Konusunu Oylayın.: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
  1. 24.Şubat.2012, 01:57
    13
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    reklam


    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
    Asıl hedef önemli olduğu kadar
    yöntem de önemlidir
    amac ne olursa olsun
    Resulullahın tebliğine uymayan her yöntem batıldır
    yoksa Mekke müşriklerinin amacı da Allah rızası idi


  2. 24.Şubat.2012, 01:57
    13
    âb ü kil
    reklam


    Asıl hedef önemli olduğu kadar
    yöntem de önemlidir
    amac ne olursa olsun
    Resulullahın tebliğine uymayan her yöntem batıldır
    yoksa Mekke müşriklerinin amacı da Allah rızası idi


  3. 24.Şubat.2012, 02:35
    14
    taat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2011
    Üye No: 90544
    Mesaj Sayısı: 161
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 40

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    reklam


    Doğru söylüyosun peygamberimizin yolundan gitmek en doru olanı senin dediğin gibi burdada hadislerin doruluğu tartışılır . Ama ben evliya kullarınıda araştırıp örnek alırım.burda önemli olan allahu tealanın kuranda belirttiği gibi hidayet kuranı anlamak.o hidayet olmadıktan sonra mana ve ehemmiyetler anlaşılmaz allaha emanet ol kardeş allah hepimize hidayet versin


  4. 24.Şubat.2012, 02:35
    14
    taat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Doğru söylüyosun peygamberimizin yolundan gitmek en doru olanı senin dediğin gibi burdada hadislerin doruluğu tartışılır . Ama ben evliya kullarınıda araştırıp örnek alırım.burda önemli olan allahu tealanın kuranda belirttiği gibi hidayet kuranı anlamak.o hidayet olmadıktan sonra mana ve ehemmiyetler anlaşılmaz allaha emanet ol kardeş allah hepimize hidayet versin


  5. 24.Şubat.2012, 10:08
    15
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Alıntı
    bu sözün yarısını Alparslan Kuytul Mustafa İslamoğlu ya da Abdulaziz Bayıdır söylemiş olsa idi
    hemen yerin dibine sokardın islamyolu
    ama senin meşrebten biri söyleyince
    hemen tevil kazanını kaynatıyor
    şapkadan tavşan çıkarır gibi teviller fışkırtıyorsun


    Doğru diyorsun. ne diyeyim. Çünkü batıl fikirleri çok olduğu için daha aklıma direk art niyet geliyor. bir yandan söyledikleri sözleri kendileri zaten mana verip ne anlama geldigini söylüyor. ve söyledikleri sözlerin arkasındalar. İsa Aleyhisselam gelmeyecek bastıra bastıra diyen kişiler , Azrail diye melek yok diyen kişiler , şefaat yoktur, Kader Tartışmalı fazlalıkdır diyenlerdir. ve daha nicesi.. yok direk böyle bir kelime kullansalar tamam derim belki başka mana vardır. ama kendileri ap açık bir de manasını yorumunu yapıyorlar söyledikleri sözün. ben nasıl Düzgün bir şekilde anlayayım. Mevlana hazretleri büyük alim oldugu için. şirkin bidatın ne oldugunu bilen alim oldugu için , Biz gelipte onun söyledigine yanlış mana veremeyiz.


  6. 24.Şubat.2012, 10:08
    15
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bu sözün yarısını Alparslan Kuytul Mustafa İslamoğlu ya da Abdulaziz Bayıdır söylemiş olsa idi
    hemen yerin dibine sokardın islamyolu
    ama senin meşrebten biri söyleyince
    hemen tevil kazanını kaynatıyor
    şapkadan tavşan çıkarır gibi teviller fışkırtıyorsun


