Anketimiz: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

Katılımcı sayısı
531. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • pardesü + başörtüsü

    304 57.25%
  • Şal-tunik + başörtüsü

    5 0.94%
  • Tunik- etek + başörtüsü

    44 8.29%
  • çarşaf + başörtüsü

    119 22.41%
  • pantolon -tunik(spor) + başörtüsü

    59 11.11%

Konusunu Oylayın.: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?
  1. 14.Eylül.2008, 07:18
    145
    mazi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Eylül.2008
    Üye No: 31841
    Mesaj Sayısı: 18
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    tesettür Ahmet Şahin ALINTI

    reklam


    Kadin giyiminde manto mu, çarsaf mi?? Bazi hanimlar manto giymekte, esarp örtmekte, el yüz disindaki bedenini böyle bir giyimle kapamaktadir. Bazilari da bunun üzerinden bir de çarsaf bürünmekte, kendini ayrica bir de çarsafla tesettür etmektedir. Islâm?in emri hangisidir? Çarsaf mi, yoksa manto mu?? Bizim anlayabildigimiz kadariyla Islâm?da elbisenin ismi ve resmi mühim degildir. Mühim olan vasfidir. Yâni, el yüz disindaki bütün bedeni örtüyor mu, vücut hatlarini belli etmeyecek genislik ve uzunlukta bedeni kapliyor mu? Aranan vasif budur.
    Bir elbise böyle ise, yâni esarp saçin telini dahi göstermiyor, manto vücudun hatlarini dahi gizliyor, kalin çoraplar diz üstlerine kadar çikip teni kapatiyorsa farz olan giyim hâsil olmustur. Siz bunun adina ne derseniz deyin.
    Iste bu giyim bir (fetva) geregidir. Yâni mecburi olan kisimdir.
    Ayrica bu giyimin üzerine bir de çarsaf ilâve eden olursa, elbette bu da bir (takvâ) geregidir, tebrike sayân bir titizliktir. Kendini bütünüyle gizlemektir.
    Ne var ki (fetva) mecburi, (takvâ) ihtiyarî oldugundan çarsafa herkesi zorlamamiz mümkün degildir. Ilgi duyanlar, gönülden alâka hissedenler tercih eder, istemeyenlere israr olunmaz. Zira takvâsini zorlamak, bazan fetvasini da kayba sebeb oluyor, baska mahzurlar da tevlid edebiliyor.
    Hem fetva geregi olan giyime herkes alâka duyabilir. Ama, henüz fetvayi göze alamayanlara takvâyi gösterecek olursak büsbütün zorlanir, iyice alâkasizliga sebeb olabilir.

    Demek ki, genis bir esarp, vücud hatlarini belli etmeyecek bolluk ve uzunlukta bir manto, yahut pardesü, kalinca çorap, topuklari kapali ayakkabi, (fetva) geregi olan bir tesettürü temin etmektedir. Bunu hemen herkes benimseyip tatbik edebilir. Bunun yaninda ayrica çarsafa da alâka duyup ilâve etmek, bir takvâ geregi oldugundan itirazi mümkün olmayan yüce bir fazilettir. Ancak israrla degil, sevdirmekle, içinden ilgi duymakla hâsil olacak bir tercihtir bu.
    En iyi, iyinin de icrasina mani oluyor bazan. O takdirde pismanlik zuhur ediyor, keske sadece iyiyi yapsaydik da, en iyiyi sonraya biraksaydik denebiliyor.

