden zina ederek hamile kalan bir kadın Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in huzuruna çıkarak "Had cezasını geciktirecek bir suç işledim, cezamı ver!..." dedi.
    Bunun üzerine Nebiyyi Muhterem efendimiz kadının velisini çağırttı. Ve ona dedi ki
    “Bu kadına iyi davran. Doğum yapınca da bana getir.”
    Adam tıpkı Hz. Peygamberin dediği gibi yaptı. Kadına iyi davrandı. Doğum yapınca da Allah Resulüne getirdi.
    Rasulullah Sallalahu aleyhi ve selem, kadının üzerine elbisesinin bağlanmasını emretti. Sonra recmedilmesi emrini verdi ve kadın recmedildi.
    Sonra da Resulu Ekrem kadının cenaze namazını kıldı.
    Bu duruma şaşıran Hz. Ömer:
    Ya Resulallah! Zina etmiş bir kadının cenaze namazını mı kılıyorsun? Bir başka ifadeyle "zina ettiği haldeYa Resulallah yine de onun cenaze namazını kılıyor musunuz?" diye sordu.
    Hz. Ömer'in bu sorusuna Fahri Cihan Efendimiz şu cevabı verdi:
    “Andolsun ki, bu kadın öyle bir tövbe etti ki, şayet onun tövbesi Medine halkından yetmiş kişiye dağıtılsaydı, onların hepsine yeterdi.”
    “Aziz ve Celil olan Allah'ın rızasını kazanmak için kendisini feda etmekten daha değerli bir şey biliyor musun, ey Ömer?”(Müslim, Hudud 24)
    Asrı saadette, nefsine yenik düşerek, nefsinin bir anlık gafletine uyarak günah işleyen bir kimsenin, günahtan sonra duyduğu şiddetli pişmanlığın çarpıcı bir misalini bu hadisi şerifte görmekteyiz…
    Hatta İmam Müslim'in diğer bir rivayetinde; Kadın efendimize gelip "Had cezasını gerektirecek bir suç işledim. Cezamı vererek beni temizle" diyerek suçunu itiraf ettiği zaman, Resulü Ekrem onun sözünü duymamazlıktan geldi. Ama kadın ısrar etti. Zina ettiğini karnında zinanın ürününü taşıdığını ve mutlaka cezalandırılması gerektiğini söyledi. Rasulü Ekrem ona doğum yaptıktan sonra gelmesini söyleyerek kadını geri gönderdi. Aradan aylar geçti. Belki kadın itirafından vazgeçebilirdi. Çünkü can tatlıydı. Ama o, doğurduğu çocuğu beze sararak Allah Resulüne getirdi. Bu defa, kıyamet günü alnında kara bir leke olan bu suçla Allah'ın huzuruna çıkmaktansa, dünyadayken cezasını çekip temizlenmeyi tercih eden kadına:
    Git, çocuğu sütten kesinceye kadar emzir, diyerek onu geri çevirdi. Kadın çocuğuyla birlikte dönüp gitti. Aradan yıllar geçmiş çocuk sütten kesilmişti. Kadın elindeki ekmeği kemirmeye çalışan çocuğuyla birlikte çıkageldi.
    Ya Rasulullah! Onu memeden ayırdım. Artık yemek yemeye de başladı diyerek cezasının uygulanmasını istedi. Bütün bunların sonunda kadın göğsüne kadar çukura gömüldü ve taşlanarak cezalandırıldı…
    Bu hadisi şerifimizde, suçu itiraf etmenin, hatayı anlayıp samimi bir şekilde o hatadan pişmanlık duymanın, yanlış yaptığının farkına vararak özür dilemenin ne kadar yüce, ne kadar değerli, ne kadar faziletli bir iş olduğunu anlıyoruz. Zira suçu itiraf etmek fazilettir. Hatanın farkına varıp özür dilemek erdemliktir.