    Doğru diyorsun. ne diyeyim. Çünkü batıl fikirleri çok olduğu için daha aklıma direk art niyet geliyor. bir yandan söyledikleri sözleri kendileri zaten mana verip ne anlama geldigini söylüyor. ve söyledikleri sözlerin arkasındalar. İsa Aleyhisselam gelmeyecek bastıra bastıra diyen kişiler , Azrail diye melek yok diyen kişiler , şefaat yoktur, Kader Tartışmalı fazlalıkdır diyenlerdir. ve daha nicesi.. yok direk böyle bir kelime kullansalar tamam derim belki başka mana vardır. ama kendileri ap açık bir de manasını yorumunu yapıyorlar söyledikleri sözün. ben nasıl Düzgün bir şekilde anlayayım. Mevlana hazretleri büyük alim oldugu için. şirkin bidatın ne oldugunu bilen alim oldugu için , Biz gelipte onun söyledigine yanlış mana veremeyiz.


  7. 24.Şubat.2012, 21:26
    16
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    taat Nickli Üyeden Alıntı
    burdada hadislerin doruluğu tartışılır .
    hadislerin doğruluğunu dahi tartışabiliyorsunuz da
    Mesnevinin doğruluğunu neden tartışamıyorsunuz?
    neden Mesnevi vb kitapları sonuna kadar savunuyorsunuz?
    yoksa o kitaplar sizce ilahi koruma altında mı?

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Doğru diyorsun
    .
    ne diyeyim
    .
    Çünkü batıl fikirleri çok olduğu için daha aklıma direk art niyet geliyor
    .

    sana işin en pratik en kafa ağrıtmayacak seni sıkıntıya sokmayacak şeklini söyleyeyim

    herkesin doğrusunu al
    yanlışını bırak
    böylece hem kimse ile gereksiz tartışmalara girmemiş olursun
    hem de sevdiklerin de dahil hiçbir hocanın seni saptırmasına izin vermemiş olursun
    Allah Resulü hariç
    herhangi birinin her sözünü savunursan işin kötü


  8. 24.Şubat.2012, 21:26
    16
    âb ü kil
    taat Nickli Üyeden Alıntı
    burdada hadislerin doruluğu tartışılır .
    hadislerin doğruluğunu dahi tartışabiliyorsunuz da
    Mesnevinin doğruluğunu neden tartışamıyorsunuz?
    neden Mesnevi vb kitapları sonuna kadar savunuyorsunuz?
    yoksa o kitaplar sizce ilahi koruma altında mı?

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Doğru diyorsun
    .
    ne diyeyim
    .
    Çünkü batıl fikirleri çok olduğu için daha aklıma direk art niyet geliyor
    .

    sana işin en pratik en kafa ağrıtmayacak seni sıkıntıya sokmayacak şeklini söyleyeyim

    herkesin doğrusunu al
    yanlışını bırak
    böylece hem kimse ile gereksiz tartışmalara girmemiş olursun
    hem de sevdiklerin de dahil hiçbir hocanın seni saptırmasına izin vermemiş olursun
    Allah Resulü hariç
    herhangi birinin her sözünü savunursan işin kötü


  9. 24.Şubat.2012, 21:42
    17
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Alıntı
    ''Kadın, Hak nurudur, sevgili değil... Sanki yaratıcıdır, yaratılmış değil!''

    Burada anlatılmak istenen kadının Allah'ın güzel bir eseri olduğu ve yaradılışdaki büyük mucizeyi onda var ettiğidie. Onun sadece sevgili olarak değil., Allah'ın büyük bir mucizesi olarak görmek gerektiği. Çünkü ALLAH'ın yaratılış mucizesine en büyük tanıktır kadın., çünkü yarattığı insan onun rahminde can bulur. Kadın bu mucizeyi adım adım yaşar.


    Mewlana Hz. nin sözünden ben bu açıklamayı anlıyorum ki., Mewlana Hz. ninde kasdı bu yöndedir.. Bu sözde anlaşılmayacak bir durum yoktur.. Hangi akıl sahibi diyebilir ki., ardında binlerce inanmış kişi olan bir Alim hiç düşünmeden böylece basit (sade) bir söz söyleyecek.? Bu konuyu tartışmaya gerek bile yok..