    Ayrica bugün muhafazakâr giyimi sevdirmek zorunda oldugumuz da bir vakiadir. Çarsaf gibi nihaî noktaya herkes talip olamaz. Ancak güzel bir manto, yahut zarif bir pardesü, genis ve zarif bas örtüsü, kalin ve saglam bir çorap, hemen her hanimefendinin dikkatini çekip alâka duymasina sebeb olabilir. Giyenler bunun içinde çevrenin baskisina mâruz kalmayacaklari gibi, görenlerin de imrenme ve gibtalarina sebeb olabilir. Böylece muhafazakâr giyimin lehte bir örnegi verilmis olunur, aleyhte bir manzara bahismevzu olmaz. Nasibi olanlarin da böyle bir giyim içinde olmanin huzur ve saadet getirecegine akli keser. Tercih ettigi bu fetva gereginde huzur bulduktan sonra, takvâ geregi düsünülebilir, içinden duyacagi alâkayla tekamül bahismevzu olabilir.

    Surasi bir gerçektir ki, bugün kim gibi giyinip, kim gibi yasayacagini bilemez hale gelmis mütereddid ve mütehayyirler pek çoktur. Onlara güzel örnek olmak, begenecekleri bir giyim içinde görünmek, Islâm?in emrini tatbik edebilecekleri hissini vermek çok mühim bir hizmet ve irsadî bir fazilettir. Yâni muhafazakâr giyimli bir hanimefendi böyle mütereddid ve mütehayyirlere birer vaiz ve mürsiddirler. Sevimli giyimleriyle onlara örnek oluyor, ikaz ve tembihte bulunmus oluyorlar. Nasibi olanlar bu makul ve mantikî giyimden nasiblerini alir, duymalari gereken alâkayi hissedebilirler. Yeter ki muhafazakâr giyimli hanimefendilerimiz örnekliklerini güzelce yapsinlar, giyimi çirkin ve kötü göstermekten uzak bir temizlik ve zarafette bulunsunlar.

    Peygamberimizin hadisinden aldigimiz su ölçü tesettürlü hanimlarimiza pek güzel ikaz ve irsadda bulunmaktadir:
    ? Iyi giyimin örnegini verip yayilmasina sebeb olan hanimlar sebeb olduklarinin sevabina lâyik olmaktalar. Kötü giyimin örnegini verip yayilmasina sebeb olan hanimlar da kötü giyimin vebaline mâruz kalmaktalar.

    Demek ki, asil mes?ele, iyi giyim örnegi verip, sevaba lâyik olmak; kötü giyimin örnegine bürünüp de günaha sebeb olmaktan uzak kalmaktir.


  2. 14.Eylül.2008, 07:18
    145
    Üye
    reklam


    Kadin giyiminde manto mu, çarsaf mi?? Bazi hanimlar manto giymekte, esarp örtmekte, el yüz disindaki bedenini böyle bir giyimle kapamaktadir. Bazilari da bunun üzerinden bir de çarsaf bürünmekte, kendini ayrica bir de çarsafla tesettür etmektedir. Islâm?in emri hangisidir? Çarsaf mi, yoksa manto mu?? Bizim anlayabildigimiz kadariyla Islâm?da elbisenin ismi ve resmi mühim degildir. Mühim olan vasfidir. Yâni, el yüz disindaki bütün bedeni örtüyor mu, vücut hatlarini belli etmeyecek genislik ve uzunlukta bedeni kapliyor mu? Aranan vasif budur.
    Bir elbise böyle ise, yâni esarp saçin telini dahi göstermiyor, manto vücudun hatlarini dahi gizliyor, kalin çoraplar diz üstlerine kadar çikip teni kapatiyorsa farz olan giyim hâsil olmustur. Siz bunun adina ne derseniz deyin.
    Iste bu giyim bir (fetva) geregidir. Yâni mecburi olan kisimdir.
    Ayrica bu giyimin üzerine bir de çarsaf ilâve eden olursa, elbette bu da bir (takvâ) geregidir, tebrike sayân bir titizliktir. Kendini bütünüyle gizlemektir.
    Ne var ki (fetva) mecburi, (takvâ) ihtiyarî oldugundan çarsafa herkesi zorlamamiz mümkün degildir. Ilgi duyanlar, gönülden alâka hissedenler tercih eder, istemeyenlere israr olunmaz. Zira takvâsini zorlamak, bazan fetvasini da kayba sebeb oluyor, baska mahzurlar da tevlid edebiliyor.
    Hem fetva geregi olan giyime herkes alâka duyabilir. Ama, henüz fetvayi göze alamayanlara takvâyi gösterecek olursak büsbütün zorlanir, iyice alâkasizliga sebeb olabilir.