    Hele suç işleyip de suçunu kabul etmeyen insanların, yanlış yapıp da, yaptığı yanlışı, yanlış görmeyen kimselerin, hatasının farkında olmayarak hatasında ısrar eden insanların, hayatı bize zehir ettiği, hayatı bize çekilmez hale getirdiği günümüz dünyasında, bu hadisi şerifte bizlere öğretilmek istenen bir davranışın ne yüce bir değer olduğunu çok daha iyi anlamaktayız.
    Günümüzde suç işleyen bir kimse suçunu kabul edip itiraf etse, sosyal hayatımız, mahkemeler ve adli yapının durumu bu günkü gibi olur muydu acaba?
    İşte Asrı saadette, suç işleyen kimseler, suçunu bilerek, suçunun farkında olarak cezalandırılmasını istiyorlardı. Hatta cezalandırılması için ısrar ediyorlardı. Günümüz dünyasındaki insanlar ise suç işliyor. Ardından işlediği suçtan çok daha beter olarak suç işlediğini kabul etmiyor, hatta ve hatta suçunu kapatmak için suçunu örtbas etmek için işlemediği hile ve düzenbazlık kalmıyor. İşte, çağımızın modern insanıyla 14 asır önceki yıldızlar arasındaki fark bu… Hangisi modern, hangisi ilerici, hangisi çağdaş ve hangisi medeni!? Bunun kararını siz verin…
    Hadisi şerifimizde belirtilen had cezaları, bir suç işlendiği zaman bu suçun miktarı ve şekli bizzat Kur'an ve sünnet tarafından belirlenen 8 tane cezadır. Rasulullah (s.a.v) bir hadisi şerifte bu cezaların bir toplumda uygulanmasının o toplumun üzerine 40 gün yağmur yağmasından daha hayırlı olduğunu bildirmiştir. Çünkü bu cezalar toplumda suç işlenmesine engel olur. Kişiyi suç işlemekten vaz geçirir. Caydırıcılık özelliği vardır.
    Bakınız İslam Hukukundaki adam öldürme cezası uygulanmadığından dolayı toplumumuzda adam öldürme hadiseleri günden güne artmakta, can güvenliğimiz tehlikeye girmekte, böylece bir taraftan öldürülen kimsenin ailesi de ağlamakta, diğer taraftan katil vicdan azabı çekerek ağlamaktadır. Bir gazetede okuduğuma göre 75 yıldır toplumumuzda öldürülen adam sayısı kurtuluş savaşında kaybedilen şehit sayısından çok daha fazladır.
    Gazeteler İstanbul'daki karakollarda 250 bin tane kayıtlı hırsızın bulunduğunu yazmaktadır. İstanbul'u saran kapkaççılık belasının ne hallerde olduğunu her gün televizyonlardan görüyorduk. Ve daha isimlerini sayamadığımız nice suçlar ve günahlar… Bütün bunlar bir toplumsal felaketin habercisidir. İstatistikler suç işleme hadiselerinin günden güne arttığını bizlere bildirmektedir. Toplum olarak uçuruma doğru gidiyoruz. O halde, Suçların azalması için neler yapmalıyız? Toplumsal suçlara götüren sebepler nelerdir? Bu suçların azaltılması için ne tür tedbirler almalıyız ve hangi projeleri uygulamalıyız? Kamu kuruluşlarındaki hırsızlık olaylarını durdurabilmek için neler yapmalıyız? Adam öldürme hadiselerini nasıl engelleyebiliriz?
    İşte resmi ve sivil toplum örgütleriyle hepimizin, bu ülkeyi ve insanları seven herkesin, özellikle üniversitelerin, uydurma gündem maddelerinden sıyrılıp bu konuya ağırlık vermesi, çare ve çözümler üretmesi gerekir. Çünkü tarih boyunca ülkeleri ve milletleri yıkan hep bu konular olmuştur.