  10. 24.Şubat.2012, 21:42
    17
    ..Hayat Werenin Kulu..
    Alıntı
    ''Kadın, Hak nurudur, sevgili değil... Sanki yaratıcıdır, yaratılmış değil!''

    Burada anlatılmak istenen kadının Allah'ın güzel bir eseri olduğu ve yaradılışdaki büyük mucizeyi onda var ettiğidie. Onun sadece sevgili olarak değil., Allah'ın büyük bir mucizesi olarak görmek gerektiği. Çünkü ALLAH'ın yaratılış mucizesine en büyük tanıktır kadın., çünkü yarattığı insan onun rahminde can bulur. Kadın bu mucizeyi adım adım yaşar.


    Mewlana Hz. nin sözünden ben bu açıklamayı anlıyorum ki., Mewlana Hz. ninde kasdı bu yöndedir.. Bu sözde anlaşılmayacak bir durum yoktur.. Hangi akıl sahibi diyebilir ki., ardında binlerce inanmış kişi olan bir Alim hiç düşünmeden böylece basit (sade) bir söz söyleyecek.? Bu konuyu tartışmaya gerek bile yok..


  11. 25.Şubat.2012, 01:21
    18
    taat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2011
    Üye No: 90544
    Mesaj Sayısı: 161
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 40

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    hadislerin doğruluğunu dahi tartışabiliyorsunuz da
    Mesnevinin doğruluğunu neden tartışamıyorsunuz?
    neden Mesnevi vb kitapları sonuna kadar savunuyorsunuz?
    yoksa o kitaplar sizce ilahi koruma altında mı

    anladığım kadarıyla siz diyorsunuzki mesnevideki bazı şeylerde değişmiş olabilir diyorsunuz belki olabilir ama sizin sözlerinizde sadece değişmiş olsa bile ben diyorumki ben mevlananında allahın evliyası olduğuna inanıyorum ve onların gittiği yolda olmak istiyorum ve onlarda bu yerlere mürşitlerine taabi olmakla gelmişler ben bunu örnek alırım bi çok evliya da bu şekil mürşitlerine tabiyetle bi yerlere gelmişler mesela fatih sultan mehmet istanbulu fethederken mürşidi vardı diyorum ben bu yolu izlerim diyorum ama sen anladığım kadarıyla mürşide tabiyeti kabul etmiyorsun ALLAHLA arama kimse giremez diyosun kardeş benkendim doğruyum kendim allaha giderim amellerime güvenirim diyosun bende diyorumki ALLAHLA KUL ARASINA BİZ İSTEMESEKTE ŞEYTAN GİRİYOR . hemde damarlarımızda geziyor bizim bütün zayıf noktalarımızı biliyor ve tüm silahlarını kullanıyor bir ayeti kerimede ALLAH cc şeytandan bahsederken diyorki öyleyse ben kullarını kendime tabi edeceğim muhlis kulların hariçdediğini anlatıyor öyleyse bir mürşide gitmeyen direkman şeytana tabi olmuş oluyor. ALLAH TEALA EVLİYA KULLARINI BİZE GÖNDERİYORKİ BİZİ KENDİSİNE GİDEN YOLA İLETİYOR .MÜRŞİT NE DEMEK ALLAHIN SEVDİĞİ KUL YANİ ALLAHA kendini teslim etmiş kişi o emirleri Allahtan alıyor demektir. YANİ BİZE YOL GÖSTEREN KİŞİ . BEN BUNLARI BURAYA O KADAR ANLATMAYA ÇALIŞIYORUMKİ Tüm kardeşlerimiz anlasınlar istiyorum hemen itiraz etme bizi bir dinle eğer mürşidinin verdiği tesbihatları çekersen şeytanın sana yaklaşan yollarını kapatırsın tedavi olursun nasılki hastalanınca bir doktara ihtiyacımız var buda öyle mutlaka ALLAHIN dostlarına ihtiyacımız var bize reçeteyi versinki bizde ilacı dozunda kullanalım. her mürşidim diyene gidilmez ancak ALLAH TEALA SANA ONU BULDURUR DİYORUM HER NAMAZLARINDA DUA EDERSEN BENİ MÜRŞİDİME ulaştır benim mürşidim kim diye o sana buldurur. ben gidipt ekendim bulmadım beni mürşidime götüren olaylar oldu. bir bilseniz tabi olduğunuzda neler yaşayacaklarınızı o zaman hiç durmazsınız. benden sana bunları anlatması gerisi sana kalmış hemen itiraz etmeden bu konuyu iyice araştır derim.