    Demek ki, genis bir esarp, vücud hatlarini belli etmeyecek bolluk ve uzunlukta bir manto, yahut pardesü, kalinca çorap, topuklari kapali ayakkabi, (fetva) geregi olan bir tesettürü temin etmektedir. Bunu hemen herkes benimseyip tatbik edebilir. Bunun yaninda ayrica çarsafa da alâka duyup ilâve etmek, bir takvâ geregi oldugundan itirazi mümkün olmayan yüce bir fazilettir. Ancak israrla degil, sevdirmekle, içinden ilgi duymakla hâsil olacak bir tercihtir bu.
    En iyi, iyinin de icrasina mani oluyor bazan. O takdirde pismanlik zuhur ediyor, keske sadece iyiyi yapsaydik da, en iyiyi sonraya biraksaydik denebiliyor.

    Ayrica bugün muhafazakâr giyimi sevdirmek zorunda oldugumuz da bir vakiadir. Çarsaf gibi nihaî noktaya herkes talip olamaz. Ancak güzel bir manto, yahut zarif bir pardesü, genis ve zarif bas örtüsü, kalin ve saglam bir çorap, hemen her hanimefendinin dikkatini çekip alâka duymasina sebeb olabilir. Giyenler bunun içinde çevrenin baskisina mâruz kalmayacaklari gibi, görenlerin de imrenme ve gibtalarina sebeb olabilir. Böylece muhafazakâr giyimin lehte bir örnegi verilmis olunur, aleyhte bir manzara bahismevzu olmaz. Nasibi olanlarin da böyle bir giyim içinde olmanin huzur ve saadet getirecegine akli keser. Tercih ettigi bu fetva gereginde huzur bulduktan sonra, takvâ geregi düsünülebilir, içinden duyacagi alâkayla tekamül bahismevzu olabilir.

    Surasi bir gerçektir ki, bugün kim gibi giyinip, kim gibi yasayacagini bilemez hale gelmis mütereddid ve mütehayyirler pek çoktur. Onlara güzel örnek olmak, begenecekleri bir giyim içinde görünmek, Islâm?in emrini tatbik edebilecekleri hissini vermek çok mühim bir hizmet ve irsadî bir fazilettir. Yâni muhafazakâr giyimli bir hanimefendi böyle mütereddid ve mütehayyirlere birer vaiz ve mürsiddirler. Sevimli giyimleriyle onlara örnek oluyor, ikaz ve tembihte bulunmus oluyorlar. Nasibi olanlar bu makul ve mantikî giyimden nasiblerini alir, duymalari gereken alâkayi hissedebilirler. Yeter ki muhafazakâr giyimli hanimefendilerimiz örnekliklerini güzelce yapsinlar, giyimi çirkin ve kötü göstermekten uzak bir temizlik ve zarafette bulunsunlar.

    Peygamberimizin hadisinden aldigimiz su ölçü tesettürlü hanimlarimiza pek güzel ikaz ve irsadda bulunmaktadir:
    ? Iyi giyimin örnegini verip yayilmasina sebeb olan hanimlar sebeb olduklarinin sevabina lâyik olmaktalar. Kötü giyimin örnegini verip yayilmasina sebeb olan hanimlar da kötü giyimin vebaline mâruz kalmaktalar.

    Demek ki, asil mes?ele, iyi giyim örnegi verip, sevaba lâyik olmak; kötü giyimin örnegine bürünüp de günaha sebeb olmaktan uzak kalmaktir.