    İslam'da zina suçuna neden böyle ağır bir ceza verilmektedir? Rahmet Peygamberinin böyle ağır bir ceza verilmesinin altında yatan hikmet nedir? Diye aklımıza bir takım sorular gelebilir. Aslında bu konu hakkında bir doktora tezi bile yapılabilir. Ancak biz burada özet olarak şunu söyleyebiliriz.
    Adam öldürmekten hırsızlığa, gaspçılıktan tecavüze kadar, toplumda işlenen irili ufaklı büyüklü küçüklü suçları işleyen kimselerin psikolojik yapısını incelediğimizde, bütün bu suçları işleyen kimselerin iç dünyasının, manevî duygularının, sevgi, merhamet, vicdan, nezaket, incelik, anlayış, vefa gibi psikolojik değerlerinin; işlediği suç oranında bozulduğunu ve tahrip edildiğini görürüz. İşlenen günahlar insanın manevi yönünün ruhunu (yani iyilik yönünü) tahrip edip bozduğunu ilahi masajlardan anladığımız gibi, bu günahların içinde, insanın iç dünyasını en fazla tahrif eden, en fazla bozan, en fazla ifsat eden günah ve suçun zina suçu olduğunu görüyoruz. İç dünyası tahrip edilip bozulan ve manevî duyguları ölen bir kimse, etrafına ve çevresine zarar verir. Nitekim bunun etkilerini hayatımızın her alanında görmekteyiz. Bu nedenle insanın iç dünyasını bu denli bozan bir suçtan, İslam bizleri şiddetli sakındırmış ve caydırıcı olması için böyle ağır bir ceza vermiştir. Toplumumuzda suç işleyen kimselerin özel hayatlarını incelerseniz, mutlaka, islamın yasaklandığı bir günahla karşılaşırsınız.
    Hadisi şerifimizdeki çok önemli, ince ve derin bir noktaya dikkatlerinizi çekmek istiyorum:
    Zina eden bir kimsenin cenaze namazını mı kılıyorsun? Diyen Hz. Ömer'e Fahri Cihan efendimiz:
    Allah'ın rızasını kazanmak için kendisini feda eden bir kimseden daha üstün, daha faziletli kimi bulabilirsin Ey Ömer!? Sen, Allah için can vermekten daha üstün bir şey biliyor musun Ey Ömer?! Cevabını vermiştir.
    Böylece Rasulü Ekrem efendimiz, Allah için kedisini feda eden, Allah'ın dini için ömür tüketen, Allah'ın dini için çalışan, bir mum misali etrafını aydınlatmak için kendisini eriterek asrın karanlığını, haksızlığını ve zulmünü islamın nuruyla aydınlatmak için gece gündüz uğraşan ve bu yolda büyük fedakârlıklara katlanarak, en sonunda canını veren kimselerin Allah katında ne değerli, ne faziletli, ne üstün kimseler olduğunu kıyamete kadar gelen nesillere ilan etmiştir.
    Bir başka Hadisi şerifte Fahri Cihan Efendimiz (aleyhissalatu vesselam) Allah'ın dinini yeryüzüne hâkim kılmak için cihada çıkan bir atın arkasından ve önünden çıkan pisliğin kıyamet günü o atın sahibinin sevap terazisinde tartılacağını haber vermektedir. Ey bu hadisleri okuyan kıymetli kardeşim! Allah yoluna giden bir atın ön ve arka pisliği kıyamet günü değerlendirirse, peki ya sen, Allah'ın gökleri ve yeri senin emrine verdiği bir insan olarak sen, eğer kendini Allah yoluna adarsan, Allah'ın dini için kendisini feda edersen, Allah'ın dinine hizmet için çalışırsan, senin Allah katındaki değerin, Allah katındaki kıymetin ne olur? Sen bilir misin? O nedenle, bir silkin, bir titre ve ne büyük bir potansiyel değer
    taşıdığını anla…