  12. 25.Şubat.2012, 01:21
    18
    taat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    hadislerin doğruluğunu dahi tartışabiliyorsunuz da
    Mesnevinin doğruluğunu neden tartışamıyorsunuz?
    neden Mesnevi vb kitapları sonuna kadar savunuyorsunuz?
    yoksa o kitaplar sizce ilahi koruma altında mı

    anladığım kadarıyla siz diyorsunuzki mesnevideki bazı şeylerde değişmiş olabilir diyorsunuz belki olabilir ama sizin sözlerinizde sadece değişmiş olsa bile ben diyorumki ben mevlananında allahın evliyası olduğuna inanıyorum ve onların gittiği yolda olmak istiyorum ve onlarda bu yerlere mürşitlerine taabi olmakla gelmişler ben bunu örnek alırım bi çok evliya da bu şekil mürşitlerine tabiyetle bi yerlere gelmişler mesela fatih sultan mehmet istanbulu fethederken mürşidi vardı diyorum ben bu yolu izlerim diyorum ama sen anladığım kadarıyla mürşide tabiyeti kabul etmiyorsun ALLAHLA arama kimse giremez diyosun kardeş benkendim doğruyum kendim allaha giderim amellerime güvenirim diyosun bende diyorumki ALLAHLA KUL ARASINA BİZ İSTEMESEKTE ŞEYTAN GİRİYOR . hemde damarlarımızda geziyor bizim bütün zayıf noktalarımızı biliyor ve tüm silahlarını kullanıyor bir ayeti kerimede ALLAH cc şeytandan bahsederken diyorki öyleyse ben kullarını kendime tabi edeceğim muhlis kulların hariçdediğini anlatıyor öyleyse bir mürşide gitmeyen direkman şeytana tabi olmuş oluyor. ALLAH TEALA EVLİYA KULLARINI BİZE GÖNDERİYORKİ BİZİ KENDİSİNE GİDEN YOLA İLETİYOR .MÜRŞİT NE DEMEK ALLAHIN SEVDİĞİ KUL YANİ ALLAHA kendini teslim etmiş kişi o emirleri Allahtan alıyor demektir. YANİ BİZE YOL GÖSTEREN KİŞİ . BEN BUNLARI BURAYA O KADAR ANLATMAYA ÇALIŞIYORUMKİ Tüm kardeşlerimiz anlasınlar istiyorum hemen itiraz etme bizi bir dinle eğer mürşidinin verdiği tesbihatları çekersen şeytanın sana yaklaşan yollarını kapatırsın tedavi olursun nasılki hastalanınca bir doktara ihtiyacımız var buda öyle mutlaka ALLAHIN dostlarına ihtiyacımız var bize reçeteyi versinki bizde ilacı dozunda kullanalım. her mürşidim diyene gidilmez ancak ALLAH TEALA SANA ONU BULDURUR DİYORUM HER NAMAZLARINDA DUA EDERSEN BENİ MÜRŞİDİME ulaştır benim mürşidim kim diye o sana buldurur. ben gidipt ekendim bulmadım beni mürşidime götüren olaylar oldu. bir bilseniz tabi olduğunuzda neler yaşayacaklarınızı o zaman hiç durmazsınız. benden sana bunları anlatması gerisi sana kalmış hemen itiraz etmeden bu konuyu iyice araştır derim.