  3. 03.Ekim.2008, 15:00
    146
    HEMŞİRE
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2008
    Üye No: 18928
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    reklam


    pardesü ve baş örtüsü baş örtüsü omuzlardan aşağı inmeli ayaklarda mutlaka çorap görünmeyecek günlük hayatta elhamdülillah böyleyim diğer kııyafetleri tasvip etmediğim gibi

    Allahım bi çare okulda başımı açıyorum herşeyi maalesef bile bile


  4. 03.Ekim.2008, 15:00
    146
    reklam


    pardesü ve baş örtüsü baş örtüsü omuzlardan aşağı inmeli ayaklarda mutlaka çorap görünmeyecek günlük hayatta elhamdülillah böyleyim diğer kııyafetleri tasvip etmediğim gibi

    Allahım bi çare okulda başımı açıyorum herşeyi maalesef bile bile


  5. 08.Ekim.2008, 03:15
    147
    Islamkizi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ağustos.2008
    Üye No: 30471
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    Bence pardesü;bol kesim,uzun,pulsuz süssüz.Eşarp;boğulacakmış gibi değil,omuzlardan aşağıya inmiş,çeneden itibaren kapanmış yani boynu da örtmüş.Düzgün ayakkabı;Ayakları açıkta bırakacak şekilde değil.Bu şekilde örtünüyorum,çarşaflılara da saygım sonsuz.
    Alinti


  6. 08.Ekim.2008, 03:15
    147
    Devamlı Üye
    Bence pardesü;bol kesim,uzun,pulsuz süssüz.Eşarp;boğulacakmış gibi değil,omuzlardan aşağıya inmiş,çeneden itibaren kapanmış yani boynu da örtmüş.Düzgün ayakkabı;Ayakları açıkta bırakacak şekilde değil.Bu şekilde örtünüyorum,çarşaflılara da saygım sonsuz.
    Alinti


  7. 18.Ekim.2008, 23:47
    148
    siyah_zambak
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Eylül.2008
    Üye No: 33133
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: istanbul

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    benim tesettür anlayışım çarşaf . Giyiniyorum da elhamdülillah Rabbim tüm hanımlarada onun bilincini ve şevkini verip giymelerini nasip etsin....


  8. 18.Ekim.2008, 23:47
    148
    benim tesettür anlayışım çarşaf . Giyiniyorum da elhamdülillah Rabbim tüm hanımlarada onun bilincini ve şevkini verip giymelerini nasip etsin....


  9. 19.Ekim.2008, 04:54
    149
    aleynabir
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Eylül.2008
    Üye No: 33759
    Mesaj Sayısı: 91
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: İZMİR

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    baran'dan alıntı: Kafamda Saßit ßir Tesettür Anlayışı Yok..
    ßenim İçin. Kadının Vucut Hatlarının ßelli oLmaması Yeterli.. Örtünmenin HerŞekli Güzel.. Yeterki Allah'ın Gazabından Korkulduqu Ve Allah-u Tealanın Emri oLDuqu İçin Örtünsünler..