    Fehmi Çiçek



  20. 03.Kasım.2011, 18:26
    22
    Kabristana Üye
    İmam Müslim, Ebu Nuceyd İmran b. El-Husayn el-Huzaî, radıyallahu anhuma'nın şöyle dediğini rivayet etti.
    Cuheyne kabilesinden zina ederek hamile kalan bir kadın Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in huzuruna çıkarak "Had cezasını geciktirecek bir suç işledim, cezamı ver!..." dedi.
    Bunun üzerine Nebiyyi Muhterem efendimiz kadının velisini çağırttı. Ve ona dedi ki
    “Bu kadına iyi davran. Doğum yapınca da bana getir.”
    Adam tıpkı Hz. Peygamberin dediği gibi yaptı. Kadına iyi davrandı. Doğum yapınca da Allah Resulüne getirdi.
    Rasulullah Sallalahu aleyhi ve selem, kadının üzerine elbisesinin bağlanmasını emretti. Sonra recmedilmesi emrini verdi ve kadın recmedildi.
    Sonra da Resulu Ekrem kadının cenaze namazını kıldı.
    Bu duruma şaşıran Hz. Ömer:
    Ya Resulallah! Zina etmiş bir kadının cenaze namazını mı kılıyorsun? Bir başka ifadeyle "zina ettiği haldeYa Resulallah yine de onun cenaze namazını kılıyor musunuz?" diye sordu.
    Hz. Ömer'in bu sorusuna Fahri Cihan Efendimiz şu cevabı verdi:
    “Andolsun ki, bu kadın öyle bir tövbe etti ki, şayet onun tövbesi Medine halkından yetmiş kişiye dağıtılsaydı, onların hepsine yeterdi.”
    “Aziz ve Celil olan Allah'ın rızasını kazanmak için kendisini feda etmekten daha değerli bir şey biliyor musun, ey Ömer?”(Müslim, Hudud 24)
    Asrı saadette, nefsine yenik düşerek, nefsinin bir anlık gafletine uyarak günah işleyen bir kimsenin, günahtan sonra duyduğu şiddetli pişmanlığın çarpıcı bir misalini bu hadisi şerifte görmekteyiz…
    Hatta İmam Müslim'in diğer bir rivayetinde; Kadın efendimize gelip "Had cezasını gerektirecek bir suç işledim. Cezamı vererek beni temizle" diyerek suçunu itiraf ettiği zaman, Resulü Ekrem onun sözünü duymamazlıktan geldi. Ama kadın ısrar etti. Zina ettiğini karnında zinanın ürününü taşıdığını ve mutlaka cezalandırılması gerektiğini söyledi. Rasulü Ekrem ona doğum yaptıktan sonra gelmesini söyleyerek kadını geri gönderdi. Aradan aylar geçti. Belki kadın itirafından vazgeçebilirdi. Çünkü can tatlıydı. Ama o, doğurduğu çocuğu beze sararak Allah Resulüne getirdi. Bu defa, kıyamet günü alnında kara bir leke olan bu suçla Allah'ın huzuruna çıkmaktansa, dünyadayken cezasını çekip temizlenmeyi tercih eden kadına:
    Git, çocuğu sütten kesinceye kadar emzir, diyerek onu geri çevirdi. Kadın çocuğuyla birlikte dönüp gitti. Aradan yıllar geçmiş çocuk sütten kesilmişti. Kadın elindeki ekmeği kemirmeye çalışan çocuğuyla birlikte çıkageldi.
    Ya Rasulullah! Onu memeden ayırdım. Artık yemek yemeye de başladı diyerek cezasının uygulanmasını istedi. Bütün bunların sonunda kadın göğsüne kadar çukura gömüldü ve taşlanarak cezalandırıldı…
    Bu hadisi şerifimizde, suçu itiraf etmenin, hatayı anlayıp samimi bir şekilde o hatadan pişmanlık duymanın, yanlış yaptığının farkına vararak özür dilemenin ne kadar yüce, ne kadar değerli, ne kadar faziletli bir iş olduğunu anlıyoruz. Zira suçu itiraf etmek fazilettir. Hatanın farkına varıp özür dilemek erdemliktir.
    Hele suç işleyip de suçunu kabul etmeyen insanların, yanlış yapıp da, yaptığı yanlışı, yanlış görmeyen kimselerin, hatasının farkında olmayarak hatasında ısrar eden insanların, hayatı bize zehir ettiği, hayatı bize çekilmez hale getirdiği günümüz dünyasında, bu hadisi şerifte bizlere öğretilmek istenen bir davranışın ne yüce bir değer olduğunu çok daha iyi anlamaktayız.