  13. 22.Mart.2012, 21:51
    19
    nurya
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Eylül.2009
    Üye No: 53334
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9
    Yaş: 51
    Bulunduğu yer: samsun

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    hani ne derler latife yapmış işte hiç yaratanla yaratılan bir olur mu


  14. 22.Mart.2012, 21:51
    19
    Devamlı Üye
    hani ne derler latife yapmış işte hiç yaratanla yaratılan bir olur mu


  15. 22.Mart.2012, 22:15
    20
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Allah kadını erkeğe yoldaş yarattı.
    Adem nasıl olur da Havva'dan ayrı kalır.
    görünüşte su, ateşten... üstündür.
    Görünüşte erkek kadına üstündür.
    Ama gerçekte su, ateşe konunca fokur fokur kaynar.
    Gerçekte erkekler mağluptur. Mağlupluk muhabbet vesilesi olacaksa
    ne mutlu mağluplara .
    Sevgi ve...merhamet, insanlık; hiddet ve şehvet, hayvanlıktır.
    Kadın Hak nurudur.Sevgili değil.
    Kadın sanki yaratıcıdır.Yaratılmış değil der hz.Mevlana

    Alıntı..



  16. 22.Mart.2012, 22:15
    20
    Editör
    Allah kadını erkeğe yoldaş yarattı.
    Adem nasıl olur da Havva'dan ayrı kalır.
    görünüşte su, ateşten... üstündür.
    Görünüşte erkek kadına üstündür.
    Ama gerçekte su, ateşe konunca fokur fokur kaynar.
    Gerçekte erkekler mağluptur. Mağlupluk muhabbet vesilesi olacaksa
    ne mutlu mağluplara .
    Sevgi ve...merhamet, insanlık; hiddet ve şehvet, hayvanlıktır.
    Kadın Hak nurudur.Sevgili değil.
    Kadın sanki yaratıcıdır.Yaratılmış değil der hz.Mevlana

    Alıntı..



  17. 31.Mart.2012, 18:01
    21
    zxczxczxc
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Kasım.2011
    Üye No: 91374
    Mesaj Sayısı: 100
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Tekirdağ

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Erkeği kadına üstün kılan, saçma sapan yolda ilerleyen müslümanları uyarmak için demiştir bence. Allah bizlere ruhu,onun rahminde üfler. Analar,bacılar ve bütün kadınlar kutsaldır.


  18. 31.Mart.2012, 18:01
    21
    zxczxczxc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Erkeği kadına üstün kılan, saçma sapan yolda ilerleyen müslümanları uyarmak için demiştir bence. Allah bizlere ruhu,onun rahminde üfler. Analar,bacılar ve bütün kadınlar kutsaldır.


  19. 07.Nisan.2012, 18:48
    22
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mevlana'nın bu sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Bu Beyyit'in tamamı buysa eğer, Şems-i Tebrizi bu beyti görmedi ve duymadı demektir.

    Yok bu beytin tamamı bu değilde, başında, ortasında ve sonunda eklemeler varsa eğer O'na söylenecek bir söz bulamayız.

    Yok bu beytin tamamı bu ise eğer. Değerlendirmeye gerek yok.

    Bizim anladığımız manada MEVLANA HAZRETLERİ bu beyti bu şekilde asla söylemez ve yazdırmazda.

    Beyyit'in orjinalini görmek ve çeviri hatası olup olmadığını değerlendirmek gerekir.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  20. 07.Nisan.2012, 18:48
    22
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Bu Beyyit'in tamamı buysa eğer, Şems-i Tebrizi bu beyti görmedi ve duymadı demektir.

    Yok bu beytin tamamı bu değilde, başında, ortasında ve sonunda eklemeler varsa eğer O'na söylenecek bir söz bulamayız.

    Yok bu beytin tamamı bu ise eğer. Değerlendirmeye gerek yok.

    Bizim anladığımız manada MEVLANA HAZRETLERİ bu beyti bu şekilde asla söylemez ve yazdırmazda.

    Beyyit'in orjinalini görmek ve çeviri hatası olup olmadığını değerlendirmek gerekir.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12