    baran kardeşimin dediği de doğru.bence önemli olan vücud hatlarının belli olmaması,iç kıyafetin belli olmaması,gösterişten uzak,caf caf renklerden uzak,genelde tek renk( bej rengi,kahve,siyah,beyaz)örtü ve pardesü aynı renkete olabilir veya birbirini tamamlayıcı iki rengi kullanabilir.çarşaf bence çok ağır.zaten dünyanın müslümanları hor görmelerinin sebeplerinden biride simsiyah çarşaf.belki en güzel tessettür çarşaftır ama tesettür emrini yerine getirirken bazı kalpleri de İslam'a karşı yumuşatmayı da hedefler arasına koymalıyız.bugün iran' a bu şekilde bakılmasının sebeplerinden biri de bu.kadının adı yok,değeri yok,erkekler serin serin gezerlerken kadıncağızlar o sıcakta mahvoluyor o simsiyah çarşafta. gibi sözlerle islamiyet kötüleniyor.demek istediğim;bu nokta bahane edilerek İslam'a sataşılmak isteniyor diğer yediremedikleri sebepler içinde.
    bence illaki de çarşaf olmak zorunda değil.gayet mütevazi bir şekilde başörtüsü ve dar olmayan( bel inceliğini ve basen durumunu belli etmeyecek)şekilde olmalı.bu şekildeki tesettüre bayanlar daha rahat geçiş yapabiliyor.ama çarşaf dendimi herkes soğuklaşıyor.bu da insanları İslam'a davette sorun yaşatıyor.çünkü insanların aklına hemen şeriat geliyor.şeriat yönetimindeki kadınlarla ilgili haberler gazetelerde karşımıza çıkıyor ve bu da zihinlerde olumsuz etki yapıyor.bence her bayan edep ve adaba göre giyinmeli.başı açık da olsa.bazı kapalı olanlar da işi çırığından çıkartıyor.halbuki kendilerine bakılmaması gerekirken defalarca dönülüp bakılmalara sebep oluyorlar.ben onları daha yeni başlamışlar olarak nitelendiriyorum.zamanla onlar da farkına varacaklar galiba.Allah bilir artık içlerini.selametle kalınız.



  10. 19.Ekim.2008, 04:54
    149
    Devamlı Üye
    baran'dan alıntı: Kafamda Saßit ßir Tesettür Anlayışı Yok..
    ßenim İçin. Kadının Vucut Hatlarının ßelli oLmaması Yeterli.. Örtünmenin HerŞekli Güzel.. Yeterki Allah'ın Gazabından Korkulduqu Ve Allah-u Tealanın Emri oLDuqu İçin Örtünsünler..



    baran kardeşimin dediği de doğru.bence önemli olan vücud hatlarının belli olmaması,iç kıyafetin belli olmaması,gösterişten uzak,caf caf renklerden uzak,genelde tek renk( bej rengi,kahve,siyah,beyaz)örtü ve pardesü aynı renkete olabilir veya birbirini tamamlayıcı iki rengi kullanabilir.çarşaf bence çok ağır.zaten dünyanın müslümanları hor görmelerinin sebeplerinden biride simsiyah çarşaf.belki en güzel tessettür çarşaftır ama tesettür emrini yerine getirirken bazı kalpleri de İslam'a karşı yumuşatmayı da hedefler arasına koymalıyız.bugün iran' a bu şekilde bakılmasının sebeplerinden biri de bu.kadının adı yok,değeri yok,erkekler serin serin gezerlerken kadıncağızlar o sıcakta mahvoluyor o simsiyah çarşafta. gibi sözlerle islamiyet kötüleniyor.demek istediğim;bu nokta bahane edilerek İslam'a sataşılmak isteniyor diğer yediremedikleri sebepler içinde.
    bence illaki de çarşaf olmak zorunda değil.gayet mütevazi bir şekilde başörtüsü ve dar olmayan( bel inceliğini ve basen durumunu belli etmeyecek)şekilde olmalı.bu şekildeki tesettüre bayanlar daha rahat geçiş yapabiliyor.ama çarşaf dendimi herkes soğuklaşıyor.bu da insanları İslam'a davette sorun yaşatıyor.çünkü insanların aklına hemen şeriat geliyor.şeriat yönetimindeki kadınlarla ilgili haberler gazetelerde karşımıza çıkıyor ve bu da zihinlerde olumsuz etki yapıyor.bence her bayan edep ve adaba göre giyinmeli.başı açık da olsa.bazı kapalı olanlar da işi çırığından çıkartıyor.halbuki kendilerine bakılmaması gerekirken defalarca dönülüp bakılmalara sebep oluyorlar.ben onları daha yeni başlamışlar olarak nitelendiriyorum.zamanla onlar da farkına varacaklar galiba.Allah bilir artık içlerini.selametle kalınız.