    Günümüzde suç işleyen bir kimse suçunu kabul edip itiraf etse, sosyal hayatımız, mahkemeler ve adli yapının durumu bu günkü gibi olur muydu acaba?
    İşte Asrı saadette, suç işleyen kimseler, suçunu bilerek, suçunun farkında olarak cezalandırılmasını istiyorlardı. Hatta cezalandırılması için ısrar ediyorlardı. Günümüz dünyasındaki insanlar ise suç işliyor. Ardından işlediği suçtan çok daha beter olarak suç işlediğini kabul etmiyor, hatta ve hatta suçunu kapatmak için suçunu örtbas etmek için işlemediği hile ve düzenbazlık kalmıyor. İşte, çağımızın modern insanıyla 14 asır önceki yıldızlar arasındaki fark bu… Hangisi modern, hangisi ilerici, hangisi çağdaş ve hangisi medeni!? Bunun kararını siz verin…
    Hadisi şerifimizde belirtilen had cezaları, bir suç işlendiği zaman bu suçun miktarı ve şekli bizzat Kur'an ve sünnet tarafından belirlenen 8 tane cezadır. Rasulullah (s.a.v) bir hadisi şerifte bu cezaların bir toplumda uygulanmasının o toplumun üzerine 40 gün yağmur yağmasından daha hayırlı olduğunu bildirmiştir. Çünkü bu cezalar toplumda suç işlenmesine engel olur. Kişiyi suç işlemekten vaz geçirir. Caydırıcılık özelliği vardır.
    Bakınız İslam Hukukundaki adam öldürme cezası uygulanmadığından dolayı toplumumuzda adam öldürme hadiseleri günden güne artmakta, can güvenliğimiz tehlikeye girmekte, böylece bir taraftan öldürülen kimsenin ailesi de ağlamakta, diğer taraftan katil vicdan azabı çekerek ağlamaktadır. Bir gazetede okuduğuma göre 75 yıldır toplumumuzda öldürülen adam sayısı kurtuluş savaşında kaybedilen şehit sayısından çok daha fazladır.
    Gazeteler İstanbul'daki karakollarda 250 bin tane kayıtlı hırsızın bulunduğunu yazmaktadır. İstanbul'u saran kapkaççılık belasının ne hallerde olduğunu her gün televizyonlardan görüyorduk. Ve daha isimlerini sayamadığımız nice suçlar ve günahlar… Bütün bunlar bir toplumsal felaketin habercisidir. İstatistikler suç işleme hadiselerinin günden güne arttığını bizlere bildirmektedir. Toplum olarak uçuruma doğru gidiyoruz. O halde, Suçların azalması için neler yapmalıyız? Toplumsal suçlara götüren sebepler nelerdir? Bu suçların azaltılması için ne tür tedbirler almalıyız ve hangi projeleri uygulamalıyız? Kamu kuruluşlarındaki hırsızlık olaylarını durdurabilmek için neler yapmalıyız? Adam öldürme hadiselerini nasıl engelleyebiliriz?
    İşte resmi ve sivil toplum örgütleriyle hepimizin, bu ülkeyi ve insanları seven herkesin, özellikle üniversitelerin, uydurma gündem maddelerinden sıyrılıp bu konuya ağırlık vermesi, çare ve çözümler üretmesi gerekir. Çünkü tarih boyunca ülkeleri ve milletleri yıkan hep bu konular olmuştur.
    İslam'da zina suçuna neden böyle ağır bir ceza verilmektedir? Rahmet Peygamberinin böyle ağır bir ceza verilmesinin altında yatan hikmet nedir? Diye aklımıza bir takım sorular gelebilir. Aslında bu konu hakkında bir doktora tezi bile yapılabilir. Ancak biz burada özet olarak şunu söyleyebiliriz.
    Adam öldürmekten hırsızlığa, gaspçılıktan tecavüze kadar, toplumda işlenen irili ufaklı büyüklü küçüklü suçları işleyen kimselerin psikolojik yapısını incelediğimizde, bütün bu suçları işleyen kimselerin iç dünyasının, manevî duygularının, sevgi, merhamet, vicdan, nezaket, incelik, anlayış, vefa gibi psikolojik değerlerinin; işlediği suç oranında bozulduğunu ve tahrip edildiğini görürüz. İşlenen günahlar insanın manevi yönünün ruhunu (yani iyilik yönünü) tahrip edip bozduğunu ilahi masajlardan anladığımız gibi, bu günahların içinde, insanın iç dünyasını en fazla tahrif eden, en fazla bozan, en fazla ifsat eden günah ve suçun zina suçu olduğunu görüyoruz. İç dünyası tahrip edilip bozulan ve manevî duyguları ölen bir kimse, etrafına ve çevresine zarar verir. Nitekim bunun etkilerini hayatımızın her alanında görmekteyiz. Bu nedenle insanın iç dünyasını bu denli bozan bir suçtan, İslam bizleri şiddetli sakındırmış ve caydırıcı olması için böyle ağır bir ceza vermiştir. Toplumumuzda suç işleyen kimselerin özel hayatlarını incelerseniz, mutlaka, islamın yasaklandığı bir günahla karşılaşırsınız.
    Hadisi şerifimizdeki çok önemli, ince ve derin bir noktaya dikkatlerinizi çekmek istiyorum:
    Zina eden bir kimsenin cenaze namazını mı kılıyorsun? Diyen Hz. Ömer'e Fahri Cihan efendimiz:
    Allah'ın rızasını kazanmak için kendisini feda eden bir kimseden daha üstün, daha faziletli kimi bulabilirsin Ey Ömer!? Sen, Allah için can vermekten daha üstün bir şey biliyor musun Ey Ömer?! Cevabını vermiştir.
    Böylece Rasulü Ekrem efendimiz, Allah için kedisini feda eden, Allah'ın dini için ömür tüketen, Allah'ın dini için çalışan, bir mum misali etrafını aydınlatmak için kendisini eriterek asrın karanlığını, haksızlığını ve zulmünü islamın nuruyla aydınlatmak için gece gündüz uğraşan ve bu yolda büyük fedakârlıklara katlanarak, en sonunda canını veren kimselerin Allah katında ne değerli, ne faziletli, ne üstün kimseler olduğunu kıyamete kadar gelen nesillere ilan etmiştir.
    Bir başka Hadisi şerifte Fahri Cihan Efendimiz (aleyhissalatu vesselam) Allah'ın dinini yeryüzüne hâkim kılmak için cihada çıkan bir atın arkasından ve önünden çıkan pisliğin kıyamet günü o atın sahibinin sevap terazisinde tartılacağını haber vermektedir. Ey bu hadisleri okuyan kıymetli kardeşim! Allah yoluna giden bir atın ön ve arka pisliği kıyamet günü değerlendirirse, peki ya sen, Allah'ın gökleri ve yeri senin emrine verdiği bir insan olarak sen, eğer kendini Allah yoluna adarsan, Allah'ın dini için kendisini feda edersen, Allah'ın dinine hizmet için çalışırsan, senin Allah katındaki değerin, Allah katındaki kıymetin ne olur? Sen bilir misin? O nedenle, bir silkin, bir titre ve ne büyük bir potansiyel değer
    taşıdığını anla…



    Fehmi Çiçek



  21. 09.Ağustos.2012, 03:49
    23
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,414
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 104

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    Dört büyük mezheb imamı, idam etmenin mübah olduğu haller nelerdir bilen kardeş var mı?


  22. 09.Ağustos.2012, 03:49
    23
    Moderatör
    Dört büyük mezheb imamı, idam etmenin mübah olduğu haller nelerdir bilen kardeş var mı?


  23. 05.Ocak.2016, 09:33
    24
    Misafir

    Cevap: İslamda Hangi suçlar idamı gerektirir? Cezası ölüm olan günahlar nelerdir?

    ebu müslim doğru söylüyorsun.Elbette kuran ayetlerine göre hüküm verilir.Uydurma hadislerle hüküm verilmez.


  24. 05.Ocak.2016, 09:33
    24
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    ebu müslim doğru söylüyorsun.Elbette kuran ayetlerine göre hüküm verilir.Uydurma hadislerle hüküm verilmez.





+ Yorum Gönder