  11. 22.Ekim.2008, 13:01
    150
    bahtıgül
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17519
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    Bence pardesü;bol kesim,uzun,pulsuz süssüz.Eşarp;boğulacakmış gibi değil,omuzlardan aşağıya inmiş,çeneden itibaren kapanmış yani boynu da örtmüş.Düzgün ayakkabı;Ayakları açıkta bırakacak şekilde değil.Bu şekilde örtünüyorum,çarşaflılara da saygım sonsuz,diğerlerini tasvip etmiyorum.


  12. 22.Ekim.2008, 13:01
    150
    bahtıgül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Bence pardesü;bol kesim,uzun,pulsuz süssüz.Eşarp;boğulacakmış gibi değil,omuzlardan aşağıya inmiş,çeneden itibaren kapanmış yani boynu da örtmüş.Düzgün ayakkabı;Ayakları açıkta bırakacak şekilde değil.Bu şekilde örtünüyorum,çarşaflılara da saygım sonsuz,diğerlerini tasvip etmiyorum.


  13. 25.Ekim.2008, 02:05
    151
    Ikra
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2008
    Üye No: 36340
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Almanya,dortmund

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    ben suan cok sükür partüse + basörtü


  14. 25.Ekim.2008, 02:05
    151
    Üye
    ben suan cok sükür partüse + basörtü


  15. 29.Ekim.2008, 15:03
    152
    vuslat_
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ekim.2008
    Üye No: 36549
    Mesaj Sayısı: 21
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    benim tesettür anlayışım çarşar ama henüz giyemedim inşallah Rabbim nasip eder ve giyerim.Şu anda pardüseliyim...


  16. 29.Ekim.2008, 15:03
    152
    Üye
    benim tesettür anlayışım çarşar ama henüz giyemedim inşallah Rabbim nasip eder ve giyerim.Şu anda pardüseliyim...


  17. 30.Ekim.2008, 16:04
    153
    fatihakca14
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ekim.2008
    Üye No: 36915
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 45

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    Bana göre Vücut hatlarını göstermeyen bol pardesü pardesü ve eşarp.


  18. 30.Ekim.2008, 16:04
    153
    Bana göre Vücut hatlarını göstermeyen bol pardesü pardesü ve eşarp.


  19. 03.Aralık.2008, 21:50
    154
    Hesna
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Şubat.2008
    Üye No: 9589
    Mesaj Sayısı: 753
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: istanbul

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    tunik etek başörtüsünüde kullandım
    pardesü altına pantolonda kullandım
    bilmiyorum


  20. 03.Aralık.2008, 21:50
    154
    Kıdemli Üye
    tunik etek başörtüsünüde kullandım
    pardesü altına pantolonda kullandım
    bilmiyorum


  21. 04.Aralık.2008, 12:48
    155
    @YŞE
    Rıza

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Nisan.2008
    Üye No: 17901
    Mesaj Sayısı: 1,143
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 13
    Yaş: 24

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    bende çarşaftan yanayım ama ben pardesü giyiyorum...

    alıntı



  22. 04.Aralık.2008, 12:48
    155
    Rıza
    bende çarşaftan yanayım ama ben pardesü giyiyorum...

    alıntı



  23. 05.Aralık.2008, 00:53
    156
    rugayye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Kasım.2008
    Üye No: 40674
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    --->: Sizin Tesettür Anlayışınız Nedir?

    selamünaleyküm bence pardesü eşarp ama allah herkese razı olacağı şekilde giyinmeyi nasip etsin amin


  24. 05.Aralık.2008, 00:53
    156
    Üye
    selamünaleyküm bence pardesü eşarp ama allah herkese razı olacağı şekilde giyinmeyi nasip etsin amin





+ Yorum Gönder